/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ny Polo GTi
Fra : Ukendt


Dato : 03-01-05 21:53

Hej igen

(Vi må sgu have lidt gang i den her gruppe igen..

Så er den "rigtige" GTi Polo fra VW på trapperne - efter at pressen længe
har efterlyst noget mere sportsligt end GT TDi 130.

Det er blevet besluttet at smide den fine 1,8T-motor i Polo´en og det
betyder, at der er 150 eller 180 hk til rådighed - 200 hk med chip.

Fint nok - dén må da kunne nappe de fleste sælgerbiler, Mogens...med dens
200 hk..

http://tinyurl.com/42m3z

--
/Jan W Nielsen
TDI - power når du træder på speederen



 
 
Mogens (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 03-01-05 23:29

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41d9b0c2$0$222$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> (Vi må sgu have lidt gang i den her gruppe igen..

Ja, den er hensygnende, IMO...

> Det er blevet besluttet at smide den fine 1,8T-motor i Polo´en og det
> betyder, at der er 150 eller 180 hk til rådighed - 200 hk med chip.
> Fint nok - dén må da kunne nappe de fleste sælgerbiler, Mogens...med dens
> 200 hk..

Ja, det er vel sådan noget (chip), der skal til for at gøre den hurtig!

/Mogens
Camaro Z28 - 0-100 km/t på 6.5 sek.





Ukendt (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-01-05 17:12

> > Det er blevet besluttet at smide den fine 1,8T-motor i Polo´en og det
> > betyder, at der er 150 eller 180 hk til rådighed - 200 hk med chip.
> > Fint nok - dén må da kunne nappe de fleste sælgerbiler, Mogens...med
dens
> > 200 hk..
>
> Ja, det er vel sådan noget (chip), der skal til for at gøre den hurtig!

Ja! Tipstuning det virker..... :)

>
> /Mogens
> Camaro Z28 - 0-100 km/t på 6.5 sek.

Eller.... var det fra 0-100 km/t på 6,5 L


--
/Claus

http://vwfanatic.dk



Mogens (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 04-01-05 17:18

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:41dac049$0$13763$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Eller.... var det fra 0-100 km/t på 6,5 L

Og jég, som troede, du vidste noget om biler...




Steen D. Pedersen (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Steen D. Pedersen


Dato : 04-01-05 20:51

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev

> Camaro Z28 - 0-100 km/t på 6.5 sek.

Sådan en har min kammerat også haft. Den kom aldrig endsige i nærheden af
fariksopgivelsen. Næh du, så er hans 'nye' bil en smule hurtigere. Det er en
Fiat (hmm) Coupe 20v. Alligevel har den svært ved at hænge på chefens M5
E39.

Mvh
Steen



Mogens (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 04-01-05 21:13

"Steen D. Pedersen" <sdp@FjernDetteMailme.dk> skrev i en meddelelse
news:41daf3a5$0$170$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Sådan en har min kammerat også haft. Den kom aldrig endsige i nærheden af
> fariksopgivelsen.

Mange af de opgivelser, som bilerne har i diverse
bøger, er ejerne sjældent i stand til selv at klare.
Det kræver sin mand at få alle kræfterne i jorden
i en Camaro uden at det går op i hjulspin!

> Næh du, så er hans 'nye' bil en smule hurtigere. Det er en
> Fiat (hmm) Coupe 20v.

Sikkert...
(forhjulstræk - som om det sku' være bedre)




Steen D. Pedersen (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Steen D. Pedersen


Dato : 05-01-05 21:21

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev

> Det kræver sin mand at få alle kræfterne i jorden
> i en Camaro uden at det går op i hjulspin!

Absolut! Jeg er da også sikker på at det kunne gøres hurtigere, men tro mig
når jeg siger vi prøvede mange gange. Han ville jo helst ikke erkende det ;)

Den var forøvrigt med automatgear (og antispin, men det kunne slås fra).

--
Mvh
Steen



Mogens (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 05-01-05 21:29

"Steen D. Pedersen" <sdp@FjernDetteMailme.dk> skrev i en meddelelse
news:41dc4c3e$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> > Det kræver sin mand at få alle kræfterne i jorden
> > i en Camaro uden at det går op i hjulspin!

> Absolut! Jeg er da også sikker på at det kunne gøres hurtigere, men tro
mig
> når jeg siger vi prøvede mange gange. Han ville jo helst ikke erkende det
;)

Jeg har ikke lært det endnu (efter en måneds tid).
Men sådan er det med biler med mange kræfter.
Og det har ikke været en pind bedre i Fiat'en.
Jeg har selv haft en turbobil med forhjulstræk. Chippet !!

> Den var forøvrigt med automatgear (og antispin, men det kunne slås fra).

Jow jow - det samme i min Camaro Z28.



Steen D. Pedersen (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Steen D. Pedersen


Dato : 05-01-05 22:02

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev

>> > Det kræver sin mand at få alle kræfterne i jorden
>> > i en Camaro uden at det går op i hjulspin!

> Jeg har ikke lært det endnu (efter en måneds tid).
> Men sådan er det med biler med mange kræfter.
> Og det har ikke været en pind bedre i Fiat'en.
> Jeg har selv haft en turbobil med forhjulstræk. Chippet !!

Jeps. Men derfor vil jeg også helst sammenligne mellemaccellerationerne,
hvor risikoen for hjulspin er minimal. Og der mener jeg altså også at
Camaroen skuffede lidt. Desværre lavede vi ikke en direkte sammenligning
mellem de to biler. Muligheden var ellers tilstede, da han havde 1 uge med
begge biler.

Nu lyder det måske nok som om jeg er ude efter dig. Sådan må du endelig ikke
tage det. Det er bare bilen du har valgt der ikke rigtigt fænger ved mig :)
F.eks er det vel begrænset hvad sport der er i den (udover larmen).

--
Mvh
Steen



Mogens (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 05-01-05 22:22

"Steen D. Pedersen" <sdp@FjernDetteMailme.dk> skrev i en meddelelse
news:41dc55bd$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeps. Men derfor vil jeg også helst sammenligne mellemaccellerationerne,
> hvor risikoen for hjulspin er minimal. Og der mener jeg altså også at
> Camaroen skuffede lidt.

LOL - mellemaccelerationen var detop det allerførste, vi
fladt i svime over. Og man jo næppe sige, at huset her har
svage biler...

> Desværre lavede vi ikke en direkte sammenligning

OK - det troede jeg...

> Nu lyder det måske nok som om jeg er ude efter dig. Sådan må du endelig
ikke
> tage det.

:)

> Det er bare bilen du har valgt der ikke rigtigt fænger ved mig :)

Kan jeg så forstå på dig, nu...

> F.eks er det vel begrænset hvad sport der er i den (udover larmen).

Ja, som jeg skriver et andet sted, har den ikke Alfa'ens sportslige
egenskaber. Altså når vi taler om køreegenskaber. Men bilen har
til gengæld en række andre egenskaber, hvor lyd, gear og power
er en stor del af det.

Cruising er sgu lækker i den bil, IMO - og jég cruiser meget til
dagligt, hvor jeg anvender bilen til og fra arbejde...




Ukendt (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-01-05 21:21

> > Camaro Z28 - 0-100 km/t på 6.5 sek.

> Sådan en har min kammerat også haft. Den kom aldrig endsige i nærheden af
> fariksopgivelsen. Næh du, så er hans 'nye' bil en smule hurtigere. Det er
en
> Fiat (hmm) Coupe 20v. Alligevel har den svært ved at hænge på chefens M5
> E39.

Det undrer mig meget, at den Fiat skulle være så hurtig.

Jeg har kørt om kap med sådan en Fiat-Coupe-turbo-20V-fyr i en Golf R32, og
den snuppede jeg i alle discipliner - og R32´een er end ikke nærheden af at
være lige så hurtig som M5´eren.

Såvidt jeg er orienteret kunne sådan en turbo-fiat ikke engang rykke fra
Bjørn (her fra gruppens) Vectra V6 med omkring 185 hk fra 120-190 km/t,
selvom den prøvede flere gange...

Mener du i øvrigt, at Camaroen ikke er nær så hurtig som lovet..?

/Jan W Nielsen
TDi - power når du træder på speederen



John Sahl (04-01-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 04-01-05 22:13

Jan W. Nielsen wrote:
> Det undrer mig meget, at den Fiat skulle være så hurtig.

Sådan en er ikke særlig svær at hive en pæn portion ekstra
kræfter ud af.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Ukendt (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-01-05 17:44


> Jeg har kørt om kap med sådan en Fiat-Coupe-turbo-20V-fyr i en Golf R32,
og
> den snuppede jeg i alle discipliner - og R32´een er end ikke nærheden af
at
> være lige så hurtig som M5´eren.
>
> Såvidt jeg er orienteret kunne sådan en turbo-fiat ikke engang rykke fra
> Bjørn (her fra gruppens) Vectra V6 med omkring 185 hk fra 120-190 km/t,
> selvom den prøvede flere gange...

Jeg har prøvet sådan en fætter en gang, den føles rimeligt vild.
Dens største problem er IMO at få effekten ned i asfalten, den laver
hjulspin for at godt ord.
Ikke altid lige smart at holde og "hyle" når ham ved siden af er kommet
halvejs igennem lyskrydset.


--
/Claus

http://vwfanatic.dk



John Sahl (05-01-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 05-01-05 17:58

Claus Petersen wrote:
> Ikke altid lige smart at holde og "hyle" når ham ved siden af er
> kommet halvejs igennem lyskrydset.

Det prøvede jeg med en Passat TDi i dag der troede
han havde en hurtig bil

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Ukendt (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-01-05 18:04

> Jeg har prøvet sådan en fætter en gang, den føles rimeligt vild.
> Dens største problem er IMO at få effekten ned i asfalten, den laver
> hjulspin for at godt ord.
> Ikke altid lige smart at holde og "hyle" når ham ved siden af er kommet
> halvejs igennem lyskrydset.

Korrekt - den har dog ikke en chance på motorvejen mod en R32´er..

R32´eren er i øvrigt allerede henne ved næste lyskryds i den ovennævnte
situation..


/Jan W Nielsen



Torben E (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 05-01-05 19:42


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41dc1de7$0$249$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Korrekt - den har dog ikke en chance på motorvejen mod en R32´er..

Er fiat´en ikke opgivet til 250 kmt. ?

Hvad er golleren ?

Torben E



Ukendt (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-01-05 23:24

> > Korrekt - den har dog ikke en chance på motorvejen mod en R32´er..

> Er fiat´en ikke opgivet til 250 kmt. ?

Beklager - jeg har taget fejl....!!!

Jeg "glemte", at der var forskel på 16V og 20V..

Fra 1997 fik den 30 hk mere - med det nye topstykke... Den som jeg kørte mod
var modellen med kun 190 hk.

......når det så er sagt, så er det godt nok voldsomt, at de kun 30 hk mere i
1997 skulle hæve den fra de 225 km/t til 250 km/t.

Golfen kører knap 250 km/t - vistnok 247 eller noget i den stilll..

/Jan W Nielsen



Torben E (06-01-2005)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 06-01-05 15:40


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41dc68ff$0$250$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> .....når det så er sagt, så er det godt nok voldsomt, at de kun 30 hk mere
> i
> 1997 skulle hæve den fra de 225 km/t til 250 km/t.

Joo, fiat har imho. altid haft underlige opgivelser, feks en Croma Tie,
den er opgivet til "over 210 kmt" det skal jeg love for, den kører
omkring 225-230 kmt hvis den er ok.

>
> Golfen kører knap 250 km/t - vistnok 247 eller noget i den stilll..

Det rækker nok i begges tilfælde, men det skulle ikke undre mig
hvis fiat´en vandt helt oppe i toppen, pga den bedre aerodynamik
og det manglende 4wd.

Torben E



Ukendt (06-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-01-05 18:23

> Det rækker nok i begges tilfælde, men det skulle ikke undre mig
> hvis fiat´en vandt helt oppe i toppen, pga den bedre aerodynamik
> og det manglende 4wd.

Helt enig - samme kræfter så er Fiaten en sikker vinder på topspeed.

/Jan W Nielsen



Steen D. Pedersen (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Steen D. Pedersen


Dato : 05-01-05 21:20

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev

> Det undrer mig meget, at den Fiat skulle være så hurtig.

Fiat'en er en turbobil og dermed ganske let at få lidt mere ydelse ud af.
Efter sigende skulle dan have 272hk. Den er ihvertfald meget hurtig, og
hænger sådan nogenlunde med M5'eren.

> Mener du i øvrigt, at Camaroen ikke er nær så hurtig som lovet..?

Camaroen havde ikke en chance for at følge med Bimmeren ved rullende
accellerationer. Forholdet var næsten som familieøse vs. sportspræget bil
(der larmer ;) )
Den er desuden også, som Mogens er inde på, ret svær at starte hurtigt. Med
automatgear er krafterne lidt svære at omsætte til fremadrettet energi.

Mvh
Steen



Jakob Jeppesen (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 05-01-05 22:34

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse news:41dafabe$0$259$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Såvidt jeg er orienteret kunne sådan en turbo-fiat ikke engang rykke fra
> Bjørn (her fra gruppens) Vectra V6 med omkring 185 hk fra 120-190 km/t,
> selvom den prøvede flere gange...
>

Så Jan - nu må du hellere gemme dig inden Bjørn får øje på din mindre
gode hukommelse ang. hk (202,7hk @ 6107rpm skrev han så
sent som 9.53 i morges)

/Jakob



Ukendt (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-01-05 23:20

> Så Jan - nu må du hellere gemme dig inden Bjørn får øje på din mindre
> gode hukommelse ang. hk (202,7hk @ 6107rpm skrev han så
> sent som 9.53 i morges)

Bjørn har fået den målt et utal af gange - og den mindste måling viser vist
nok omkring 185 hk.

Så har jeg i hvert fald ikke overdrevet..

/Jan W Nielsen



Mogens (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 15-01-05 18:21

"Steen D. Pedersen" <sdp@FjernDetteMailme.dk> skrev i en meddelelse
news:41daf3a5$0$170$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> > Camaro Z28 - 0-100 km/t på 6.5 sek.

> Sådan en har min kammerat også haft. Den kom aldrig endsige i nærheden af
> fariksopgivelsen.

Tja' - dog hurtigere end Z8:
www.burnoutvids.com/videos/z28vsz8_hi.zip




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste