Valg af bil: Fabia, Corolla, Yaris, 323F e~
Fra : Sørensen

Dato : 09-01-05 21:36

Hej!
Vi skal ud og købe vores første bil - yes!
Den må koste max. kr. 120.000,-
Prestige er vi helt lige glade med, til gengæld har vi fundet ud af, at det
er en stor belastning, hvis bilen larmer i høje hastigheder, når man skal ud
og køre på motorvej hver dag..

Vi har allerede fået et par rigtig gode tips i forbindelse med et "teknisk"
spørgsmål om HK. Men vi vil gerne have endnu flere tips og meninger. Så lad
os høre, hvis du har noget godt eller skidt at sige om nedenstående udvalg!
Især hvis det er baseret på egne erfaringer eller konkret viden fremfor ren
religion

- Desuden kunne vi rigtigt godt tænke os at høre, hvad jeres erfaring er
mht. brugsbilsforhandlernes priser, som de opgiver på bilbasen.dk. Hvor
mange % (eller ekstraudstyr som vinterdæk m.v.) kan man forvente at ( / skal
man) presse prisen?

- Skoda Fabia comfort 1,4 2002 (ca. kr. 120.000): 1,4 L = 68 HK
- Toyota Corolla 1,4 Linea Terra 3d 2000 (ca. kr. 115-120.000): 1,4 L = 97
HK
(Corollaer er ret grimme før 2002, undtagen en 3D med en lille spoiler -
næsten smart
- Toyota Yaris 1,3 Linea Luna Komf. 5d 2000 (ca. kr. 115.000): 1,3 L = 86 HK
- Mazda 323F 1,5i GLX 5d 2000 (ca. kr. 120.000): 1,5 L = 88 HK
- Nissan Almera 1,5 Comfort 5d 2000 (ca. kr. 120.000): 1,5 L = 90 HK

På forhånd mange tak!
VH Sørensen
--
E-mail: duvedikkehvem snabelA hotmail prik commercial
"I tried sniffing coke once, but the ice cubes stuck in my nose"

Fra : Kent Glerup

Dato : 09-01-05 21:47

"Sørensen" <duvedikkehvem@hotmail.nixNej> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> er en stor belastning, hvis bilen larmer i høje hastigheder, når man skal

Mit valg (ingen overraskelse..) Fabia!

Hvorfor (og resten er rent subjektivt!):
Rimelig støjsvag
Klassens bedste forsæder
Godt rustbeskyttet
Klassens bedste køreegenskaber (hvilket flere motorjournalister er enige i)

Som skrevet i en anden gruppe, vil jeg gå efter en 1,4 16V 75 eller 101 HK.

MVH
Kent Glerup

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-05 22:17

> Klassens bedste køreegenskaber (hvilket flere motorjournalister er enige
> i)

Du glemte: *Klassens bedste* rustbeskyttelse.

Man skulle have Fabiaen med Corollaens motor - så ville den være helt
perfekt.

/Jan W Nielsen

Fra : Kent Glerup

Dato : 10-01-05 18:07

> Du glemte: *Klassens bedste* rustbeskyttelse.

Hmm.. skrev jeg vidst også næsten.. Men ja!

> Man skulle have Fabiaen med Corollaens motor - så ville den være helt
> perfekt.

Det er her 1,4 16V kommer ind i billedet!

MVH
Kent Glerup

Fra : C. Caspersen

Dato : 09-01-05 23:47

"Sørensen" <duvedikkehvem@hotmail.nixNej> skrev i en meddelelse
> Den må koste max. kr. 120.000,-

Jo, deet, men...

> - Nissan Almera 1,5 Comfort 5d 2000 (ca. kr. 120.000): 1,5 L = 90 HK

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=234900484&page=1

For små 10.000 oveni får du en 2 år yngre bil + 4 mdr´s fabriksgaranti - men
man kan selvfølgelig blive ved!

Gæt hvilken én jeg anbefaler

Caspersen

PS: Mazda´en støjer ad H... til ved motorvejshastigheder.

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 12-01-05 01:40

"Sørensen" <duvedikkehvem@hotmail.nixNej> skrev i en meddelelse
> Hej!
> Vi skal ud og købe vores første bil - yes!
> Den må koste max. kr. 120.000,-

Hvorfor ikke købe en VW Lupo 3L ?
Hvis den er stor nok, forstået på den måde at i ikke skal have en barnevogn
med el. lign. stor dims så er det en lille frisk bil som de sidste 3 år er
blevet kåret til DK's billigste bil !
og det vel at mærke inkl. ALT
Afbetaling
service
dæk
værditab
osv

Måske i skulle overveje det ?

/J

Fra : Deaster

Dato : 12-01-05 08:49

[6705] Jesper Sørensen wrote:
> [...]
> barnevogn med el. lign. stor dims så er det en lille frisk bil som de
> sidste 3 år er blevet kåret til DK's billigste bil !

Hmm, hvor er det henne du har set at den de sidste 3 år skulle være DK's
billigste bil ?

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Sørensen

Dato : 12-01-05 09:07

"[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> skrev i en
meddelelse news:cs1rgh$2cjl$1@news.cybercity.dk...
> [...]

> barnevogn med el. lign. stor dims så er det en lille frisk bil som de
> sidste 3 år er blevet kåret til DK's billigste bil !

Hej, tak for dit tip.

I brugtbilsrevyen beskriver de rigtig mange biler, heraf får en meget lille
del et grønt skilt med betegnelsen "Godt køb" og nogle ganske få får
betegnelsen "Pas på". Lupo er en af sidstnævnte. De giver dig ret i, at
bilen er meget billig de første par år man ejer den og set udelukkende på
forbrug/faste udgifter. Derefter er det (kan det blive) en katastrofe. Den
nye teknik er super dyr, og der viser sig ofte nogle ubehagelige
overraskelser med fx gearkasse, turbodiesel og hydrauklikpumpe (dog især på
1999-årgangen).

Jeg har ingen forstand på det selv, men refererer blot hvad Brugt Revyen
skriver. Vi køber ikke udelukkende og ukritisk ud fra deres anbefalinger,
men når nogle profesionelle motorjournalister ligefrem advarer mod en bil,
tør vi ikke se bort fra det...

Noget helt andet er, at den nok gerne må være en tand større. ;)

VH Sørensen

Fra : Olesen

Dato : 12-01-05 21:19

> [...]
meddelelse news:cs1rgh$2cjl$1@news.cybercity.dk...

> med el. lign. stor dims så er det en lille frisk bil som de sidste 3 år er

3L ligger bekvemt på en 7-8. plads når ALT regnes ind.