Privat handel af trailer
Fra : Flemming Frandsen

Dato : 05-01-05 14:19

Jeg er ved at købe en brugt trailer og i den forbindelse skal den
omregistreres, men hvordan gør man det?

Hvilke papirer skal jeg have af sælger?

Hvor lang tidsfrist er der til at få det ordnet?

Skal sælger udfylde nogle papirer eller er det noget jeg selv kan ordne?

--
Flemming Frandsen http://dion.swamp.dk

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 05-01-05 14:23

> Hvilke papirer skal jeg have af sælger?

Du skal have reg. attesten og hvis traileren er over 5 år gammel, skal den
synes.

Michael

Fra : Flemming Frandsen

Dato : 06-01-05 10:41

Michael Kirkegaard wrote:

> Du skal have reg. attesten

.... som sælger har fumlet væk.

> og hvis traileren er over 5 år gammel, skal den
> synes.

Ok, hvad kigger de efter ved såddan et syn?

--
Flemming Frandsen aka. Dion of Swamp http://dion.swamp.dk

Fra : Leonard

Dato : 06-01-05 10:58

Flemming Frandsen <ff-remove.the.last.invalid@partyticket.net.invalid>
wrote:

>... som sælger har fumlet væk.

Så er det nemmeste at sælger bestiller en ny på motorkontoret, det
koster svjh 50 kr.

--
Leonard

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 06-01-05 11:17

wrote in news:41dd07c3$0$217$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Ok, hvad kigger de efter ved såddan et syn?

Bremser: Skal vist blokere ved hård opbremsning med tom trailer. Virker
håndbremsen, skal du så sikre dig at påløbsmekanikken virker, der sidder en
dæmper der skal fungere.
Affjedring: En synsmand hoppede op og ned på laddet og den anden så at
fjedrene gav efter.
Lys: Giver sig selv
Reflekser: Kig på en tilsvarende
Positionslys: Store trilere, kig på en tilsvarende
Hjul: dæk ok og ikke for meget slør i lejer.

Fik omsynes en brugt udlejningstrailer på 450Kg (uden bremser)
De kommenterede at den havde været voldsomt overlæsset, men lavede ingen
anmærkninger ud over reflekser der ikke reflekterede noget videre.

Er det en stor triler er der faktisk metervis af bøger/mapper med regler
der skal overholdes, ang reflekser og positionslys.
Spurgte mig nemlig for da jeg ville ombygge en campingvognsbund til triler.
Svaret var "Kig på en anden trailer, og lav noget tilsvarende. Ser det OK
ud lader vi den gå igennem"

--
Kind regards Jens Borchert Pedersen
Odense Steel Shipyard Ltd. PO Box 176 , DK-5100 Odense C , DENMARK

Fra : Leonard

Dato : 06-01-05 11:51

Jens Borchert Pedersen <jensbp@gmail.com> wrote:

>Er det en stor triler er der faktisk metervis af bøger/mapper med regler
>der skal overholdes, ang reflekser og positionslys.

Det står da altsammen på http://www.dkfritidbil.dk/ under
indretning/udstyr, også kaldet Detailforskrifterne.

--
Leonard