Autoforsikring
Fra : jyden

Dato : 03-01-05 19:12

En bekendt har købt en bil på bilauktion. Bilen var med plader hvor køber
skulle omreg. inden 3 dage efter købet. På vej fra auktionen kører min
bekendt ud foran en bil og begge biler bliver totalskadet. Bilen fra
auktionen var med ansvarsforsikring og var skyld i ulykken men hvordan
bliver sagen behandlet.?
Skal den tidligere ejer af bilens forsikring betale og hvad med selvrisiko,
hvem hænger på den?
Da den købte bil kun har ansvar skal den jo ikke rep. men skal den stadig
takteres på et værksted? og
da min bekendte ikke kender bilens forsikringsselskab hvordan skal han
forholde sig?

Gode råd modtages med glæde

Jyden

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 05-01-05 05:10

hej.

ved ikke så meget om det men er sikker på at det er noget med der findes en
pulje til de skader hvor bilen er i "handel" så hverken den nye eller den
gamle ejer mister accenitet og at det er den pulje der dækker skaden.

ang. takseres på værksted så er det vidst op til dig selv om du vil have det
men jeg ville gøre det for hvis nu det viser sig at forsikringen dækker så
er det jo rart at have ordnet. mener heller ikke det koster noget.

vil skyde på at politiet kan oplyse forsikrings selskab.

men ellers ring til nærmeste forsikrings selskab de ved det nok meget bedre
end mig!

--
Mvh.
Nikolai R. Jensen

VIND bilstereo for OVER 10.000 kr.
http://www.go-loud.dk/forum1/topic.asp?TOPIC_ID=90
www.go-loud.dk <--- Danmarks Billigste Bilstereo!
www.go-loud.dk/forum1 <--- Go-lou´d.dk´s forum
www.minvogn.dk <--- Min egen bil og bilstereo opbygning.
Tlf.:23420653 Fax.:75520638

Fra : claus b. p.

Dato : 06-01-05 08:54

"jyden" <xxx@UNI.dk> wrote in message news:crc1r6$jr2$1@news.net.uni-c.dk...

> Gode råd modtages med glæde

Der skal under alle omstændigheder udfyldes en skadesanmeldelse, ellers får
modparten et problem med at få dækket skaden, uden at tabe selvrisiko og
bonus. Jeg vil mene at politiet vil være de rigtige at spørge om, hvor den
er forsikret, men ellers har han vel en registreringsattest med den gamle
ejers navn på?

/Claus