Rullefelt ift. dynamometer
Fra : Mogens

Dato : 07-01-05 19:54

Hvad er mest nøjagtig af ovenstående?
(1. gangs måling)

"Rullefelt" gi'r jeg kun noget for, når man udfører
en "før-og-efter-måling" ifm. tuning. En enestående
måling kan der svindles for meget med, IMO...
(kan der i princippet også ifm. 2 på hinanden flg.)

--
/Mogens

Fra : ham-der

Dato : 08-01-05 09:34

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måling kan der svindles for meget med, IMO...
> (kan der i princippet også ifm. 2 på hinanden flg.)

hvad bruger du lige et dynamometer i denne forbindelse, vi bruger dem på mit
arbejde når vi tester kraner og andet løftegrej, men jeg kan ikke lige se
hvordan du kan bruge det til effekt måling af en bil.

Fra : Mogens

Dato : 08-01-05 09:50

"ham-der" <ham-der@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> hvad bruger du lige et dynamometer i denne forbindelse

Man kan bruge det til test af bilens performance and specifications.
www.kleemann.dk/site/Main/faq

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-01-05 11:59

> [...]

> mit arbejde når vi tester kraner og andet løftegrej, men jeg kan ikke lige
> se hvordan du kan bruge det til effekt måling af en bil.

Mogens binder selvfølgelig et dynamometer fast i trækkrogen bag på bilen.
Sætter sig ind og starter.
Så bliver der jo målt, hvor meget hjulspin den kan lave.
Den måling skal så gennemføres, både før og efter tuning.

Nå, det var ikke ligege på den måde

Tror der er en 'lille' forskel på et dynometer og et dynamometer.
Bare en lille tanke

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Mogens

Dato : 08-01-05 12:52

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tror der er en 'lille' forskel på et dynometer og et dynamometer.

Ordene bli'r brugt i flæng på nettet - jeg troede
Kleemann vidste hvad de havde med at gøre :)
Man er næppe i tvivl om, hvad jeg mener....

Fra : Fam. Olsen

Dato : 08-01-05 14:49

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tror der er en 'lille' forskel på et dynometer og et dynamometer.
> Bare en lille tanke

Tror jeg også. Mekanikere bruger den ene slags til at måle en bils
decelleration (Bremseevnen). Hvilken en af dem og om den også kan bruges til
at måle acceleration, skal jeg ikke kunne sige.

MVH Niels

Fra : Cosworth POWER

Dato : 08-01-05 20:26

> Mogens binder selvfølgelig et dynamometer fast i trækkrogen bag på
> bilen. Sætter sig ind og starter.
> Så bliver der jo målt, hvor meget hjulspin den kan lave.

http://www.tkrath.dk/forum/dfb/cam005.jpg

;)

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 10-01-05 09:15

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message
> [...]
> måling kan der svindles for meget med, IMO...
> (kan der i princippet også ifm. 2 på hinanden flg.)

Uanset hvilket instrument du anvender til at måle med, kan du snyde.

I alle tilfælde handler det om, hvordan opstillingen er opfattet af den som
har inistrumenteret den..... Jeg kan sagtens bygge både et dårligt rullefelt
og en dårlig bremsebænk, det har jeg gjort flere gange, inden vi er nået
hertil hvor vi er idag.

Bremsebænkens (Dynamometerets) væsentligste fordel er, at den med passende
styring kan "overtales" til at holde motoren på f.eks. 7000 omdr/min, for
at gå hen og piller ved tragte, tænding osv., mens man kigger på skærmen for
at ramme den indstilling som giver den maksimale effekt.

Min holdning : Hvis man kan lave en aktiv bænk, kan man sikkert også finde
ud af at måle rigtigt !

Mvh. Mikael Kristiansen