Buick Skylack 77' vs. E30 325iA 88'
Fra : Ukendt

Dato : 23-12-04 17:02

Lad os nu teoretisk sige at man går og fifler med tanken om en stor V8'er,
og at man har en flot 325iA nu... synes i så at man skulle skifte over til
en Buick ?

Hvad går sådan en V8 6,6L motor egentligt pr liter dyr dk benz ?
Er det til at skaffe dele til sådan en gammel svænd uden at blive ruineret ?
Hvis man nu har haft kørkort i 8 år men har haft en skade for lidt over et
år siden, hvad koster sådan en svænd så ca i forsikring tror i ??
Skal man holde sig fra at bruge sådan en som hverdagsbil ?
Kan man overhovedet styre 350hk og 600Nm i fugtigt vejr ??
Er der noget specielt man skal kigge efter hvis man skal kigge på sådan en
bil med køb for øje ?

Håber nogle har et råd/fif eller 2...

Mvh
Morten
Som måske vil sælge sin

Fra : Mogens

Dato : 23-12-04 17:37

"Juel" <xHOSstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> synes I så, at man skulle skifte over til en Buick ?

Pkt 1.: Kun hvis man har hjertet med og brænder for en amerikaner

> Hvad går sådan en V8 6,6L motor egentligt pr liter dyr dk benz ?

Allerede dér smutter noget af pkt. 1.

> Er det til at skaffe dele til sådan en gammel svænd uden at blive ruineret
?

Det er overhovedet ikke noget problem - og priserne lave.

> [...]

?

> Skal man holde sig fra at bruge sådan en som hverdagsbil ?

Afhænger vel af standen -> er den som ny, vil det
nok være synd at bruge den om vinteren...

Har lige mødt og talt med en '79 Pontiac Trans Am 6,6 L ejer.
Han brugte den hele året...

> Kan man overhovedet styre 350hk og 600Nm i fugtigt vejr ??

Nope - det er uhyggeligt svært.
Min amerikaner har heldigvis ASR...

> Er der noget specielt man skal kigge efter hvis man skal kigge på sådan en
> bil med køb for øje ?

Det eneste rigtige i den sammenhæng er at spørge:
www.smallblock.dk

> Håber nogle har et råd/fif eller 2...

At købe en amerikaner fra '70 -> dén koster "intet"
at eje på grund af veteranstatus...
www.buicks.net/show_and_shine/Kiles

/Mogens
'98 Camaro Z28

Fra : Mogens

Dato : 26-12-04 09:01

"Juel" <xHOSstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Håber nogle har et råd/fif eller 2...

Damm - den er jo samme farve som Jan S' !!
16 Mb - http://starchild.dk/skylack.zip

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 26-12-04 10:10

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :

>Damm - den er jo samme farve som Jan S' !!
>16 Mb - http://starchild.dk/skylack.zip

Farven ligger da meget tæt på - men hold da helt op, hvor der er
fjumret med spraydåsen (billede 3217)

Familieskabet med Spirilen er da bestemt synligt på en del
karosseri-detaljer, og bremsevædskereservoir, og bøffelfangere (*1)

*1 Alt er jo større overthere ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Mogens

Dato : 26-12-04 10:42

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Farven ligger da meget tæt på - men hold da helt op, hvor der er
> fjumret med spraydåsen (billede 3217)

Jow, jow - sminket lig?

> Familieskabet med Spirilen er da bestemt synligt på en del
> karosseri-detaljer, og bremsevædskereservoir, og bøffelfangere

Dét må man sige...
Den skal koste 25.000 kr, hvilket vurderes som værende
okay på samllblock, medmindre den er rusten...

/Mogens
Omega jvf. www.dkfritidbil.dk...

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 26-12-04 12:56

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :

>Jow, jow - sminket lig?

det behøver ikke at være et lig, men man kunne da i det mindst have
været lidt mere omhyggelig med afdækningen.

detaljer - bevares, og lige nedenunder er der ikke ret mange der
kigger, men det siger jo lidt : har man sjusket lidt der, kan det være
man også har sjusket andre steder

>Dét må man sige...
>Den skal koste 25.000 kr, hvilket vurderes som værende
>okay på samllblock, medmindre den er rusten...

det er vel prisen - rusten ? alle så gamle biler har vel rust, det
vigtigste er at man kan overskue hvor rusten putter sig, så man kan
afgøre med sig selv, om man gider bøvlet.

Jeg skal til at have taget seriøst fat i spirilen, det vidste jeg da
jeg købte den, og hvad vigtigt var, var at det var muligt at spotte de
angrebne steder.

Den forrige ejer havde åbenbart haft den rammeløftet, men lavet
arbejdet utroligt sjusket, hvilket betyder at den skal løftes igen -
sagt med andre ord - A Yankee is Reborn - er det næste store projekt
der skal løbe af stablen hernede, og det kommer at tage tid, men
bliver garanteret lige så sjovt som når Mark Evans fjoller rundt

Jeg købte ikke spirilen fordi der skulle laves noget, men fordi :

Der kun er denne i landet, dens udseende, og det at jeg kunne overskue
opgavens omfang, samt herlighedsværdien

(herunder Wauww faktoren)

Nu mangler jeg bare at få indkøbt et hul i jorden, et bedre
svejseapparat end det møg jeg allerede har, og så den sidste ombygning
ovre i stalden - nåehh ja - og så skal der smides et par biler ud til
skrot - fremover skal alle køretøjer på matriklen have egen hule