Erfaring med Renault Megane 1,6 16 v st.ca~
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-01-05 23:06

Nogen der har erfaring med ovenstående. Plusser - minusser. Skal også være
campingvognstrækker - god nok til det?

Kurt

Fra : Per Wildau

Dato : 07-01-05 23:57

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> Nogen der har erfaring med ovenstående. Plusser - minusser. Skal også være
> campingvognstrækker - god nok til det?

http://www.dinside.no/php/art.php?id=86965

Per

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-01-05 20:38

"Per Wildau" <psykolog@perwildau.dk> skrev i en meddelelse

> "Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
>
> http://www.dinside.no/php/art.php?id=86965
>

> Per

Tak for linket, men det er ikke denne model. Det er den "ordinære" st.car
fra 2002 og motoren har kun 110 hk mod ovenstående som har 115.
Ovenstående er iøvrigt en fin bil at køre i, da vi lejede sådan en forrige
år på en ferie.

Kurt

Fra : Per Wildau

Dato : 08-01-05 23:32

> [...]
> fra 2002 og motoren har kun 110 hk mod ovenstående som har 115.
> Ovenstående er iøvrigt en fin bil at køre i, da vi lejede sådan en forrige

Kære Kurt.

Hvis du vil ha en ordentli' vågn,
/og da særligt til campingsvågn/,
så find dig en lækker XANTIA.

Skal det være helt perfekt - med den store HDI motor.

Du har lige fået det bedste bilråd du nogensinde får

Per

Fra : Kent Glerup

Dato : 09-01-05 11:46

> Hvis du vil ha en ordentli' vågn,
> /og da særligt til campingsvågn/,
> så find dig en lækker XANTIA.
>
> Skal det være helt perfekt - med den store HDI motor.
>
> Du har lige fået det bedste bilråd du nogensinde får

Det kan meget vel være rigtigt!

Selv en supervelholdt en-ejers Xantia har smidt rigtig mange kroner nu!
Og den er jo væsentligt pænere end en C5...

MVH
Kent Glerup

Fra : Per Wildau

Dato : 09-01-05 11:58

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:crr1qj$9a6$1@news.cybercity.dk...

> Det kan meget vel være rigtigt!
>
> Selv en supervelholdt en-ejers Xantia har smidt rigtig mange kroner nu!
> Og den er jo væsentligt pænere end en C5...

Jeg kan nu godt lide en C5

Jeg kikkede efter en fed Xantia Hdi st. car. - der er vist ikke mange af
dem??

Per

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-01-05 22:22

Jeg takker for svarene, selv om der faktisk ikke var nogen, som kommenterede
den Renault jeg spurgte på
Men jeg har i mellemtiden fundet frem til, at den jeg havde kig på kun må
have 975 kg på krogen og max kan godkendes til 1100 kg, så den er udelukket
igen, idet det ikke er mere end jeg må trække med den nuværende dyt.
Så jeg må lede videre - og efter noget andet.
Jeg har bemærket, at mange franske biler åbenbart ikke må køre med så meget
på krogen, som man umiddelbart kunne forvente, idet de standard står til
mindre end deres egenvægt. Så måske skal man kigge i retning af Tyskland
igen-igen.

Kurt

Fra : Per Wildau

Dato : 10-01-05 22:46

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> meget på krogen, som man umiddelbart kunne forvente, idet de standard
> står til mindre end deres egenvægt. Så måske skal man kigge i retning

Overvej Xantia'en, dens affjedringssystem gør den genial til at køre med
campingvogn, samtidigt får man rigtigt meget for pengene - og så er det er
en bundsolid bil.
Lad dig ikke skræmme af alt det vrøvl der bliver sagt i gruppen om Xantia'en
og i øvrigt også C5'eren (sorry group).

Per

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-01-05 00:57

> [...]
> en bundsolid bil.
> Lad dig ikke skræmme af alt det vrøvl der bliver sagt i gruppen om

Ja, men i 1,8 tager den også "kun" 1150 kg på krogen. Den kan dog muligvis
vejes op, hvilket jeg ikke har undersøgt.
2.0 springer prismæssigt så det begynder at være lidt over det jeg havde
tænkt mig.
En st.car med god trækkraft og som må tage en del på krogen. Minimum 1200 kg
og helst 1300 kg.
Max prisen forestiller jeg mig at være omkring 150.000 kr. og km helst ikke
over 100.000.

Kurt

Fra : Per Wildau

Dato : 12-01-05 14:25

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> 1200 kg og helst 1300 kg.
> Max prisen forestiller jeg mig at være omkring 150.000 kr. og km

Hmm, hvor mange kilometer kører du da om året? (man skal ikke nødvendigvis
være så bange for kilometerstanden)... En Xantia runder let de 300.000 - med
et par reparationer.

Det kan ikke passe at du ikke kan finde en velholdt Xantia 2.0 til under
150k

Per

Fra : Per Wildau

Dato : 12-01-05 14:30

Kurt B. Andersen wrote:

> Max prisen forestiller jeg mig at være omkring 150.000 kr. og km
> helst ikke over 100.000.

Hva med den her:

http://www.bilzonen.dk/findbilen/annoncevisning:findbilen=1:advert_id=904748

mmmm, what a Beautiful car!

... og så skulle du prøve en tur i den.

Per

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-01-05 16:46

> Hva med den her:

> [...]
Du er da godt nok glad for Xantia
Nu er det jo en 1,8 du linker til og ikke en 2.0. Dernæst løber jeg ofte ind
i det problem, at de biler, som jeg måske har interesse i står i Jylland, og
jeg sidder på Falster!
Men jeg kunne selvfølgelig finde nogle stykker og så lave en rundtur.
Men i øvrigt bombarderer min søn mig med forslag om biler, som han
anbefaler, så jeg har da nogen ideer efterhånden.

Kurt