/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Erfaringer med service på Audi i Sverige
Fra : Laskedyret


Dato : 28-12-04 17:08

Hejsa

Jeg har købt en ny Audi A4 1,8T i marts og nu skal den til 30K eftersyn.

Er det billigere i Sverige og kender nogen i så fald ngen gode steder tæt på
København?

En anden ting: Bør jeg give min bil en undervogsbehandling?

På forhånd tak for hjælpen

Laskedyret



 
 
Ukendt (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-12-04 17:14


> Jeg har købt en ny Audi A4 1,8T i marts og nu skal den til 30K eftersyn.

Nice :)


> En anden ting: Bør jeg give min bil en undervogsbehandling?

Nej! Bilen er galvaniseret, og det lag den har fået fra fabrikken kan holde
i mange år.


--
/Claus

http://vwfanatic.dk



Laskedyret (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Laskedyret


Dato : 28-12-04 17:26

> En anden ting: Bør jeg give min bil en undervogsbehandling?
>
> Nej! Bilen er galvaniseret, og det lag den har fået fra fabrikken kan
> holde
> i mange år.
>
>
> --
> /Claus
>
> http://vwfanatic.dk
>
>
Jeg takker



Jørgen M. Rasmussen (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 28-12-04 17:51


"Laskedyret" <laskedyret@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det billigere i Sverige og kender nogen i så fald ngen gode steder tæt
> på København?
>
Det er billigere i S., ja¨. Men spørg nærmere hvor ogaltdetder på
VAGcars.dk/forum.


> En anden ting: Bør jeg give min bil en undervogsbehandling?
>
UBETINGET ja hvis du har tænkt dig at beholde den i >4-5 år, ellers har du
nok ikke den store gavn af det. Karossen er godt nok galvaniseret, men kun
med et tyndt lag som der kan slides huller i, være huller i, men det er
hjulophæng etc.er ikke. Dinitrol,Marcansol ødelægger ikke det som er
sprøjtet på ab fabrik.



Carsten Hjorth (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Hjorth


Dato : 28-12-04 18:34


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:41d18e63$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Laskedyret" <laskedyret@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>> Er det billigere i Sverige og kender nogen i så fald ngen gode steder tæt
>> på København?
>>
> Det er billigere i S., ja¨. Men spørg nærmere hvor ogaltdetder på
> VAGcars.dk/forum.
>
>
>> En anden ting: Bør jeg give min bil en undervogsbehandling?
>>
> UBETINGET ja hvis du har tænkt dig at beholde den i >4-5 år, ellers har
> du nok ikke den store gavn af det. Karossen er godt nok galvaniseret, men
> kun med et tyndt lag som der kan slides huller i, være huller i, men det
> er hjulophæng etc.er ikke. Dinitrol,Marcansol ødelægger ikke det som er
> sprøjtet på ab fabrik.

Hmm. jeg ville også gerne sige ja, men min A4 fra `95 har altså ikke noget
rust i undervognen, så jeg kan altså ikke få mig selv til at få den
sprøjtet.
Og hvis den er så flot efter 10 år, hvorfor skulle den så ikke holde 10 år
mere??
Har lige skiftet udstødning og alle skruer til diverse skjold gik lige så
nemt ud, så et eller andet gør de altså rigtigt...
Jeg har ellers altid fået mine biler behandlet, og det kan da også være jeg
"overvinder" mig selv og får audien givet en tur.
Husk iøvrigt at det vistnok skal være Dinitrol, da det skulle kunne
samarbejde med det fabrikken har sprøjtet på.

/Carsten



Jørgen M. Rasmussen (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 28-12-04 20:16


"Carsten Hjorth" <carstenhjorth@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

, så jeg kan altså ikke få mig selv til at få den
> sprøjtet.

Hvad er problemet?. Alle biler ruster, det er bare et sprgs. om tid og
omstændigheder som afgør hvornår. Og hvis du læser det med småt i
betingelserne, vil du finde mange forbehold som er undtaget dækning af en
GENNEMtærings-garanti, oxo hos VW,Audi. Yes det er først når der evt. er hul
i karsseripladen, der er noget at hente..

> Husk iøvrigt at det vistnok skal være Dinitrol, da det skulle kunne
> samarbejde med det fabrikken har sprøjtet på.
>
Skrev jeg oxo, enten det el. Mercansol. Min Octi er Merc. behandlet



Carsten Hjorth (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Hjorth


Dato : 28-12-04 22:50


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:41d1b073$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Carsten Hjorth" <carstenhjorth@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
> , så jeg kan altså ikke få mig selv til at få den
>> sprøjtet.
>
> Hvad er problemet?. Alle biler ruster, det er bare et sprgs. om tid og
> omstændigheder som afgør hvornår. Og hvis du læser det med småt i
> betingelserne, vil du finde mange forbehold som er undtaget dækning af en
> GENNEMtærings-garanti, oxo hos VW,Audi. Yes det er først når der evt. er
> hul i karsseripladen, der er noget at hente..

Men hvis der går 25 år før de ruster er det så ikke spild af penge???
Som sagt er der intet at komme efter nu den er 10 år.
Jeg har selv givet den lidt der hvor jeg mener den er udsat, men det er kun
for min egen samvittigheds skyld..
Men lad os snakke igen om 5 år så finder jeg jo ud af om det var den
forkerte beslutning.

/Carsten



Jørgen M. Rasmussen (29-12-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 29-12-04 09:59


"Carsten Hjorth" <carstenhjorth@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
> Men hvis der går 25 år før de ruster er det så ikke spild af penge???

Jeg har tidl. i tråden skrevet, at hvis du beholder den < 4-5 år er det
spild af penge, derefter stiger værdien. Men en behandling har bedst effekt,
når den får den dag 1. , så hvis du VED du skal beholde den "tiden ud" er
pengene givet godt ud. Ikke økonomisk hvis du sælger alligevel, men så VED
du at du har en "sund" bil- som ikke vil overraske ubehageligt.

> Som sagt er der intet at komme efter nu den er 10 år.

I en alder af 7 år har jeg stoppet et angreb i bagklappen på min Octi., som
på sigt ville have resulteret i en gennemtæring :(. Som jeg læser
garantibestemmelserne, som er en kopi af VW's, kunne de undslå at dække det,
pga. det ikke var "indefrakommende", men var startet et sted hvor lak,galva.
var revnet på en kant.

> Jeg har selv givet den lidt der hvor jeg mener den er udsat, men det er
> kun for min egen samvittigheds skyld..

Så HAR du jo selv lavet en vurdering, og behandlet de steder du tror er
kritiske. Hvis man ikke har de evner,muligheder, må man betale sig fra at
nogen bruger "den store maler sprøjte".- for samvittighedens skyld ;).

> Men lad os snakke igen om 5 år så finder jeg jo ud af om det var den
> forkerte beslutning.
>
Det tror jeg den er, den tid som går godt, kommer ikke skidt tilbage.



Cosworth POWER (28-12-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 28-12-04 19:47

> Jeg har købt en ny Audi A4 1,8T i marts og nu skal den til 30K
> eftersyn.
> Er det billigere i Sverige og kender nogen i så fald ngen gode steder
> tæt på København?

Min kollega der er bosat i Sverige, får serviceret sin 2003 Audi A4 1,8T hos
Audi i Malmö til en væsentlig lavere pris end hos SMC i Kbh. Så ja - der er
en stor besparelse.

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste