Nogen der har prøvet
Fra : Psypher

Dato : 06-01-05 17:45

Hej.

Er der nogen der har prøvet at importere en højre styrret bil
og så faktisk få den inregistreret her i DK?

Nogen probs i det?

Gerne link til om det kan lade sig gøre?

Regards Psypher

Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 17:52

> Er der nogen der har prøvet at importere en højre styrret bil
> og så faktisk få den inregistreret her i DK?

Det kan lade sig gøre i Sverige.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med xenon

Fra : Psypher

Dato : 06-01-05 18:03

> Det kan lade sig gøre i Sverige.
>
> Mvh Brian

Jep men jeg bor i DK og den påtænkte bil er her til landet.

indtil videre irrelevant hvad bil det er.

Ved dog at der er en indregistreret af den slags her i DK.

Regards Psypher

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-01-05 18:23

Psypher wrote:

> Jep men jeg bor i DK og den påtænkte bil er her til landet.
>
> indtil videre irrelevant hvad bil det er.
>
> Ved dog at der er en indregistreret af den slags her i DK.

Det er ikke i sig selv noget problem at importere en højrestyret bil til DK.

Der importeres da mange engelske biler til Danmark, Morgan, Jaguar o.s.v.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-01-05 18:36

"Psypher" <l-poulsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Er der nogen der har prøvet at importere en højre styrret bil
> og så faktisk få den inregistreret her i DK?

Næh - ikke mig

> Nogen probs i det?

Nope... den er endda 20% billigere i afgift pga. højrestyring.
Du skal have nogle andre forlygter i pga. den er assymetrisk til den
forkerte side.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Psypher

Dato : 06-01-05 19:01

> [...]
>
> Nope... den er endda 20% billigere i afgift pga. højrestyring.
> Du skal have nogle andre forlygter i pga. den er assymetrisk til den

Såvidt vides så findes der ikke lygter der passer til, den er så vidt jeg
ved kun lavet
som højre styrret.

Regards Psypher

Fra : Christian

Dato : 06-01-05 20:02

> Såvidt vides så findes der ikke lygter der passer til, den er så vidt jeg
> ved kun lavet
> som højre styrret.

jeg har set man kan klister noget på lygterne så de er 'ok'

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-01-05 20:28

Psypher wrote:

> Såvidt vides så findes der ikke lygter der passer til, den er så vidt
> jeg ved kun lavet
> som højre styrret.

Så er det da godt at vi andre ved noget andet *G*

Naturligvis findes der lyugter som passer til højrestyrede biler i DK.

Det kan straks blive meget sværer når det drejer sig at om at finde "E"
mærkede lygter til lidt ældre US køretøjer.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Psypher

Dato : 06-01-05 21:44

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det da godt at vi andre ved noget andet *G*

Hmm, Jeg sender også lige et *G* for denne bil er kun i dk i et eksemplar
og den er modellen ældre men stadig kun højrestyret,
så vidt jeg har søgt (google) så laves bilen ikke venstrestyret.

Bilen er en Nissan Skyline GTR R34 årgang 99-02 som muligvis skal
importeres.

> Naturligvis findes der lyugter som passer til højrestyrede biler i DK.

Ikke altid.

Regards Psypher

Fra : Brizz

Dato : 06-01-05 22:04

> Bilen er en Nissan Skyline GTR R34 årgang 99-02 som muligvis skal
> importeres.

Bvadr!!! *Prøver at lyde meget overbevisende og skjuler sit grønne ansigt af
misundelse*

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med xenon

Fra : Mogens

Dato : 06-01-05 22:08

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> Bvadr!!! *Prøver at lyde meget overbevisende og skjuler sit grønne ansigt
af
> misundelse*

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&frame=right&th=4cdadf3e79eca4c5&see
km=3d568277%240%2451606%24edfadb0f%40dspool01.news.tele.dk#link1

Fra : John Sahl

Dato : 06-01-05 22:13

Psypher wrote:
> Hmm, Jeg sender også lige et *G* for denne bil er kun i dk i et
> eksemplar og den er modellen ældre men stadig kun højrestyret,
> så vidt jeg har søgt (google) så laves bilen ikke venstrestyret.

Den laves kun i højrestyret, men der findes eksemplarer der ude
som er konverteret til venstrestyring, det er bare rigtig grimt lavet.

> Bilen er en Nissan Skyline GTR R34 årgang 99-02 som muligvis skal
> importeres.

Så er højrestyringen dit mindste problem, der er så vidt jeg husker
endnu ingen R34'ere indregget i DK så du får dig en hård kamp med
synshallen

Prøv at gå ind på http://powerpage.gjelsoe.dk og søg lidt efter info
om import af sådan en Skyline, der finder du en del brugbart info.

Eller spørg på www.nissanklubben.dk/forum/

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-01-05 10:24

Psypher wrote:

> [...]
> så vidt jeg har søgt (google) så laves bilen ikke venstrestyret.
>
> Bilen er en Nissan Skyline GTR R34 årgang 99-02 som muligvis skal

Tillykke hvis du får den.

Nu tror jeg ikke at England er det eneste sted i EU hvor bilen findes med
plader på.

Så alene af den grund vil jeg umiddelbart tro at du kan finde de ting som
skal til for at gøre den registrerbar i DK. At køretøjet har rattet i højre
side er absolut i sig selv ingen hindring.

Held og lykke med projektet...

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Martin P.

Dato : 06-01-05 23:16

"Psypher" <l-poulsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Er der nogen der har prøvet at importere en højre styrret bil
> og så faktisk få den inregistreret her i DK?

Der er ikke nogle Skyline R34 på danske plader, så det vil blive en kamp for
dig at få den indregistreret og koste en MASSE penge som vil gå til test af
alverdens ting m.m.

Snak med Kim Hansen inde fra Nissanklubbens forum - han har netop hentet sin
anden Skyline R33 GT-R hjem til DK. Han fik den første på danske plader og
den blev solgt for 485k,- indregistreret og køreklar.

Du kan også bare maile mig, så skal jeg give dig hans mail adresse. Han er
manden at snakke med!

- Martin
0-100 på sølle 6 sek :(

Fra : Mogens

Dato : 07-01-05 17:24

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ikke nogle Skyline R34 på danske plader
> Han fik den første på danske plader

Hvad mener du så?

Fra : Claus Fabritius

Dato : 07-01-05 18:54

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du så?

Martin mener at Kim har haft én R33 på danske plader. Tror bare det var lidt
tastemudder der gjorde det lidt tvtydigt :)
--
Claus Fabritius
Ex Nissan Turbo Owner

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 21:19

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du så?

Nu ved jeg det ikke, men er der forskel på R33 og R34?!

Lars B

Fra : Mogens

Dato : 07-01-05 21:23

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> Nu ved jeg det ikke, men er der forskel på R33 og R34?!

Modelforskel -> hip som hap, IMO...

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 22:49

> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse

> Modelforskel -> hip som hap, IMO...

Okay - det var mere i forhold til at det var den første R34, og den anden
var en R33...

Lars B

Fra : Claus Fabritius

Dato : 08-01-05 03:00

> [...]

IMO er R34 langt federe, men jeg kunne selvfølgelig sagtens "nøjes" med en
R33.

> Okay - det var mere i forhold til at det var den første R34, og den anden
> var en R33...

Den første var en R33 og den anden er også en R33. Der er endnu ikke nogen
der har fået en R34 på danske plader herhjemme.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Casper R

Dato : 08-01-05 13:54

> IMO er R34 langt federe, men jeg kunne selvfølgelig sagtens "nøjes" med en
> R33.

Hmm så hellere en R32 og hvis man nu skulle have en 33 så skulle det
ikke være en v-spec, da rørføringen på udstødningen er skrammel i forhold..

> Den første var en R33 og den anden er også en R33. Der er endnu ikke nogen
> der har fået en R34 på danske plader herhjemme.

Det burde jo bare ikke være så svært når at motoren stort set er den samme..
næsten da.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 07-01-05 18:49

"Psypher" <l-poulsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har prøvet at importere en højre styrret bil
> og så faktisk få den inregistreret her i DK?

Jeg har ikke selv prøvet, men højrestyringen er ikke noget problem i
forbindelse med import.

> Nogen probs i det?

Nope.

Men spændende projekt du vil kaste dig ud i. Hvad har du budgetteret, at det
koster at få sådan et Bayside Blue monster på danske medaljer?
--
MVH

Claus Fabritius
Næstformand
Klub Striben

Fra : Psypher

Dato : 07-01-05 22:53

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> det
> koster at få sådan et Bayside Blue monster på danske medaljer?

Det er for tidligt at spå om endnu men der er mange spændende projekter
som jeg kigger på, både R33 og R34 men dog kun GTR

Regards Psypher

Fra : Casper R

Dato : 08-01-05 13:55

> Det er for tidligt at spå om endnu men der er mange spændende projekter
> som jeg kigger på, både R33 og R34 men dog kun GTR

Har du prøvet at køre i en højrestyret bil før?
Ellers syntes jeg at du skulle prøve det før du køber den..

/Casper

Fra : Martin P.

Dato : 08-01-05 14:34

> Det er for tidligt at spå om endnu men der er mange spændende projekter
> som jeg kigger på, både R33 og R34 men dog kun GTR

Motor, bremser m.m. er det samme i R33 som i R34, så jeg ville helt klart gå
efter en R33.

For ca. 500k,- kan du få en R33 GT-R '97 model på danske plader.

Har du snakket med ham Kim?

- Martin

Fra : Psypher

Dato : 08-01-05 18:44

> Motor, bremser m.m. er det samme i R33 som i R34, så jeg ville helt klart
> gå efter en R33.

Jeg syntes R34 er den klart fedeste men det er jo en smagssag.
R33eren er også totalt i orden men syntes nu R34eren er pænest,

> For ca. 500k,- kan du få en R33 GT-R '97 model på danske plader.
>
> Har du snakket med ham Kim?

Nope, var på bilgaleri.dk (tror jeg siden hed) igår og kunne
også se hans Skyline men kunne ikke lige umiddelbart finde nogen
email adresse.

Regards Psypher