Cylinder 1 kokset til i tændrør.
Fra : Daniel Pedersen

Dato : 07-01-05 19:33

Hej gruppe

Som topic siger, min bil har kokset tændrør 1 til. (Kører normalt fint).
Kan det skyldes at min termostat altid er åben (bilen bliver først varm
efter 15km kørsel) eller er det *med gru* en ring der er gået?

mvh
Daniel Pedersen
Senator 3.0i

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-01-05 08:33

"Daniel Pedersen" <machoman@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det skyldes at min termostat altid er åben (bilen bliver først varm
> efter 15km kørsel) eller er det *med gru* en ring der er gået?

Hvis det ER koks og ikke kraftig tilsodning:
Det er ikke din termostat, her om vinteren er de længere om at blive varme,
sæt et stk. pap for ½delen af køleren. Så går det hurtigere.
Enten en ring eller en "paraply"- tætning på ventilen . Få lavet en
kompressions-test, så kan man se om 1'eren afviger= en ring.

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 08-01-05 11:10

> Hvis det ER koks og ikke kraftig tilsodning:
Det er koks, måtte skrabe det ud af tændrøret med en ridsespids og en lille
fladkærvet skruetrækker.
(Skruetrækkeren alene var ikke nok)

> Det er ikke din termostat, her om vinteren er de længere om at blive
varme,
> sæt et stk. pap for ½delen af køleren. Så går det hurtigere.

Kanon, vil lige gemme et stykke pap inden jeg skal på genbrugen :)

> Enten en ring eller en "paraply"- tætning på ventilen . Få lavet en
> kompressions-test, så kan man se om 1'eren afviger= en ring.

ahh, jep. Hvorfor tænkte jeg ikke lige på den, har sågar udstyret liggende.

mvh
Daniel Pedersen