Skod Autolaker, lille advarsel måske?
Fra : Klaus G.

Dato : 07-01-05 16:20

Hej.

Jeg Copy paster lige fra en andet forum:

ALDRIG OJ AUTOLAKERING v/Ole Jensen!!! Det er det største useriøse firma jeg
nogensinde har oplevet. Hvordan han mener det skal bringe ham brød på bordet
fatter jeg simpelthen ikke. Og det er helt sikkert kun naive
førstegangskunder - som mig selv - der bruger den skodmaler :evil: Magen til
gang lort har jeg aldrig set før. Men jeg er blevet klogere og flere tusinde
kroner fattigere! Og ikke nok med at han er han godt ved man ikke får noget
ud af at klage, så er han tilstrækkelig provokerende til at fortælle én han
synes det ser fint ud selvom han står og kigger på adskillige løbere, lak
der er lindet fra under tørring, lak der er ikke er jævnt over det hele,
støv og HÅR (!!!) i lakeringen. Og udover det havde han kun en kommentar til
at de ikke var renset ordentligt, så der er sorte pletter under lakeringen:
"Det ser man ikke så meget, det er på bagsiden".

Mit kamera gik ud men jeg har billeder fra 2 af fælgene som jeg nåede. Det
skal lige siges at det er 10gange mere tydeligt i virkeligheden end på nogle
af billederne. Og på nogle af billederne er der flere ting. Men her er de og
er der nogen der har spørgsmål kan de bare komme med dem

http://img.photobucket.com/albums/v217/JokerBMWe30/faelge/2faelg3KOPI.jpg 1

http://img.photobucket.com/albums/v217/JokerBMWe30/faelge/2faelg2KOPI.jpg 2

http://img.photobucket.com/albums/v217/JokerBMWe30/faelge/2faelg1KOPI.jpg 3

http://img.photobucket.com/albums/v217/JokerBMWe30/faelge/1faelg13KOPI.jpg 3

http://img.photobucket.com/albums/v217/JokerBMWe30/faelge/1faelg12KOPI.jpg 4

http://img.photobucket.com/albums/v217/JokerBMWe30/faelge/1faelg11KOPI.jpg 5

http://img.photobucket.com/albums/v217/JokerBMWe30/faelge/1faelg10KOPI.jpg 6

http://img.photobucket.com/albums/v217/JokerBMWe30/faelge/1faelg9KOPI.jpg 7

http://img.photobucket.com/albums/v217/JokerBMWe30/faelge/1faelg7KOPI.jpg 8

http://img.photobucket.com/albums/v217/JokerBMWe30/faelge/1faelg6KOPI.jpg 9

http://img.photobucket.com/albums/v217/JokerBMWe30/faelge/1faelg5KOPI.jpg 10

http://img.photobucket.com/albums/v217/JokerBMWe30/faelge/1faelg4KOPI.jpg 11

http://img.photobucket.com/albums/v217/JokerBMWe30/faelge/1faelg3KOPI.jpg 12

http://img.photobucket.com/albums/v217/JokerBMWe30/faelge/1faelg2KOPI.jpg 13

http://img.photobucket.com/albums/v217/JokerBMWe30/faelge/1faelg1KOPI.jpg 14

Jeg sagde til maleren at jeg ville fortælle andre om det hvis han ikke ville
lave det om og der svarede han bare:" Det synes jeg bare du skal gøre".
*******

Ja, det ser jo ikke ligefrem så skide godt ud det arbejde der, eller? Og
lyder jo til at manden er indforstået med at det bliver sagt til andre, så
der burde ikke være noget i vejen for at skrive her jo...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : John Sahl

Dato : 07-01-05 16:39

Klaus G. wrote:
> Ja, det ser jo ikke ligefrem så skide godt ud det arbejde der, eller?
> Og lyder jo til at manden er indforstået med at det bliver sagt til
> andre, så der burde ikke være noget i vejen for at skrive her jo...

Og du bør nok lige fortælle at prisen for arbejdet var 2000,-

Lortearbejde til den pris...

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 16:40

> Jeg sagde til maleren at jeg ville fortælle andre om det hvis han ikke
> ville
> lave det om og der svarede han bare:" Det synes jeg bare du skal gøre".
> *******

Hvis maleren har en e-mail adr. eller hjemmeside med kontakt, så kan du da
bare linke til den her, så vil jeg gerne rose ham for sit fine håndværk.

Det er da noget værre svineri......men du betaler vel heller ikke for det?

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-01-05 09:24

> Hvis maleren har en e-mail adr. eller hjemmeside med kontakt, så kan du da
> bare linke til den her, så vil jeg gerne rose ham for sit fine håndværk.

God ide - her er mailen..!

oja@privat.dk

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-01-05 10:22

Jan W Nielsen telepaterede følgende til sin PC:
> God ide - her er mailen..!
>
> oja@privat.dk

Hæ hæ...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 07-01-05 16:42

Ja, det er ikke for kønt.

Bemærker også siliconepletter samt sliberidser flere steder ;-(

Bo

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-01-05 16:43

> Hej.
>
> Jeg Copy paster lige fra en andet forum:
>
> ALDRIG OJ AUTOLAKERING v/Ole Jensen!!!

Hvad var aftalen med Maleren ?

Der er ikke tvivl om at det ikke er 1.klasses arbejde - MEN :

Skulle maleren selv slibe og spartle fælgene før lakering, eller blev
der smidt 4 sand/glasblæste fælge med beskeden mal dem sølvgrå ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : John Sahl

Dato : 07-01-05 16:51

Brian Sørup wrote:
> Skulle maleren selv slibe og spartle fælgene før lakering, eller blev
> der smidt 4 sand/glasblæste fælge med beskeden mal dem sølvgrå ?

Her er ejerens forklaring:

"Jeg kender selv til situationen I andre er i nu: Er det en historie der
stikker dybere end som så. Så derfor har jeg skrevet ned hvilken samtale
vi havde inden jeg overlod fælgene til ham. Og den er ganske kort, så
den kommer lige her:

(jeg kommer ind): Hej. Kan du male nogle fælge til mig?

maler: ja det kan jeg godt

Mig: okay, de er lige herude, så kan du se dem

(efter at have kigget på dem)

Mig: hvad skal du have for det?

Ham: dem kan jeg sagtens lave. De skal koste 500pr fælg +moms

Mig: nå okay. Jeg skulle kun give 400 hos xx autolakering, så det ved
jeg ikke rig...

(afbryder mig)

Ham: ... jamen det kan jeg også sagtens lave dem for.

Mig: nå okay, så tror jeg bare jeg smider dem af her

(bærer dem lige inden for døren)

Mig: hvor lang tid går der?

Ham: De bliver færdige i løbet af ugen

(han åbner døren så jeg kunne komme ud, da de nok skulle til at hjem og
ikke ville snakke)

(jeg kører)

Som I kan se var det en ganske hurtig samtale hvor (jeg ikke kan antyde)
der ikke bliver snakket om kvalitet, men kun at jeg nævner jeg nok
hellere vil tage dem til det andet sted da det var billigere, hvor han
afbryder og siger at han sagtens kan klare det til samme pris.
Det ser jeg ikke som om jeg har givet underlagt accept på at han bare
kan gøre ved dem som han lyster med dem uden krav om kvalitet, men
udelukkende som om han gerne vil konkurrere med sine "kollegaer" i
branchen.

De var ikke leveret sand/glasblæste, men pga de var blevet rettet skulle
de males. Der var INTET i vejen med dem ang ir eller andet i den dur. Og
jeg fik ham der rettede dem til at svejse det hele op, da jeg ikke var
sikker på om jeg skulle have dem højglanspoleret. For der dur det ikke
med at de er spartlet nogen steder.

Maleren har SELV stået med fælgene i hånden og virderet dem, da jeg ved
der kan være mange faktorer der gør sig gældende og jeg ville ikke have
en pris på noget han ikke selv havde "godkendt" med at stå med dem alle
sammen først.

Hans (eneste) undskyldning for at de ikke skulle blive bedre var at han
havde brugt meget tid på at gøre dem rene, så han ville bare ikke lave
det bedre. Og det var ikke ham der gjorde dem rene, som ham der malede
dem.

Jeg er af den type der gerne vil have lavet det, så det er iorden, så
jeg spurgte ham også hvorfor han ikke havde ringet til mig så vi kunne
snakke om ny pris, når de nu havde taget så meget ekstra tid. Det kunne
han ikke svare på. Jeg tror bare at han er sur over hans svend/lærling
ikke har lavet det godt nok, men ikke gad at bruge arbejdstimer på at
lave hele lakeringen om igen og så siger til mig at de tog lang tid at
gøre rene (han har stadig selv stået med dem i hånden).

Nåja, jeg har forresten givet 2000 for at få dem malet hos ham.

Og så har han ingen lærlinge hørte jeg. Jeg spurgte nemlig om hvorfor
han havde sat en lærling til det... dem havde han ingen af svarede han.

Det er originale BMW-fælge som koster spidsen af en jetjager for ny, men
som før omtalt, så var de 100% iorden, så der ikke skulle spartles nogen
steder. Der skulle vel tages den originale lakering af (som var perfekt)
og ellers var den taget af hvor rettelsen af fælgen var foretaget
(Fælgsmeden i Ringsted, som jeg i allerhøjeste grad kan anbefale!).

Jeg håber det er informationen i søger. Jeg kender jo selv til folk der
bare brokker sig. Det skal også siges at det er første gang jeg har
hængt et firma ud som dette, da jeg ser det som ekstremt kritisk og
farligt for et firma, men jeg har allerede snakket med ham og gjort hvad
jeg kunne, men maleren er ikke til at rokkke. Han vil ikke bruge tid på
dem. Han synes det er pænt og nydeligt (hans egne ord) så han ser ingen
grund til at lave dem om.

Jeg fortalte ham også helt til sidst at hvis ikke der blev gjort noget
ved dem, så ville jeg fortælle folk om hvordan jeg er blevet behandlet
hos ham. "Det skal du bare gøre, men jeg gør ikke mere ved de fælge",
var hans svar"

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-05 17:12

John Sahl telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> ved dem, så ville jeg fortælle folk om hvordan jeg er blevet behandlet
> hos ham. "Det skal du bare gøre, men jeg gør ikke mere ved de fælge",

"Ryster_på_hovedet.avi"...

Magen til lortearbejde, men det tyder jo på at det er standarden..

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-05 17:08

Klaus G. telepaterede følgende til sin PC:
> Hej.

Hej...

Er det dine fælge?

Fremgår ikke helt, om det er dit eget indlæg du copyer...
(Jeg tror det ikke)..
Men hold da kæft et lortearbejde...

Fra : John Sahl

Dato : 07-01-05 20:42

Morten Fruergaard wrote:
> Er det dine fælge?

Det er hverken Klaus' eller mine, det er en helt tredie person
som har smidt det indlæg på et andet forum.

> Men hold da kæft et lortearbejde...

Jeg er ret sikker på de fælge jeg selv en gang malede med
spray var lige så pæne.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-05 22:07

John Sahl telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg er ret sikker på de fælge jeg selv en gang malede med
> spray var lige så pæne.

Hvis ikke pænere... ROFL

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 22:42

meddelelse news:41defa04$0$51241$14726298@news.sunsite.dk...
> John Sahl telepaterede følgende til sin PC:
>
> Hvis ikke pænere... ROFL

Jeg tror min niece på 7 kunne gøre det pænere med fingermaling!

> --
> Mvh. Morten Fruergaard

Lars B

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-01-05 10:26

Klaus G. telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg Copy paster lige fra en andet forum:
>
> ALDRIG OJ AUTOLAKERING v/Ole Jensen!!!

Søgte lidt lidt på navnet..
http://profil.krak.dk/autofirmaprofiler/KR/kvww/1020956/OJAutolakering/Fane1.htm
Under produkter og ydelser står der at han med med i www.fai.dk
Og ved at søge efter medlemmer er denne oplysning korrekt...
http://www.ridserilakken.dk/default.asp?ID=1&OrderBy=MechanicZip&Area=4
Gå ned til postnumer 4400..

De har en kampagne her:
www.ridserilakken.dk

Så må man da kunne gøre noget den vej igennem....
http://www.fai.dk/fai.php?kategori=fai&id=4

Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 08-01-05 12:58

Hejsa.

Det er ikke et særligt pænt arbejde han har lavet der.

Jeg skal lige høre gruppen.... hvad skal man forvente at betale hos en
autolakerer, for at give dem en omgang med sandblæsning, og maling, så de
bliver som nye igen? Er de 400-500 som der snakkes om her, normal pris?

Og er der så nogen som kan anbefale en autolakerer i Aalborg omegnen, som
kan gøre det?

Rasmus