Skoda- eller VW-motor i Felicia?
Fra : Morten

Dato : 31-12-04 08:05

Hej.

Er det Skoda selv eller VW der levere motorer til de 1.3-Felicia'er der kør'
fra 1997 og frem?
Er der andet end rust i bagklappen man kan forvente der er galt med denne
model?

Venlig hilsen
Morten

Fra : Kim Poulsen

Dato : 31-12-04 10:04

> Er det Skoda selv eller VW der levere motorer til de 1.3-Felicia'er der
> kør' fra 1997 og frem?
> Er der andet end rust i bagklappen man kan forvente der er galt med denne
> model?
1.6=VW, 1,3=Skoda

synes jeg har set adskellige med rust mange steder, ved tankdæksel, ved
døre, skærmkanter.

så tror det er rust generalt man skal kigge efter.

god jagt

Mvh Kim Lehmann Poulsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 31-12-04 10:23

"Kim Poulsen" <klp@FJERNDETTEvejen-net.dk> skrev i en meddelelse

> så tror det er rust generalt man skal kigge efter.

Teknologisk svare den nok til Golf I,II, og som alle andre biler af "den
tid" skal den VEDLIGEHOLDES for ikke at "forsvinde".

Fra : Kim Kristensen

Dato : 31-12-04 11:33

"Morten" <slet_til_og_med_forste_punktum.sys.adm@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:41d4fa20$0$203$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> fra 1997 og frem?
> Er der andet end rust i bagklappen man kan forvente der er galt med denne

Min svigerfaders 1,6 stationcar fra 1/11-1997 har været en rigtig
mandagsbil, mandagsbil fordi jeg ikke kan forestille mig at alle
Felicia-ejere har oplevet de problemer han har/har haft.

Som Kim P. skriver er der tilsyneladende andre steder end bagklappen der
bliver angrebet, bagklappen er nok bare den første (3 måneder på min
svigerfaders) og mest iøjefaldende. Han har fået den besked fra værkstedet
at den ikke bliver synet næste gang uden forudgående reparation af rust, på
bagklappen kan man uden besvær stikke en finger igennem det der skulle være
metal både udefra og omkring bagruden indefra.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ivar

Dato : 31-12-04 15:36

Kim Kristensen skrev:

> Min svigerfaders 1,6 stationcar fra 1/11-1997 har været en rigtig
> mandagsbil,

Egentligt meget sjovt, når man tænker på hvor vigtigt det
åbentbart er for pontetielle Felicia-købere, at motoren er fra VW.

Når man tænker på hvor lidt af udgifterne ved at holde gammel bil
går til reperation af den basale motor, er det svært at forstå hvorfor
det er så vigtigt.
De gamle Skodaer med hækmotor var noget skrammel, men jeg
har ikke indtryk at motorerne var upålidelige.
Jeg tror man kan gøre sig et bedre køb, ved at købe en 1,3-motor
netop fordi så mange er så fokuserede på at motorblokken
i 1,6-motoren er boret ud efter nogle VW-tegninger. Der er
færre købere til 1,3 motorerne, så prisen burde være derefter.

Ivar Magnusson

Fra : Jan Hansen

Dato : 31-12-04 13:50

> [...]
> Hej.
>
> Er det Skoda selv eller VW der levere motorer til de 1.3-Felicia'er der

Hej - 1,3 L motoren er ren Skoda produktion med gammeldags stødstangsmotor.
Den er der sgutte meget VW over.

Mvh Jan

Fra : Kim Olsen

Dato : 31-12-04 15:29

> Er det Skoda selv eller VW der levere motorer til de 1.3-Felicia'er der
kør'
> fra 1997 og frem?

Hej Morten

Jeg var til rundvisning på skodafabrikkens motorfabrik i Mlada Boleslav
sidste sommer.

Her blev der klart fortalt at alle koncernens motorer til og med 1,3 l
fremstilles der. Og disse maskiner anvendes af både Seat, skoda og VW samt
audi (det var nyt for mig).

Til gengæld får alle VW og Skoda 1,6 og 1,8 samt 2,0 VW motorer fra den
tyske fabrik.

Dieselmotorerne til både Skoda og VW kommer et helt tredie sted fra - men
dog fra tyskland.

Hilsen

Kim Olsen

P.S. den er iøvrigt et besøg værd - men der skal bestilles tid 3 måneder i
forvejen (pr. email).
Selve fabrikken har et areal under tag - svarende til Monaco.
For ca 100 DKR får man i øvrigt en personlig guide i 3 timer, og skal selv
lægge bil til, da man kører rundt til de forskellige produktionshaller.