Eftermontering af elruder og fartpilot i f~
Fra : anders majland

Dato : 05-01-05 14:29

Nogen med erfaringer ?

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 17:37

> Nogen med erfaringer ?

Har sådan en fætter E-gas ?
Hvis ja! Så er fartpiloten rimelig nem at installere, og billig.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : anders majland

Dato : 05-01-05 19:30

> Har sådan en fætter E-gas ?
> Hvis ja! Så er fartpiloten rimelig nem at installere, og billig.
> /Claus
> http://vwfanatic.dk

Det vil jeg tro.

Jeg har siden jeg postede indlægget fundet prisen 1057,50 incl moms og excl
montering på
shop.skoda.dk.

Men så er spørgsmålet om der skal ændres noget i motorstyringen der gør at
det ikke kan gøres hjemme i perlegryset ....

/A

Fra : Kent Glerup

Dato : 05-01-05 19:53

meddelelse news:41dc3233$1$51250$14726298@news.sunsite.dk...

> Det vil jeg tro.

Mener jeg også 1,2'eren har. Tidligere kunne fartpiloten dog ikke leveres
til 1,2 motoren (mener jeg), men det nævnes ikke længere på skoda.dk..

> [...]
>
> Men så er spørgsmålet om der skal ændres noget i motorstyringen der gør at
> det ikke kan gøres hjemme i perlegryset ....

På en 1,4 16V skal venstre viskerstilt vist bare skiftes... Jeg fik det
gjort til service. Og det var ALLE pengene værd!

MVH
Kent Glerup

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 16:36

> [...]
>
> Men så er spørgsmålet om der skal ændres noget i motorstyringen der gør at
> det ikke kan gøres hjemme i perlegryset ....

Normalt for motorstyringer på VAG biler skal man med sin bærbare Pc eller
værkstedets diagnose computer lavet et login med koden 11463 så er
fartpiloten tilkoblet.

Hvis du er på nogenlunde talefod med dit værksted bør de gøre det gratis :)
Altså hvis du selv montere kontakt armen.
--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : anders majland

Dato : 06-01-05 22:03

> Normalt for motorstyringer på VAG biler skal man med sin bærbare Pc ....

Hvilket interface - hvilken protocol ?
Kræver det noget specielt software på pc'en ?

Er det også muligt at disable/enable passager airbag ad den vej - som GDS

> Hvis du er på nogenlunde talefod med dit værksted bør de gøre det gratis
> :)
> Altså hvis du selv montere kontakt armen.

Det vil jeg mene - de har da tilbudt at afbryde/tilslutte airbag'en uden
beregning., selvom de skal lave lidt papirarbejde på frakoblingen

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-05 11:35

> Hvilket interface - hvilken protocol ?
> Kræver det noget specielt software på pc'en ?

Jeg bruger VAG-com det er målrettet direkte mod VAG biler, og kan dermed
meget mere end bare udlæse og slette fejllageret.
Kan købes med interface direkte ved producenten www.ross-tech.com eller ved
den danske forhandler som også har oversat programmet til dansk
www.netech.dk, jeg har dog selv lavet mit interface
http://vwfanatic.dk/Info/OBD2.html
Der er lidt at spare på at købe det i USA, men husk at der ligges moms på
ved indførsel til Danmark.

> Er det også muligt at disable/enable passager airbag ad den vej - som GDS

At disable airbagen kan godt lade sige gøre, men det er IKKE den rigtige
måde at gøre det på.
Man er ikke herrer over hvad der sker med ledninger og strøm når bilen
masses ind i fronten på MAN 40*400.
Så for at være sikker skal ledningen afbrydes, det gøres på VAG'er ved at
afmontere stikket på tændsatsen og i stedet montere en dummy modstand for
ikke at få fejl på styreenheden.
Nyere modeller har dog ofte en kontakt i handskerummet så den kan afbrydes
med en nøgle.

> Det vil jeg mene - de har da tilbudt at afbryde/tilslutte airbag'en uden
> beregning., selvom de skal lave lidt papirarbejde på frakoblingen

OK! lyder som et værksted der kan stave til service.
At tænke sig et værksted der starte på S og ender på C ville have fuld pris
for at enable fartpiloten. selvom jeg havde monteret arm og ledning for
manden. Armen og ledning var iøvrigt købt i samme butik :(
Sidenhen har jeg så anskaffet VAG-com :)

Fra : anders majland

Dato : 08-01-05 12:18

> Kan købes med interface direkte ved producenten www.ross-tech.com eller
> ved
> den danske forhandler som også har oversat programmet til dansk

Jeg har ikke noget at bruge det til - var bare nysgrerrig - $99 USD er jo
alligevel en sjat

> Nyere modeller har dog ofte en kontakt i handskerummet så den kan afbrydes
> med en nøgle.

Er ekstraudstyr i en skoda fabia - og kan ikke eftermonteres

> OK! lyder som et værksted der kan stave til service.
Mand og kone foretagende i det mørke jylland

Men jeg vil lige høre dem hvad de skal have for montagen - hvis der er så
nemt som du siger kan det jo heller ikke koste alverden ...

/Anders Majland

Fra : Jan Pedersen

Dato : 08-01-05 14:52

anders majland wrote:

::
:: Men jeg vil lige høre dem hvad de skal have for montagen - hvis der
:: er så nemt som du siger kan det jo heller ikke koste alverden ...

Omkring 2100 Kr til Seat, så det er nok omkring det samme til Skoda

--
Jan Pedersen
cuk@cuk.dk

Fra : anders majland

Dato : 08-01-05 15:11

> Omkring 2100 Kr til Seat, så det er nok omkring det samme til Skoda

Tjae - med en oplyst pris på 1057,50 incl moms excel montering tager de
således ~2 timer for at montere det ...

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-05 16:20

> Tjae - med en oplyst pris på 1057,50 incl moms excel montering tager de
> således ~2 timer for at montere det ...

Det er også sådan ca. den tid det tager. (incl. ølpause).

--
/Claus

http://vwfanatic.dk