/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Gættekonkurrence BMW E39 M5 og ?
Fra : Ukendt


Dato : 30-12-04 15:02

Hej

Dette er en M5

30-50mph in 3rd/4th 2.9/4.2 sec
40-60mph in 4th/5th 4/5 sec
50-70mph in 5th 5 sec
60-0mph 2.8 sec


Hvilken bil er dette

30-50mph in 3rd/4th 2.8/4.5 sec
40-60mph in 4th/5th 4/5.8 sec
50-70mph in 5th 5.5 sec
60-0mph 2.8 sec


Den er på markedet i dk.

Mvh.

Frederik





 
 
Ukendt (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-12-04 15:46

> Hvilken bil er dette

535i...?

--
/Jan W Nielsen



Ukendt (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-12-04 16:07


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41d41496$0$301$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Hvilken bil er dette
>
> 535i...?
>
> --
> /Jan W Nielsen
>
>


Du synes ikke, de er for tæt på hinanden til det?

Den er jo også hurtigere end M5'eren i en enkelt disciplin...

Det er ikke en BMW.

Mvh.

Frederik



Martin Vollert (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 30-12-04 16:02


"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> wrote in message news:41d40a40$0$46029$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> Dette er en M5
>
> 30-50mph in 3rd/4th 2.9/4.2 sec
> 40-60mph in 4th/5th 4/5 sec
> 50-70mph in 5th 5 sec
> 60-0mph 2.8 sec
>
>
> Hvilken bil er dette
>
> 30-50mph in 3rd/4th 2.8/4.5 sec
> 40-60mph in 4th/5th 4/5.8 sec
> 50-70mph in 5th 5.5 sec
> 60-0mph 2.8 sec

Ford Mondeo 2,5 V6 ??

LOOL

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.



Eg Egemarke (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 31-12-04 07:54

Nixen det er en Saab 9000 fra ´88

--
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
news:41d417ca$0$51248$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> wrote in message
> news:41d40a40$0$46029$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Hej
>>
>> Dette er en M5
>>
>> 30-50mph in 3rd/4th 2.9/4.2 sec
>> 40-60mph in 4th/5th 4/5 sec
>> 50-70mph in 5th 5 sec
>> 60-0mph 2.8 sec
>>
>>
>> Hvilken bil er dette
>>
>> 30-50mph in 3rd/4th 2.8/4.5 sec
>> 40-60mph in 4th/5th 4/5.8 sec
>> 50-70mph in 5th 5.5 sec
>> 60-0mph 2.8 sec
>
> Ford Mondeo 2,5 V6 ??
>
> LOOL
>
> --
> Hilsen Martin.
>
> Ford Mondeo 2,5 V6
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
> Ford klub Danmark Medl:2113.
>


Claus Fabritius (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 30-12-04 16:14

"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
news:41d40a40$0$46029$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hvilken bil er dette
>
> 30-50mph in 3rd/4th 2.8/4.5 sec
> 40-60mph in 4th/5th 4/5.8 sec
> 50-70mph in 5th 5.5 sec
> 60-0mph 2.8 sec

Sikkert en eller anden kedelig dieselbåd :) Gearene er jo slet ikke valgt så
BMW'en yder optimalt.
--
MVH
Claus Fabritius
Millioner af ferskner. Ferskner til mig.
Millioner af ferskner. Ferskner for gratis.



Ukendt (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-12-04 17:08


"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
news:cr15m4$16g2$1@news.cybercity.dk...
> "Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:41d40a40$0$46029$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > Hvilken bil er dette
> >
> > 30-50mph in 3rd/4th 2.8/4.5 sec
> > 40-60mph in 4th/5th 4/5.8 sec
> > 50-70mph in 5th 5.5 sec
> > 60-0mph 2.8 sec
>
> Sikkert en eller anden kedelig dieselbåd :) Gearene er jo slet ikke valgt

> BMW'en yder optimalt.
> --
> MVH
> Claus Fabritius
> Millioner af ferskner. Ferskner til mig.
> Millioner af ferskner. Ferskner for gratis.
>
>

Diesel er korrekt...

Mvh.

Frederik



Ukendt (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-12-04 20:08


"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
news:41d427e7$0$54363$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
> news:cr15m4$16g2$1@news.cybercity.dk...
> > "Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
> > news:41d40a40$0$46029$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >
> > > Hvilken bil er dette
> > >
> > > 30-50mph in 3rd/4th 2.8/4.5 sec
> > > 40-60mph in 4th/5th 4/5.8 sec
> > > 50-70mph in 5th 5.5 sec
> > > 60-0mph 2.8 sec
> >
> > Sikkert en eller anden kedelig dieselbåd :) Gearene er jo slet ikke
valgt
> så
> > BMW'en yder optimalt.
> > --
> > MVH
> > Claus Fabritius
> > Millioner af ferskner. Ferskner til mig.
> > Millioner af ferskner. Ferskner for gratis.
> >
> >
>
> Diesel er korrekt...
>
> Mvh.
>
> Frederik
>
>

Hmm ikke den store gættelyst...

Det er en alfa 156 2,4 jtd 175 hk 385 nm.

Jeg er med på, at en sådan test favoriserer en diesel, men jeg synes, stadig
det er imponerende.

Selvom jeg nok helst ville have m5'eren, så længe der fulgte et benzinkort
med... :).

Mvh.

Frederik



Ukendt (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-12-04 12:23


"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
news:41d451d2$0$54371$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:41d427e7$0$54363$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >
> > "Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
> > news:cr15m4$16g2$1@news.cybercity.dk...
> > > "Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
> > > news:41d40a40$0$46029$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > >
> > > > Hvilken bil er dette
> > > >
> > > > 30-50mph in 3rd/4th 2.8/4.5 sec
> > > > 40-60mph in 4th/5th 4/5.8 sec
> > > > 50-70mph in 5th 5.5 sec
> > > > 60-0mph 2.8 sec
> > >
> > > Sikkert en eller anden kedelig dieselbåd :) Gearene er jo slet ikke
> valgt
> > så
> > > BMW'en yder optimalt.
> > > --
> > > MVH
> > > Claus Fabritius
> > > Millioner af ferskner. Ferskner til mig.
> > > Millioner af ferskner. Ferskner for gratis.
> > >
> > >
> >
> > Diesel er korrekt...
> >
> > Mvh.
> >
> > Frederik
> >
> >
>
> Hmm ikke den store gættelyst...
>
> Det er en alfa 156 2,4 jtd 175 hk 385 nm.
>
> Jeg er med på, at en sådan test favoriserer en diesel, men jeg synes,
stadig
> det er imponerende.
>
> Selvom jeg nok helst ville have m5'eren, så længe der fulgte et benzinkort
> med... :).
>
> Mvh.
>
> Frederik
>
>

Under alle omstændigheder understreger det vel, at diesel i almindelige
kørselsmønstre er endog meget godt med.

Benzin er bare så meget sjovere... :(

MVh.

Frederik



Mogens (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 31-12-04 12:33

"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
news:41d53664$0$84864$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> > Hmm ikke den store gættelyst...

Nej.

> > Det er en alfa 156 2,4 jtd 175 hk 385 nm.

Se'fø'li' :)

> > Jeg er med på, at en sådan test favoriserer en diesel, men jeg synes,
> > stadig det er imponerende.

Det er okay - men hvad skal man bruge det til.
Hverken en Alfa eller BMW kører kunne finde
på at køre sådan!

> > Selvom jeg nok helst ville have m5'eren, så længe der fulgte et
benzinkort
> > med... :).

Den er okay...

> Under alle omstændigheder understreger det vel, at diesel i almindelige
> kørselsmønstre er endog meget godt med.

Jep - til almindelig blød hat stil uden nedgearing får
man næppe noget bedre.

> Benzin er bare så meget sjovere...

Man kan næppe generalisere.
Der er jo himmelvid forskel på: "For 175.000 kr benzinbil:"
'95 Alfa Romeo 164 Q4 V6 24V (232 hk)
'98 Chevrolet Camaro Z28 V8 (ca. 300 hk alt efter motorversion)
'04 Skoda Fabia 1,4
'03 VW Polo 1,4







Ukendt (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-12-04 12:48

> Det er okay - men hvad skal man bruge det til.
> Hverken en Alfa eller BMW kører kunne finde
> på at køre sådan!

Ved du, hvor mange Alfa´er der i dag sælges med diesel ift benzin..?

--
/Jan W Nielsen



Mogens (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 31-12-04 12:54

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41d53c7e$0$215$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Ved du, hvor mange Alfa´er der i dag sælges med diesel ift benzin..?

Nope - men det er ikke mange. Det kommer nok :)

Jeg tror, at når talen falder på nye Alfa, vælger
en potentiel køber stadig benzin, fordi de fleste
købere netop vælger Alfa grundet sportsligheden.
Altså dette at kunne køre 6-7.000 snerrende omdr.
ud over stepperne...

Jeg har ikke prøvet en Alfa JTD, men kan næppe
forestille mig, at den skiller sig væsentlig ud ift.
andre på punktet sportlighed. I klub-bladet blev
den store 2.4 JTD testet op mod en 2.5 V6, og
dér valgte de fleste (ikke alle) testkørerne JTD'en



Ukendt (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-12-04 13:06


snip
> "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> news:41d53c7e$0$215$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> > Ved du, hvor mange Alfa´er der i dag sælges med diesel ift benzin..?
>
> Nope - men det er ikke mange. Det kommer nok :)
>
snip

I udlandet er det rigtig mange...

Har hørt rygter om over 50% for 156'erens vedkommende.

Mvh.

Frederik





Mogens (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 31-12-04 13:07

"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
news:41d54075$0$84855$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> I udlandet er det rigtig mange...
> Har hørt rygter om over 50% for 156'erens vedkommende.

Ja, jeg tænkte netop på at lade dén bemærkning falde.
Du har ret - der er mange JTD'er udenfor DK.




phk (01-01-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 01-01-05 13:39


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cr3fdf$7cb$1@news.cybercity.dk...
> "Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:41d54075$0$84855$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> I udlandet er det rigtig mange...
>> Har hørt rygter om over 50% for 156'erens vedkommende.
>
> Ja, jeg tænkte netop på at lade dén bemærkning falde.
> Du har ret - der er mange JTD'er udenfor DK.

Jeg husker for en del år siden, da Fiat 127 var moderne. I Italien mødte man
_kun_ Fiat 127 D !!


--
Per, Esbjerg



Ukendt (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-01-05 17:16

> > Ved du, hvor mange Alfa´er der i dag sælges med diesel ift benzin..?

> Nope - men det er ikke mange.

Jo, det er det i alle højeste grad. I Sydeuropa vælter det med JTD´er.

Det samme gælder BMW, hvor knap hver anden bil i Europa i dag har
"diesel-hjerte".

> I klub-bladet blev
> den store 2.4 JTD testet op mod en 2.5 V6, og
> dér valgte de fleste (ikke alle) testkørerne JTD'en

Det forstår man. Ikke kun på grund af momentet - også på grund af Alfas
fuldkommen sindssygt forbrugende benzinmotorer.. (IMO)



--
/Jan W Nielsen



Ukendt (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-01-05 17:35


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41d6ccd1$0$292$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > > Ved du, hvor mange Alfa´er der i dag sælges med diesel ift benzin..?
>
> > Nope - men det er ikke mange.
>
> Jo, det er det i alle højeste grad. I Sydeuropa vælter det med JTD´er.
>
> Det samme gælder BMW, hvor knap hver anden bil i Europa i dag har
> "diesel-hjerte".
>
> > I klub-bladet blev
> > den store 2.4 JTD testet op mod en 2.5 V6, og
> > dér valgte de fleste (ikke alle) testkørerne JTD'en
>
> Det forstår man. Ikke kun på grund af momentet - også på grund af Alfas
> fuldkommen sindssygt forbrugende benzinmotorer.. (IMO)
>
>
>
> --
> /Jan W Nielsen
>
>

Ja, det bliver spændende at se, hvordan deres nye motorgeneration vil være
på det punkt.

2,5 V6eren: hvor langt har den rødder tilbage?

Mvh.

Frederik





Ukendt (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-01-05 19:03

> 2,5 V6eren: hvor langt har den rødder tilbage?

Jeg ved ikke, hvad du mener med rødder tilbage, for Alfa har jo haft flere
2,5 V6´ere - men den nuværende med 192 hk kender jeg kun siden 1999, hvor
den kom (med en tarvelig gearkasse) i 156´eren.

(Ufatteligt forbrug, som den maskine har - man skulle tro, det var en 4,5
V8)

--
/Jan W Nielsen



Ukendt (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-01-05 22:48


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41d6e5e6$0$242$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > 2,5 V6eren: hvor langt har den rødder tilbage?
>
> Jeg ved ikke, hvad du mener med rødder tilbage, for Alfa har jo haft flere
> 2,5 V6´ere - men den nuværende med 192 hk kender jeg kun siden 1999, hvor
> den kom (med en tarvelig gearkasse) i 156´eren.
>
> (Ufatteligt forbrug, som den maskine har - man skulle tro, det var en 4,5
> V8)
>
> --
> /Jan W Nielsen
>
>

Lånte moderens i en uge, så var jeg ruineret...

Men det var en fest hele vejen...

Min huskeregel for konkurslovens §156 om den forsatte skyld er, at det er
som ved Alfa 156, der er altid en regning til... :)

Mvh.

Frederik



Mogens (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 01-01-05 22:51

"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
news:41d71a8c$0$41733$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Lånte moderens i en uge, så var jeg ruineret...

Nu fortæller det jo ikke så meget om bilens brændstoføkonomi
Men måske du skulle overveje situatioen -> og vælge en Octavia TDI 90 :)




Ukendt (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-01-05 00:28


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cr760f$lu5$1@news.cybercity.dk...
> "Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:41d71a8c$0$41733$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > Lånte moderens i en uge, så var jeg ruineret...
>
> Nu fortæller det jo ikke så meget om bilens brændstoføkonomi
> Men måske du skulle overveje situatioen -> og vælge en Octavia TDI 90 :)
>
>
>

det skal jeg så ikke nej... :)

Mvh.

Frederik



Ukendt (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-01-05 00:41

> > Nu fortæller det jo ikke så meget om bilens brændstoføkonomi
> > Men måske du skulle overveje situatioen -> og vælge en Octavia TDI 90 :)

Nej, for der er nok ingen tvivl om, at man smiler over hele fem-øren., når
V6´eren fra Alfa trækker nålen mod "red line". )

DET gør man ikke på samme måde over lyden, når den gamle diesel-hakker
kommer pruttende...

--
/Jan W Nielsen



Thomas Strandtoft (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 02-01-05 16:16

Frederik wrote:

> 2,5 V6eren: hvor langt har den rødder tilbage?

Den kom sammen med Alfa 6, og jeg mener det var i 1980.

Da brormand i sommers lå og pendlede til Sverige i sin Alfa 75 3.0
kørte han over 10 km/l, det synes jeg da ikke er så slemt i en bil
med 3.0 motor..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Kim (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 02-01-05 16:48


>
> Da brormand i sommers lå og pendlede til Sverige i sin Alfa 75 3.0
> kørte han over 10 km/l, det synes jeg da ikke er så slemt i en bil
> med 3.0 motor..
>
Jeg fik ikke kørt ret meget hvis min bil kun gik 10 km/l kan bedre lide 24
km/l ved konstant 90 km/t , som jeg prøvede hjem nytårsdag ialt 70 km
genemsnitsforbrug 4,1 ltr/ 100 km
Mvh. Kim



Mogens (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-01-05 16:52

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:41d81795$0$181$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > Da brormand i sommers lå og pendlede til Sverige i sin Alfa 75 3.0
> > kørte han over 10 km/l, det synes jeg da ikke er så slemt i en bil
> > med 3.0 motor..

> Jeg fik ikke kørt ret meget hvis min bil kun gik 10 km/l kan bedre lide
24
> km/l ved konstant 90 km/t , som jeg prøvede hjem nytårsdag ialt 70 km
> genemsnitsforbrug 4,1 ltr/ 100 km

Det er slet ikke noget, som en Alfa Romeo kører har
for øje - hvad den går på literen. Det er HELT andre
ting, der tæller.

Du ved, hvad jeg taler om, hvis du prøvede en tur i
Strandtofts Alfa...

/Mogens
'92 AR 75 3.0 V6 m/+200 hk - for nogle år siden :)




Thomas Strandtoft (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 02-01-05 21:34

Mogens wrote:

> Det er slet ikke noget, som en Alfa Romeo kører har
> for øje - hvad den går på literen. Det er HELT andre
> ting, der tæller.

Ja, jeg kører stortset kun "overflødige" kilometre og det er ikke
usædvanligt at jeg tager en stor omvej når jeg skal et eller andet
sted hen. Med det in mente giver det ingen mening at fokusere på
benzinøkonomien..

> '92 AR 75 3.0 V6 m/+200 hk - for nogle år siden :)

Okay, nu må du ud med sproget, jeg mener du engang hævdede at den
var holdt standard, så kan jeg ikke få dine +200 hk til at
stemme?!?

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Mogens (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-01-05 21:41

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:41D85AA3.FC654A88@carftp.com...

> Okay, nu må du ud med sproget, jeg mener du engang hævdede at den
> var holdt standard, så kan jeg ikke få dine +200 hk til at
> stemme?!?

Du må huske forkert.
Med bilen fulgte en rulning -> altså en udskrift, der
viser hk og moment. Og det var stort



Ukendt (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-01-05 21:45


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cr9m8b$4aq$1@news.cybercity.dk...
> "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
> news:41D85AA3.FC654A88@carftp.com...
>
>> Okay, nu må du ud med sproget, jeg mener du engang hævdede at den
>> var holdt standard, så kan jeg ikke få dine +200 hk til at
>> stemme?!?
>
> Du må huske forkert.
> Med bilen fulgte en rulning -> altså en udskrift, der
> viser hk og moment. Og det var stort

Så må der også være lavet andet end en rulning

--
Tom



Thomas Strandtoft (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 02-01-05 21:28

Kim wrote:

> Jeg fik ikke kørt ret meget hvis min bil kun gik 10 km/l kan bedre lide 24
> km/l ved konstant 90 km/t , som jeg prøvede hjem nytårsdag ialt 70 km
> genemsnitsforbrug 4,1 ltr/ 100 km

Forskellen på dig og mig er at jeg aldrig kunne drømme om at køre
med konstant 90 km/t..

For min brors vedkommende, der er hans primære "problem" ved at
pendle i 75'eren at han synes det er synd at køre så mange
kilometre på "klokken". Han har overvejet at finde en anden bil at
pendle i, men som han siger "Hvis jeg skal køre så mange km og
bruge så lang tid i en bil der ikke siger mig en skid, så bliver
jeg da for alvor bims!" - derfor fortsætter han med at pendle i
Alfa'en..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Kim (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 03-01-05 06:34


>
>> Jeg fik ikke kørt ret meget hvis min bil kun gik 10 km/l kan bedre lide
>> 24
>> km/l ved konstant 90 km/t , som jeg prøvede hjem nytårsdag ialt 70 km
>> genemsnitsforbrug 4,1 ltr/ 100 km
>
> Forskellen på dig og mig er at jeg aldrig kunne drømme om at køre
> med konstant 90 km/t..

Nu kan der godt for mig gå lidt (Sport) i at se hvor mange km man kan pine
ud af en liter, men ellers kører jeg da frisk til
Mvh. Kim



Thomas Strandtoft (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 03-01-05 20:55

Kim wrote:

> Nu kan der godt for mig gå lidt (Sport) i at se hvor mange km man kan pine
> ud af en liter, men ellers kører jeg da frisk til

Jeg laver et overslag over forbruget når jeg tanker, men det er
mest for at have en indikation af om motoren kører som den plejer
eller om der er ting der skal kigges på..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Ukendt (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-01-05 21:08


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:41D9A309.E20E9DD4@carftp.com...

> Jeg laver et overslag over forbruget når jeg tanker, men det er
> mest for at have en indikation af om motoren kører som den plejer
> eller om der er ting der skal kigges på..

Så spændende kan det vel heller ikke være at kigge på højre fod

--
Tom



Thomas Strandtoft (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 04-01-05 07:38

Tom wrote:

> > Jeg laver et overslag over forbruget når jeg tanker, men det er
> > mest for at have en indikation af om motoren kører som den plejer
> > eller om der er ting der skal kigges på..
>
> Så spændende kan det vel heller ikke være at kigge på højre fod

Hehe, nææh, nu var det også mere luftfilterets tilstand og den
slags jeg plejer at opdage ved et øget forbrug..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Ukendt (02-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-01-05 22:43


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:41D81043.7F0C5A6C@carftp.com...
> Frederik wrote:
>
> > 2,5 V6eren: hvor langt har den rødder tilbage?
>
> Den kom sammen med Alfa 6, og jeg mener det var i 1980.
>
> Da brormand i sommers lå og pendlede til Sverige i sin Alfa 75 3.0
> kørte han over 10 km/l, det synes jeg da ikke er så slemt i en bil
> med 3.0 motor..
>
> --
> Hygge..
> Thomas
>
> <http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Jeg drømmer, om at køre sådan en bil...

Mvh.

Frederik



Thomas Strandtoft (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 03-01-05 21:03

Frederik wrote:

> > > 2,5 V6eren: hvor langt har den rødder tilbage?
> >
> > Den kom sammen med Alfa 6, og jeg mener det var i 1980.

Rettelse, Alfa 6 blev introduceret i 1979 og det samme gjorde
2,5V6'eren..

> > Da brormand i sommers lå og pendlede til Sverige i sin Alfa 75 3.0
>
> Jeg drømmer, om at køre sådan en bil...

Så forestil dig at det er lunt i vejret, du har sat farten ned til
30-40 km/t for at køre gennem brobiz-porten, alle ruder er nede og
idet du kører ned i tunnellen jokker du gassen i bund og nyder
vrælet fra V6'eren der kastes tilbage fra væggene..

Et eller andet sted er jeg ligeglad med om jeg en arbejdsdag skal
vente 8 timer på en svensk rasteplads eller betale to gange
brooverfart en weekend af egen lomme - jeg bliver bare nødt til at
opleve det..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Ukendt (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-01-05 21:40

> > > > 2,5 V6eren: hvor langt har den rødder tilbage?

> Rettelse, Alfa 6 blev introduceret i 1979 og det samme gjorde
> 2,5V6'eren..

Men det er da ikke den samme V6´er, som der ligger i 156 - med 192 hk......

Hvad er forskellene..?

/Jan W Nielsen



Mogens (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 03-01-05 21:47

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41d9adcd$0$275$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Hvad er forskellene..?

Eksempelvis 24V




Ukendt (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-01-05 22:24


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:crcb0v$2p61$1@news.cybercity.dk...
> "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> news:41d9adcd$0$275$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> > Hvad er forskellene..?
>
> Eksempelvis 24V
>
>
>

I det nye autobild, er der en artikel om alfas nye modeller, der skriver de
om V6'eren, som dateres til 1979-2003. R.I.P. (Revs in Peace)

De stiller spørgsmålet, om man vil elske den nye GM-motor på samme måde...

Det lader dog til at gå meget godt for dig...

Mvh.

Frederik



Mogens (03-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 03-01-05 23:10

"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
news:41d9b7ef$0$16885$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> I det nye autobild, er der en artikel om alfas nye modeller, der skriver
de
> om V6'eren, som dateres til 1979-2003. R.I.P. (Revs in Peace)
> De stiller spørgsmålet, om man vil elske den nye GM-motor på samme måde...
> Det lader dog til at gå meget godt for dig...

Jeg er lige stået af -> hvorledes skal jeg forstå det?
Sorry...




Jørgen (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 04-01-05 00:07

On Mon, 3 Jan 2005 23:10:00 +0100, "Mogens"
<dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
>news:41d9b7ef$0$16885$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> I det nye autobild, er der en artikel om alfas nye modeller, der skriver
>de
>> om V6'eren, som dateres til 1979-2003. R.I.P. (Revs in Peace)
>> De stiller spørgsmålet, om man vil elske den nye GM-motor på samme måde...
>> Det lader dog til at gå meget godt for dig...
>
>Jeg er lige stået af -> hvorledes skal jeg forstå det?

At den "gamle" Alfa V6 aflives eller rettere udfases til fordel for en
ny GM V6'er.



Mogens (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 04-01-05 06:27

"Jørgen" <nomail@dk.dk> skrev i en meddelelse
news:7vjjt0lm2vb90h01ltcmiarvp3mv38nub6@4ax.com...

> At den "gamle" Alfa V6 aflives eller rettere udfases til fordel for en
> ny GM V6'er.

Oh :) - dét har jeg da vist ikke udtalt mig om...



Jørgen (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 04-01-05 11:45

On Tue, 4 Jan 2005 06:27:18 +0100, "Mogens"
<dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>"Jørgen" <nomail@dk.dk> skrev i en meddelelse
>news:7vjjt0lm2vb90h01ltcmiarvp3mv38nub6@4ax.com...
>
>> At den "gamle" Alfa V6 aflives eller rettere udfases til fordel for en
>> ny GM V6'er.
>
>Oh :) - dét har jeg da vist ikke udtalt mig om...

??


Ukendt (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-01-05 12:04


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:crcfrn$30f5$1@news.cybercity.dk...
> "Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:41d9b7ef$0$16885$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > I det nye autobild, er der en artikel om alfas nye modeller, der skriver
> de
> > om V6'eren, som dateres til 1979-2003. R.I.P. (Revs in Peace)
> > De stiller spørgsmålet, om man vil elske den nye GM-motor på samme
måde...
> > Det lader dog til at gå meget godt for dig...
>
> Jeg er lige stået af -> hvorledes skal jeg forstå det?
> Sorry...
>
>
>

Ligger der ikke en GM motor i en sådan Camaro?

Mvh.

Frederik



Mogens (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 04-01-05 16:27

"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
news:41da77d3$0$21601$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Ligger der ikke en GM motor i en sådan Camaro?

Jow 5.7 liters V8, men hvordan hænger hele sammen med en Alfa V6...
(jeg er måske lidt langsomt opfattende pt.)



Mogens (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 04-01-05 16:33

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:crecjl$1n4v$1@news.cybercity.dk...

> Jow 5.7 liters V8, men hvordan hænger hele sammen med en Alfa V6...

Nå ok - det var noget med, at Alfa'en skulle leveres med det.
Gosh... :)



Ukendt (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-01-05 17:37


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:crecvu$1ndg$1@news.cybercity.dk...
> "Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:crecjl$1n4v$1@news.cybercity.dk...
>
> > Jow 5.7 liters V8, men hvordan hænger hele sammen med en Alfa V6...
>
> Nå ok - det var noget med, at Alfa'en skulle leveres med det.
> Gosh... :)
>
>

For at være helt på den sikre side:

Pap+Skæreaggregat:

Jeg tænkte på om man som alfakører ville savne, den originale alfamotor, når
de lagde en ny GM-variant i.

Derefter tænkte jeg: Når Hr. Knudsen (som jo har kørt alfa) kan lide sin
GM-motor, så er de vel okay.

Såfremt dette stadig byder på forståelsesvanskeligheder, må jeg ty til
ekstra tykt pap og en skærebrænder...

Hvis det så ikke skulle virke, må jeg se mig nødsaget til at troppe op på
det Knudsensianske slægtssæde medbringende en tavle + farvekridt...

Men så vil jeg også have kringle for ulejligheden, samt befurdring til
hjemmet i Deres amerikanske automobil... :)

Mvh.

Frederik



Mogens (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 04-01-05 18:09

>f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse

> For at være helt på den sikre side:
> Pap+Skæreaggregat:

Det er helt ok - bruger jeg selv :)

> Jeg tænkte på om man som alfakører ville savne, den originale alfamotor,
når
> de lagde en ny GM-variant i.

Uden tvivl!

> Derefter tænkte jeg: Når Hr. Knudsen (som jo har kørt Alfa) kan lide sin
> GM-motor, så er de vel okay.

Jow jow, men nu har den jo 8 propper samt et sportsligt
udstødningssystem.

> Såfremt dette stadig byder på forståelsesvanskeligheder, må jeg ty til
> ekstra tykt pap og en skærebrænder...

Den er fesen ind :)

> Hvis det så ikke skulle virke, må jeg se mig nødsaget til at troppe op på
> det Knudsensianske slægtssæde medbringende en tavle + farvekridt...

Der er for langt...

> Men så vil jeg også have kringle for ulejligheden, samt befurdring til
> hjemmet i Deres amerikanske automobil... :)

Tænkte det nok - du er ikke den eneste med de sjove idé'er

Et par fakta efter en månedstid i en Camaro Z28 V8:
En Alfa Romeo V6 24V og en amerikansk V8'er kan SLET ikke sammenlignes.
Det er 2 VIDT forskellige ting med hvér sine kvaliteter.

Amerikaneren styrer ringe ift. en Alfa - de brede plader gør det ikke bedre.
Amerikaneren lyder altså bedre end en Alfa V6, men det dumper jo ikke
sidstnævnte!
Amerikaneren rykker for vildt. Hvis man "tror", en Alfa V6 er hurtig, bliver
man
vildt overrasket, når man kommer bag rattet i V8'eren (5.3 kg/hk).
Jég kører mindre vildt i amerikaneren, end jeg gjorde i Alfa'en - aut.
gearet har
måske indflydelse på dét... (tager ofte Strandvejen fremfor motorvejen,
nu...)
Alfa'en samler en vis interesse, hvorend man befinder sig. Amerikaneren gør,
at
verden står stille. Hold da helt kæft hvor den samler folk
Amerikaneren skaber dyb respekt i trafikken - ingen (på nær et par TDI'er
fra VAG
og en enkelt 540i) har turdet lægge sig ud med een! De blev afvist....
(respekten opleves helt vildt i Tyskland - aldrig har jeg da "set" noget
lignende)

Driftsmæssigt koster de nok det samme - måske med økonomisk fordel til
amerikaneren.
Men dét må tiden vise, da jeg regner med at beholde Camaro'en i en 2-3 år,
indtil
en avus-silber Audi RS4 Avant (van) vil være blevet lidt billigere...
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=5&id=11111111152157439&




Ukendt (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-01-05 18:38


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:creijk$1ugd$1@news.cybercity.dk...
> >f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
>
> > For at være helt på den sikre side:
> > Pap+Skæreaggregat:
>
> Det er helt ok - bruger jeg selv :)
>
> > Jeg tænkte på om man som alfakører ville savne, den originale alfamotor,
> når
> > de lagde en ny GM-variant i.
>
> Uden tvivl!
>
> > Derefter tænkte jeg: Når Hr. Knudsen (som jo har kørt Alfa) kan lide sin
> > GM-motor, så er de vel okay.
>
> Jow jow, men nu har den jo 8 propper samt et sportsligt
> udstødningssystem.
>
> > Såfremt dette stadig byder på forståelsesvanskeligheder, må jeg ty til
> > ekstra tykt pap og en skærebrænder...
>
> Den er fesen ind :)
>
> > Hvis det så ikke skulle virke, må jeg se mig nødsaget til at troppe op

> > det Knudsensianske slægtssæde medbringende en tavle + farvekridt...
>
> Der er for langt...
>
> > Men så vil jeg også have kringle for ulejligheden, samt befurdring til
> > hjemmet i Deres amerikanske automobil... :)
>
> Tænkte det nok - du er ikke den eneste med de sjove idé'er
>
> Et par fakta efter en månedstid i en Camaro Z28 V8:
> En Alfa Romeo V6 24V og en amerikansk V8'er kan SLET ikke sammenlignes.
> Det er 2 VIDT forskellige ting med hvér sine kvaliteter.
>
> Amerikaneren styrer ringe ift. en Alfa - de brede plader gør det ikke
bedre.
> Amerikaneren lyder altså bedre end en Alfa V6, men det dumper jo ikke
> sidstnævnte!
> Amerikaneren rykker for vildt. Hvis man "tror", en Alfa V6 er hurtig,
bliver
> man
> vildt overrasket, når man kommer bag rattet i V8'eren (5.3 kg/hk).
> Jég kører mindre vildt i amerikaneren, end jeg gjorde i Alfa'en - aut.
> gearet har
> måske indflydelse på dét... (tager ofte Strandvejen fremfor motorvejen,
> nu...)
> Alfa'en samler en vis interesse, hvorend man befinder sig. Amerikaneren
gør,
> at
> verden står stille. Hold da helt kæft hvor den samler folk
> Amerikaneren skaber dyb respekt i trafikken - ingen (på nær et par TDI'er
> fra VAG
> og en enkelt 540i) har turdet lægge sig ud med een! De blev afvist....
> (respekten opleves helt vildt i Tyskland - aldrig har jeg da "set" noget
> lignende)
>
> Driftsmæssigt koster de nok det samme - måske med økonomisk fordel til
> amerikaneren.
> Men dét må tiden vise, da jeg regner med at beholde Camaro'en i en 2-3 år,
> indtil
> en avus-silber Audi RS4 Avant (van) vil være blevet lidt billigere...
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=5&id=11111111152157439&
>
>
>

FEEE!

Det er dog lidt skægt, for ganske nylig, synes jeg interiøret var rigtig
fedt i den. Men når man ser den i dag, ser det allerede lidt gammelt ud.
Skægt som en ny model bevirker det...

Mvh.

Frederik



Ukendt (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-01-05 18:47

> Men dét må tiden vise, da jeg regner med at beholde Camaro'en i en 2-3 år,
> indtil
> en avus-silber Audi RS4 Avant (van) vil være blevet lidt billigere...
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=5&id=11111111152157439&

Really nice...!!!

Den løber 281 km/t uden begrænser og napper en Ferrari 360 på en quartermile
(pga bedre traktion) - og med chip fra ABt løftes den fra 380 hk til 420 hk.

Sådan...!

/Jan W Nielsen



Mogens (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 04-01-05 19:16

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41dad6b0$0$247$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Really nice...!!!

Jep

> Den løber 281 km/t uden begrænser og napper en Ferrari 360 på en
quartermile
> (pga bedre traktion) - og med chip fra ABt løftes den fra 380 hk til 420
hk.
> Sådan...!

På mobile.de er der en 515 hk's til salg.
Dén må være hurtig? ->->->



Ukendt (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-01-05 19:40

> På mobile.de er der en 515 hk's til salg.
> Dén må være hurtig? ->->->

Det var da for vildt....

Men den er HAMRENDE lækker, IMO...!

/Jan W Nielsen
TDi - power når du træder på speederen...lidt ligesom RS4....indtil dén når
2500 o/min..




Mogens (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 04-01-05 19:46

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41dae325$0$217$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Det var da for vildt....

Stort set halvdelen af de biler, der er til salg på mobile.de, har 420/450
hk.

> Men den er HAMRENDE lækker, IMO...!

Thomas siger, at RS6 er en bedre oplevelse...
(en RS4 "siger" ingenting)

> TDi - power når du træder på speederen...lidt ligesom RS4....indtil dén
når
> 2500 o/min..

Jow jow - måske en 535d eller sån... :)





Thomas Strandtoft (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 04-01-05 14:54

Frederik wrote:

> I det nye autobild, er der en artikel om alfas nye modeller, der skriver de
> om V6'eren, som dateres til 1979-2003. R.I.P. (Revs in Peace)

Hmm, 2003? 156 V6, 156 GTA og 147 GTA produceres da stadig og
GTA'erne har, såvidt jeg har set, de gamle V6'ere. 156 V6'en kan
godt have skiftet i al ubemærkethed, det har jeg ikke helt styr
på.

> De stiller spørgsmålet, om man vil elske den nye GM-motor på samme måde...
>
> Det lader dog til at gå meget godt for dig...

Jeg har hverken set eller hørt om en Alfa med GM V6 endnu. Jeg har
godt hørt rygterne om at der skulle ske et skift, men endnu har
jeg ikke set det "live"..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Jørgen (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 04-01-05 15:13

On Tue, 04 Jan 2005 14:54:16 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:


>
>Jeg har hverken set eller hørt om en Alfa med GM V6 endnu. Jeg har
>godt hørt rygterne om at der skulle ske et skift, men endnu har
>jeg ikke set det "live"..


ok, der er en artikel med billeder i det seneste auto, motor und
sport om skiftet til GM V6'eren.



Ukendt (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-01-05 15:48


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:41DAA008.5AE59014@carftp.com...
> Frederik wrote:
>
> > I det nye autobild, er der en artikel om alfas nye modeller, der skriver
de
> > om V6'eren, som dateres til 1979-2003. R.I.P. (Revs in Peace)
>
> Hmm, 2003? 156 V6, 156 GTA og 147 GTA produceres da stadig og
> GTA'erne har, såvidt jeg har set, de gamle V6'ere. 156 V6'en kan
> godt have skiftet i al ubemærkethed, det har jeg ikke helt styr
> på.
>
> > De stiller spørgsmålet, om man vil elske den nye GM-motor på samme
måde...
> >
> > Det lader dog til at gå meget godt for dig...
>
> Jeg har hverken set eller hørt om en Alfa med GM V6 endnu. Jeg har
> godt hørt rygterne om at der skulle ske et skift, men endnu har
> jeg ikke set det "live"..
>
> --
> Hygge..
> Thomas
>
> <http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Hej

Sorry året skulle være 2004...

Jeg skrev frit efter "hulkommelsen"... :)

Mvh.

Frederik



Thomas Strandtoft (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 04-01-05 14:46

"Jan W. Nielsen" wrote:

> > Rettelse, Alfa 6 blev introduceret i 1979 og det samme gjorde
> > 2,5V6'eren..
>
> Men det er da ikke den samme V6´er, som der ligger i 156 - med 192 hk......

Grundliggende, jo..

> Hvad er forskellene..?

Da 2.5 V6'eren kom frem i 1979 havde den seks enkeltkarburatorer
og 12 ventiler. Ret hurtigt derefter, jeg mener det var allerede i
1980 (da man fandt på at smide motoren i GTV'en) var tingene lavet
om til indsprøjtning. Motoren blev boret op til 3.0 i 1988 og i
1993 (mener jeg det var) fik den 24 ventiler.

Så jo, det er i bund og grund samme motor. Da man skiftede til at
lægge motoren i på tværs i stedet for på langs flyttede man på
strømfordeleren og "snorklen" til indsugningen fik en anden
udforming. Hvis man lægger en 24v motor fra en 164'er i en 75'er
eller GTV, så er det primære problem at strømfordeleren ender midt
i væggen ind til kabinen og at gasspjældet kommer til at sidde et
stykke foran bilen - begge dele findes der dog forholdsvis enkle
løsninger på..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Ukendt (04-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-01-05 16:57

> Da 2.5 V6'eren kom frem i 1979 havde den seks enkeltkarburatorer
> og 12 ventiler [...]

Ok - tak for info..

/Jan W Nielsen
TDi - power når du træder på speederen



Mogens (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 01-01-05 18:18

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:41d6ccd1$0$292$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Jo, det er det i alle højeste grad. I Sydeuropa vælter det med JTD´er.

I DK selvfølgelig - det er ligesom dét der er
interessant i denne posting.



Ukendt (01-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-01-05 18:56

> > Jo, det er det i alle højeste grad. I Sydeuropa vælter det med JTD´ere.

> I DK selvfølgelig - det er ligesom dét der er
> interessant i denne posting.

Ok - jeg beklager jeg.

--
/Jan W Nielsen



Ukendt (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-12-04 12:52


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cr3dej$50s$1@news.cybercity.dk...
> "Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:41d53664$0$84864$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > > Hmm ikke den store gættelyst...
>
> Nej.
>
> > > Det er en alfa 156 2,4 jtd 175 hk 385 nm.
>
> Se'fø'li' :)
>
> > > Jeg er med på, at en sådan test favoriserer en diesel, men jeg synes,
> > > stadig det er imponerende.
>
> Det er okay - men hvad skal man bruge det til.
> Hverken en Alfa eller BMW kører kunne finde
> på at køre sådan!
>
> > > Selvom jeg nok helst ville have m5'eren, så længe der fulgte et
> benzinkort
> > > med... :).
>
> Den er okay...
>
> > Under alle omstændigheder understreger det vel, at diesel i almindelige
> > kørselsmønstre er endog meget godt med.
>
> Jep - til almindelig blød hat stil uden nedgearing får
> man næppe noget bedre.
>
> > Benzin er bare så meget sjovere...
>
> Man kan næppe generalisere.
> Der er jo himmelvid forskel på: "For 175.000 kr benzinbil:"
> '95 Alfa Romeo 164 Q4 V6 24V (232 hk)
> '98 Chevrolet Camaro Z28 V8 (ca. 300 hk alt efter motorversion)
> '04 Skoda Fabia 1,4
> '03 VW Polo 1,4
>
>
>
>
>
>

Morsomt, jeg overvejede at skrive : og ja, Hr. Knudsen den var møntet på
dig... Hvorfor mon...

Nu er jeg generelt enig med dig i dine betragtninger om benzin vs. diesel,
men for mange almindelige bilister tror jeg, diesel vil være hurtigst.

Min mor har en 156 V6. Hvis den kun blev kørt af hende og min far ville man
kunne finde spindelvæv i 2,3 og 5 gear... Jeg selv derimod kunne ikke drømme
om en overhaling på motorvejen, der ikke foregik i 4. gear.

Derfor tror jeg, at en 2,4 JTD simpelthen ville være hurtigere for dem.

I øvrigt blev det engang postuleret af en E39 530d kører herinde, at sådan
en alfa står stille. Det synes jeg så småt er modbevist....

BMW-kørerne glemmer, at de som regel kører rundt i nogle tunge baljer...

Mvh.

Frederik



Mogens (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 31-12-04 13:01

"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
news:41d53d16$0$84901$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Morsomt, jeg overvejede at skrive : og ja, Hr. Knudsen den var møntet på
> dig... Hvorfor mon...

He, he - nu er jeg jo midlertidigt flyttet over i et andet mærke :)

> Nu er jeg generelt enig med dig i dine betragtninger om benzin vs. diesel,

Lækkert :)

> men for mange almindelige bilister tror jeg, diesel vil være hurtigst.

En Alfa er ikke for almenheden - den er for livsnyderen (biler)

> Min mor har en 156 V6. Hvis den kun blev kørt af hende og min far ville
man
> kunne finde spindelvæv i 2,3 og 5 gear...

OK - de har købt den for prestigens skyld (ikke ment negativt).
Altså dét at eje en Alfa -> kender jeg godt.
Så skulle du prøve at eje en Camaro Z28

> Jeg selv derimod kunne ikke drømme om en overhaling på motorvejen,
> der ikke foregik i 4. gear.

Nej - helt enig. I min 6 gears 164'er gik jeg ofte i 4. for efterfølgende
at floore speederen maximalt. Hvorfor? - tja' har man prøvet det,
ved man hvorfor!

Altså - dét at køre på motorvejen ad nedkørslen og så fyre
Alfa'en af op gennem de 6 gear - dét er cool

> Derfor tror jeg, at en 2,4 JTD simpelthen ville være hurtigere for dem.

OK

> I øvrigt blev det engang postuleret af en E39 530d kører herinde, at sådan
> en alfa står stille. Det synes jeg så småt er modbevist....

Jep!

> BMW-kørerne glemmer, at de som regel kører rundt i nogle tunge baljer...

De er blot hovmodige - og dét står jo til forfald




Ukendt (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-12-04 13:25


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cr3f2b$74j$1@news.cybercity.dk...
> "Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:41d53d16$0$84901$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > Morsomt, jeg overvejede at skrive : og ja, Hr. Knudsen den var møntet på
> > dig... Hvorfor mon...
>
> He, he - nu er jeg jo midlertidigt flyttet over i et andet mærke :)
>
> > Nu er jeg generelt enig med dig i dine betragtninger om benzin vs.
diesel,
>
> Lækkert :)
>
> > men for mange almindelige bilister tror jeg, diesel vil være hurtigst.
>
> En Alfa er ikke for almenheden - den er for livsnyderen (biler)

Vel ikke helt i samme grad længere... Skal lige nævne, at jeg blev kørt til
børnehaven i en Alfasud :)


>
> > Min mor har en 156 V6. Hvis den kun blev kørt af hende og min far ville
> man
> > kunne finde spindelvæv i 2,3 og 5 gear...
>
> OK - de har købt den for prestigens skyld (ikke ment negativt).
> Altså dét at eje en Alfa -> kender jeg godt.
> Så skulle du prøve at eje en Camaro Z28

Ikke forstået negativt :) Den blev primært købt pga. alfasuden, og fordi
herskabet ikke bryder sig om de normale tyskere...

De nyder bilen, det er der ingen tvivl om, tror også den næste bliver en
157/8... Benzin/Diesel vil så skulle afgøres der. Den mulige 3,0 MJD med 300
hk/600 nm kunne jo være interessant :) umiddelbart tror jeg dog, det ender
med en 3,2 JTS, hvilket sikkert heller ikke bliver skidt. I øvrigt fint du
sanktionerer amerikanske motorer, DNA'en vil jo være derfra på de nye...

>
> > Jeg selv derimod kunne ikke drømme om en overhaling på motorvejen,
> > der ikke foregik i 4. gear.
>
> Nej - helt enig. I min 6 gears 164'er gik jeg ofte i 4. for efterfølgende
> at floore speederen maximalt. Hvorfor? - tja' har man prøvet det,
> ved man hvorfor!

I den grad...






Ukendt (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-12-04 13:13


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cr3dej$50s$1@news.cybercity.dk...
> "Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:41d53664$0$84864$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > > Hmm ikke den store gættelyst...
>
> Nej.
>
> > > Det er en alfa 156 2,4 jtd 175 hk 385 nm.
>
> Se'fø'li' :)
>
> > > Jeg er med på, at en sådan test favoriserer en diesel, men jeg synes,
> > > stadig det er imponerende.
>
> Det er okay - men hvad skal man bruge det til.
> Hverken en Alfa eller BMW kører kunne finde
> på at køre sådan!
>
snip

Nu synes jeg, du er for kategorisk...

en af målingerne er ca. 50 km/t til ca. 80 km/t i tredje gear...

Fortæller du mig, at den ville du aldrig foretage? Du skifter ikke til
tredje før 75 km/t under nogen omstændigheder?

Da du jo fra tid til anden skriver om benzinforbruget i din "lastbil" :),
tror jeg nu nok tredje bliver lagt ind lidt tidligere...

Mvh.

Frederik



Mogens (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 31-12-04 13:46

"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
news:41d5420a$0$84823$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> > Det er okay - men hvad skal man bruge det til.
> > Hverken en Alfa eller BMW kører kunne finde
> > på at køre sådan!

> Nu synes jeg, du er for kategorisk...
> en af målingerne er ca. 50 km/t til ca. 80 km/t i tredje gear...
> Fortæller du mig, at den ville du aldrig foretage?

Man skal jo aldrig sige alsrig...

> Du skifter ikke til tredje før 75 km/t under nogen omstændigheder?
> Da du jo fra tid til anden skriver om benzinforbruget i din "lastbil" :),
> tror jeg nu nok tredje bliver lagt ind lidt tidligere...

Nu er den jo med automatic, såh.... :)
De 420 Nm gør jo, at den ikke skifter ned, men trækker!!!




Ukendt (31-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-12-04 14:16


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cr3hmc$a5l$1@news.cybercity.dk...
> "Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:41d5420a$0$84823$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > > Det er okay - men hvad skal man bruge det til.
> > > Hverken en Alfa eller BMW kører kunne finde
> > > på at køre sådan!
>
> > Nu synes jeg, du er for kategorisk...
> > en af målingerne er ca. 50 km/t til ca. 80 km/t i tredje gear...
> > Fortæller du mig, at den ville du aldrig foretage?
>
> Man skal jo aldrig sige alsrig...
>
> > Du skifter ikke til tredje før 75 km/t under nogen omstændigheder?
> > Da du jo fra tid til anden skriver om benzinforbruget i din "lastbil"
:),
> > tror jeg nu nok tredje bliver lagt ind lidt tidligere...
>
> Nu er den jo med automatic, såh.... :)
> De 420 Nm gør jo, at den ikke skifter ned, men trækker!!!
>
>
>

"Host" diesel "host" gammelfar "HOST" Bjørn Jørvad :)

Mvh.

Frederik



Folmer Rasmussen (30-12-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 30-12-04 16:09

On Thu, 30 Dec 2004 15:02:16 +0100, "Frederik" <f.caroe snabela
suf.nu> wrote:

>
>Den er på markedet i dk.

>--

Er der to af dem? ,-)

Venlig hilsen
Folmer


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste