/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Apopos "Tur i Mondeo 2,5"
Fra : Ukendt


Dato : 01-01-05 17:18

En sidebemærkning:

Der er andre, der har haft same oplevelse som mig - på de små stejle veje i
Sydeuropa.. )

(Det handler om dieslernes evne til at levere power i normalt
omdrejningsregister)

Jeg citerer her BTs motorjournalister, der ved nede hos Seat:

"Vi prøvede den 150 hk stærke
diesel-Leon i Spanien, og vi kan lige så godt slå fast med det samme, at det
var en næsten chokerende suveræn oplevelse. I virkelighedens verden er den
nye TDi de langt større og nominelt stærkere benzin-motorer overlegen. Vi
fulgtes med kolleger i Leon-seriens nye topmodel - den betydeligt dyrere
sekscylindrede Leon Cupra med 204 hk.

Kollegerne bekræftede, at de reelt ikke kunne følge med diesel-modellen. Kun
ved at vride de helt høje omdrejninger ud af V6eren og ved at lave hurtige
og hyppige gearskift, hang de på. Forklaringen er den nye dieselmotors
næsten naturstridige drejningsmoment på 320 Nm."

I dag er de jo endnu stærkere - ligesom en chippet TDi 130 har større
averarme end den pågældende 150 hk-model i standardtrim - men TDi 130´eren
400 Nm..!

...Det var bare lige det, jeg ville sige..

--
/Jan W Nielsen



 
 
Ukendt (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-01-05 17:28


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41d6cd30$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> En sidebemærkning:
>
> Der er andre, der har haft same oplevelse som mig - på de små stejle veje
> i
> Sydeuropa.. )
>
> (Det handler om dieslernes evne til at levere power i normalt
> omdrejningsregister)
>
> Jeg citerer her BTs motorjournalister, der ved nede hos Seat:
>
> "Vi prøvede den 150 hk stærke
> diesel-Leon i Spanien, og vi kan lige så godt slå fast med det samme, at
> det
> var en næsten chokerende suveræn oplevelse. I virkelighedens verden er den
> nye TDi de langt større og nominelt stærkere benzin-motorer overlegen. Vi
> fulgtes med kolleger i Leon-seriens nye topmodel - den betydeligt dyrere
> sekscylindrede Leon Cupra med 204 hk.
>
> Kollegerne bekræftede, at de reelt ikke kunne følge med diesel-modellen.
> Kun
> ved at vride de helt høje omdrejninger ud af V6eren og ved at lave hurtige
> og hyppige gearskift, hang de på. Forklaringen er den nye dieselmotors
> næsten naturstridige drejningsmoment på 320 Nm."
>
> I dag er de jo endnu stærkere - ligesom en chippet TDi 130 har større
> averarme end den pågældende 150 hk-model i standardtrim - men TDi 130´eren
> 400 Nm..!
>
> ..Det var bare lige det, jeg ville sige..

hehe, bare vent til bilerne har kørt over 100.000 Km. Det moment må være
ufattelig hårdt for ALT i transmissionslinien, lige fra gearkasse, kobling,
hjullejre til dækkene.
Selvfølgelig har nogle nok regnet på at det skulle kunne hænge sammen, men
det er seriøse kræfter alligevel.

--
Tom



Ukendt (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-01-05 17:33


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41d6cd30$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> En sidebemærkning:
>
> Der er andre, der har haft same oplevelse som mig - på de små stejle veje
i
> Sydeuropa.. )
>
> (Det handler om dieslernes evne til at levere power i normalt
> omdrejningsregister)
>
> Jeg citerer her BTs motorjournalister, der ved nede hos Seat:
>
> "Vi prøvede den 150 hk stærke
> diesel-Leon i Spanien, og vi kan lige så godt slå fast med det samme, at
det
> var en næsten chokerende suveræn oplevelse. I virkelighedens verden er den
> nye TDi de langt større og nominelt stærkere benzin-motorer overlegen. Vi
> fulgtes med kolleger i Leon-seriens nye topmodel - den betydeligt dyrere
> sekscylindrede Leon Cupra med 204 hk.
>
> Kollegerne bekræftede, at de reelt ikke kunne følge med diesel-modellen.
Kun
> ved at vride de helt høje omdrejninger ud af V6eren og ved at lave hurtige
> og hyppige gearskift, hang de på. Forklaringen er den nye dieselmotors
> næsten naturstridige drejningsmoment på 320 Nm."
>
> I dag er de jo endnu stærkere - ligesom en chippet TDi 130 har større
> averarme end den pågældende 150 hk-model i standardtrim - men TDi 130´eren
> 400 Nm..!
>
> ..Det var bare lige det, jeg ville sige..
>
> --
> /Jan W Nielsen
>
>
Drillepind... :)

Tror dog nok det er korrekt, at ved almindelige kørestil er drejninsmomentet
i dieselerne svært at komm uden om.

Mvh.

Frederik



Cosworth POWER (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 01-01-05 18:07

> ..Det var bare lige det, jeg ville sige..

TURBO :D

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide



Ukendt (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-01-05 18:26

> TURBO :D

Jep..!



--
/Jan W Nielsen



Mogens (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 01-01-05 19:36

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41d6cd30$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> "Vi prøvede den 150 hk stærke
> diesel-Leon i Spanien, og vi kan lige så godt slå fast med det samme, at
det
> var en næsten chokerende suveræn oplevelse. I virkelighedens verden er den
> nye TDi de langt større og nominelt stærkere benzin-motorer overlegen. Vi
> fulgtes med kolleger i Leon-seriens nye topmodel - den betydeligt dyrere
> sekscylindrede Leon Cupra med 204 hk.

Ja, det vil da være totalt latterligt at "vælge" den gamle 6 cylindrede,
når man idag kan købe en Leon 1.8 turbo 20V m/225 hk til nøjagtig samme
pris som Leon TDI 150 (kun 500 euro i forskel -> 22.900 euro)



Ukendt (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-01-05 19:48

> Ja, det vil da være totalt latterligt at "vælge" den gamle 6 cylindrede,
> når man idag kan købe en Leon 1.8 turbo 20V m/225 hk til nøjagtig samme
> pris som Leon TDI 150 (kun 500 euro i forskel -> 22.900 euro)

Jeg troede ikke, du kunne leve med sådan en lille 4-cyl-motor - men i øvrigt
var det ikke lige dén vinkel på historien, der var min pointe.. )

--
/Jan W Nielsen



Mogens (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 01-01-05 20:45

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41d6f07d$0$278$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Jeg troede ikke, du kunne leve med sådan en lille 4-cyl-motor

Jeg satte mig lige i andres sted :)

> men i øvrigt var det ikke lige dén vinkel på historien, der var min
pointe..

Dét er jeg hélt klar over )




Mogens (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 01-01-05 21:28

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41d6cd30$0$297$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Jeg citerer her BTs motorjournalister, der ved nede hos Seat:
> "Vi prøvede den 150 hk stærke
> diesel-Leon i Spanien, og vi kan lige så godt slå fast med det samme, at
det
> var en næsten chokerende suveræn oplevelse. I virkelighedens verden er den
> nye TDi de langt større og nominelt stærkere benzin-motorer overlegen. Vi
> fulgtes med kolleger i Leon-seriens nye topmodel - den betydeligt dyrere
> sekscylindrede Leon Cupra med 204 hk.

Det er ganske enkelt ikke rigtigt -> citat fra Bilmagasinet jvf.
link længere nede: "...en Cupra V6 koster præcis det samme
som TDI’en..."

Allerede dér er jeg stået af - useriøst, IMO!

> Kollegerne bekræftede, at de reelt ikke kunne følge med diesel-modellen.
Kun
> ved at vride de helt høje omdrejninger ud af V6eren og ved at lave hurtige
> og hyppige gearskift, hang de på. Forklaringen er den nye dieselmotors
> næsten naturstridige drejningsmoment på 320 Nm."
> I dag er de jo endnu stærkere - ligesom en chippet TDi 130 har større
> averarme end den pågældende 150 hk-model i standardtrim - men TDi 130´eren
> 400 Nm..!

www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=509 -> citat:
Totaløkonomi: En topgejlet, 4-hjulstrukket GTI med diesel bliver en skæv
størrelse som brugt, så vi forudser en stor afskrivning. Bliv ikke
overrasket
over et minus på 40 procent (161.600 kr.) efter tre år og 50.000 km
Nypris: 403.999 kr.
Vi synes -> hjertet i en Leon Cupra er en V6 – ikke en TDI

> ..Det var bare lige det, jeg ville sige..

Vi er i princippet helt klar over, hvad du vil sige.
Og jeg skal nok fraholde mig fra at sige mere denne gang



Ukendt (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-01-05 23:11

> www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=509 -> citat:
> Totaløkonomi: En topgejlet, 4-hjulstrukket GTI med diesel bliver en skæv
> størrelse som brugt, så vi forudser en stor afskrivning. Bliv ikke
> overrasket
> over et minus på 40 procent (161.600 kr.) efter tre år og 50.000 km
> Nypris: 403.999 kr.
> Vi synes -> hjertet i en Leon Cupra er en V6 - ikke en TDI
> Vi er i princippet helt klar over, hvad du vil sige.
> Og jeg skal nok fraholde mig fra at sige mere denne gang

Jamen - afskrivning og følelse af sport var nu heller ikke min pointe denne
gang.

....men det ved du vist også...

--
/Jan W Nielsen



Ukendt (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-01-05 19:23


>
> www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=509 -> citat:
> Totaløkonomi: En topgejlet, 4-hjulstrukket GTI med diesel bliver en skæv
> størrelse som brugt, så vi forudser en stor afskrivning. Bliv ikke
> overrasket
> over et minus på 40 procent (161.600 kr.) efter tre år og 50.000 km
> Nypris: 403.999 kr.

Nu er Bilmagasinet jo også eksperter - NOT!
Og artiklen er knap 3 år gammel - i mellemtiden er bensinslugere gået
fuldstændigt af mode.


> Vi synes -> hjertet i en Leon Cupra er en V6 - ikke en TDI

Enig !


--
/Claus

http://vwfanatic.dk





Mogens (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 03-01-05 19:33

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:41d98d95$0$13730$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Og artiklen er knap 3 år gammel - i mellemtiden er bensinslugere gået
> fuldstændigt af mode.

Spis nu brød til - vi har langt fra nået de tyske højder endnu!

Iøvrigt er sammenligningen udemærket og aktuel trods de 2½ år.



Ukendt (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-01-05 17:55


> Spis nu brød til - vi har langt fra nået de tyske højder endnu!

Det er da tæt på :)

Sand Jensen havde en Bora V6 stående i over 1 år, SMC i Århus havde en Golf
V6 stående i 6 mdr og måtte dumpe prisen 40K.
Jeg forsøgte i to omgange at sælge (bytte) min Bora V5 til SMC, de var helt
skrækslagen.
Det tog mig næsten 1 år at sælge min V5 privat, en kollega var 5 timer om at
sælge hans Bora TDI i ren handel til Sølvsten og afskrivningen var noget
mindre :(
Jeg er i dag ret glad for at jeg ikke fik byttet min Bora væk til en Golf
V6, selv om den er ret fed.

>
> Iøvrigt er sammenligningen udemærket og aktuel trods de 2½ år.

Jeg synes nu at diesel er blevet mere accepteret siden da. også i sportslige
biler.
For 2½ år siden havde jeg kun selv et stort skuldertræk til overs for
dieslerne. Nu er jeg nok blevet lidt omvendt.


--
/Claus

http://vwfanatic.dk







Ukendt (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-01-05 18:03

> Jeg synes nu at diesel er blevet mere accepteret siden da. også i
sportslige
> biler.

Nej, nej og atter nej.

For de larmer ikke, og de kan ikke tage 7500 snoninger...!

> For 2½ år siden havde jeg kun selv et stort skuldertræk til overs for
> dieslerne. Nu er jeg nok blevet lidt omvendt.

Naturligvis..


/Jan W Nielsen
TDi - power når du træder på speederen



Cosworth POWER (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 05-01-05 19:48

>> For 2½ år siden havde jeg kun selv et stort skuldertræk til overs for
>> dieslerne. Nu er jeg nok blevet lidt omvendt.
>
> Naturligvis..

Kommer det fra manden der holder fast i en gammel Opel Vectra ;)

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide



Ukendt (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-01-05 23:31

> Kommer det fra manden der holder fast i en gammel Opel Vectra ;)

Performance-Vectra.. )

Husk på at der er meget diesel over min Vectra.

Lyt blot til motorens lyd og mærk dens gangkultur.

Desuden har den et imponerende bundtræk (182 Nm ved 2500 o/min) af sin
motorstørrelse samt en usædvanlig god brændstoføkonomi..

/Jan W Nielsen




Olesen (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 05-01-05 23:41


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41dc6aa0$0$303$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Kommer det fra manden der holder fast i en gammel Opel Vectra ;)
>
> Performance-Vectra.. )
>
> Husk på at der er meget diesel over min Vectra.

Er dïn også rød ? *S*

> Lyt blot til motorens lyd og mærk dens gangkultur.
>
> Desuden har den et imponerende bundtræk (182 Nm ved 2500 o/min) af sin
> motorstørrelse samt en usædvanlig god brændstoføkonomi..

Hmm..jeg mås nøjes med 120 Nm



Ukendt (05-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-01-05 23:57

> Hmm..jeg mås nøjes med 120 Nm

Ja, det er 150 Nm - ganget op til en 2,0... Ikke ophidsende.. men
billigt...lidt som min..

....vi har nok ikke de flotteste biler - men vi hygger os når vi kigger ned i
tegnedrengen...

(Det er man jo nødt til at sige.. )

/Jan W Nielsen



Olesen (06-01-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 06-01-05 17:47


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41dc70cb$0$200$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Hmm..jeg mås nøjes med 120 Nm
>
> Ja, det er 150 Nm - ganget op til en 2,0... Ikke ophidsende.. men
> billigt...lidt som min..
>
> ...vi har nok ikke de flotteste biler - men vi hygger os når vi kigger ned
i
> tegnedrengen...
>
> (Det er man jo nødt til at sige.. )

Alene værditabet på en ny bil over 3 år
er større end mit totale budget hvad
angår anskaffelse samt reparationer gennem
snart 15 år... - og det er ikke til at bære..
-og så kommer der en lille ridse (på en ny), og
så er helvedet løs osv....næh du..lidt 'slette-lak'
og man er kørende igen ,o)

-så jo, hyggen er ægte nok..



Cosworth POWER (08-01-2005)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 08-01-05 20:19

> ...vi har nok ikke de flotteste biler - men vi hygger os når vi
> kigger ned i tegnedrengen...

Kostede det ikke kassen sidste gang din skulle synes?? ;)

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide



Ukendt (10-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-01-05 15:18

> Kostede det ikke kassen sidste gang din skulle synes?? ;)

Jo for føste gang de seneste 4 år og de seneste 110.000 km har jeg skullet
brug lidt penge på den. 10.000 kroner er ikke alverden i denne sammenhæng.

Jeg har vel kørt bil 4 år og 110.000 km for 30.000 kroner i dele og
afskrivning nu...

Stik den, Cossieboy..

--
/ Jan W Nielsen



Cosworthy (14-01-2005)
Kommentar
Fra : Cosworthy


Dato : 14-01-05 21:28

> Jeg har vel kørt bil 4 år og 110.000 km for 30.000 kroner i dele og
> afskrivning nu...
>
> Stik den, Cossieboy..

Ingen problem med en af mine tidligere biler - den tjente jeg penge på! :D
Dog ikke Cossie'en!

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide



Martin Vollert (14-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 14-01-05 22:06


"Cosworthy" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message news:cs9a0e$1lgv$1@news.cybercity.dk...
>> Jeg har vel kørt bil 4 år og 110.000 km for 30.000 kroner i dele og
>> afskrivning nu...
>>
>> Stik den, Cossieboy..
>
> Ingen problem med en af mine tidligere biler - den tjente jeg penge på! :D Dog ikke Cossie'en!

Som privat køber man vel heller ikke en Cossie for at tjene penge, men for
at få drømmen.

Det samme kan næppe siges om en Vectra.



--
Hilsen Martin.
Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.



Ukendt (14-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-01-05 23:06

> Som privat køber man vel heller ikke en Cossie for at tjene penge, men for
> at få drømmen.

> Det samme kan næppe siges om en Vectra.

Eller Mondeo..

/Jan W Nielsen



Ukendt (14-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-01-05 23:14


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41e8424a$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Som privat køber man vel heller ikke en Cossie for at tjene penge, men
>> for
>> at få drømmen.
>
>> Det samme kan næppe siges om en Vectra.
>
> Eller Mondeo..

Men muligheden er der

--
Tom



Martin Vollert (14-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 14-01-05 23:26


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message news:41e8424a$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Som privat køber man vel heller ikke en Cossie for at tjene penge, men for
>> at få drømmen.
>
>> Det samme kan næppe siges om en Vectra.
>
> Eller Mondeo..

Tjaa det var nu heller ikke mig der begyndte at prale.
Men for mig er Mondeo V6ern nu mere drømmebil end en Vectra.

--
Hilsen Martin.
Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.



Ukendt (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-01-05 09:38

> Tjaa det var nu heller ikke mig der begyndte at prale.

Øhh - med hvad..?

> Men for mig er Mondeo V6ern nu mere drømmebil end en Vectra.

*LOL*

/Jan W Nielsen



Martin Vollert (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 15-01-05 12:31


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message news:41e8d683$0$262$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Tjaa det var nu heller ikke mig der begyndte at prale.
>
> Øhh - med hvad..?

Hvor billig din Vectra var i forhold til en Cossie.

>
>> Men for mig er Mondeo V6ern nu mere drømmebil end en Vectra.
>
> *LOL*

Ja ja grin du bare, men det ændre ingenting.
--
Hilsen Martin.
Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.



Ukendt (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-01-05 15:59

> >> Tjaa det var nu heller ikke mig der begyndte at prale.

> > Øhh - med hvad..?

> Hvor billig din Vectra var i forhold til en Cossie.

Ha-ha-ha.. Hold da kæft, mand...

> >> Men for mig er Mondeo V6ern nu mere drømmebil end en Vectra.

> > *LOL*

> Ja ja grin du bare, men det ændre ingenting.

For mig er en ældre Mondeo Stc ikke ligefrem en drømmebil - men det er jo
dejligt for dig, at du synes det, eftersom du har købt sådan en.

/Jan W Nielsen




Martin Vollert (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 16-01-05 20:08


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message news:41e92fc6$0$188$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> >> Men for mig er Mondeo V6ern nu mere drømmebil end en Vectra.
>
>> > *LOL*
>
>> Ja ja grin du bare, men det ændre ingenting.
>
> For mig er en ældre Mondeo Stc ikke ligefrem en drømmebil - men det er jo
> dejligt for dig, at du synes det, eftersom du har købt sådan en.

Igen forkert jeg har aldrig kaldt min Mondeo for min drømme bil, jeg skev blot at
hvis valget stod mellem en gammel Vectra 2,0 og en nyere Mondeo V6 så var det
Mondeo jeg valgte.
Men jeg forstår slet ikke hvorfor du føler trang til at blande min bil ind i det spørgsmål
da det jo oprindeligt gik på at det var en Cossie der var en drømmebil.
--
Hilsen Martin.
Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.



Ukendt (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-01-05 21:37

> Igen forkert jeg har aldrig kaldt min Mondeo for min drømme bil, jeg skev
blot at
> hvis valget stod mellem en gammel Vectra 2,0 og en nyere Mondeo V6 så var
det
> Mondeo jeg valgte.

Naturligvis.

> Men jeg forstår slet ikke hvorfor du føler trang til at blande min bil ind
i det spørgsmål
> da det jo oprindeligt gik på at det var en Cossie der var en drømmebil.

Tja - jeg ved ikke, hvad du mener, det oprindeligt handlede om. Men
personligt synes jeg, det er lidt mærkeligt at tale om, at jeg "praler" etc.

Jeg har en gammel bil - og den er fin nok til mig. Jeg kunne såmænd nok købe
10 af dem uden at trække over på "danno", så jeg lever med det..

/Jan W Nielsen



Brian (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-01-05 21:50

Hejsa

Jan W. Nielsen skrev:

> Jeg har en gammel bil - og den er fin nok til mig. Jeg kunne såmænd
> nok købe 10 af dem uden at trække over på "danno", så jeg lever med
> det..

Til gengæld vil dankort gebyret lægge økonomien i ruiner

/Brian - der selv har kørt Vectra A



Jan Vennike (06-01-2005)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 06-01-05 19:59





"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41dc6aa0$0$303$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Kommer det fra manden der holder fast i en gammel Opel Vectra ;)
>
> Performance-Vectra.. )
>
> Husk på at der er meget diesel over min Vectra.
>
> Lyt blot til motorens lyd og mærk dens gangkultur.
>
> Desuden har den et imponerende bundtræk (182 Nm ved 2500 o/min) af sin
> motorstørrelse samt en usædvanlig god brændstoføkonomi..
>
> /Jan W Nielsen
>
>



Ca det samme, som min 1.4 TDi har

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Ukendt (06-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-01-05 20:10

> Ca det samme, som min 1.4 TDi har

Jep - den må være kvik i normal kørsel med de kræfter i "det normale
omdrejningsregister".

/Jan W Nielsen
TDi - power når du træder på speederen



Jan Vennike (06-01-2005)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 06-01-05 20:21

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41dd8cc9$0$290$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Ca det samme, som min 1.4 TDi har
>
> Jep - den må være kvik i normal kørsel med de kræfter i "det normale
> omdrejningsregister".
>
> /Jan W Nielsen
> TDi - power når du træder på speederen
>

Det er den sandelig også - en del "Brian'er" har fået sig en kedelig
overraskelse gennem tiden, når så'en en lille potte (Lupo) kan drøne fra dem


--
Jan (The Diesel Fan)

Remove the cat in the email to reach me



Ukendt (06-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-01-05 20:34

> Det er den sandelig også - en del "Brian'er" har fået sig en kedelig
> overraskelse gennem tiden, når så'en en lille potte (Lupo) kan drøne fra
dem
>

På med en chip..

/Jan W Nielsen



Ukendt (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-01-05 18:01


> "Vi prøvede den 150 hk stærke
> diesel-Leon i Spanien, og vi kan lige så godt slå fast med det samme, at
det
> var en næsten chokerende suveræn oplevelse. I virkelighedens verden er den
> nye TDi de langt større og nominelt stærkere benzin-motorer overlegen. Vi
> fulgtes med kolleger i Leon-seriens nye topmodel - den betydeligt dyrere
> sekscylindrede Leon Cupra med 204 hk.
>
> Kollegerne bekræftede, at de reelt ikke kunne følge med diesel-modellen.
Kun
> ved at vride de helt høje omdrejninger ud af V6eren og ved at lave hurtige
> og hyppige gearskift, hang de på. Forklaringen er den nye dieselmotors
> næsten naturstridige drejningsmoment på 320 Nm."
>
> I dag er de jo endnu stærkere - ligesom en chippet TDi 130 har større
> averarme end den pågældende 150 hk-model i standardtrim - men TDi 130´eren
> 400 Nm..!


Jeg har prøvet begge modeller - Yeahhaaaaa :)
Jeg er dog ikke et øjeblik i tvivl, hvis det var ligemeget med udgifterne
til brændstof tog jeg V6'eren.
Den har en suverææææn motor (incl. lyd) og den ber bare om at få tæv.

Dieselen skubber også rigtig godt men indbyder (naturligt nok) mest til
tidlige gearskift.
Den er dog også rigtig sjov og meget hurtig i de små spurter.
Men alligevel. V6'eren er rigtig fed og passer ubetinget bedst til bilens
image.


> ..Det var bare lige det, jeg ville sige..

Og jeg har så sagt det jeg ville - alligevel glæder jeg mig til at komme ud
at køre i min nye TDI med 320 Nm!

--
/Claus

http://vwfanatic.dk



Ukendt (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-01-05 19:24

> Jeg er dog ikke et øjeblik i tvivl, hvis det var ligemeget med udgifterne
> til brændstof tog jeg V6'eren.

Det gjorde jeg også - uden tvivl...!

--
/Jan W Nielsen



Kim (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 03-01-05 20:09


>
> Og jeg har så sagt det jeg ville - alligevel glæder jeg mig til at komme
> ud
> at køre i min nye TDI med 320 Nm!

Den har så nok , mere moment end de 320 nm. Min Polo 1,9 TDI havde 270 nm.
istedet for de opgivne 240 nm. før den blev chippet.

Mvh. Kim



Ukendt (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-01-05 20:25


"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:41d99822$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>
>> Og jeg har så sagt det jeg ville - alligevel glæder jeg mig til at komme
>> ud
>> at køre i min nye TDI med 320 Nm!
>
> Den har så nok , mere moment end de 320 nm. Min Polo 1,9 TDI havde 270 nm.
> istedet for de opgivne 240 nm. før den blev chippet.

Min Sierra 2.0 havde også 270 Nm uden at der var pillet ved chippen

--
Tom



Cosworth POWER (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 03-01-05 20:29

> Min Sierra 2.0 havde også 270 Nm uden at der var pillet ved chippen

LOL!!

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide



Kim (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 03-01-05 20:37


>>
>> Den har så nok , mere moment end de 320 nm. Min Polo 1,9 TDI havde 270
>> nm. istedet for de opgivne 240 nm. før den blev chippet.
>
> Min Sierra 2.0 havde også 270 Nm uden at der var pillet ved chippen
>
Poloen har så 350 nm. efter der er pillet
Mvh. Kim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste