Hvor meget kan prisen presses hos forhandl~
Fra : Sørensen

Dato : 11-01-05 17:51

Vi er (som nævnt i anden tråd) ved at se på vores 1. bil.

- I den forbindelse vil vi meget gerne høre jeres erfaringer med, hvor meget
man kan presse prisen på en brugt bil - i forhold til hvad forhandleren
egentlig forlanger (bl.a. på bilbasen.dk)?
(Er der en bestemt procent-sats eller lign. man altid kan regne med, at der
kan forhandles indenfor? Eller en % som er minimum man bør gå efter i
nedslag? Eller er det "normalt" at man kan få et sæt vinterdæk eller lign.
med?)

Vi ser i øvrigt på biler til omkring 120.000,- uden de skal tage noget i
bytte. Vi skal ikke låne igennem forhandleren - de kan få pengene kontant.
Øverst på listen p.t. er nok en Skoda Fabia 1,4 fra 2002.

Tak på forhånd!
VH Sørensen
--
E-mail: duvedikkehvem snabelA hotmail prik commercial
"I tried sniffing coke once, but the ice cubes stuck in my nose"

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-01-05 18:02

Sørensen telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> at der kan forhandles indenfor? Eller en % som er minimum man bør gå
> efter i nedslag? Eller er det "normalt" at man kan få et sæt

Det er meget svært at sige, hvor meget man _skal_ have i rabat, da de tjo
kommer meget an på hvad en tilsvarende bil koster... Normalt er det vel
omkring 10%...

> Vi ser i øvrigt på biler til omkring 120.000,- uden de skal tage
> noget i bytte.

Hjælper meget...

> Vi skal ikke låne igennem forhandleren - de kan få
> pengene kontant.

Ikke en fordel, da forhandleren så ikke tjener på at lave lånet...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Snusken

Dato : 11-01-05 20:41

5-10000 kr. afhængigt af hvor let omsættelig den aktuelle bil er..

mvh eric
-------------

Fra : Deaster

Dato : 11-01-05 21:10

Snusken wrote:

> 5-10000 kr. afhængigt af hvor let omsættelig den aktuelle bil er..

What ? Det mener du da ikke seriøst, man kan få laaangt større rabatter
end det.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Søren Wind

Dato : 11-01-05 22:34

> What ? Det mener du da ikke seriøst, man kan få laaangt større rabatter
> end det.

Jeg har lige hentet 23.000 i rabat ved ren handel på en 307 2.0 16V HDI
Airvan "gulpladebil" !

Fra : Brian

Dato : 11-01-05 22:37

Hejsa

Søren Wind skrev:

> Jeg har lige hentet 23.000 i rabat ved ren handel på en 307 2.0 16V
> HDI Airvan "gulpladebil" !

Er det ikke de 23.000 som Peugeot har givet på alle biler den
sidste tid ?

/Brian

Fra : Søren Wind

Dato : 11-01-05 22:59

> Er det ikke de 23.000 som Peugeot har givet på alle biler den
> sidste tid ?

?? Kender jeg ikke noget til...

Bad en forhandler om prisen på bilen fuldt udstyret.. 217.000 kr.
leveret...
Forhandlede med 3 forskellige forhandlere og satte dem lidt op imod
hinanden. og endte på 194.000 ! ?

Fra : Brian

Dato : 11-01-05 23:05

Hejsa

Søren Wind skrev:

> ?? Kender jeg ikke noget til...

http://www.peugeot.dk/kampagne/

Men muligt at din 307 ikke er med i den kampagne.

> Bad en forhandler om prisen på bilen fuldt udstyret.. 217.000 kr.
> leveret...
> Forhandlede med 3 forskellige forhandlere og satte dem lidt op imod
> hinanden. og endte på 194.000 ! ?

Well... sålænge kunden er tilfreds, kommer han jo ofte igen

/Brian

Fra : Søren Wind

Dato : 12-01-05 23:28

Ok.. så er jeg med.. Airvan er gulpladebil, og ikke omfattet af
kampagnen...
Men derimod en 2.0 16 HDI'er med 136 dejlige diesel hk og 340 Nm.,
klimaanlæg, fartpilot, 6 gear, ESP.. og alt andet dejligt som jeg SLET ikke
kan undvære nu.

Fra : Sørensen

Dato : 11-01-05 23:19

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> What ? Det mener du da ikke seriøst, man kan få laaangt større rabatter
> end det.

Altså på en brugt bil til kr. 120.000 ?
Tror nok, at Skoda Fabia faktisk er en af de lettere omsættelige biler
p.t. - i hvert fald i flg. Brugtbils-revyen - hvis det ændrer på det
forventede "rabatniveau" / "handels-interval"..

Hvor stor er brugtbilsforhandlernes fortjeneste egentlig normalt?

Fra : Jens Jensen

Dato : 11-01-05 23:25

"Sørensen" <duvedikkehvem@hotmail.nixNej> skrev i en meddelelse

> [...]
> forventede "rabatniveau" / "handels-interval"..
>
> Hvor stor er brugtbilsforhandlernes fortjeneste egentlig normalt?

= ca 20° DASK !

Fra : Deaster

Dato : 12-01-05 08:50

Sørensen wrote:

> Altså på en brugt bil til kr. 120.000 ?

Mjaa, det kniber nok en smule, men kommentar gik på det generelle.

> [...]
> forventede "rabatniveau" / "handels-interval"..
>
> Hvor stor er brugtbilsforhandlernes fortjeneste egentlig normalt?

15-25% er vist meget "normalt" men de står også med nogle forpligtigelser
efterfølgende overfor kunden.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 12-01-05 01:36

> [...]
> bytte. Vi skal ikke låne igennem forhandleren - de kan få pengene kontant.
> Øverst på listen p.t. er nok en Skoda Fabia 1,4 fra 2002.

For cirka 2 år siden købte jeg min dengang 4½ år gamle Citroen Xantia 2.0i
Weekend Automatic for 137.000 kr, den var prissat til 144.900 kr. Så jeg fik
den "kun" 7.900 kr ned. Det vil sige omkring 4,5 procent fik jeg handlet
prisen ned.
Med i prisen var at forhandleren reparerede fejl som FDM's brugtbil-test
måtte finde.

Mvh

Emil

Fra : C. Caspersen

Dato : 12-01-05 16:34

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Med i prisen var at forhandleren reparerede fejl som FDM's brugtbil-test
> måtte finde.

Wow, hvor ædelt af ham...Det er altså ikke noget kunden skal betale for.

/Caspersen

Fra : Sørensen

Dato : 12-01-05 18:12

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Wow, hvor ædelt af ham...Det er altså ikke noget kunden skal betale for.

Skal det forståes således, at man altid kan forvente, at forhandleren fixer
alt der findes af en FDM brugtbilstest?

(Det ville være meget godt at vide, for så er det jo bare at kbe bilne og så
købe testen bagefter - så er man fri for bøvl med at aftale det på forhånd -
hvilket formentlig kan gøre det sværere at forhandle om prisen, hvis
forhandleren ser en som en besværlig kunde..)

VH Sørensen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 13-01-05 00:37

> [...]
> forhånd - hvilket formentlig kan gøre det sværere at forhandle om prisen,
> hvis forhandleren ser en som en besværlig kunde..)

Lovpligtige ting som lys, bremser osv skal selvfølgelig være i orden. Men
ting som cigar-tænder, sædevarme eller el-sidespejle kan du ikke altid få
lavet, især ikke hvis bilen er ældre og du har fået den billigt. Du får jo
en brugt bil, og betaler derefter, altså kan du ikke forlange at bilen skal
være som ny. Derfor kan det være en god idé at aftale med forhandleren at
han laver de fejl som FDM-brugtbil test måtte finde.

Mvh

Emil

Fra : C. Caspersen

Dato : 13-01-05 15:40

> [...]
> være som ny. Derfor kan det være en god idé at aftale med forhandleren at
> han laver de fejl som FDM-brugtbil test måtte finde.

Cigar-tænder, sædevarme og elsidespejle er ikke sliddele, og man kan derfor
som kunde ikke "forvente", at de ikke dur.Derfor skal forhandleren reparere
det, hvis ikke han selv har gjort opmærksom på det.

Åbenlyse fejl - stenslag, rust, slidte dæk, knækket antenne etc. skal
sammenholdes med bilens alder og pris.

/Caspersen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-01-05 17:05

C. Caspersen telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> derfor som kunde ikke "forvente", at de ikke dur.Derfor skal
> forhandleren reparere det, hvis ikke han selv har gjort opmærksom på

Sædevarme kan have en kort levetid, da de kan gå i stykker ved at få et knæ.
Derfor kan de sagtens være i stykker på en ældre bil.

Hvis man ikke har fået noget at vide kan man forvente at bilen er i
forsvarlig stand og som (du skriver) forventet efter alder og km.

Fra : C. Caspersen

Dato : 13-01-05 18:56

meddelelse news:41e69c27$0$48320$14726298@news.sunsite.dk...

> Sædevarme kan have en kort levetid, da de kan gå i stykker ved at få et
knæ.

...Nåja, du har haft Peogøjt

> Derfor kan de sagtens være i stykker på en ældre bil.

Ja.

> Hvis man ikke har fået noget at vide kan man forvente at bilen er i
> forsvarlig stand og som (du skriver) forventet efter alder og km.

Jepper.

/Caspersen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-01-05 21:00

C. Caspersen telepaterede følgende til sin PC:
> ..Nåja, du har haft Peogøjt

Jep. Dog uden problemer med sædevarmen. Det har jeg kun haft med Mitsubishi
og Seat...

Fra : claus v

Dato : 12-01-05 18:42

> [...]
> E-mail: duvedikkehvem snabelA hotmail prik commercial
> "I tried sniffing coke once, but the ice cubes stuck in my nose"

Køb privat istedet hos forhandler de fleste biler i´dag har vel
fabriksgaranti i 3 år / 100000 km derved ingen risiko ved at købe hos privat
det gjorde jeg en toyota yaris kørt 15000 et år gammel stadig 2 års fuld
garanti
besparelse i forhold til samme model med samme kilometer hos forhandler ca
20000-25000

claus v