Forskel på modelår
Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 08-01-05 11:24

Hej,

Jeg leder efter forskellen på 5-dørs Mitsubishi Pajero 2,8 TDI
produceret i 1995 og 1997.

Jeg har spurgt Mitsubishi Danmark, men det er der indtil videre ikke
komme noget ud af.

Jeg har købt en bil annonceret som en 97'er. Men tilsyneladende henviser
man til 1. registreringsdato i annoncer mv, og ikke til bilens modelår.

Min er en model V20.

Hvis nogen ved hvad der er af evt. forskelle, eller kan henvise til et
sted hvor man kan finde ud af det er jeg meget interesseret.

Som bonusspørgsmål: Hvilke modeller har Mitsubishis "Super select"?
Eller er det ekstraudstyr?

-dennis

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-01-05 11:31

Dennis Thrysøe telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
>
> Jeg har købt en bil annonceret som en 97'er. Men tilsyneladende
> henviser man til 1. registreringsdato i annoncer mv, og ikke til

Så det er en 96'er?

Jeg har en Pajero 3,0 V6 model 1997.
Den eneste forskel jeg har kunne opdrive er at model 1997 har 2 x airbag...

> Min er en model V20.
Det hedder den frem til Grand Pajero (V60)

> Som bonusspørgsmål: Hvilke modeller har Mitsubishis "Super select"?
> Eller er det ekstraudstyr?

Jeg mener at det hører sammen med aut. gearet...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 08-01-05 12:03

Morten Fruergaard wrote:
> Så det er en 96'er?

1995'er faktisk. Det var det der fik mig op af stolen. For et par
måneder er vel okay (mere eller mindre). Men 2 modelår til forskel,
synes jeg er ucceptabelt.

> Jeg mener at det hører sammen med aut. gearet...

På den her står der ikke noget om automatgear (og det er en diesel) men
der står alligevel "super select" på ekstrahjulet:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=306900204&page=1

-dennis

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-01-05 12:14

Dennis Thrysøe telepaterede følgende til sin PC:
> 1995'er faktisk. Det var det der fik mig op af stolen. For et par
> måneder er vel okay (mere eller mindre). Men 2 modelår til forskel,
> synes jeg er ucceptabelt.

Helt enig!
Og prismæssigt er der også forskel...

> På den her står der ikke noget om automatgear (og det er en diesel)
> men der står alligevel "super select" på ekstrahjulet:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=306900204&page=1

Ok. Så mente jeg forkert...

Fra : phk

Dato : 08-01-05 15:41

"Dennis Thrysøe" <dennis.FJERN@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har købt en bil annonceret som en 97'er. Men tilsyneladende henviser
> man til 1. registreringsdato i annoncer mv, og ikke til bilens modelår.

Har du købt privat eller ved forhandler?

--
Per, Esbjerg

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 08-01-05 16:09

phk wrote:
> "Dennis Thrysøe" <dennis.FJERN@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse

> Har du købt privat eller ved forhandler?

Ved forhandler. Men en Tysk forhandler, så det evt. juridiske kan
sikkert hurtigt blive langhåret :)

-dennis