Afmontering af dørpanel
Fra : ROMA

Dato : 04-01-05 18:05

Hej gruppe

låsen på min bil er gået i stykker, så derfor har jeg brug for at få
afmonteret dørbeklædningen.

Jeg kan se at der sidder nogle skruer som holder selve beklædningen, og så
der formodentlig også nogle "klemmer".

Mit spørgsmål er: hvordan får jeg "vinduesarmen" pillet af, så beklædningen
kan komme ud over denne? Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak for hjælpen.

PS. Ved ikke om det har nogen betydning men bilen er en Skoda Felicia 1,6
GLX fra '96.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-01-05 18:56

"ROMA" <roma@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På forhånd tak for hjælpen.
>

> PS. Ved ikke om det har nogen betydning men bilen er en Skoda Felicia 1,6

Øv det skulle jeg have set noget før, svigerfaderen har lige været forbi og
han har samme model. På mange biler sidder der en clips formet som et
omega-tegn, den kan løsnes med en klud som trækkes om bag håndtaget (som nå
man tørrer sig på ryggen med et håndklæde).

Med venlig hilsen Kim

Fra : ROMA

Dato : 04-01-05 20:02

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> omega-tegn, den kan løsnes med en klud som trækkes om bag håndtaget (som

> man tørrer sig på ryggen med et håndklæde).

OK - har fået den af efter samtale med en makker. Der sad åbenbart et lille
plastic-dæksel på "armen" som man kunne få løs. Syntes ellers ikke det kunne
komme af, men med en lille smule tvang kunne det lade sig gøre. Hygge....

Fra : Uffe Ravn

Dato : 04-01-05 22:47

> [...]

> omega-tegn, den kan løsnes med en klud som trækkes om bag håndtaget (som

> man tørrer sig på ryggen med et håndklæde).

Genialt, det må jeg prøve næste gang!

Mvh. Uffe Ravn