Ford Mondeo 2.2 TDCI - 155Hk - nogen der h~
Fra : Gaffa

Dato : 25-12-04 23:44

Nogen der har prøvet den nye Ford Mondeo 2.2 TDCI med 155hk ?
Mellemaccellerationen (60-100km i 4. gear) skulle ligge på niveau med en
Porche Boxter ??

Hilsen

--
Ved svar via E-mail skal du fjerne 'x' foran min e-mail adresse.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 26-12-04 10:02

"Gaffa" <xleine-weber@songhome.dk> skrev :

>Nogen der har prøvet den nye Ford Mondeo 2.2 TDCI med 155hk ?

Jep - go'fin bil, med masser af overarm.

>Mellemaccellerationen (60-100km i 4. gear) skulle ligge på niveau med en
>Porche Boxter ??

Det siger ikke så meget om Porschen - der jo slet ikke "lever" ved så
lave hastigheder

Iøvrigt er 60-100 da en underlig målestok - hvor tit har man behov for
at ændre fart fra 60 til 100 ? <grin>

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Nicolai

Dato : 26-12-04 10:25

<jan@fedtegreven.dk> wrote in message

> [...]
> lave hastigheder
>
> Iøvrigt er 60-100 da en underlig målestok - hvor tit har man behov for

Tja jeg ville mene at man bruger acceleration fra 60-100 nærmest konstant,
så det er da rimeligt relavant.
Men jeg er enig mht Porschen, der ikke yder noget i højt gear og lave omdr.

Nicolai

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 26-12-04 13:00

"Nicolai" <gg@roc.dk> skrev :

>Tja jeg ville mene at man bruger acceleration fra 60-100 nærmest konstant,
>så det er da rimeligt relavant.

Gør man ? Jeg gør sjældent

ved landevej er det sjælden farten svinger ret meget mere end +/- 15
km, og motorvej næsten mindre endnu ;)

Og dybest set, og det tager 4 sekunder mere eller mindre, er da
bedøvende underordnet

Fra : Olesen

Dato : 26-12-04 15:45

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Og dybest set, og det tager 4 sekunder mere eller mindre, er da
> bedøvende underordnet

Nej, det er jo netop dêt, det hele handler om.
Moment, fart, acceleration, tallene....det er dêt
folk går op i, så et par sekunder kan hurtig blive
det alt afgørende.

Eks. går en Corolla diesel 0-100 på 10.6 sekund,
det samme gør en Fiesta 1.6 Trend.
En Ford KA, SportsKA gør det på 9.7 sekundt.
En Alfa Romeo 156 1.8TS også på 9.7 sekundt..

Mig bekendt går en GTI model kun 0-100 ca.
2 sekunder hurtigere..dên tid det tar' at synke
2-3 gange.. og prisen er en hel anden,
men folk vil åbenbart betale GULD for 2 sekunder,
så det ER vigtigt

Fra : Cosworth POWER

Dato : 26-12-04 18:14

> Mig bekendt går en GTI model kun 0-100 ca.
> 2 sekunder hurtigere..dên tid det tar' at synke
> 2-3 gange.. og prisen er en hel anden,
> men folk vil åbenbart betale GULD for 2 sekunder,
> så det ER vigtigt

Det er jo en hel del sjovere ;)

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : phk

Dato : 26-12-04 16:34

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Gør man ? Jeg gør sjældent

Hvordan kommer du så over 100, Jan .. hvar hvar hvar??

Din bil _kan_ måske ikke køre 100 ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 26-12-04 17:09

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev :

>Hvordan kommer du så over 100, Jan .. hvar hvar hvar??

Joehhh - ser du .... når jeg sætter i gang, bruger jeg 1.ste gear,
skifter til andet, og sætter tredie gear ind ved de 50, og farten øges
helt fint til der der 110 stykker, hvor jeg skifter til 4

accellerationstiden fra 60-100 i 4gear er derfor for mit vedkommende
illusorisk.

Hvorfor i alverden skal tingene gøres langtsommere ?

>Din bil _kan_ måske ikke køre 100 ;)

hvilken en af dem er det lige du hentyder til ?

<grin>

En af dem har kun 3 gear + bak - og *den* skifter først til 3die langt
over 100

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-04 17:45

> [...]
> km, og motorvej næsten mindre endnu ;)
>
> Og dybest set, og det tager 4 sekunder mere eller mindre, er da

æhh var det ikke dig der havde en bil med 350 Hk

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 26-12-04 18:40

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>æhh var det ikke dig der havde en bil med 350 Hk

Jep - der er måske derfor diskutioner om 60-100 ikke rigtigt er
interessante, Herregud - et diskret nys, der forplanter sig til
speederfoden, og man er jo langt forbi ;)

At det så er noget rigtigt snot at nyse, når man kører på regnvåde
brosten er en ganske anden sag.......

(ok - rattet er vel opfundet for at dreje bilen 180 grader tilbage på
kursen igen)

(( med mindre man bruger sjovere alternativer ))

((( som speederen )))

<<<< fnis.wav >>>>

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-12-04 22:59

On Sun, 26 Dec 2004 18:39:58 +0100, jan@fedtegreven.dk wrote:

>(( med mindre man bruger sjovere alternativer ))
>
>((( som speederen )))
>
><<<< fnis.wav >>>>

Kender det! Uha jeg savner Sierra'en når det er lidt vådt. Skide skægt
at komme kørende sidelæns hen ad vejen. Det går sgutte i min
riskoger.

Fly

--
In space nobody will hear your cream