Sierra Cosworth .DE
Fra : Ukendt

Dato : 15-01-05 23:22

Hey

Underligt at Sierra Cosworth næsten er støvsuget væk fra tyskland. De som er
tilbage koster ca. det samme som i danmark (*incl. afgifter). Hvad sker der
med de priser i tyskland, det er da helt vanvittigt

www.mobile.de

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 15-01-05 23:30

Tom wrote:
> Underligt at Sierra Cosworth næsten er støvsuget væk fra tyskland. De
> som er tilbage koster ca. det samme som i danmark (*incl. afgifter).
> Hvad sker der med de priser i tyskland, det er da helt vanvittigt

Udbud og efterspørgsel..

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Cosworthy

Dato : 16-01-05 00:31

> Underligt at Sierra Cosworth næsten er støvsuget væk fra tyskland. De
> som er tilbage koster ca. det samme som i danmark (*incl. afgifter).

Hvis de er i orden koster de fra 8.000 eur og opefter uden afgift. I
Tyskland er det svært at finde et ordentlig eksemplar!

> Hvad sker der med de priser i tyskland, det er da helt vanvittigt

Jeg klager ikke ;)

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Cosworthy

Dato : 16-01-05 08:29

> Hvis de er i orden koster de fra 8.000 eur og opefter uden afgift. I
> Tyskland er det svært at finde et ordentlig eksemplar!

En af Cossiebanditterne har lige købt en "ekstra". En 1992 Ford Sierra
Cosworth 4x4 i samme farve som min (den farve er kun lavet i 40stk!!!) og
med ALT udstyr. Den har rust i skærmkanterne i bag samt 2 døre skal
skiftes, 157.000 km, pris 19.200 kr.! Bilen er ikke i "mint" condition -
derfor prisen, men det er sgu billigt alligevel!! Den er købt over
auktion - se eks. www.ebay.de.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 16-01-05 09:47

"Cosworthy" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg klager ikke ;)

Nej, men vi andre får problemer ;)

-M
P.S. Er det meningen du skal hedde "Cosworthy" i headeren?

Fra : Cosworthy

Dato : 16-01-05 21:35

> Nej, men vi andre får problemer ;)

Den her er fed, bare intet udstyr:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=18202&item=4519104392&rd=1&ssPageName=WDVW

> P.S. Er det meningen du skal hedde "Cosworthy" i headeren?

Selvfølgelig :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-01-05 12:30

> Den her er fed, bare intet udstyr:
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=18202&item=4519104392&rd=1&ssPageName=WDVW

Dumt spørgsmål, måske.
Men hvad er forskellen på din og denne i udstyr, udover læder indtræk?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 17:13

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Cosworthy" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Dumt spørgsmål, måske.
> Men hvad er forskellen på din og denne i udstyr, udover læder indtræk?

270 HK

--
Tom

Fra : Olesen

Dato : 17-01-05 17:18

> 270 HK

Tænk sig..195 HK mere end i min Sierra...gulp...
Hvad bagtøj er der egentlig på disse cossiez ?

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 17:51

> Tænk sig..195 HK mere end i min Sierra...gulp...
> Hvad bagtøj er der egentlig på disse cossiez ?

Mener faktisk det er det samme som på 120 HK DOHC'erne. Er ikke sikker men
der stod vist i cosworth bogen at det kun er ved RS500 og de andre til ren
motorsport at man har forstærket bagtøjet lidt.
Når der er 4x4 så bliver der jo heller ikke lagt 270 HK i bagtøjet alene.

--
Tom

Fra : Casper R

Dato : 17-01-05 18:31

> 270 HK

Ja en lille chip. må være L8 når det er den sidste? eller var det L6?

Fra : Cosworthy

Dato : 17-01-05 22:30

> Ja en lille chip. må være L8 når det er den sidste? eller var det L6?

L8 = Sierra Cosworth 4x4
P8 = Escort RS Cosworth

Husker ik hvad de andre hedder....

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-01-05 21:21

> 270 HK

Jeg spurgte jo om forskellen.
Så vidt jeg har læst mig til, så ligger Krath's også i det leje.
Eller var den lige over 300?
Men spørgsmålet kommer sig af, at han jo siger at den intet udstyr har.
Så må min konklusion være at hans heller intet udstyr har.
Bilerne er jo næsten ens.
Forskelle jeg kan få øje på:
Spærredifferentiale
Læderindtræk

Det er faktisk hvad jeg kan finde af forskelle.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Cosworthy

Dato : 17-01-05 22:31

> Jeg spurgte jo om forskellen.

Se min mail.

> Så vidt jeg har læst mig til, så ligger Krath's også i det leje.

Min har ikke 270hk!

> [...]
> Spærredifferentiale
> Læderindtræk
>
> Det er faktisk hvad jeg kan finde af forskelle.

Okay - så er du helt forkert på den.

Fra : Cosworthy

Dato : 17-01-05 22:29

> Dumt spørgsmål, måske.
> Men hvad er forskellen på din og denne i udstyr, udover læder
> indtræk?

Min har flg. originalt udstyr (ALT hvad man kan få til den):
- 4-hjulstræk med spærredifferentiale (fordelt m. 34/66 for/bag)
- 15" Cosworth alufælge m. 205/50 ZR 15" dæk
- ABS-bremser i størrelsen 278mm for og 273mm bag
- Fuld læderkabine*
- Recaro sportssæder med læder m. lommer bag forstole*
- Nedfældelig split-bagsæde
- Midterarmlæn bag
- Nakkestøtter bag
- Indstillelig læderrat (højde/længde)*
- Aircondition*
- El-soltag*
- El-ruder på alle pladser*
- El-spejle*
- El-justerbare forlygter*
- Varme i for- og bagrude*
- Varme i sidespejle*
- Varme i sprinklerdysser*
- Fjernbetjent centrallås med orig. indbygget alarm*
- Infodisplay

* = ekstraudstyr

Så kan du selv sammeligne.

Min har dog også "lidt" ekstra, men det kan ikke bestilles fra fabrikken.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-01-05 09:35

> * = ekstraudstyr
> Så kan du selv sammeligne.
Jeg prøver lige at lave en sammenligning, hvor din kommer først og den tyske
lige nedenunder.

> Min har dog også "lidt" ekstra, men det kan ikke bestilles fra fabrikken.
Som er hvad?

> Min har flg. originalt udstyr (ALT hvad man kan få til den):
> - 4-hjulstræk med spærredifferentiale (fordelt m. 34/66 for/bag)
4-hjulstræk ja, spær nej.

> - 15" Cosworth alufælge m. 205/50 ZR 15" dæk
Alufelgen SUHE 7,5x17 Zoll

> - ABS-bremser i størrelsen 278mm for og 273mm bag
Check, størrelsen er dog ikke oplyst

> - Fuld læderkabine*
Her er forskel

> - Recaro sportssæder med læder m. lommer bag forstole*
Recaro, ja, lommer bag forsæde er standard

> - Nedfældelig split-bagsæde
Check

> - Midterarmlæn bag
Check

> - Nakkestøtter bag
Check

> - Indstillelig læderrat (højde/længde)*
Check, selve rattet er dog skiftet

> - Aircondition*
Check

> - El-soltag*
Check

> - El-ruder på alle pladser*
Check

> - El-spejle*
Check

> - El-justerbare forlygter*
Er meget tæt på standard i tyskland, så mon ikke den er der

> - Varme i for- og bagrude*
Check

> - Varme i sidespejle*
Vides ikke

> - Varme i sprinklerdysser*
Standard, når der er varme i forruden

> - Fjernbetjent centrallås med orig. indbygget alarm*
Kun alarm

> - Infodisplay
Check

> Så kan du selv sammeligne.
Mener jeg hermed jeg har gjort

> Min har dog også "lidt" ekstra, men det kan ikke bestilles fra fabrikken.
Nu bliver jeg nysgerrig, hvad?

Men igen, hvor stor synes du selv forskellen er på udstyrsniveauet?
Hov, viskere på forlygterne er glemt.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Cosworthy

Dato : 18-01-05 22:09

> Men igen, hvor stor synes du selv forskellen er på udstyrsniveauet?

Stor forskel - min har alt det udstyr alle de andre mangler!! Ingen af de
andre Sierra Cosworth ejere i Cossiebanden har el-justerbare forlygter... så
at det "er meget tæt på standard i tyskland, så mon ikke den er der" mener
jeg absolute ikke holder.

Min har det hele ab fabrik, da det er en speciel udgave.

Du skal tænke på at omfanget af udstyr til Sierra Cosworth 4x4 er
forholdsvis begrænset. Det er klart at den har alt jeg ikke har markeret
med *, da det jo er standard - inkl. spærredifferentiale!

> Hov, viskere på forlygterne er glemt.

Standard.

> Nu bliver jeg nysgerrig, hvad?

Send mig en mail hvis du vil vide mere.

Fra : Olesen

Dato : 19-01-05 17:27

> Send mig en mail hvis du vil vide mere.

Var det ikke 'kun' farven på motoren som var forkert ?

Fra : Cosworthy

Dato : 19-01-05 20:37

> Var det ikke 'kun' farven på motoren som var forkert ?

???

Fra : Olesen

Dato : 19-01-05 22:53

> ???

Ok, mente blot, een i gruppen havde en cosworth
som fik motoren skiftet ud pga. manglende olie,
og de kunne 'kun' blive til en motor fra en Escort,
hvor farven på 'toppen' var grøn.

Fra : Cosworthy

Dato : 19-01-05 23:01

> Ok, mente blot, een i gruppen havde en cosworth
> som fik motoren skiftet ud pga. manglende olie,
> og de kunne 'kun' blive til en motor fra en Escort,
> hvor farven på 'toppen' var grøn.

Sierra RS500 = rød motor + diverse upgrades
Sierra RS Cosworth = rød motor
Sierra Cosworth 2wd = rød motor
Sierra Cosworth 4wd 1990 = rød motor
Sierra Cosworth 4wd 1990-1993 = grøn motor
Escort Cosworth 1992-1994 = blå motor
Escort Cosworth 1995-1997 = grå motor (den dårligste og tilpasset Fords
ønsker)

Fra : Olesen

Dato : 20-01-05 00:01

> Sierra Cosworth 4wd 1990 = rød motor
> Sierra Cosworth 4wd 1990-1993 = grøn motor

Hvorfor dêt pludselig skift i kuløren ?

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 20-01-05 00:26

> "Cosworthy" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor dêt pludselig skift i kuløren ?

grøn motor har katalysator....

Fra : Cosworthy

Dato : 20-01-05 22:47

Keld, du ved da at der er _mange_ flere forskelle :)

Fra : Anders Houmark

Dato : 16-01-05 01:15

Tom wrote:
> [...]
> som er tilbage koster ca. det samme som i danmark (*incl. afgifter).
> Hvad sker der med de priser i tyskland, det er da helt vanvittigt

De har alle sammen selvantændt og så bliver de få eksemplarer der er tilbage
pludselig mange penge værd :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Casper R

Dato : 16-01-05 02:43

> [...]
der
> med de priser i tyskland, det er da helt vanvittigt

Ja det er ikke sjov.. tænker du (stadig) på at købe en? (har været væk fra
gruppen noget tid og ved ikke om du stadig kører mondeo)

Det samme er sket med rs turbo'r, de er også steget i pris for en god en.
Jeg gav 1500 euro for en 89 med 1 ejer og fuld servicebog for 3 år siden, og
nu er de svære at finde uden alt muligt grimt tysk styling og døde motorer.