Kinesisk Passat = Santana?
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-01-05 22:36

Hej!

Er lige kommet hjem fra forretningsrejse i Kina. - De har nogle "spændende"
biler derovre. Bl.a. den gamle Passat(start 80'er) som derovre hedder
Santana, som også produceres i en nyere version, men som overhovedet ikke
ligner andet VW. Derudover laves Jetta(ja, 80'er-Jetta) stadig derovre som
ny bil.

Desuden en VW der ligner en Punto og en Lupo der ligner en Alto... Og en
anden Sedan med start 90'er Passat front. Anyone der kan redde nogle tråde
ud her?

-M

Fra : Thomas

Dato : 09-01-05 22:49

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> anden Sedan med start 90'er Passat front. Anyone der kan redde nogle tråde

Der kører da også Santanaer rundt herhjemme. Er det ikke bare
sedanversionen af Passaterne?

Mvh

Thomas

Fra : alexbo

Dato : 09-01-05 23:49

"Thomas" skrev

> Der kører da også Santanaer rundt herhjemme. Er det ikke bare
> sedanversionen af Passaterne?

Jeps.

mvh
Alex Christensen

Fra : J. A. Langdorf-Joerg~

Dato : 10-01-05 01:01

alexbo wrote in <crscif$1sfg$1@news.cybercity.dk>:
> "Thomas" skrev
>
> Jeps.

Santana var en Passat 2 sedan med en noget bedre udstyr og en højere
pris. Den blev solgt parallelt med den den "almindelige" Passat 2
sedan. Efter nogle få år blev Santana taget ud af produktion, uden
nogen egentlig erstatning udover ekstraudstyrslisten til Passat.

Man kan lettest se forskel på en Santana og en Passat på fronten: Passat
havde et sæt ekstralygter (vist nok tågelys) i grillen og blinklys i
kofangeren, Santanas blinklys sad ved forlygterne, yderst i grillen.

--
Sincerely / Med venlig hilsen
J. A. Langdorf-Joergensen

Fra : Leonard

Dato : 09-01-05 23:37

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote:

> en Lupo der ligner en Alto

En Seat Alto er en VW Lupo, med ganske få forskelle.

--
Leonard

Fra : Thomas

Dato : 09-01-05 23:44

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message

> En Seat Alto er en VW Lupo, med ganske få forskelle.
>
> --

Hm troede at det var Suzuki der lavede Alto ´?

Mvh

Thomas

Fra : Leonard

Dato : 09-01-05 23:54

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> wrote:

>Hm troede at det var Suzuki der lavede Alto ´?

Det er det da osse ... hvad hedder den så den Seat, der er en Lupo i
forklædning ... ?

--
Leonard

Fra : Brian

Dato : 10-01-05 00:03

Hejsa

Leonard skrev:

> Det er det da osse ... hvad hedder den så den Seat, der er en Lupo i
> forklædning ... ?

Arosa, så hut jeg visker.

/Brian

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-01-05 00:11

Leonard <usenet@leonard.dk> skrev....

> Det er det da osse ... hvad hedder den så den Seat, der er en
> Lupo i forklædning ... ?

Arosa...

Fra : Aard

Dato : 13-01-05 00:21

Leonard <usenet@leonard.dk> wrote in

> En Seat Alto er en VW Lupo, med ganske få forskelle.

Nix, du tænker på Seat Arosa.
Alto'en er en Suzuki herhjemme...

/Aard

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 10-01-05 16:10

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Er lige kommet hjem fra forretningsrejse i Kina. - De har nogle
> "spændende"
Derudover laves Jetta(ja, 80'er-Jetta) stadig derovre som > ny bil.
jepper de bruger rigtig mange som taxi derovre,

--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-05 19:02

> [...]
> anden Sedan med start 90'er Passat front. Anyone der kan redde nogle tråde

Ja! Nogle steder skal bilerne være så billige at det ikke kan gå at lave dem
i nye dyre versioner - befolkningen har slet ikke råd til dem.
Derfor laves der i Østen, syd Afrika og syd Amerika specieller billige
modeller som oftest er opdaterede / faceliftede modeller af gamle 80'er
kendinge fra den vestlige verden. Der er dog også modeller som er helt
specielle og ikke er set på andre markeder.

Som bekendt har Type 1 været produceret indtil for ganske få år siden i
Mexico under navnet "Fusca", en opdateret version af Golf 1 med Airbag og
ABS har indtil for ganske nylig været produceret i Syd Afrika under navnet
"Citi Golf". En helt seperat model som hedder GOL laves i Brasilien, de
første minde mest om en gammel Polo Coupe, de næste ligenede meget Seat
Ibiza og den nuværende model som kom i 2004 ligner mest af alt en Polo 9N /
Golf4 mutation,den fåes også som pickup. En tre eller femdørs stationcar
version sælges under navnet "Parati"
Fælles for dem alle er at de er simple men med et rimeligt sikkerhedsniveua
og moderne indsprøjtningsmotorer.

http://www.netssa.com/gol.html
http://www.vw.co.za/models/citigolf/gallery.php

Eller prøv selv at søge på Google - Gol - Parati - "Citi Golf".

På min hjemmeside kan man se hvilke fabrikker der laver/har lavet VW.
Ud fra stelnummeret kan man indetificere hvilke fabrik den kommer fra.
http://vwfanatic.dk/Info/Stelnummer.html

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Carsten P

Dato : 10-01-05 19:53

> [...]
> anden Sedan med start 90'er Passat front. Anyone der kan redde nogle tråde

Hej Har rejst end del i Kina.

Satana 2000-3000 nyeste model er mest et sammenbryg af en ældre Audi100-200
og Passat. De fleset køre med den gamle 90Hk VW maskine. Dog også med 2.0.

Af andre sjove modeller er Cirtroen ZX sedan, og en sedan version af
Daihatsu Charade. Begge mest som taxi.

Shanghai er det sted jeg har set flest BMW 7XX L versioner. Der køre også
mange Audi A6 T'er næsten alle i sort. Velkommen til kapitalistmen.

Der findes også flere prisklasse af taxier i Beijing. startgebyret kan jeg
ik lige huske, men Km-prisen er Charade 1.2RMB (0,90Kr) ZX 1.6RMB (1,20Kr)
og Satane / "Audi" 2RMB (1,50Kr). De fleste køre på gas så prøv lige at få
et par velvoksne kufferter med.