Gulpladebil med bagsæder!?
Fra : Kim Kristensen

Dato : 05-01-05 22:08

Jeg så lige et glimt af programmet hvor Louise Frevert skulle undervise en
skoleklasse i en periode, men det var nu ikke det der fangede mit øje. Turen
til skolen foregik i en Toyota Landcruiser med bagsæde, det mystiske er at
den var på danske gule plader. Er der nogen form for undtagelser som kan
muliggøre dette?

Med venlig hilsen Kim

Fra : thomas bærbar

Dato : 05-01-05 22:22

ja, som 10 personers bus

thomas

Fra : Kim Kristensen

Dato : 05-01-05 23:10

"thomas bærbar" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> ja, som 10 personers bus
>
> thomas

Selvfølgelig, det var ikke til at se om der var sæder i lastrummet for så
havde jeg nok selv kommet på det.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jensen

Dato : 05-01-05 22:28

Hej Kim
Hvis den er indregistreret som bus er det ok.
mvh/Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 22:58

men skal man så ikke bruge sikkerhedssele - for den havde hun da vist glemt

/Anders

Fra : alexbo

Dato : 05-01-05 22:26

"Kim Kristensen" skrev i

> Er der nogen form for undtagelser som kan muliggøre dette?

Sikkert nok, en institutionsbus kan reg. med gule plader.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 05-01-05 23:06

Kim Kristensen wrote:
> [...]
> bagsæde, det mystiske er at den var på danske gule plader. Er der
> nogen form for undtagelser som kan muliggøre dette?

Ja det er der Kim.

Undtagelsen heder kategori M2 (10 sæder og derover) og registreret til
"privat buskørsel".

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Claus

Dato : 06-01-05 17:48

> [...]
> den var på danske gule plader. Er der nogen form for undtagelser som kan

Nok ikke helt det der er tilfældet i den pågældende udsendelse, men der
findes altså varevogne på gule plader med bagsæder.

Sakset fra ToldSkats hjemmeside:

"En mandskabsvogn er et motorkøretøj, der utvivlsomt er konstrueret og
særligt indrettet til befordring af mandskab og materiel. Der er tale om en
varebil med bagsædearrangement - typisk en bil med dobbeltkabine."

"Mandskabsvogne må kun anvendes til transport til og fra virksomhedens
arbejdspladser af materiel, værktøj og materialer, og til transport til og
fra arbejdspladserne af personer, der arbejder i ejerens eller brugerens
virksomhed."

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=110597&chk=200660

Vh. Claus