Ny chip i 330'ren
Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 10-01-05 19:38

Hejsa

Kan se, at der stadig bliver diskuteret en del omkring diesel kontra benzin.
Jeg vil blot fortælle omkring, at jeg har fået ny (igen) chip i min BMW 330d
og dette har gjort at min dieseløkonomi er blevet lidt sundere for min
pengepung. Bilen har nu 220Hk/564Nm og kører sjældent under 15-16 km/l
(inden ca. 14,5 km/l). Jeg vil tror at 0-100 ordnes på under 6 sek. (ja ja,
skal nok lige måle det) og på toppen 250 km/t. 80-100 i 4 gear tager ca. 2,5
sek., 100-120 i 5 gear lige over 3 sek.
Hvis vi er heldige kan vi nok lokke Thomas Landberg til at ligge rullefelts
udskriften på hans hjemmeside, da det er Thomas som har chippet bilen

/Claus
330d Touring 09/00

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-05 21:00

> /Claus
> 330d Touring 09/00

Du skulle vel ikke være frisk på en byttehandel med en Rigtig flot 325iA E30
vel ?? )

Har din automatgear ? ville være cool at få en tur for at se hvordan den
opfører sig i forhold til mine 180 Benz HK..

Mvh
Morten

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 10-01-05 22:19

Nej, den har ikke automatgear, men du må da gerne..........

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-05 22:29

> Nej, den har ikke automatgear, men du må da gerne..........

Det ville være sjovt at høre en "anmeldelse" fra Juel, der jo er vant til en
325 benzin´er..

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 08:53

> Det ville være sjovt at høre en "anmeldelse" fra Juel, der jo er vant til
en
> 325 benzin´er..

Pis at Claus bor i ålborg :o/ ellers ville det ja ha været ret sjovt, men
igen mest sammenligneligt hvis den havde haft automatgear.. der er jo
milevid forskel på 2 ens biler hvor den eneste forskel er geartypen..

Mvh
Morten

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 11-01-05 08:58

Hvor i landet bor du, jeg skal til Kbh i weekenden.....Automatgear tja, man
sætter den vel bare i 5 gear ved 40 km/t. så giver det vel det samme

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 10:08

> Hvor i landet bor du, jeg skal til Kbh i weekenden.....Automatgear tja,
man
> sætter den vel bare i 5 gear ved 40 km/t. så giver det vel det samme

Sydsjælland.. nærmere betegnet næstved..
Hehehe 5. gear ved 40... hehe tror ville altså være sjovt hvis man kunne
finde en diesel bimmer på ca 180hk med automatgear bare for at se hvor stor
forskel der er

Mvh
Morten

Fra : Thomas Landberg

Dato : 11-01-05 09:03

> Pis at Claus bor i ålborg :o/ ellers ville det ja ha været ret sjovt, men
> igen mest sammenligneligt hvis den havde haft automatgear.. der er jo
> milevid forskel på 2 ens biler hvor den eneste forskel er geartypen..

Med mindre du i den grad fik kongerøv ville jeg være overrasket. Jeg troede
sq min Fabia var hurtig og jeg er da aldrig blevet taget endnu, men i går
måtte jeg da godtnok konstatere, at mine 17" alufælge tager lidt mere effekt
end forventet, da jeg skulle race mod Claus. Det så nærmest ud som om jeg
var røget i bakgearet. Her er kurven: http://www.landberg.dk/BMW.jpg Læg
mærke til, at der er over 200hk at lege med fra 2.500omdr/min

--

MVH

Thomas Landberg
Skoda Fabia 1.9TDi Combi - 365.3nm v. 2.120omdr/min og 142.8hk v.
3.430omdr/min. Nu med Pimp-wheels
www.bokstuning.dk
Tilbud: Garmin Quest 4.995kr (5.995kr vejl.), Garmin 2620 7.995kr (14.495kr
vejl.)

Fra : Bjørn

Dato : 11-01-05 09:16

> [...]
> igen mest sammenligneligt hvis den havde haft automatgear.. der er jo
> milevid forskel på 2 ens biler hvor den eneste forskel er geartypen..

Så kan jeg da godt "melde" mig - jeg er bosat i Aalborg - og har omtrent det
samme antal benz-hk'er som Juels bimmer :)

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra A CDX '94 - 2.5i V6 24v

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 11-01-05 10:25

Jamen, så kigger du bare forbi

/claus

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 10:39

> Jamen, så kigger du bare forbi

*LOL*

/Jan W Nielsen

Fra : Bjørn

Dato : 11-01-05 12:51

"Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jamen, så kigger du bare forbi

Hvor skal jeg kigge hen? ;)

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 10:39

> Så kan jeg da godt "melde" mig - jeg er bosat i Aalborg - og har omtrent
det
> samme antal benz-hk'er som Juels bimmer :)

Men din Vectra er lagt hurtigere end Juels bimmer - på alle måder.

....men den følger heller ikke Claus´ bimmer..

/Jan W Nielsen

Fra : Bjørn

Dato : 11-01-05 12:51

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> det
>
> Men din Vectra er lagt hurtigere end Juels bimmer - på alle måder.

Har aldrig dystet mod en E30 325'er :)

> ...men den følger heller ikke Claus´ bimmer..

Den kan vel prøve? :)

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 10:42

> Pis at Claus bor i ålborg :o/ ellers ville det ja ha været ret sjovt, men
> igen mest sammenligneligt hvis den havde haft automatgear.. der er jo
> milevid forskel på 2 ens biler hvor den eneste forskel er geartypen..

Altså - nu tænkte jeg ikke bare på, om 325´eren kunne følge med - for den
kan den ikke - heller ikke selvom 330d´eren havde automatgear.

Selv en 320d UDEN chip og med automatgear kører fra din 325´er.

Glem alt om den 330d, for den æder 325´eren til morgenmad og behøver ikke
engang bøvse bagefter.. )

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 11:06

> Selv en 320d UDEN chip og med automatgear kører fra din 325´er.
Hehe hvad snakker du om ??? lige så snart den triller, så er den sq ikke
sløv..

> Glem alt om den 330d, for den æder 325´eren til morgenmad og behøver ikke
> engang bøvse bagefter.. )

Tror sq ikke den ville kunne tage en 325i med manuel gear...

Mvh
Morten

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 11-01-05 11:10

> [...]
> sløv..

> Tror sq ikke den ville kunne tage en 325i med manuel gear...

He he, nej det ville det sikkert ikke Ihvertfald ikke hvis der er turbo
på 325'ren, men ellers vil jeg nu nok mene at den kommer til kort. Med den
sidste chip jeg havde i (193hk/475Nm) kunne den nuppe en 528I af nyere
årgang...........

/Claus

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 11:15

> [...]
> på 325'ren, men ellers vil jeg nu nok mene at den kommer til kort. Med den
> sidste chip jeg havde i (193hk/475Nm) kunne den nuppe en 528I af nyere

kunne faktisk være en sjov test 528i er også noget tungere end en gemen
325i..
Kunne godt tænke mig 200diesel hk i min eller bare 180diesel hk men den
slags motorere findes ikke til E30..
så mange diesel hk ville være godt til mit automatgear

Mvh
Morten

Fra : Morten dahl

Dato : 18-01-05 23:11

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message

> [...]
> gemen
> 325i..
> Kunne godt tænke mig 200diesel hk i min eller bare 180diesel hk men den

Se det er jo så også en sandhed, der kan modificeres. En X25 TDS motor, áf
typen der kan findes i E34,E36,E38 og E39. kan passes ned i dit motorum.

Har set det gjordt, og ved at Schmiedemann har leget med tanken.

Den yder som std. 143hk og et eller andet et godt stykke over 200nm. Med en
chip, så er de 180Hk hjemme

PS. jeg vil gerne have en prøvetur hvis du laver det.. burde give nogle fine
fine mellem acc..

-
Morten Dahl

Fra : John Sahl

Dato : 11-01-05 11:19

Juel wrote:
> Tror sq ikke den ville kunne tage en 325i med manuel gear...

Dem tog min gamle Uno Turbo i mellemaccelerationerne
uden større problemer. Så der lærte jeg hvorfor de fleste
BMW forsæder nærmest har ryglænet liggende fladt:
Det er ret let at gemme sig efter at have tabt

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 11:17

> Dem tog min gamle Uno Turbo i mellemaccelerationerne
> uden større problemer.

Haha når det har været din har den sikkert også været pumpet til
bristepunktet )

Så der lærte jeg hvorfor de fleste
> BMW forsæder nærmest har ryglænet liggende fladt:
> Det er ret let at gemme sig efter at have tabt

Jeg racer ikke fra stilstand i min overhovedet, det er automatgearet for
sløvt til, men når den er over 30kmt er jeg frist.. )

Mvh
Morten

Fra : John Sahl

Dato : 11-01-05 11:24

Juel wrote:
> Haha når det har været din har den sikkert også været pumpet til
> bristepunktet )

Nix, det var den ikke. Jeg vil skyde på den havde omkring
140Hk Intet vildt.

> Jeg racer ikke fra stilstand i min overhovedet, det er automatgearet
> for sløvt til, men når den er over 30kmt er jeg frist.. )

Jeg forstår slet ikke forkærligheden for automatgear, slet ikke
de gamle versioner hvor man ikke har en eller anden form for
Tiptronic eller hvad de forskellige mærker kalder det.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 11:26

> Jeg forstår slet ikke forkærligheden for automatgear, slet ikke
> de gamle versioner hvor man ikke har en eller anden form for
> Tiptronic eller hvad de forskellige mærker kalder det.

Er du vimmer mand, skulle jeg sidde og flå i den lortestang hele tiden !!
det gider jeg sq ikke, det er jeg alt for magelig til.. intet bedre end at
trille igennem byen uden at skulle tænke på at skifte gear hele tiden, eller
hvad med når man sidder i kø.. koble koble koble hele tiden.. nææh tak du..

Mvh
Morten

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 11-01-05 17:53

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev :

>koble koble koble hele tiden.. nææh tak du..

Et par ture på "Bugten" i myldretiden burde lære alle og enhver hvor
rar en pløreturbine kan være ;)
--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 11-01-05 17:52

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev :

>Jeg forstår slet ikke forkærligheden for automatgear

magelighed, og frihed for at røre i olien du ;)

Fra : John Sahl

Dato : 11-01-05 19:17

jan@fedtegreven.dk wrote:

> magelighed, og frihed for at røre i olien du ;)

Både du og Morten Juel sprang behændigt over resten af sætningen:

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 11-01-05 23:36

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev :

>Både du og Morten Juel sprang behændigt over resten af sætningen:

mjoehh - nok fordi folk der vælger en bil med pløre lader den skifte
selv, uanset hvad gearkassen måtte byde på af løjerlige pudsigheder

Fra : John Sahl

Dato : 12-01-05 00:43

jan@fedtegreven.dk wrote:
> mjoehh - nok fordi folk der vælger en bil med pløre lader den skifte
> selv, uanset hvad gearkassen måtte byde på af løjerlige pudsigheder

Nopes, ikke i alle tilfælde, specielt ikke når man kører med
ratbetjente gear. Eksempelvis Fiat Stilo Abarth har dette...

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 12-01-05 10:17

On Wed, 12 Jan 2005 00:43:06 +0100, "John Sahl"
<spamnet@mandezonen.dk> wrote:

>Nopes, ikke i alle tilfælde, specielt ikke når man kører med
>ratbetjente gear. Eksempelvis Fiat Stilo Abarth har dette...

Men fungerer det så ordentligt? Her tænker jeg ikke på om den rent
faktisk kan skifte, men om den kan skifte inden der er gået en halv
formiddag! :)

Btw. Jeg har haft fornøjelsen af at prøve en VW Touran med DSG
gearkasse. Manner. Det virker må jeg sige. Skifter superblødt og så
kan man også tippe gearvælgeren selv, hvis man har lyst. Men helt
ærligt. Det er da meget sjovt at der er S(port)-indstilling på kassen
og mulighed for at skifte selv. Men jeg tror vitterligt ikke det er
noget man kommer til at bruge. Måske S-indstillingen når der skal
køres lidt ræs, men Tiptronic'en .. det bliver meget hurtigt til en
gimmick, man ikke bruger....

Alt sammen selvfølgelig "efter min mening".
--
Beowulf Schaeffer
2000'er Ford Mondeo 2,0i Ambiente 4d

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-01-05 21:13

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev :

>Nopes, ikke i alle tilfælde, specielt ikke når man kører med
>ratbetjente gear. Eksempelvis Fiat Stilo Abarth har dette...

ok - så er vi jo også ovre noget med legesyge mennesker ;)

grunden til jeg kører med automatgear, er at jeg simpelthen ikke gider
ligge og lege med kobling/gear, men foretrækker at dovne, og lade
gearkassen gøre arbejdet for mig

Havde jeg en bil med sådan noget hejs, ville jeg måske pill elidt ved
det, men hurtigt vende tilbage til at døse hen.

Man kan med en konventionel pløreturbine, i rimelig god grad bestemme
selv, og der skal skiftes nu eller senere/tidligere, alt efter hvor
meget man trykker på pedalen.

jeg kan jo lægge skiftepunktet omkring de 2000rpm, eller 5500rpm, alt
efter sinds-tilstand ;)

Fra : John Sahl

Dato : 12-01-05 22:35

jan@fedtegreven.dk wrote:
> ok - så er vi jo også ovre noget med legesyge mennesker ;)

Nu hører jeg jo til dem der godt kan lide at _køre_ bil, så jeg
foretrækker en manuel gearkasse til hver en tid

> grunden til jeg kører med automatgear, er at jeg simpelthen ikke gider
> ligge og lege med kobling/gear, men foretrækker at dovne, og lade
> gearkassen gøre arbejdet for mig

Jeg kan dog godt se formålet med en automatisk gearkasse til
myldretiden omkring Kbh......

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 11:56

> Dem tog min gamle Uno Turbo i mellemaccelerationerne
> uden større problemer. Så der lærte jeg hvorfor de fleste
> BMW forsæder nærmest har ryglænet liggende fladt:
> Det er ret let at gemme sig efter at have tabt

*LOOL*

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 12:31

> Hehe hvad snakker du om ???

Jeg snakker om, at den lille 320d aut uden chip kører fra 0-100 km/t på 9,1
sekund.

Jeg snakker også om, at 325i benzin aut fra 1989 kører fra 0-100 km/t på 9,9
sekund.

> Tror sq ikke den ville kunne tage en 325i med manuel gear...

Hvad bygger du den besynderlige "tro" på..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 11-01-05 13:40

Nå men så kigger Bjørn forbi sidst på efterniddagen, mon ikke han giver en
vurdering iforhold til det han kender i forvejen?

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 15:37

> Nå men så kigger Bjørn forbi sidst på efterniddagen, mon ikke han giver en
> vurdering iforhold til det han kender i forvejen?

Jo.. Det bliver spændende.

Bjørns er hurtig - og markant hurtigere end den omtalte 325´er - men jeg
tror nu stadig ikke den rykker fra din - endsige følger med...

Hvis de så - mod min forventning- måtte vise sig at være lige hurtige, så er
der stadig det fænomen med at diesel´en lægger effekt med det samme - under
al kørsel, og at du derfor altid har power til rådighed..

--
/ Jan W Nielsen
330d - power når du træder på speederen

Fra : John Sahl

Dato : 11-01-05 15:45

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
> hurtige, så er der stadig det fænomen med at diesel´en lægger effekt
> med det samme - under al kørsel, og at du derfor altid har power til

Jeg føler stadig, at en fair sammenligning havde været hvis
Bjørns havde været udstyret med turbo også.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 15:56

> Jeg føler stadig, at en fair sammenligning havde været hvis
> Bjørns havde været udstyret med turbo også.

Det forstås..

Det er da også helt i orden - og den rigtige sammenligning, hvis man vil
vide, om diesel eller benzin som brændstof giver mest power..

Det gør benzin jo.. UDEN TVIVL..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 11-01-05 16:05

Jan W Nielsen wrote:

> Det forstås..

Jeg vil da lige påpege at jeg ikke på nogen måde forsøger
at forklejne de lækre dieselmotorer der er kommet de
seneste år, men det er og bliver ikke fair at sammenligne
trykladede biler med de almindelige sugemotorer

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 16:06

> Jeg vil da lige påpege at jeg ikke på nogen måde forsøger
> at forklejne de lækre dieselmotorer der er kommet de
> seneste år, men det er og bliver ikke fair at sammenligne
> trykladede biler med de almindelige sugemotorer

Den holdning anerkender jeg 110 procent..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 19:10

> Nå men så kigger Bjørn forbi sidst på efterniddagen, mon ikke han giver en
> vurdering iforhold til det han kender i forvejen?

Hey Claus - og Jer andre :)

Først og fremmest, tak for turen Claus - den går nu godt sådan en :)

Jeg kan godt blive forfalden til det tryk det giver når man jokker klampen i
kælderen. Ved 40km/t i 2. gear kan man godt mærke at der sker noget vildt,
når man træder hårdt - jeg finder det dog ret ærgerligt at 2. gear ikke er
længere :) Samme gælder 3. hvor ca. 130 km/t er max. Jeg er imponeret over
at den kan holde klemme alle kræfterne i vejen når man træder til i 2.
gear - ingen tegn på slip, den ligger klippestabilt.

Sammenlignet med min egen Vectra er 3. gear i BMW'en kun en anelse længere
end mit 2. gear - som jeg dog synes er en tand for langt.

Ved normal hastighed på motorvej / hovedvej er bilen meget behagelig - ingen
unødig støj. Man mærker ikke at det er en diesel man triller rundt i.

Mellemaccelerationerne er koloenorme, fra 80 i 3. og op, og ligeledes fra
120 i 4. og op... Der sker der ting og sager - i de discipliner kan Vectraen
godt pakke sammen. Men som mig og Claus snakkede om, så kan BMW'en slet ikke
tage de omdrejninger Vectraen har det bedst med.

Det blev da også til en enkelt acc. fra 120 i 5. og op... Her sker der ting
og sager, anderledes kan det vidst ikke beskrives. Denne blev dog afbrudt af
en led sidevind. BMW lå ikke så godt på vejen som jeg havde regnet med, men
som Claus sagde, var han ikke helt tilfreds med bilens nye dæk - samt at der
blæste en del. Ved normale hastigheder er der ikke noget problem, der ligger
den fint nok.

At boardcomputeren viste et gennemsnitsforbrug på over 15 km/l finder jeg
ikke mindre end ekstremt imponerende for en bil med den motor under hjelmen.

Summa-summarum: Bilen er godkendt ;)

Det blev ikke til nogle interne dyster - så hvilken der er hurtigst ved jeg
ikke, men jeg tror jeg sætter mine penge på BMW'en.

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 08:34

> [...]
> når man træder hårdt - jeg finder det dog ret ærgerligt at 2. gear ikke er
> længere :) Samme gælder 3. hvor ca. 130 km/t er max.

Jeps det er da den idelle slæde at ha automatgear i
Øv ville gerne ha sådan en at cruise rundt i..

Tak for beretningen

Mvh
Morten

Fra : Carsten Petersen

Dato : 12-01-05 10:44

"Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> Først og fremmest, tak for turen Claus - den går nu godt sådan en :)

Ja det tror jeg på!

> [...]
> når man træder hårdt - jeg finder det dog ret ærgerligt at 2. gear ikke er
> længere :) Samme gælder 3. hvor ca. 130 km/t er max.

Jamen det er jo netop essensen i de efterhånden utallige diskussioner der
har været omkring benzin vs. diesel.
Uden at ville puste til tråden om hvorvidt en motor er sportslig, eller
"blot" magtfuld, praktiserer Bjørn jo netop sportslig benzinmotorkørsel i
dieselbilen, dvs. trækker den helt ud i gearene, hvilket ikke er nødvendigt
og ikke giver den hurtigste acceleration i oliefyret. Absolut en god
sammenligning af de to motortyper, men den understreger også at BMW'en har
power til både acceleration og mellemacceleration så det gør noget.

> Sammenlignet med min egen Vectra er 3. gear i BMW'en kun en anelse længere
> end mit 2. gear - som jeg dog synes er en tand for langt.

Se ovenstående.

> [...]
ikke
> tage de omdrejninger Vectraen har det bedst med.

Næh, og det er der heller ikke behov for!

> Det blev da også til en enkelt acc. fra 120 i 5. og op... Her sker der
ting
> og sager, anderledes kan det vidst ikke beskrives.

Paradedisciplinen!

> [...]
jeg
> ikke, men jeg tror jeg sætter mine penge på BMW'en.

Det gør jeg også

Carsten

Seat Altea 2.0 TDI 16V
Endnu en udgydelse fra CP's PC!

Fra : Mogens

Dato : 12-01-05 18:16

"Carsten Petersen" <carsten@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Uden at ville puste til tråden om hvorvidt en motor er sportslig, eller
> "blot" magtfuld, praktiserer Bjørn jo netop sportslig benzinmotorkørsel i

Den nævnte debat har "aldrig" været ført ift. dette
pragtkøretøj (BMW 330d), men ift. 4 cyl. "produkter".
Der er jo mildt sagt en verden til forskel!

> Absolut en god sammenligning af de to motortyper, men den understreger
også at
> BMW'en har power til både acceleration og mellemacceleration så det gør
noget.

Ja den er lagt anderledes ud end VAG, IMO...

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 18:40

> Den nævnte debat har "aldrig" været ført ift. dette
> pragtkøretøj (BMW 330d), men ift. 4 cyl. "produkter".
> Der er jo mildt sagt en verden til forskel!

Hvilken moderne dieselbil, der har stået i centrum for debatten, har ikke
haft nogen som helst relevans i forhold til debattens kerne.

Det har handlet om de moderne dieselbilers træk-karaktaristik og øvrige
egenskaber - og ikke om een bestemt dieselmotor.

Eller hvad mener folk..?

> Ja den er lagt anderledes ud end VAG, IMO...

Vrøvl - den er stærkere, ja - men det er nøjagtig samme forhold i
sammenligning med benzin-motorer, som vi hele tiden har talt om.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 12-01-05 18:46

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Vrøvl

PLONK

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 18:53

> PLONK

Vor Herre bevare os..

/Jan W Nielsen

Fra : TDN

Dato : 13-01-05 19:53

> Vor Herre bevare os..
>
> /Jan W Nielsen

Jov jov der har været noget under optræk.... gå fra en Alfa efter at have
berømmet dens køreegenskaber til en amerikaner....... og ikke mindest sagt
har han i nyere tid sagt noget pænt om en VW (den nye Golf GTI) og en anden
hurtig R32'er ..... hvem skulle have troet det !!!!

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 19:16

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> PLONK

Arhhh... det er svagt det der

Lars B

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-01-05 20:09

On Wed, 12 Jan 2005 18:46:04 +0100, Mogens wrote:

> PLONK

Lidt voldsomt måske? :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-01-05 21:15

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev :

>Lidt voldsomt måske? :)

Eller var det bare lyden af Mogens' pande der ramte tastaturet ?

<grin>

Fra : Brian

Dato : 12-01-05 21:18

Hejsa

jan@fedtegreven.dk skrev:

> Eller var det bare lyden af Mogens' pande der ramte tastaturet ?

Du mener at Jan W.'s oplæg til debat kan have den virkning ?

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 21:34

> Du mener at Jan W.'s oplæg til debat kan have den virkning ?

Hvis - mine oplæg...?

Neeeeeej.... )

/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 12-01-05 22:37

Hejsa

Jan W. Nielsen skrev:

> Hvis - mine oplæg...?

Jow....

> Neeeeeej.... )

Ganske underholdende faktisk

/Brian

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-01-05 21:49

"Brian" <briank@besked.com> skrev :

>Du mener at Jan W.'s oplæg til debat kan have den virkning ?

læg nu ikke mere i det, end jeg skrev ...

Jan W, har måske være i streng skole hos farmanden på det sidste, da
det forekommer at han stiller flere spørgsmål i sine svar, end svar ,
hvis det overhovedet gav nogen mening - at kalde dem svar ;)

På den andne side, er Mogens' nok tykhudet nok, så han er hurtigt på
benene igen.

Fra : Brian

Dato : 12-01-05 22:40

Hejsa

jan@fedtegreven.dk skrev:

> læg nu ikke mere i det, end jeg skrev ...

Uha nej, nu klippede vi jo beggede meget behændigt hinandens
smiley'er væk....

> Jan W, har måske være i streng skole hos farmanden på det sidste, da
> det forekommer at han stiller flere spørgsmål i sine svar, end svar ,
> hvis det overhovedet gav nogen mening - at kalde dem svar ;)

Du mener en gennemgående sætning som denne:

"En sammenligning er kun meningsfuld eller ikke-meningsfuld i kraft af sin
kontekst.

Man kan derfor ikke sige, at sammenligningen ikke giver mening, hvis man
ikke samtidig siger i hvilken sammenhæng, den ikke giver mening."

Jeg undrer mig stadig over betydningen

/Brian

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-01-05 22:53

"Brian" <briank@besked.com> skrev :

>Man kan derfor ikke sige, at sammenligningen ikke giver mening, hvis man
>ikke samtidig siger i hvilken sammenhæng, den ikke giver mening."

>Jeg undrer mig stadig over betydningen

den er god nok, når skribenten ikke læser hvad han svarer på ;)

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 08:35

Det ser ud til, at der igen er et indlæg, der ikke dukker op på min skærm,
og som jeg derfor ikke har svaret på.

Betydning af det, som jeg skrev (øverst i dette indlæg) er, at man er nødt
til at forholde sig til, hvad det er, som man sammenligner, før man siger,
at det er en åndsvag sammenligning.

Med andre ord:

Hvis man sammenligner æbler og pærer i undersøgelsen af, hvilken frugt der
er sundest - så fungerer sammenligningen fint.

Hvis man sammenligner æbler og pærer, når man skal vurdere to sprøjtemilders
indflydelse på væksten, så dur det ikke. Så skal man jo have "alt andet
lige" - altså to ENS frugter (for eksempel to æbler), for ellers kan man jo
ikke vide, om det er æblet eller sprøjtemidlet på æblet, der giver størst
vækst - det kan være frugten i sig selv, der giver et anderledes resultat.

Hvis man vil undersøge, om diesel er en mere kraftfuldt brændstof end
benzin, så fungerer sammenligningen mellem to motorer, hvor den ene har
turbo, ikke - det er klart.

Hvis man derimod vil undersøge, om en moderne almindelig dieselmotor (og
turbo) med 115 hk er kraftigere end en moderne almindelig benzinmotor (uden
turbo) med 115 hk er kraftigst, så fungerer sammenligningen fint.

Så skulle dén ged vist være barberet.

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-01-05 09:16

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Så skulle dén ged vist være barberet.

Du kender kun lidt til husdyrhold ?

Du kan ikke rende fra at du blev fanget i at give en svar uden mening
denne gang ;)

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 09:36

> Du kender kun lidt til husdyrhold ?

He-he..

> Du kan ikke rende fra at du blev fanget i at give en svar uden mening
> denne gang ;)

Pu-ha - det kan være hårdt det her

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 13-01-05 20:58

Hejsa

Jan W. Nielsen skrev:

> [...]
> nødt til at forholde sig til, hvad det er, som man sammenligner, før
> man siger, at det er en åndsvag sammenligning.

Hvis jeg virkelig strenger mig an, ved jeg godt hvad du mener

På det seneste har du jo også sørget for, at levere den i et
heftigt tempo og alle steder hvor den kan have den mindste smule
relevans

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 21:59

> På det seneste har du jo også sørget for, at levere den i et
> heftigt tempo og alle steder hvor den kan have den mindste smule
> relevans

Jep - nu må vi alt den sludder omkring diesel og benzin til livs een gang
for alle..

*løber min vej igen*

/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 13-01-05 21:00

Hejsa

jan@fedtegreven.dk skrev:

> den er god nok, når skribenten ikke læser hvad han svarer på ;)

Så man er nødt til at læse, inden man svarer ?
Hvor er det sjove så i Usenet, hvis man ikke kan argumentere for
argumentationens skyld

/Brian

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-01-05 21:43

"Brian" <briank@besked.com> skrev :

>Så man er nødt til at læse, inden man svarer ?

nejda - bruger du den rette citatteknik, laver du bare plads i det
forrige indlæg, så du kan droppe nogle guldkorn, og kører så ellers
bare derudaf med klatten

>Hvor er det sjove så i Usenet, hvis man ikke kan argumentere for
>argumentationens skyld

Åehh - det er jo ikke at foragte, slet ikke ;)

Jeg synes bare (og det står så for egen regning) at indlæg, der bare
stiller nye spørgsmål, istedet for at tilkendegive egne mening, ifald
en sådan haves, er lidt højt i antal for tiden

gav det mening ?

Fra : Brian

Dato : 13-01-05 21:57

Hejsa

jan@fedtegreven.dk skrev:

> Jeg synes bare (og det står så for egen regning) at indlæg, der bare
> stiller nye spørgsmål, istedet for at tilkendegive egne mening, ifald
> en sådan haves, er lidt højt i antal for tiden

Enig.... indimellem bliver en tråd kørt ud i en ekstrem grad
af flue-hyrdetime, bl.a på grund af ovennævnte debatteknik.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 22:09

> Enig.... indimellem bliver en tråd kørt ud i en ekstrem grad
> af flue-hyrdetime, bl.a på grund af ovennævnte debatteknik.

Som jeg ser det, er der to måder, hvorpå man kan bruge spørgsmål i sine
svar:

1) Til at forsøge at finde en definition på den ene eller det andet - helt
ok, IMO.

2) Til blot at genere og fluekneppe - uden samtidig selv at bidrage og at
"løbe en risiko".

(Det sidste er værst, hvis spørgeren konsekvent og bevidst fejltolker ens
udsagn - og desuden bevidst anlægger meget snævre og anderledes
fortolkninger af de ord, som "modstanderen" bruger. Så bliver det helt
umuligt og direkte destruktivt.)

Værst af alt er dog, at man herinde nogle gange bliver *dømt ude* på
argumenter, som "modstanderen" tilsyneladende ikke forstår - eller ikke VIL
forstå for derved lettere at kunne latterliggøre "modstanderen".

Alene dét, at man opfatter den anden part som "modstander" er slemt..

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 22:28

> [...]
> udsagn - og desuden bevidst anlægger meget snævre og anderledes
> fortolkninger af de ord, som "modstanderen" bruger. Så bliver det helt

Et godt eksempel fra en anden tråd, hvor jeg taler om, at en sportsvogn rent
sprogligt kan være en bil, der ligner en slags bil, som mange ville genkende
som en "rigtig sportsvogn". (Måske for eksempel em Mazda MX5).

Derfor skriver jeg:

Men min "modstander" vælger - formentlig med vilje - at fejlfortolke mit
statement, så ordet "ligner" forstås meget snævert - nemlig som et
lydmalende ord - og ikke bare som jeg har skrevet det ovenfor. Min
"modstander" skriver derfor:

> Men de eneste ord som ligner det de beskriver er ONOMATIPOETIKON
lydmalende
> ord (fx. 'vov'). Ordet 'sportsvogn' ligner ingen sportsvogn.

Det som min "modstander" skriver er rigtigt nok - men det kommer ikke sagen
ved, og det anfægter ikke det, som jeg skriver. Problemet er bare, at det
ville være for omfattende og for irrelevant at begynde at forklare det for
vedkommende.

Hvis man endelig skulle være dum nok til at "falde i" og forklare fra
Herodes til Pilatus, så vil den konsekvente fejlfortolkning fortsætte, og så
er man blevet spændt for "troldens" vogn - helt uden at denne selv bidrager
med noget i "analysen".

DET er skod..!

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 12-01-05 21:04

> PLONK

Det var da jævnt præ-menstruelt.....

Det er vist ikke samme Mogens som kører amerikaner?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-01-05 15:30

On Wed, 12 Jan 2005 21:04:21 +0100, Thomas Landberg wrote:

> Det er vist ikke samme Mogens som kører amerikaner?

Jeg er også i tvivl..

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 16:25

> Jeg er også i tvivl..

Det er det desværre - hvilket jeg er ked af.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-01-05 18:08

On Thu, 13 Jan 2005 16:25:25 +0100, Jan W Nielsen wrote:

> Det er det desværre - hvilket jeg er ked af.

Okay - mærkeligt. Hvad mon der gik af ham?

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 19:34

> Okay - mærkeligt. Hvad mon der gik af ham?

Jeg tror desværre, at Mogens ser mine direkte indlæg og mine "tone" som
mangel på respekt - hvilket det ikke er - langt fra.

/Jan W Nielsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-01-05 20:11

On Thu, 13 Jan 2005 19:33:41 +0100, Jan W. Nielsen wrote:

> hvilket det ikke er - langt fra.

Det er heller ikke min opfattelse af dine indlæg omend jeg måtte læse
de første indlæg et par gange ekstra og læse implicit :)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 13-01-05 16:28

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> PLONK

Hemm..........så blev han sur..........det plejer han sq' da først at gøre
når man "taler ne'vurderene" om alfa !

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Kim

Dato : 13-01-05 17:28

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

> "Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hemm..........så blev han sur..........det plejer han sq' da først at gøre
> når man "taler ne'vurderene" om alfa !

Hvad betyder PLONK i grunden ??? ja jeg ved det faftisk ikkke og IMU som
man tit ser
Mvh. Kim

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-01-05 18:09

On Thu, 13 Jan 2005 17:27:35 +0100, Kim wrote:

> Hvad betyder PLONK i grunden ???

At man smider personen i sit killfilter.

"PLONK" er lyden af "personen" der rammer "bunden" af filteret :)

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 18:18

> Hvad betyder PLONK i grunden ??? ja jeg ved det faftisk ikkke og IMU som
> man tit ser
> Mvh. Kim

plonk: excl.,vt.
[Usenet: possibly influenced by British slang 'plonk' for cheap booze, or
'plonker' for someone behaving stupidly (latter is lit. equivalent to
Yiddish schmuck)] The sound a newbie makes as he falls to the bottom of a
kill file. While it originated in the newsgroup talk.bizarre, this term
(usually written "*plonk*") is now (1994) widespread on Usenet as a form of
public ridicule.

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 21:01

> Hvad betyder PLONK i grunden ??? ja jeg ved det faftisk ikkke og IMU som
> man tit ser

Du mener IMO?
Jeg aner heller ikke hvad det betyder men ser det også tit

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 13-01-05 21:06

Hejsa

Tom skrev:

> Du mener IMO?
> Jeg aner heller ikke hvad det betyder men ser det også tit

Mener at kunne huske at vide det er en forkortelse af
In My Opinion. Nogen er så rigtig nede med de seje, og smider
et H ind, så IMHO får tilføjet et Honest

/Brian

Fra : Brian

Dato : 13-01-05 21:12

Hejsa

Brian skrev:

> Mener at kunne huske at vide det er en forkortelse af
> In My Opinion. Nogen er så rigtig nede med de seje, og smider
> et H ind, så IMHO får tilføjet et Honest

Så farer man selvfølgelig på google bagefter, og indser at man
husker forkert:
http://www.freewarehof.org/acronyms.html

H'et står åbenbart for Humble.... nok derfor at man ikke ser det
så ofte herinde

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 21:16

"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> husker forkert:
> http://www.freewarehof.org/acronyms.html
>
> H'et står åbenbart for Humble.... nok derfor at man ikke ser det

TFS

--
Tom
(Tak For Svar)

Fra : Brian

Dato : 13-01-05 21:20

Hejsa

Tom skrev:

> TFS

Dumme skid... den tager lang tid at finde i listen

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-01-05 02:43

Brian wrote:

> Mener at kunne huske at vide det er en forkortelse af
> In My Opinion. Nogen er så rigtig nede med de seje, og smider
> et H ind, så IMHO får tilføjet et Honest

Det er nu "In My Humble Opinion"

En del af de koder der bruges kan du finde her:
http://klid.dk/kde/da/kdepim/knode/usenet-slang.html

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Frederik

Dato : 13-01-05 14:47

> [...]
> også at
> noget.
>
> Ja den er lagt anderledes ud end VAG, IMO...

Apropos her er en test af en 330CD aut. der er chippet til 260 hk og 555 nm:

http://www.autoexpress.co.uk/driven/driven_story.php?id=53053

En kommende 335D kunne blive et skægt bekendtskab...

Så må man indspille lyden af en benziner på cd, gøre nummervælgeren afhængig
af omdrejningstallet og tøffe deru'a'

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 17:56

> jeg finder det dog ret ærgerligt at 2. gear ikke er
> længere :) Samme gælder 3. hvor ca. 130 km/t er max. Jeg

Det samme gælder i flere "sportslige" benzinbiler som Mondeo V6 og for
eksempel Golf R32.

Hér betegnes det nétop som sportsligt, at der er små spring mellem gearene.

....men i R32´eren føles det åndssvagt, da den med sin bjørnekræfter i normal
kørsel SLET ikke har brug for de seks gear - og da man jo nu er tvunget til
de mange gearskift, hvis den ikke skal lyder het vild, fordi den får
omdrejninger.

....og tro mig - en R32´er lyder FULDKOMMEN vild....!!

Sikke en lyd - den slags får man aldrig i en TDi... den er ubeskrivelig..

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 11-01-05 18:18

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> Jeg snakker om, at den lille 320d aut uden chip kører fra 0-100 km/t på
9,1
> sekund.

8.8 iflg. Bilbasen og Bilrevyen

> Hvad bygger du den besynderlige "tro" på..?

En 330d bruger 7.2 til 100 km/t - det er ret hurtig
for ikke at nævne mellemaccelerationerne...

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 18:12

> "Mogens" skrev:
> 8.8 iflg. Bilbasen og Bilrevyen

Nej - 9,1 - også ifølge Bilbasen og Bilrevyen..

/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 11-01-05 20:04

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> Jeg snakker også om, at 325i benzin aut fra 1989 kører fra 0-100 km/t på
9,9
> sekund.

Er det ikke sådanne tal, der ofte findes på eks. Citroên AX GT ???
-som jo ikke er meget større end en 1400'er ???

Fra : Torben E

Dato : 11-01-05 15:44

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Tror sq ikke den ville kunne tage en 325i med manuel gear...

Det troer jeg du har helt ret i.

Jan W, har du prøvet en E30 325i manuel der var helt i orden ?

Den er faktisk ret hurtig 0-100 sådan en fætter.

Torben E

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 15:58

> Det troer jeg du har helt ret i.

> Jan W, har du prøvet en E30 325i manuel der var helt i orden ?

Nej..

> Den er faktisk ret hurtig 0-100 sådan en fætter.

Er den ikke nogenlunde lige så hurtig, som der står i bøgerne..?

Medmindre BMW er begyndt at "servere overdrevent glade buskaber" i deres
opgivelser, er den stadig ikke så hurtig som en 330d - eller en chippet...

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 16:05

> Jan W, har du prøvet en E30 325i manuel der var helt i orden ?

325i fra 1988 med manuelt gear står til 8,3 sek fra 0-100 km/t og 218 km/t
på toppen på Biltorvet.

330d med 16 hk og 140 Nm mindre end Claus´ 330´er står til 7,2 sekund fra
0-100 km/t og 242 km/t på toppen.

Hvordan havde du tænkt dig, at den stakkels gamle 325´er skulle klare dén
opgave mod den hårdt pumpede yngre model med store overarme..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Torben E

Dato : 11-01-05 19:21

> [...]
>
> Hvordan havde du tænkt dig, at den stakkels gamle 325´er skulle klare dén
> opgave mod den hårdt pumpede yngre model med store overarme..?

He he, jeg troede egentligt ikke en 330 var så hurtig, jeg mener dog at
have læst (gamle) tyske bilblade, hvor 325´eren testes til omkring 7 sec,
måske Thomas H læser med ?

Jeg mener faktiskt at have set tests hvor den bankede den gamle E30 M3
i optræk, men jeg kan godt se den kommer på overarbejde her

Torben E
Der kun har prøvet en X5 3.3 D

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 12-01-05 21:39

"Jan W. Nielsen" skrev i en meddelelse
"Re: Ny chip i 330'ren"

> Selv en 320d UDEN chip og med automatgear kører fra din 325´er.

Nå da? - Jeg har haft "fornøjelsen" af en 320D(150 hk+manuel), og den føltes
absolut ikke hurtig. Fik en tur i en 1983 E30 323i for nylig, og den virkede
væsentligt mere potent.

Men på den anden side blev de heller ikke kørt mod hinanden, men holder stadig på
323'eren.

-M
1993 Sierra 2,0i GLX
2003 Saab 9-5 2,3t Estate
2004 VW Toaureg V5
(Ja, der bliver flere og flere, men snart forsvinder Touareg'en) :)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.135.159.88)

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 22:17

> Men på den anden side blev de heller ikke kørt mod hinanden, men holder
stadig på
> 323'eren.

Det gør jeg da nok også.

.....men den har jo altså heller ikke aut...

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 13-01-05 18:33

"Jan W. Nielsen" skrev i en meddelelse

> ....men den har jo altså heller ikke aut...

Det er korrekt, det er vel også verdens dårligste opfindelse næstefter Popstars? :)

-M
Prøvede forøvrigt idag en 2005 Audi A4 Sedan 2,0T med ProSport pakke. (Sådan en
skal jeg ha'!) :)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.135.159.111)

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 19:36

> Prøvede forøvrigt idag en 2005 Audi A4 Sedan 2,0T med ProSport pakke.
(Sådan en
> skal jeg ha'!) :)

Hvorfor..?

(Jeg synes såmænd også, at den er rigtig lækker - det er bare interessant at
høre om din oplevelse..)

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 13-01-05 23:31

"Jan W. Nielsen" skrev i en meddelelse
"Re: Ny chip i 330'ren"

> Hvorfor..?

Fordi den ny BMW 3'er serie ikke er klar til levering før sommer, og Audi klarer
skærene på 11 uger :)

> (Jeg synes såmænd også, at den er rigtig lækker - det er bare interessant at
> høre om din oplevelse..)

Godt så, inden alt for længe skal jeg af med min Touareg, og så have en Saab 9-5.
Men Saab'en er kun en "overgangsbil", som jeg skal have i et begrænset antal
kilometer.
Så i eftermiddag kørte jeg forbi den lokale Audi-forhandler her i Göteborg og
fremlagde ham situationen med at jeg overvejede den ny 3-serie. "Men inden jeg
bestiller sådan én, vil jeg gerne lige kigge lidt på en A4".

Fair nok. Jeg vil have min. 200 hk, baghjulstræk eller 4wd, klima, læder navi. osv.
Så vi kom frem til en delfingrå A4 sedan 2,0T Quattro med alle modelbetegnelser
fjernet. Sænket 20 mm, sportskabine fra S4, 17" alu, læder, zone indelt klima,
sportsrat med betjening af alle funktioner såsom cruise, klima, radio og navi. El-
ruder for og bag, aut. nedblænding af bakspejl, xenon-lys, skidsäk(Skipose),
follow me home, armlæn for og bag, strømudtag og kølefukntion i handskerum osv.
Med en fornuftig mænge firmarabat kom den ned i en passende prisklasse.

Jeg kørte en tur i en lignende demobil, og var solgt på stedet, det absolut eneste
jeg savner var en BOV, men det passer sig nok ikke helt på en Audi :)

Man mærker slet ikke det er turbobil, den trækker rent og flot fra bunden med
rimeligt moment (280nm). + Lyden fejler absolut ikke noget.

Jeg er ca. 190 cm høj, og jeg kan sidde perfekt med god lårstøtte, og sportsæderne
holder mig godt på plads i sving. Perfekt kørestilling(Jeg skal trods alt bruge en
del tid i den).

Superb kvalitet er jo også et parameter. Og det fede ved at mærkerne er fjernet er
at "ingen" kan se om det er en 1,6 eller en 2,0T. :)

-M
1993 Sierra 2,0i GLX
2003 Saab 9-5 2,3t Estate
2004 VW Touareg V5 TDI

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.135.151.225)

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 00:19

> [...]
osv.
> Med en fornuftig mænge firmarabat kom den ned i en passende prisklasse.

Wow...!

Sikke en lækker bil, mand - man skulle måske flytte til Sverige..

God historie - tak for den.

/Jan W Nielsen