Diesel i tanken skvulper!
Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 19:29

I vores nye Diesel bil. Renault Clio, lå jeg pludselig mærke til at man kan
hører Dieselen skvulpe rundt i tanken, ved lætte opbremsninger og lign.
Tanken er halv fuld/tom, Hvis tanken er fuld, eller næsten, høres det ikke.

Kan godt se logikken i at det selvfølgelig bliver kastet rund i tanken, ved
opbremsning og skarpe sving. Synes bare aldrig rigtig jeg har lagt mærke til
det i mine forhenværende benzin biler.

Er det specielt galt ved en Clio? Andre som har diesel modellen og har lagt
meget mærke til det?
Er Diesel tykker end benzin?? Eller mere skvulpe agtig?

Nå, er ikke det store gene, lod bare mærke til at man kunne hører det.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 05-01-05 21:43

On Wed, 05 Jan 2005 19:29:05 +0100, Mich wrote:

> Er det specielt galt ved en Clio? Andre som har diesel modellen og har lagt
> meget mærke til det?
> Er Diesel tykker end benzin?? Eller mere skvulpe agtig?

Uhmm.... de er vist mere eller mindre lige tynde... og benzinen kan også
sagtens skvulpe i min gamle golf, så det er ikke fordi det er et nyt
'problem'. Desuden vil alle væsker skvulpe hvis de er opbevaret i en stor
beholder som bliver accelereret (den ene eller anden vej). Forskellen kan
måske være at man i nogen biler har mere lydisolering mellem dig og
tanken, eller at de simpelthen bare larmer så meget at man ikke hører
det

Thomas