Chiptuning af Audi 80 tdi
Fra : Anders Pedersen

Dato : 08-01-05 20:49

Hej.

Der skulle vel aldrig være nogen her som ved, eller har erfaring med
Chiptuning af
Audi 80 1,9 TDI.
Jeg har købt mig en såkaldt Powerbox, som man monterer imellem
stikket til brændstofpumpen, og det skulle tage ca 2 min, og give ca 25 hk
og 50 nm.
Boxen er købt til at skulle passe på alle 1,9 TDI motorer med 90 hk og 110
hk,
hvadenten de ligger i Audi, VW, Skoda osv.
Problemet er at stikket på powerboxen passer ikke på stikket i Audi 80 TDI
1994.
Der er åbenbart blevet ændret på stik typen i 1995 eller 1996 på TDI
motorene.

Jeg kan selvfølgelig klippe stikkene af min powerbox, og klemme nogle nye
på,
men jeg vil godt være sikker på at jeg forbinder dem rigtigt.

Er der nogen der har erfaring med det her, vil jeg meger gerne høre fra
dem.........

Hilsen
Anders Pedersen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 08-01-05 22:35

> [...]
> men jeg vil godt være sikker på at jeg forbinder dem rigtigt.
>
> Er der nogen der har erfaring med det her, vil jeg meger gerne høre fra

Et gæt er, at din boks har 10 ben i stikket og bilen har 8 ben. Er det ikke
korrekt? Normalt er det sådan, at stikket har 8 ben når motoren er
langsliggende og 10 ben når motoren er tværliggende.

--

MVH

Thomas Landberg
Skoda Fabia 1.9TDi Combi - 365.3nm v. 2.120omdr/min og 142.8hk v.
3.430omdr/min.
www.bokstuning.dk
Tilbud: Garmin Quest 4.995kr (5.995kr vejl.), Garmin 2620 7.995kr (14.495kr
vejl.)

Fra : Anders Pedersen

Dato : 09-01-05 08:35

> [...]
> korrekt? Normalt er det sådan, at stikket har 8 ben når motoren er
> langsliggende og 10 ben når motoren er tværliggende.

Min boks har 8 ben i stikket ligesom min bil også har 8 ben i stikket.
Men stikket på Audi 80 TDI og Audi 100 TDI er åbentbart anderledes end
resten af TDI´erne. Stikket rund, og benene sidder i en rundkreds, men på
boksen
er stikket aflangt og benene sidder i 2 rækker af 4 ben, ligesom den boks på
din
hjemmeside (PBTDI010/008).

Hilsen Anders P.