/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Advarsel
Fra : Peter Weis


Dato : 22-12-04 17:45

Jeg kørte i dag hjem fra julefrokost (1 pilsner).

På vej ad Kollekollevej ved Syvstjerneskolen, holder der en gammel Volvo
245 med åben bagklap og et stort skilt. Og hvad han solgte? Ingenting. Der
stod "fartkontrol 600m" på skiltet. Og ganske rigtigt, nogle hundrede meter
fremme holdt der en kassevogn på hvide plader i vejkanten.

mvh
Peter

 
 
Nicolai (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 22-12-04 18:04

Hvem er det du advarer imod...Ham i Volvoen..?
For han er da ikke for klog

Nicolai


"Peter Weis" <p.weis@email.dk..slet> wrote in message
news:Xns95C7B45A3A225pweisemaildkslet@127.0.0.1...
> Jeg kørte i dag hjem fra julefrokost (1 pilsner).
>
> På vej ad Kollekollevej ved Syvstjerneskolen, holder der en gammel Volvo
> 245 med åben bagklap og et stort skilt. Og hvad han solgte? Ingenting. Der
> stod "fartkontrol 600m" på skiltet. Og ganske rigtigt, nogle hundrede
meter
> fremme holdt der en kassevogn på hvide plader i vejkanten.
>
> mvh
> Peter



Mr. Hansen (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Mr. Hansen


Dato : 22-12-04 18:06

Nicolai tastede følgende
> Hvem er det du advarer imod...Ham i Volvoen..?
> For han er da ikke for klog

??



Martin Johansen [600~ (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-12-04 18:19

On Wed, 22 Dec 2004 18:06:13 +0100, Mr. Hansen wrote:

> Nicolai tastede følgende
>> Hvem er det du advarer imod...Ham i Volvoen..? For han er da ikke for
>> klog
>
> ??

Jeg smider lige et par på også ...:

??

Nicolai hvorfor mener du ikke han er for klog?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Klaus G. (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 22-12-04 22:07

> Nicolai hvorfor mener du ikke han er for klog?
>
Måske fordi han f.eks. er med til at "Brian Typen" undgår at miste sit
kørekort? At det er ulovligt det han har gang i? Osv...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Martin Johansen [600~ (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-12-04 22:35

On Wed, 22 Dec 2004 22:07:13 +0100, Klaus G. wrote:

> Måske fordi han f.eks. er med til at "Brian Typen" undgår at miste sit
> kørekort? At det er ulovligt det han har gang i? Osv...

Hvad med dem som holder øje med trafikken og måske kommer til at køre
90km/t hvor der må køres 80 ?

Er det bedre at stirre sig blind på tælleren så man er på pinlig
præcis 80 og så ikke være koncentreret om trafikken?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Klaus G. (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 22-12-04 23:33

> Hvad med dem som holder øje med trafikken og måske kommer til at køre
> 90km/t hvor der må køres 80 ?
Hvad med dem? Det er stadig ulovligt.

> Er det bedre at stirre sig blind på tælleren så man er på pinlig
> præcis 80 og så ikke være koncentreret om trafikken?
Alt kan overdrives helt ud af propotioner(Staveplade?). Man behøver ikke
stirre sig blind på klokken, for at holde en konstant fart. Og dem som har
behov for det, skulle måske overveje om de var egnede til at føre en bil...


--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Martin Johansen [600~ (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-12-04 01:34

On Wed, 22 Dec 2004 23:32:39 +0100, Klaus G. wrote:

> Hvad med dem? Det er stadig ulovligt.

Jep men næppe farligt.

> Alt kan overdrives helt ud af propotioner(Staveplade?).
> Man behøver ikke
> stirre sig blind på klokken, for at holde en konstant fart. Og dem som
> har behov for det, skulle måske overveje om de var egnede til at føre en
> bil...

Hvis du, uden at kigge ofte på tælleren kan sige du holder præcis fx.
50 eller 80 så vil jeg påstå du lover noget du ikke kan holde - viser
det sig så at du virkelig kan det, jamen så tager jeg hatten af mange
gange for du er en af de få - og det har _intet_ (intet) at gøre med om
man er egnet eller ej. Det er bare så hamrende nemt at komme fx. 5 km/t
over det tilladte og det udløser jo en bøde.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


C. Caspersen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 23-12-04 11:10

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.23.00.33.50.364614@for.contactinfo...
> > Hvad med dem? Det er stadig ulovligt.
>
> Jep men næppe farligt.

Nej. Der er heller alfrig nogen, der har taget varig skade af et par flade -
men det er ulovligt. Eller er det kun færdselslovens paragraffer man kan
gradbøje ?

/Caspersen



Martin Johansen [600~ (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-12-04 12:43

On Thu, 23 Dec 2004 11:10:14 +0100, C. Caspersen wrote:

> Nej. Der er heller alfrig nogen, der har taget varig skade af et par flade
> - men det er ulovligt. Eller er det kun færdselslovens paragraffer man
> kan gradbøje ?

Du sammenligner færdselsloven med straffeloven - pærer og bananer.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


C. Caspersen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 23-12-04 13:26

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.23.11.43.21.39052@for.contactinfo...

> Du sammenligner færdselsloven med straffeloven - pærer og bananer.

Nej, for en lov er en lov. Hvad er det der gør, at man kan gradbøje een lov,
men ikke en anden ?

/Caspersen



Martin Johansen [600~ (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-12-04 22:26

On Thu, 23 Dec 2004 13:25:45 +0100, C. Caspersen wrote:

> Nej, for en lov er en lov. Hvad er det der gør, at man kan gradbøje een
> lov, men ikke en anden ?

At hvis du pander mig en (straffeloven) tager jeg skade, men hvis du
kører 56km/t (færdselsloven) så sker der intet/nada/zip.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Leonard (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 23-12-04 22:49

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:

>At hvis du pander mig en (straffeloven) tager jeg skade, men hvis du
>kører 56km/t (færdselsloven) så sker der intet/nada/zip.

Og hvis jeg nu pander dig en med 56 km/t (færdselsloven) så sker der
intet/nada/zip. ?


--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Martin Johansen [600~ (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-12-04 23:18

On Thu, 23 Dec 2004 22:49:20 +0100, Leonard wrote:

> Og hvis jeg nu pander dig en med 56 km/t (færdselsloven) så sker der
> intet/nada/zip. ?

Hvem siger du gør det? Hvis du gør det med vilje så er vi igen inde
under straffeloven.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Leonard (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 24-12-04 10:37

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:

>> Og hvis jeg nu pander dig en med 56 km/t (færdselsloven) så sker der
>> intet/nada/zip. ?

>Hvem siger du gør det?

Kører du ikke tunet k45 ?
- så er chancen for at jeg gør det en dag ret stor

>Hvis du gør det med vilje så er vi igen inde
>under straffeloven.

Der skal godt nok meget til at en trafiksag ender i straffeloven.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Martin Johansen [600~ (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-12-04 11:45

On Fri, 24 Dec 2004 10:36:55 +0100, Leonard wrote:

> Kører du ikke tunet k45 ?

Jo.

> - så er chancen for at jeg gør det en dag ret stor

På hvilket grundlag dog? At jeg følger trafikken? At jeg ikke ligger og
snøvler? At jeg ikke er til fare?

Jeg kan ikke lige se hvad der skulle øge chancen for at du rammer mig men
nærmest tværtimod.

> Der skal godt nok meget til at en trafiksag ender i straffeloven.

Hvis du tager din bil og drøner ind i mig fordi ham på den scooter ser
sq da åndsvag ud så han jordrer jeg så er vi såmend ikke så langt fra
straffeloven. Så er vi ovre i mordforsøg.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Ukendt (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-12-04 12:56

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.24.10.44.59.799214@for.contactinfo...
> On Fri, 24 Dec 2004 10:36:55 +0100, Leonard wrote:
>
>> Kører du ikke tunet k45 ?
>
> Jo.
>
>> - så er chancen for at jeg gør det en dag ret stor
>> Der skal godt nok meget til at en trafiksag ender i straffeloven.
>
> Hvis du tager din bil og drøner ind i mig fordi ham på den scooter ser
> sq da åndsvag ud så han jordrer jeg så er vi såmend ikke så langt fra
> straffeloven. Så er vi ovre i mordforsøg.

Arrhhh, uagtsomt manddrab måske....

> --
> Martin Johansen [6000]

Lars B



Martin Johansen [600~ (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-12-04 13:46

On Fri, 24 Dec 2004 12:56:24 +0100, Lars B. Jensen wrote:

> Arrhhh, uagtsomt manddrab måske....

Fint med mig :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Thomas Strandtoft (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 25-12-04 09:25

"Lars B. Jensen" wrote:

> > Hvis du tager din bil og drøner ind i mig fordi ham på den scooter ser
> > sq da åndsvag ud så han jordrer jeg så er vi såmend ikke så langt fra
> > straffeloven. Så er vi ovre i mordforsøg.
>
> Arrhhh, uagtsomt manddrab måske....

Det kan næppe være uagtsomt, hvis påkørslen var gjort bevidst.

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Ukendt (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-12-04 16:36

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:41CD23E3.D9004C4A@carftp.com...
> "Lars B. Jensen" wrote:
>
>> > Hvis du tager din bil og drøner ind i mig fordi ham på den scooter ser
>> > sq da åndsvag ud så han jordrer jeg så er vi såmend ikke så langt fra
>> > straffeloven. Så er vi ovre i mordforsøg.
>>
>> Arrhhh, uagtsomt manddrab måske....
>
> Det kan næppe være uagtsomt, hvis påkørslen var gjort bevidst.

Det er nok rigtigt.... men nu er det et rimelig konstrueret tilfælde, håber
jeg

> --
> Hygge..
> Thomas

Lars B



Leonard (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 25-12-04 10:52

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:

>> Kører du ikke tunet k45 ?
>
>Jo.
>
>> - så er chancen for at jeg gør det en dag ret stor
>
>På hvilket grundlag dog? At jeg følger trafikken? At jeg ikke ligger og
>snøvler? At jeg ikke er til fare?

Hvis du kører som de fleste på Fyn gør på sådan en, så fordi du
simpelthen kommer i vejen på et tidspunkt hvor jeg ikke har mulighed
for at undgå det, bl.a. fordi de kører så uforudsigeligt at det er
umuligt at forudsige hvor de befinder sig sekundet efter.
Fordi du som kører på sådan en er statistisk mere udsat for at blive
ramt, og så uden at jeg overtræder straffeloven.

Og jeg er faktisk ikke ligeglad, for selvom du har truffet et bevidst
valg og det ikke er mig der slår mig til plukfisk, så synes jeg ikke
hverken du, jeg eller alle dine pårørende har fortjent at du skal en
tur forbi skadestuen, intensiv og langvarig genoptræning.

Derfor gør jeg mit til at det ikke sker, bl.a. ved at overholde
færdselsloven så godt jeg kan, mest ved at udvise agtpågivenhed, være
hensynsfuld og vise min hensigt, men også ved at overholde
hastighedsbegrænsningerne. Og det er faktisk ikke svært, selv uden
fartpilot, at holde farten konstant uden at kigge på viseren hele
tiden. Og så er jeg faktisk ligeglad med om jeg kører præcist 50 km/t
eller om min hastighed falder lidt under, det er ligeså nemt at køre
mellem 40 og 50, som det er at køre mellem 50 og 60.

Og jeg er ikke hellig, jeg er bare blevet ældre, er kommet over
scooteralderen, har haft min tur på både skadestue, intensiv og
genoptræning.

Og jeg kan også finde på at køre (for) hurtigt på en tom motorvej.


--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Martin Johansen [600~ (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 25-12-04 12:24

On Sat, 25 Dec 2004 10:52:00 +0100, Leonard wrote:

> Hvis du kører som de fleste på Fyn gør på sådan en, så fordi du
> simpelthen kommer i vejen på et tidspunkt hvor jeg ikke har mulighed for
> at undgå det, bl.a. fordi de kører så uforudsigeligt at det er umuligt
> at forudsige hvor de befinder sig sekundet efter.

Det er trist mange af dem kører sådan. Jeg kan så fortælle dig at jeg
som mangeårig bilist ikke er en af dem.

> Fordi du som kører på
> sådan en er statistisk mere udsat for at blive ramt, og så uden at jeg
> overtræder straffeloven.

Darwin rules?

> Og jeg er ikke hellig, jeg er bare blevet ældre, er kommet over
> scooteralderen, har haft min tur på både skadestue, intensiv og
> genoptræning.

Tro mig - jeg er også blevet ældre og er kommet over scooteralderen.
"Hvorfor jeg så kører scooter?" - jo det er et økonomisk valg som ramte
mig og som vel og mærke kan ramme alle så man bliver nødt til at sælge
bilen og købe et billigere køretøj.

Så selvom du siger du er ovre scooteralderen så skal du ikke sige dig
fri for at komme til at sidde på en

Jeg haaader at køre scooter bl.a. pga jeg som dig er kommet over den
alder - desværre er jeg pt. nødt til det.

> Og jeg kan også finde på at køre (for) hurtigt på en tom motorvej.

Selvfølgelig.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Mogens (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 25-12-04 12:31

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.25.11.23.49.941204@for.contactinfo...

> > Og jeg er ikke hellig, jeg er bare blevet ældre, er kommet over
> > scooteralderen, har haft min tur på både skadestue, intensiv og
> > genoptræning.

> Tro mig - jeg er også blevet ældre og er kommet over scooteralderen.
> "Hvorfor jeg så kører scooter?" - jo det er et økonomisk valg som ramte
> mig og som vel og mærke kan ramme alle så man bliver nødt til at sælge
> bilen og købe et billigere køretøj.
> Så selvom du siger du er ovre scooteralderen så skal du ikke sige dig
> fri for at komme til at sidde på en

Leonard kommer nok ikke til dét mere
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php
http://leonard.dk/foredrag/folge.php
http://leonard.dk/foredrag/p07.jpg

-> MEN det kunne du jo nok ikke vide!







Martin Johansen [600~ (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 25-12-04 12:44

On Sat, 25 Dec 2004 12:30:31 +0100, Mogens wrote:

> Leonard kommer nok ikke til dét mere
> http://leonard.dk/foredrag/uheld.php
> http://leonard.dk/foredrag/folge.php
> http://leonard.dk/foredrag/p07.jpg

Åh nej trist læsning :(

> -> MEN det kunne du jo nok ikke vide!

Nej desværre.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Martin Johansen [600~ (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 25-12-04 12:29

On Sat, 25 Dec 2004 10:52:00 +0100, Leonard wrote:

Ps: Jeg mangler stadig svar på hvorfor det at den er tunet og dermed er
mere sikker i trafikken gør at jeg er til mere fare for dig?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Leonard (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 25-12-04 21:39

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:

>Ps: Jeg mangler stadig svar på hvorfor det at den er tunet og dermed er
>mere sikker i trafikken gør at jeg er til mere fare for dig?

Jeg skrev:
>>Hvis du kører som de fleste på Fyn gør på sådan en, så fordi du
>>simpelthen kommer i vejen på et tidspunkt hvor jeg ikke har mulighed
>>for at undgå det, bl.a. fordi de kører så uforudsigeligt at det er
>>umuligt at forudsige hvor de befinder sig sekundet efter.

Du svarerede:
>Det er trist mange af dem kører sådan. Jeg kan så fortælle dig at jeg
>som mangeårig bilist ikke er en af dem.

Så det er måske ikke tilfældet at du er til mere fare fordi den er
tunet.
Men hvorfor ikke købe en lille MC eller en rigtig scooter, det behøver
ikke koste mere, det er både lovligt og mere sikkert, da det forventes
at du kører med den højere hastighed, og sidstmen ikke mindst, du
optjener ancienitet på din forsikring (det tror jeg ikke du gør med
k45)

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Martin Johansen [600~ (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 25-12-04 22:49

On Sat, 25 Dec 2004 21:39:02 +0100, Leonard wrote:

> Så det er måske ikke tilfældet at du er til mere fare fordi den er
> tunet.

OK.

> Men hvorfor ikke købe en lille MC eller en rigtig scooter, det behøver
> ikke koste mere,

Det koster en del mere i mit tilfælde da jeg ikke har kørekort til MC og
betragter en MC som noget jeg skal have en dag hus, bil og kone er betalt
af.

Jeg har udelukkende min scooter pt. for at jeg ikke skal cykle frem og
tilbage.

Jeg er nu et bil-menneske så derfor har jeg ikke taget MC-pappet endnu.
Det kommer nok en dag

> det er både lovligt og mere sikkert, da det forventes at
> du kører med den højere hastighed,

Med en MC måske men en MC-scooter kan folk alligevel ikke se forskel på.

> og sidstmen ikke mindst, du optjener
> ancienitet på din forsikring (det tror jeg ikke du gør med k45)

Det har du ret i at jeg ikke gør - desværre.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


C. Caspersen (24-12-2004)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 24-12-04 00:10

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.23.21.26.13.602949@for.contactinfo...

> At hvis du pander mig en (straffeloven) tager jeg skade, men hvis du
> kører 56km/t (færdselsloven) så sker der intet/nada/zip.

Svar mig sagligt, hvorfor *du* i et demokratisk samfund kan tillade dig at
gradbøje loven ?

/Caspersen

PS: En spytklat er også vold efter straffelovens §244 - det tager du ikke
skade af...Det er ikke pointen!
PPS: Svar mig; Så må det også være i orden at køre spritkørsel på en tom vej
?



Mark Sandberg (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 24-12-04 00:27

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

> Svar mig sagligt, hvorfor *du* i et demokratisk samfund kan tillade dig at
> gradbøje loven ?

Gør ikke alle det i mere eller mindre grad.

Citat: Lad den som er ren kaste den første sten.

Pointe: Ingen kan sige sig fri for at have overtrådt en eller anden lov
eller bestemmelse - derfor er det vammelt at høre på disse fordømmelser på
dette punkt.

/Mark.



Martin Vollert (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 24-12-04 00:46


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message news:41cb5435$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Pointe: Ingen kan sige sig fri for at have overtrådt en eller anden lov
> eller bestemmelse - derfor er det vammelt at høre på disse fordømmelser på
> dette punkt.

Hørt..
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.



Martin Johansen [600~ (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-12-04 02:28

On Fri, 24 Dec 2004 00:27:25 +0100, Mark Sandberg wrote:

> Gør ikke alle det i mere eller mindre grad.

Jo - Caspersen inklusive hvad enten han vil indrømme det eller ej

> Pointe: Ingen kan sige sig fri for at have overtrådt en eller anden lov
> eller bestemmelse - derfor er det vammelt at høre på disse fordømmelser
> på dette punkt.

Subscribe!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Klaus G. (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 24-12-04 09:22

> > Svar mig sagligt, hvorfor *du* i et demokratisk samfund kan tillade dig
at
> > gradbøje loven ?
>
> Gør ikke alle det i mere eller mindre grad.
Det fritager jo stadig ikke en fra straf. Fordi andre laver mord, giver det
jo heller ikke dig lov til det helt automatiskt. "De andre gør det, så giver
det automatisk også mig ret til at gøre", come on mand, den brugte man i
1-2klasse eller sådan noget.


> Citat: Lad den som er ren kaste den første sten.
Man kan da nemt kaste med sten, selv om man ikke er ren. At man så får på
puklen den dag man selv bliver snuppet, det er en helt anden sag.
*host*Buksti*host*

Og husk nu hvem der tilgiver hele tiden, samme mand som du citere fra :)


> Pointe: Ingen kan sige sig fri for at have overtrådt en eller anden lov
> eller bestemmelse - derfor er det vammelt at høre på disse fordømmelser på
> dette punkt.
>
Enig. Men ligefrem vammelt? På en skala fra 1-10, hvor 10 er pædofili
gangbang. Og 1 er lidt skidt under neglen... Hvor ligger det så at "moral
prædike"?

Pointe:
Hvis man selv én gang har lavet noget skidt, så har man ikke ret til at tale
lovens ord, samt brokke sig over andres opførsel/færdsel? JO!

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



C. Caspersen (24-12-2004)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 24-12-04 11:20

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:41cb5435$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Pointe: Ingen kan sige sig fri for at have overtrådt en eller anden lov
> eller bestemmelse - derfor er det vammelt at høre på disse fordømmelser på
> dette punkt.

Jeg synes ikke jeg fordømmer - jeg vil bare gerne have svar på, hvorfor man
er hellig og vammel, fordi man følger lovens bogstav ?

/Caspersen



Folmer Rasmussen (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 24-12-04 11:30

On Fri, 24 Dec 2004 11:20:02 +0100, "C. Caspersen"
<cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

>"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
>news:41cb5435$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Pointe: Ingen kan sige sig fri for at have overtrådt en eller anden lov
>> eller bestemmelse - derfor er det vammelt at høre på disse fordømmelser på
>> dette punkt.
>
>Jeg synes ikke jeg fordømmer - jeg vil bare gerne have svar på, hvorfor man
>er hellig og vammel, fordi man følger lovens bogstav ?

>--

Fordi vi tror at der er en til vished grænsende sandsynlighed for, at
det gør du ikke.

Det er umådeligt svært at holde sin sti HELT ren HELE tiden, og når du
så postulerer, at det gør du, så falder der brænde ned.

Venlige julehilsner
Folmer


Martin Johansen [600~ (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-12-04 02:27

On Fri, 24 Dec 2004 00:09:40 +0100, C. Caspersen wrote:

> Svar mig sagligt, hvorfor *du* i et demokratisk samfund kan tillade dig at
> gradbøje loven ?

Tja det kan jeg bare ligesom du også kan når du kører for stærkt - for
det gør du jo. Ikke også? :)

> PPS: Svar mig; Så må det også være i orden at køre spritkørsel på
> en tom vej ?

Definér spritkørsel?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


C. Caspersen (24-12-2004)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 24-12-04 11:23

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.24.01.27.14.932403@for.contactinfo...
> Tja det kan jeg bare ligesom du også kan når du kører for stærkt - for
> det gør du jo. Ikke også? :)

Jeg har også kørt for stærkt. Men jeg gør det ikke konsekvent, fordi jeg
synes, at loven er for dum. Jeg piver heller ikke, hvis jeg bliver taget med
56 km/t, hvor man må køre 50, for det er ikke sværere at holde bilen på 50
km/t end på 60 km/t - ergo er det min egen fejl, og jeg *har* jo lært, at
man kun må køre 50 km/t.

Jeg himler ikke op om pengemaskiner etc, for løsningen den sidder forenden
af mit højreben.

> > PPS: Svar mig; Så må det også være i orden at køre spritkørsel på
> > en tom vej ?
>
> Definér spritkørsel?

Færdselslovens §53

God jul

/Caspersen



Martin Johansen [600~ (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-12-04 11:47

On Fri, 24 Dec 2004 11:23:25 +0100, C. Caspersen wrote:

> Jeg har også kørt for stærkt. Men jeg gør det ikke konsekvent, fordi
> jeg synes, at loven er for dum. Jeg piver heller ikke, hvis jeg bliver
> taget med 56 km/t, hvor man må køre 50, for det er ikke sværere at
> holde bilen på 50 km/t end på 60 km/t - ergo er det min egen fejl, og
> jeg *har* jo lært, at man kun må køre 50 km/t.

Godt så - det er det samme her. Jeg kører heller ikke for stærkt bare
for at bryde færdselsloven. Men når jeg så endelig gør så er det helt
ærligt ikke noget jeg ligger søvnløs over.

> Jeg himler ikke op om pengemaskiner etc, for løsningen den sidder
> forenden af mit højreben.

Selvfølgelig sidder løsningen i højrefod men øh.. når der sættes
kontrol op på fx. motorveje hvor der absolut ikke er fare på færde så
er det udelukkende en pengemaskine.

> Færdselslovens §53

Citat? Jeg sidder ikke lige med Karnovs værker og lign på mig

> God jul

Tak og i lige måde.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Verner Olsen (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Verner Olsen


Dato : 24-12-04 16:03

On Fri, 24 Dec 2004 02:27:14 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:

>> Svar mig sagligt, hvorfor *du* i et demokratisk samfund kan tillade dig at
>> gradbøje loven ?
>
>Tja det kan jeg bare ligesom du også kan når du kører for stærkt - for
>det gør du jo. Ikke også? :)

Det er da ikke det samme som at gradbøje loven - Det er at _overtræde_
den!
Det betyder også at man bør være klar til at "betale uden at kny".
Når man gradbøjer loven, er det jo udtryk for at man mener, at man
ikke overtræder loven i visse situationer - Og det er et eller andet
sted noget pjat.

>> PPS: Svar mig; Så må det også være i orden at køre spritkørsel på
>> en tom vej ?
>
>Definér spritkørsel?

Skal vi gætte på, at der menes "i lovens forstand", når nu
diskussionen går på love og gradbøjninger af samme?


Verner


Martin Johansen [600~ (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 25-12-04 01:48

On Fri, 24 Dec 2004 16:03:18 +0100, Verner Olsen wrote:

> Skal vi gætte på, at der menes "i lovens forstand", når nu diskussionen
> går på love og gradbøjninger af samme?

Jamen så definér loven - jeg kender den ikke. Jeg kører bare ikke når
jeg har drukket så derfor har jeg ikke sat mig ind i loven - ingen grund
til det.

Er det spritkørsel når man ikke kan føre den forsvarligt eller er det
spritkørsel når man er over en bestemt promille?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Leonard (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 25-12-04 11:01

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:

>Jamen så definér loven - jeg kender den ikke. Jeg kører bare ikke når
>jeg har drukket så derfor har jeg ikke sat mig ind i loven - ingen grund
>til det.

Har du kørekort?

>Er det spritkørsel når man ikke kan føre den forsvarligt eller er det
>spritkørsel når man er over en bestemt promille?

Ligenu er grænserne:
0,5 promille, promillekørsel - typisk en bøde
1,2 promille, spirituskørsel - typisk 14 dages hæfte og en bøde

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Martin Johansen [600~ (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 25-12-04 12:25

On Sat, 25 Dec 2004 11:00:53 +0100, Leonard wrote:

> Har du kørekort?

Øh mærkeligt spørgsmål, men ja. Har du?

> Ligenu er grænserne:
> 0,5 promille, promillekørsel - typisk en bøde 1,2 promille,
> spirituskørsel - typisk 14 dages hæfte og en bøde

OK tak - jeg mindes noget med 0.8 da jeg tog pappet for mange år siden.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Leonard (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 25-12-04 21:41

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:

>> Har du kørekort?
>
>Øh mærkeligt spørgsmål, men ja. Har du?

Ja, jeg har kørekort, og selvom jeg heller ikke drikker alkohol hvis
jeg skal køre, så kender jeg grænserne. Det er for mig naturligt at
følge med i ændringer i færdselsloven når jeg nu har kørekort og
færdes i trafikken.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Martin Johansen [600~ (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 25-12-04 22:49

On Sat, 25 Dec 2004 21:41:24 +0100, Leonard wrote:

> Ja, jeg har kørekort, og selvom jeg heller ikke drikker alkohol hvis jeg
> skal køre, så kender jeg grænserne. Det er for mig naturligt at følge
> med i ændringer i færdselsloven når jeg nu har kørekort og færdes i
> trafikken.

Jeg følger også med i færdselsloven men lige på det her område er jeg
sat af pr. frivillig.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Mr. Hansen (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Mr. Hansen


Dato : 24-12-04 05:19

C. Caspersen tastede følgende
> En spytklat er også vold efter straffelovens §244 - det tager du
> ikke skade af...Det er ikke pointen!
> PPS: Svar mig; Så må det også være i orden at køre spritkørsel på en
> tom vej ?

Du må have rigtig mange søskende, for du kan da umuligt være så du helt
alene... i øvrigt er en spytklat IKKE vold i følge §244 - det er anden form
for angreb på en andens legeme og derfor IKKE vold



C. Caspersen (24-12-2004)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 24-12-04 11:18

"Mr. Hansen" <elektronik@elektronik.notvalid> skrev i en meddelelse
news:DMMyd.2$cx4.1@news.get2net.dk...
> Du må have rigtig mange søskende, for du kan da umuligt være så du helt
> alene...

Ikke forstået.

>i øvrigt er en spytklat IKKE vold i følge §244 - det er anden form
> for angreb på en andens legeme og derfor IKKE vold

Jeg kan hørte, at du ikke ved en bønne om det emne. I så fald er det bedre
at tie.

/Caspersen



Mr. Hansen (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Mr. Hansen


Dato : 24-12-04 11:22

C. Caspersen tastede følgende

>> Du må have rigtig mange søskende, for du kan da umuligt være så du
>> helt alene...
>
> Ikke forstået.

Havde jeg da heller ikke forventet...

>> i øvrigt er en spytklat IKKE vold i følge §244 - det er anden form
>> for angreb på en andens legeme og derfor IKKE vold
>
> Jeg kan hørte, at du ikke ved en bønne om det emne. I så fald er det
> bedre at tie.

Godt klogesmølf... "§ 244. Den, som øver vold mod eller på anden måde
angriber en andens legeme, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år"



C. Caspersen (24-12-2004)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 24-12-04 11:40

"Mr. Hansen" <elektronik@elektronik.notvalid> skrev i en meddelelse
news:s5Syd.58$QJ2.47@news.get2net.dk...
> C. Caspersen tastede følgende
> > Ikke forstået.
>
> Havde jeg da heller ikke forventet...

Nå, det er helt fint, at du selv kan erkende din manglende evne til at
formulere dig skriftligt. Så er vi da noget et stykke vej.

> Godt klogesmølf... "§ 244. Den, som øver vold mod eller på anden måde
> angriber en andens legeme, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år"

Godt fedtnæb...

http://www.tv2oj.dk/news_show_s.asp?newsID=5488

Bare 1 eksempel.

Jeg gider ikke at spilde mere tid på dig.

/Caspersen



Folmer Rasmussen (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 24-12-04 12:29

On Fri, 24 Dec 2004 11:39:57 +0100, "C. Caspersen"
<cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

>"Mr. Hansen" <elektronik@elektronik.notvalid> skrev i en meddelelse
>news:s5Syd.58$QJ2.47@news.get2net.dk...
>> C. Caspersen tastede følgende
>> > Ikke forstået.
>>
>> Havde jeg da heller ikke forventet...
>
>Nå, det er helt fint, at du selv kan erkende din manglende evne til at
>formulere dig skriftligt. Så er vi da noget et stykke vej.

>--

I denne sætning, emnet taget i betragtning, havde jeg nok valgt at
skifte ordet noget ud med nået, men sådan er der jo så meget.

Venlig julehilsen
Folmer


Martin Johansen [600~ (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-12-04 12:52

On Fri, 24 Dec 2004 12:29:25 +0100, Folmer Rasmussen wrote:

> I denne sætning, emnet taget i betragtning, havde jeg nok valgt at skifte
> ordet noget ud med nået, men sådan er der jo så meget.

ROFL

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Mark Sandberg (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 24-12-04 12:53

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> >Nå, det er helt fint, at du selv kan erkende din manglende evne til at
> >formulere dig skriftligt. Så er vi da noget et stykke vej.
>
> >--
>
> I denne sætning, emnet taget i betragtning, havde jeg nok valgt at
> skifte ordet noget ud med nået, men sådan er der jo så meget.

*LOL*

Så er den ged vist barberet!

/Mark.



Mogens (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 24-12-04 13:32

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:41cc02e8$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> > I denne sætning, emnet taget i betragtning, havde jeg nok valgt at
> > skifte ordet noget ud med nået, men sådan er der jo så meget.

> *LOL*

Mere end det -> ROFL.

Jan S, den er lige til www.dkfritidbil.dk :)



Ukendt (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-12-04 13:00

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:e8vns0pvmodleej60o90mtdhg229stcddr@4ax.com...
> On Fri, 24 Dec 2004 11:39:57 +0100, "C. Caspersen"
> <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:
>
>>"Mr. Hansen" <elektronik@elektronik.notvalid> skrev i en meddelelse
>>news:s5Syd.58$QJ2.47@news.get2net.dk...
>>> C. Caspersen tastede følgende
>>> > Ikke forstået.
>>>
>>> Havde jeg da heller ikke forventet...

> I denne sætning, emnet taget i betragtning, havde jeg nok valgt at
> skifte ordet noget ud med nået, men sådan er der jo så meget.

Hvordan er det?! Man skal ikke kaste med sten....

> Venlig julehilsen
> Folmer

Lars B



C. Caspersen (25-12-2004)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 25-12-04 01:16

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:e8vns0pvmodleej60o90mtdhg229stcddr@4ax.com...
> I denne sætning, emnet taget i betragtning, havde jeg nok valgt at
> skifte ordet noget ud med nået, men sådan er der jo så meget.



/Caspersen



Ukendt (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-12-04 12:59

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
news:41cbf1fc$0$33680$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Mr. Hansen" <elektronik@elektronik.notvalid> skrev i en meddelelse
> news:s5Syd.58$QJ2.47@news.get2net.dk...
>> C. Caspersen tastede følgende
>> > Ikke forstået.
>>
>> Havde jeg da heller ikke forventet...
>
> Nå, det er helt fint, at du selv kan erkende din manglende evne til at
> formulere dig skriftligt. Så er vi da noget et stykke vej.
>
>> Godt klogesmølf... "§ 244. Den, som øver vold mod eller på anden måde
>> angriber en andens legeme, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år"
>
> Godt fedtnæb...

> Jeg gider ikke at spilde mere tid på dig.

Hold da op - kunne I ikke tage og skrive til hinanden på mail i stedet!? I
kunne blive alle tiders pennevenner

God jul - ellers :)

> /Caspersen

Lars B



jan@fedtegreven.dk (24-12-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 24-12-04 15:08

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev :

>Hold da op - kunne I ikke tage og skrive til hinanden på mail i stedet!? I
>kunne blive alle tiders pennevenner

Arhhh - nogen gange er det da rart at ha' noget at fnise ad

>God jul - ellers :)

subscribe!


--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Mr. Hansen (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Mr. Hansen


Dato : 24-12-04 16:09

C. Caspersen tastede følgende
> http://www.tv2oj.dk/news_show_s.asp?newsID=5488
> Bare 1 eksempel.

Dvs. du tager en artikel på Tv2 for gode varer i forhold til lovteksten som
den er i det
virkelige liv !!

> Jeg gider ikke at spilde mere tid på dig.

Du er dummere end først antaget....



Johnny (26-12-2004)
Kommentar
Fra : Johnny


Dato : 26-12-04 12:54

Nu har jeg ikke fulgt hele tråden grundet juleferie, men som en kommentar
til spørgsmålet om vold i forbindelse med en spytklat kan jeg orientere om,
at der ved Københavns Byret er faldet dom for, at en spytklat direkte mod
en persons ansigt på mellem 75- og 100 cm er omfattet af straffelovens §244
om vold. Heraf kan samtidig udledes, at spytten på afstande herudover må
være omfattet af andet regelsæt, eksempelvis Politivedtægten, hvoror der
efter denne er udstukket flere bøder.

Så har du lama-tendenser, så pas på.


Med venlig hilsen

Johnny

"Mr. Hansen" <elektronik@elektronik.notvalid> skrev i en meddelelse
news:s5Syd.58$QJ2.47@news.get2net.dk...
> C. Caspersen tastede følgende
>
>>> Du må have rigtig mange søskende, for du kan da umuligt være så du
>>> helt alene...
>>
>> Ikke forstået.
>
> Havde jeg da heller ikke forventet...
>
>>> i øvrigt er en spytklat IKKE vold i følge §244 - det er anden form
>>> for angreb på en andens legeme og derfor IKKE vold
>>
>> Jeg kan hørte, at du ikke ved en bønne om det emne. I så fald er det
>> bedre at tie.
>
> Godt klogesmølf... "§ 244. Den, som øver vold mod eller på anden måde
> angriber en andens legeme, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år"
>
>



phk (23-12-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 23-12-04 04:30


"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.22.21.35.22.644492@for.contactinfo...
> On Wed, 22 Dec 2004 22:07:13 +0100, Klaus G. wrote:
>
>> Måske fordi han f.eks. er med til at "Brian Typen" undgår at miste sit
>> kørekort? At det er ulovligt det han har gang i? Osv...
>
> Hvad med dem som holder øje med trafikken og måske kommer til at køre
> 90km/t hvor der må køres 80 ?

De får ikke en bøde. Den knalder først ved 80 + 10% + 3 km - 91 km/t.

> Er det bedre at stirre sig blind på tælleren så man er på pinlig
> præcis 80 og så ikke være koncentreret om trafikken?

Hvis man stirrer sig blind på den er man ikke egnet til at køre bil.


--
Per, Esbjerg



Martin Johansen [600~ (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-12-04 12:44

On Thu, 23 Dec 2004 04:30:05 +0100, phk wrote:

> De får ikke en bøde. Den knalder først ved 80 + 10% + 3 km - 91 km/t.

Du ved hvad jeg mener.

> Hvis man stirrer sig blind på den er man ikke egnet til at køre bil.

Det er nemt inde i byen at komme over 56 km/t....... egnet eller ej.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Jonas R. (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 23-12-04 13:27

phk wrote:
SNIP
> De får ikke en bøde. Den knalder først ved 80 + 10% + 3 km - 91 km/t.

Det er faenme løgn, den 10% holder ikke en meter jeg er godt nok blevet
blitzhet for at køre under 10% + 3 km/t. Har fx fået en bøde for at køre 55
km/t inde i byen, så den der holder ikke en meter.

/Jonas R.



Jonas R. (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 23-12-04 13:36

Jonas R. wrote:
SNIP
> Det er faenme løgn, den 10% holder ikke en meter jeg er godt nok
> blevet blitzhet for at køre under 10% + 3 km/t. Har fx fået en bøde
> for at køre 55 km/t inde i byen, så den der holder ikke en meter.

Hvilket jo så også svarer til 58 km/t, ups ups

/Jonas R.



phk (23-12-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 23-12-04 15:02


"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
news:41cabbbe$0$284$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jonas R. wrote:
> SNIP
>> Det er faenme løgn, den 10% holder ikke en meter jeg er godt nok
>> blevet blitzhet for at køre under 10% + 3 km/t. Har fx fået en bøde
>> for at køre 55 km/t inde i byen, så den der holder ikke en meter.
>
> Hvilket jo så også svarer til 58 km/t, ups ups

Jeg skal fraholde mig fra yderligere kommentarer ;)


--
Per, Esbjerg



Jonas R. (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 23-12-04 18:07

phk wrote:

> Jeg skal fraholde mig fra yderligere kommentarer ;)

Men holder dine 10% også på motorvejen for så kan man reelt sagtens køre 140
uden problemer?

/Jonas R.



Claus Fabritius (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 25-12-04 11:00

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
news:41cafb2b$0$305$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Men holder dine 10% også på motorvejen for så kan man reelt sagtens køre
140
> uden problemer?

Det blev på et tidspunkt meldt ud at de ville tage folk for overskridelser
på 7 km/t på motorvejen. Hvorfor jeg ikke er taget endnu kan man så undre
sig over :)
--
Claus Fabritius

Watch out where, the huskies go,
and don't you eat no yellow snow



Claus Fabritius (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 22-12-04 23:11

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:5mlyd.76904$Vf.3632883@news000.worldonline.dk...

> At det er ulovligt det han har gang i? Osv...

Hvad ulovligt er der i at informere om at der er fartkontrol længere fremme?
Du må godt hoste op med et par §'er.
--
Claus Fabritius

Watch out where, the huskies go,
and don't you eat no yellow snow



Klaus G. (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 22-12-04 23:31

> Hvad ulovligt er der i at informere om at der er fartkontrol længere
fremme?
> Du må godt hoste op med et par §'er.
> --
Dunno, men der var engang for, ja, nok 5-7år siden en som gjorde det samme
her i Holstebro kommune, han var nemlig lige blevet bøffet af dem(ikke
fotovogn, den var nok ikke engang opfundet den gang), så han kørte også
nogle hundrede meter hen, og satte så et skilt op. Han blev så opdaget og
fik en bøde. Hvad paragraf aner jeg ikke. Men hvad med at hindre politiet i
at gøre deres arbejde? Jeg ved det ikke.

PS.
Overstående stod som en lille notits i Holstebro Posten, under "politi",
eller hvad den sektion hedder hvor der står kriminelle ting.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Claus Fabritius (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 22-12-04 23:41

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:fAmyd.76921$Vf.3632817@news000.worldonline.dk...

> Dunno, men der var engang for, ja, nok 5-7år siden en som gjorde det samme
> her i Holstebro kommune, han var nemlig lige blevet bøffet af dem(ikke
> fotovogn, den var nok ikke engang opfundet den gang), så han kørte også
> nogle hundrede meter hen, og satte så et skilt op. Han blev så opdaget og
> fik en bøde. Hvad paragraf aner jeg ikke. Men hvad med at hindre politiet
i
> at gøre deres arbejde? Jeg ved det ikke.

Ok. Skal vi så ikke bare blive enige om, at der ikke er noget galt i det
manden gør ;) Han hindrer dem ikke i deres arbejde, da de stadig kan tage
billeder af dem der kører for stærkt. Hvis det på nogen måde var ulovligt
ville politiet nok starte med at slå ned på de SMS-tjenester som oplyser
folk om razziaer.
--
Claus Fabritius

Watch out where, the huskies go,
and don't you eat no yellow snow



Ukendt (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-12-04 08:06


"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

Hvis det på nogen måde var ulovligt
| ville politiet nok starte med at slå ned på de SMS-tjenester som oplyser
| folk om razziaer.
| --
Du har ret, men jeg tror der er ændret policy på området, fra straffende til
forebyggende foranstaltning, for jeg har også et 10-15 år gl. eksempel, på
at én fik et "dunk" for at advare v. at blinke m. lygterne. Det må være
§§'erne om at hindre politiets arb.som evt. kan bruges.



Per O. (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 23-12-04 10:20


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:5mlyd.76904$Vf.3632883@news000.worldonline.dk...
>> Nicolai hvorfor mener du ikke han er for klog?
>>
> Måske fordi han f.eks. er med til at "Brian Typen" undgår at miste sit
> kørekort? At det er ulovligt det han har gang i? Osv...

Politiet siger selv, at formålet naturligvis ikke er at trække penge ud af
borgernes lommer, men at sænke farten. Det opnår ham i Volvoen også.
Bilisterne kører med lavere hastighed forbi det sted hvor 'blinkefætteren'
holder, hvilket må glæde politiet usigeligt, hvis det de siger, er det de
mener!

Jeg tror for øvrigt ikke det er forbudt at oplyse om at der er en
hastighedskontrol forude. Kan du henvise til et sted hvor det står at det er
forbudt?

Per O.



Brian S Jensen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 23-12-04 10:45


"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
news:cqe2ik$ku5$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Politiet siger selv, at formålet naturligvis ikke er at trække penge ud af
> borgernes lommer, men at sænke farten. Det opnår ham i Volvoen også.
> Bilisterne kører med lavere hastighed forbi det sted hvor 'blinkefætteren'
> holder, hvilket må glæde politiet usigeligt, hvis det de siger, er det de
> mener!
>
> Jeg tror for øvrigt ikke det er forbudt at oplyse om at der er en
> hastighedskontrol forude. Kan du henvise til et sted hvor det står at det
er
> forbudt?
>
> Per O.
>

Næh, ovenikøbet står der vel i lovgivningen at man skal assistere politiet
såfremt man har mulighed for det

Mvh.
Brian S Jensen



Mikael L (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Mikael L


Dato : 23-12-04 11:06


"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
news:cqe2ik$ku5$1@news.net.uni-c.dk...

> Politiet siger selv, at formålet naturligvis ikke er at trække penge ud af
> borgernes lommer, men at sænke farten. Det opnår ham i Volvoen også.
> Bilisterne kører med lavere hastighed forbi det sted hvor 'blinkefætteren'
> holder, hvilket må glæde politiet usigeligt, hvis det de siger, er det de
> mener!
>
> Jeg tror for øvrigt ikke det er forbudt at oplyse om at der er en
> hastighedskontrol forude. Kan du henvise til et sted hvor det står at det
> er forbudt?

Jeg har klippet lidt fra www.politi.dk

Hvad mener politiet og vejmyndighederne om de sms-tjenester, der
fortæller, hvor fartkontrollen foretages?
- Hvis det får folk til at sætte farten ned, så synes vi det er helt
fint!



Hvorfor er der ingen skilte?
- Færdselsloven gælder på alle veje, som benyttes til almindelig
færdsel af en eller flere færdselsarter. Hastighedsgrænserne skal
overholdes, uanset om der er fartkontrol eller ej. Under forsøget i
1999-2000 var det bestemt, at der skulle opsættes orienterende blå skilte
ved indkørslen til forsøgsområderne. Da Automatisk Trafikkontrol begyndte en
landsdækkende udbredelse den 1. juli 2001, blev det besluttet, at der ikke
skulle skiltes mere.



Mikael



Jacob Rungwald (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 23-12-04 13:27


"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
news:cqe2ik$ku5$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:5mlyd.76904$Vf.3632883@news000.worldonline.dk...
> >> Nicolai hvorfor mener du ikke han er for klog?
> >>
> > Måske fordi han f.eks. er med til at "Brian Typen" undgår at miste sit
> > kørekort? At det er ulovligt det han har gang i? Osv...
>
> Politiet siger selv, at formålet naturligvis ikke er at trække penge ud af
> borgernes lommer, men at sænke farten. Det opnår ham i Volvoen også.
> Bilisterne kører med lavere hastighed forbi det sted hvor 'blinkefætteren'
> holder, hvilket må glæde politiet usigeligt, hvis det de siger, er det de
> mener!


Jeg så faktisk et indlæg i tv-midtvest for ca 1 måned siden, hvor de
interviewede en politimand efter de havde fået de nye vidvinkel kamarevogne,
han sagde at nu kunne de holde gemt bag et skilt, så folk ikke kunne se dem
på afstand, og dermed nå at sænke farten.

Der tænkte jeg godt nok lige midt mht om det nu stadig er målet at få farten
ned, eller penge i kassen.

Mvh
Jacob



Per O. (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 23-12-04 14:48

KLIP
> Jeg så faktisk et indlæg i tv-midtvest for ca 1 måned siden, hvor de
> interviewede en politimand efter de havde fået de nye vidvinkel
> kamarevogne,
> han sagde at nu kunne de holde gemt bag et skilt, så folk ikke kunne se
> dem
> på afstand, og dermed nå at sænke farten.
>
> Der tænkte jeg godt nok lige midt mht om det nu stadig er målet at få
> farten
> ned, eller penge i kassen.

Jeg tror mest på det sidste. Nogle af de steder jeg har set
hastighedskontrollerne var på øde vejstrækninger og i bunden af sænkninger!
Alle steder uden den store fare for at nogen skulle komme på tværs. Det er
ren kassetænkning! Min respekt for pengemaskinerne er lig nul. Jeg har
derimod intet imod at man tjekker på steder ind i byerne, hvor der køres for
stærkt! Men det skal være et sted hvor det at køre for stærkt er et reelt
problem! Det overholder 'blinkefætrene' bare ikke!

At man så kan høre en nar til politimand sige at nu har man virkelig fået
sænket farten på grund af kontrol, og det så bagefter fremgår at farten er
sænket HALVANDEN KILOMETER i gennemsnit, så er det jeg synes der står idiot
i nakken på sådan en polise!!

Per O.



Peter Weis (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 22-12-04 21:50

"Nicolai" <gg@roc.dk> wrote:

> Hvem er det du advarer imod...Ham i Volvoen..?
> For han er da ikke for klog

Jeg advarer ikke, jeg fik en advarsel.

mvh
Peter

Martin Vollert (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 23-12-04 03:31


"Nicolai" <gg@roc.dk> wrote in message news:bOhyd.76859$Vf.3632627@news000.worldonline.dk...
> Hvem er det du advarer imod...Ham i Volvoen..?
> For han er da ikke for klog

Det er sgu da lige det han er.
Du lyder som en som kunne finde på at ligge ude i venstresporet på en motorvej med 110 km/t km efter km
kun med en tanke "jeg kører det vi må, basta".
Hvorfor skulle folk ikke spares for en fartbøde hvis man kun ??.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.






C. Caspersen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 23-12-04 11:14

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
news:41ca2d68$0$74684$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvorfor skulle folk ikke spares for en fartbøde hvis man kun ??.

Nej, det er rigtigt. Vi må også hellere sætte skilte op næste gang der
bliver holdt sprit-razzia - det er sgu da ærgeligt at miste kortet, bare
fordi man har fået 1 for meget!

/Caspersen





Martin Vollert (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 23-12-04 13:11


"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in message news:41ca9a5b$0$33669$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
> news:41ca2d68$0$74684$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Hvorfor skulle folk ikke spares for en fartbøde hvis man kun ??.
>
> Nej, det er rigtigt. Vi må også hellere sætte skilte op næste gang der
> bliver holdt sprit-razzia - det er sgu da ærgeligt at miste kortet, bare
> fordi man har fået 1 for meget!

Nu er der jo forskel. men ja det er sgu ærlig at midste kortet fordi man har
fået en for meget.
I øvrigt skal jeg da lige love for at nogle folk her i gruppen efterhånden er så hellige
at man får kvalme, gad vide om det er fordi det er jul og de gerne vil ha en ny glorie.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.



Jørgen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 23-12-04 13:25

On Thu, 23 Dec 2004 13:11:25 +0100, "Martin Vollert" <sæt mit fornavn
foran.@plakaten.dk> wrote:

>
>"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in message news:41ca9a5b$0$33669$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> "Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
>> news:41ca2d68$0$74684$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> Hvorfor skulle folk ikke spares for en fartbøde hvis man kun ??.
>>
>> Nej, det er rigtigt. Vi må også hellere sætte skilte op næste gang der
>> bliver holdt sprit-razzia - det er sgu da ærgeligt at miste kortet, bare
>> fordi man har fået 1 for meget!
>
>Nu er der jo forskel.

hvori består forskellen.
Der foregår lovbrud i begge tilfælde, og du er vel enig at loven skal
overholdes eller...?

> men ja det er sgu ærlig at midste kortet fordi man har
>fået en for meget.
>I øvrigt skal jeg da lige love for at nogle folk her i gruppen efterhånden er så hellige
>at man får kvalme,

På ingen måde, nogen har trods alt lidt moral tilbage og godt kan se
det fornuftige i at love overholdes.

> gad vide om det er fordi det er jul og de gerne vil ha en ny glorie.

Tag en tudekiks tøs...



Martin Vollert (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 23-12-04 13:35


"Jørgen" <virkerikke@mail.com> wrote in message news:n3els01k2rbdqe41vu4n2eha0ahi2m2215@4ax.com...
>>Nu er der jo forskel.
>
> hvori består forskellen.
> Der foregår lovbrud i begge tilfælde, og du er vel enig at loven skal
> overholdes eller...?

Hvori består lovbrudet i at advarer ??

>> men ja det er sgu ærlig at midste kortet fordi man har
>>fået en for meget.
>>I øvrigt skal jeg da lige love for at nogle folk her i gruppen efterhånden er så hellige
>>at man får kvalme,
>
> På ingen måde, nogen har trods alt lidt moral tilbage og godt kan se
> det fornuftige i at love overholdes.
>
>> gad vide om det er fordi det er jul og de gerne vil ha en ny glorie.
>
> Tag en tudekiks tøs...

Naive FJOLS.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.



C. Caspersen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 23-12-04 13:32

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
news:41cab57b$0$74687$14726298@news.sunsite.dk...

> Nu er der jo forskel. men ja det er sgu ærlig at midste kortet fordi man
har
> fået en for meget.

Vel er det ej! Kender du det ord, der hedder "ironi" ? Slå det op og læs mit
indlæg igen.

> I øvrigt skal jeg da lige love for at nogle folk her i gruppen efterhånden
er så hellige
> at man får kvalme, gad vide om det er fordi det er jul og de gerne vil ha
en ny glorie.

Hvad er det for noget ævl. Hvad er der i vejen med at være lovlydig, hva´ ?
Svar kun, hvis du har noget sagligt.



Martin Vollert (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 23-12-04 13:41


"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in message news:41cabaaa$0$33651$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
> news:41cab57b$0$74687$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Nu er der jo forskel. men ja det er sgu ærlig at midste kortet fordi man
> har
>> fået en for meget.
>
> Vel er det ej! Kender du det ord, der hedder "ironi" ? Slå det op og læs mit
> indlæg igen.

Joo det er, det kan godt være det er forkert det man har gjort, men derfor kan
det stadig væk godt være træls.

>> I øvrigt skal jeg da lige love for at nogle folk her i gruppen efterhånden
> er så hellige
>> at man får kvalme, gad vide om det er fordi det er jul og de gerne vil ha
> en ny glorie.
>
> Hvad er det for noget ævl. Hvad er der i vejen med at være lovlydig, hva´ ?
> Svar kun, hvis du har noget sagligt.

Suk.
Tag F.eks nu tråden om toning af ruder i en bil, straks kommer der et par helligheder
og vil fortælle at man nærmest er en mordere fordi man vil tone bagruderne i sin bil selv
om det er lovligt, og nu her hvor en mand sætter et skilt op for at advare folk mod statens
pengemaskine, så kommer der straks en klogeåge og stempler manden som en idiot, selv
om det ikke er forbudt.
Håber det var sagligt nok ellers må du jo lade være med at svare på mine indlæg.


--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.



Jørgen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 23-12-04 14:03

On Thu, 23 Dec 2004 13:41:16 +0100, "Martin Vollert" <sæt mit fornavn
foran.@plakaten.dk> wrote:

>
>"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in message news:41cabaaa$0$33651$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

>> Hvad er det for noget ævl. Hvad er der i vejen med at være lovlydig, hva´ ?
>> Svar kun, hvis du har noget sagligt.
>
>Suk.
>Tag F.eks nu tråden om toning af ruder i en bil, straks kommer der et par helligheder
>og vil fortælle at man nærmest er en mordere fordi man vil tone bagruderne i sin bil selv
>om det er lovligt, og nu her hvor en mand sætter et skilt op for at advare folk mod statens
>pengemaskine, så kommer der straks en klogeåge og stempler manden som en idiot, selv
>om det ikke er forbudt.
>Håber det var sagligt nok ellers må du jo lade være med at svare på mine indlæg.

Du svare jo slet ikke på mandens sprøgsmål, hvad er der i vejen med at
være lovlydig, og hvorfor mener du det er ok at gradbøje en lov men
ikke en anden?



Ukendt (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-12-04 14:13

"Jørgen" <virkerikke@mail.com> skrev i en meddelelse
news:mdgls016qk9sfjj525mg83p226uv9v5bdu@4ax.com...
> On Thu, 23 Dec 2004 13:41:16 +0100, "Martin Vollert" <sæt mit fornavn
> foran.@plakaten.dk> wrote:
>
>>
>>"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in message
>>news:41cabaaa$0$33651$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>>Håber det var sagligt nok ellers må du jo lade være med at svare på mine
>>indlæg.
>
> Du svare jo slet ikke på mandens sprøgsmål, hvad er der i vejen med at
> være lovlydig, og hvorfor mener du det er ok at gradbøje en lov men
> ikke en anden?

Det korte svar: det er det heller ikke - men vi gør det alligevel?!

Jeg kører aldrig spirituskørsel, men kan ikke afskrive mig fra ind i mellem
at køre 10+ Km/t for meget på motorvejen (f.eks. ved overhalinger) eller
5-10 Km/t for meget i "byen" (altså ikke midtbyen) ....

Lars B



Martin Vollert (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 23-12-04 14:19


"Jørgen" <virkerikke@mail.com> wrote in message news:mdgls016qk9sfjj525mg83p226uv9v5bdu@4ax.com...
>>Suk.
>>Tag F.eks nu tråden om toning af ruder i en bil, straks kommer der et par helligheder
>>og vil fortælle at man nærmest er en mordere fordi man vil tone bagruderne i sin bil selv
>>om det er lovligt, og nu her hvor en mand sætter et skilt op for at advare folk mod statens
>>pengemaskine, så kommer der straks en klogeåge og stempler manden som en idiot, selv
>>om det ikke er forbudt.
>>Håber det var sagligt nok ellers må du jo lade være med at svare på mine indlæg.
>
> Du svare jo slet ikke på mandens sprøgsmål, hvad er der i vejen med at
> være lovlydig, og hvorfor mener du det er ok at gradbøje en lov men
> ikke en anden?

Simpelt nok fordi nogle love er absurde. og der mener jeg især fartgrænserne.
Og med hensyn til det at være "lovlydig" så er det ikke det samme som at være
hellig og bedrevidne. Men det er da ok hvis man kan overholde alle love og regler
100% hele tiden ellers skulle man nok ikke hakke på andre.


--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.



Jonas R. (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 23-12-04 13:32

Martin Vollert wrote:

> Nu er der jo forskel. men ja det er sgu ærlig at midste kortet fordi
> man har fået en for meget.
> I øvrigt skal jeg da lige love for at nogle folk her i gruppen
> efterhånden er så hellige at man får kvalme, gad vide om det er fordi det
> er jul og de gerne
> vil ha en ny glorie.

Ja jeg synes godt nok også det er træls at høre på. Jeg kan på ingen måde se
noget forkert i at vedkommende står med et skilt.



C. Caspersen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 23-12-04 15:23

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
news:41cabab7$0$283$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Ja jeg synes godt nok også det er træls at høre på. Jeg kan på ingen måde
se
> noget forkert i at vedkommende står med et skilt.

Du svarer på en del af tråden, som overhovedet ikke har noget med "at
advare" at gøre.

Hvis folk gad at læse det de svarer på, kunne vi måske få en ordentlig
debat.

/Caspersen



Jonas R. (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 23-12-04 23:27


"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in SNIP
> Du svarer på en del af tråden, som overhovedet ikke har noget med "at
> advare" at gøre.

Nej jeg gør ej, svarer på at jeg synes folk er for hellige samt en side
bemærkning om det med skiltet som jo blev diskuteret og nævnt i svaret til
martin.... Så kom videre

> Hvis folk gad at læse det de svarer på, kunne vi måske få en ordentlig
> debat.

Gør jeg også så smut et andet sted hen med det fis.....



Thomas Strandtoft (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 23-12-04 16:28

"C. Caspersen" wrote:

> Nej, det er rigtigt. Vi må også hellere sætte skilte op næste gang der
> bliver holdt sprit-razzia - det er sgu da ærgeligt at miste kortet, bare
> fordi man har fået 1 for meget!

Hvis skiltene kan få dig til at parkere bilen og ringe efter en
taxa, så er missionen en succes. Det er da heller ikke uden grund
at politiet reklamerer med at de holder store razziaer i
julemåneden, det er da i et håb om at skræmme alle
julebranderterne til at lade bilen stå. En god spritrazzia er en
hvor de ikke fanger en eneste spritbilist.

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Ukendt (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-12-04 18:37

> På vej ad Kollekollevej ved Syvstjerneskolen, holder der en gammel Volvo
> 245 med åben bagklap og et stort skilt. Og hvad han solgte? Ingenting. Der
> stod "fartkontrol 600m" på skiltet. Og ganske rigtigt, nogle hundrede
meter
> fremme holdt der en kassevogn på hvide plader i vejkanten.


I Værløse ? Kender ham godt og det har han praktiseret i nogle år
efterhånden.
Var jo egentligt glad nok for ham da jeg selv kørt for Værløse kommune.

Så kan man jo mene om det han gør hvad man vil.


Mvh. Allan



Leonard (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-12-04 19:13

"Allan Møller" <snyd> wrote:

>Så kan man jo mene om det han gør hvad man vil.

Formålet er jo at få folk til at køre langsommere og det opnår han jo
også.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Nicolai (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 22-12-04 21:09

Tja, set ud fra Leonards synspunkt er han vel egentlig ikke dum.
Ellers mener jeg at man skal køre det man må og ikke mere, derfor
skrev jeg hvad jeg mente..

Nicolai


"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message
news:b7ejs095hjd3kboit7q8cn71sn7s778lji@4ax.com...
> "Allan Møller" <snyd> wrote:
>
> >Så kan man jo mene om det han gør hvad man vil.
>
> Formålet er jo at få folk til at køre langsommere og det opnår han jo
> også.
>
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::



Mr. Hansen (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Mr. Hansen


Dato : 22-12-04 21:10

Nicolai tastede følgende

> Tja, set ud fra Leonards synspunkt er han vel egentlig ikke dum.
> Ellers mener jeg at man skal køre det man må og ikke mere, derfor
> skrev jeg hvad jeg mente..

Kører hvad man må !! ham i volvoen holdte stille...



Thomas Strandtoft (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 22-12-04 21:44

Leonard wrote:

> Formålet er jo at få folk til at køre langsommere og det opnår han jo
> også.

Lige præcis, politiet og politikerne burde være begejstrede for
initiativet, ifølge dem er kameraerne jo ikke indført for at tjene
penge men kun med det formål at få farten ned.

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Leonard (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-12-04 21:56

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote:

>> Formålet er jo at få folk til at køre langsommere og det opnår han jo
>> også.

>Lige præcis, politiet og politikerne burde være begejstrede for
>initiativet, ifølge dem er kameraerne jo ikke indført for at tjene
>penge men kun med det formål at få farten ned.

Og det har jeg også set en politimand sige på TV en gang hvor de
snakkede om de der sms-tjenester, hvor mankan få advarsler om hvor der
er kontrol. Dem var han glade for, fordi det fik hastigheden ned -
endda på mange flere steder og i længere tid end de kunne lave
kontroller.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Thomas Strandtoft (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 22-12-04 23:30

Leonard wrote:

> Og det har jeg også set en politimand sige på TV en gang hvor de
> snakkede om de der sms-tjenester, hvor mankan få advarsler om hvor der
> er kontrol. Dem var han glade for, fordi det fik hastigheden ned -
> endda på mange flere steder og i længere tid end de kunne lave
> kontroller.

En kammerat i militæret fortalte engang, at man ifølge Geneve
konventionen har pligt til at sætte skilte op hvis man lægger
miner ud. Herefter smilede han og sagde "Heldigvis koster skilte
næsten ingenting, er dødnemme at sætte op og fjenden spilder
nøjagtigt lige så meget tid på at checke OM der er miner som hvis
der rent faktisk havde være nogen"..


--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

C. Caspersen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 23-12-04 11:15

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:b7ejs095hjd3kboit7q8cn71sn7s778lji@4ax.com...
> Formålet er jo at få folk til at køre langsommere og det opnår han jo
> også.

Ja, lige indtil man har passeret politiet...

/Caspersen



Ukendt (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-12-04 13:46

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
news:41ca9a8d$0$33616$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> news:b7ejs095hjd3kboit7q8cn71sn7s778lji@4ax.com...
>> Formålet er jo at få folk til at køre langsommere og det opnår han jo
>> også.
>
> Ja, lige indtil man har passeret politiet...

Det samme med fotofælden....

> /Caspersen

Lars B



Peter Weis (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 22-12-04 21:50

"Allan Møller" <snyd> wrote:

> I Værløse ?

Ja. Jeg har ikke set ham før.

mvh
Peter

Mark Sandberg (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 22-12-04 22:23

"Peter Weis" <p.weis@email.dk..slet> skrev i en meddelelse

> På vej ad Kollekollevej ved Syvstjerneskolen, holder der en gammel Volvo
> 245 med åben bagklap og et stort skilt. Og hvad han solgte? Ingenting. Der
> stod "fartkontrol 600m" på skiltet. Og ganske rigtigt, nogle hundrede
meter
> fremme holdt der en kassevogn på hvide plader i vejkanten.

Vi burde stifte en forening, der kunne aflønne den slags mennesker.

/Mark



Mogens (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-12-04 22:23

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:41c9e581$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Vi burde stifte en forening, der kunne aflønne den slags mennesker.

Pjat -> man kan da bare holde sig i skindet.
Dét manglede da bare... :)




Mark Sandberg (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 22-12-04 22:33

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse news:cqcok8

> Pjat -> man kan da bare holde sig i skindet.
> Dét manglede da bare... :)

Seføl´li !

Men der er jo altid nogen, der absolut skal køre for stærkt

Formålet med hastighedskontrol, er vel at få hastigheden ned.

I Frankrig har jeg oplevet, at politiet sætter en advarsel med
radarkontrollé, på et treben umiddelbart uden for byskiltet. For så at stå
længere inde i byen med deres udstyr.

/Mark.



Mogens (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-12-04 22:37

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:41c9e7df$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Men der er jo altid nogen, der absolut skal køre for stærkt

En fartpilot er faktisk en ganske god ting i den forbindelse.
Ved man hvis man har kørt stor bil, hvor der er hastigheds-
begrænsning på 70 km/t, men indenfor bymæssig bebyggelse!

> Formålet med hastighedskontrol, er vel at få hastigheden ned.

Okay!

> I Frankrig har jeg oplevet, at politiet sætter en advarsel med
> radarkontrollé, på et treben umiddelbart uden for byskiltet. For så at stå
> længere inde i byen med deres udstyr.

I Tyskland skilter de også med den slags, men jeg ved sgu ikke
rigtigt...




Uffe Ravn (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 22-12-04 23:29


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev

> I Frankrig har jeg oplevet, at politiet sætter en advarsel med
> radarkontrollé, på et treben umiddelbart uden for byskiltet. For så at stå
> længere inde i byen med deres udstyr.

Manden skulle have stillet sig et andet sted end ATKen, se så var
hastigheden blevet nedbragt flere steder.

Mvh. Uffe Ravn



Mark Sandberg (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 22-12-04 23:35

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> Manden skulle have stillet sig et andet sted end ATKen, se så var
> hastigheden blevet nedbragt flere steder.

Sludder og vrøvl...

En ATK eller anden type fartkontrol som ingen ser - nedbringer ikke
hastigheden. Den sænker kun niveauet på bankkontoen...

/Mark.



Tina Christoffersen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Tina Christoffersen


Dato : 23-12-04 01:23


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse news:41c9f660$0

> En ATK eller anden type fartkontrol som ingen ser - nedbringer ikke
> hastigheden. Den sænker kun niveauet på bankkontoen...

Risikoen for at der kan være en fartkontrol, som man ikke ser, har vel også
en form for præventiv virkning? Jeg ville mene, at virkningen er større end
dem, som man kan se - her kan man jo bare køre for hurtigt og så sætte
farten ned, når man ser den...

mvh. tina



Folmer Rasmussen (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 22-12-04 22:36

On Wed, 22 Dec 2004 22:23:18 +0100, "Mogens"
<dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
>news:41c9e581$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Vi burde stifte en forening, der kunne aflønne den slags mennesker.
>
>Pjat -> man kan da bare holde sig i skindet.
>Dét manglede da bare... :)

>--

Det kan jeg tilslutte mig. *LOL*

Er der nogen der véd hvor man kan købe Brasso i økonomipakninger? Skal
fortrinsvis anvendes til gloriepudsning.

Venlig hilsen
Folmer


Mogens (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-12-04 22:39

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:42qjs096oqup5f7p6ep0vko1jmmecn5140@4ax.com...

> Det kan jeg tilslutte mig. *LOL*
> Er der nogen der véd hvor man kan købe Brasso i økonomipakninger?
> Skal fortrinsvis anvendes til gloriepudsning.

Brug pengene på automatgear og en fartpilot istedet.
De 2 ting holder farten nede



Folmer Rasmussen (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 22-12-04 22:46

On Wed, 22 Dec 2004 22:39:09 +0100, "Mogens"
<dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:42qjs096oqup5f7p6ep0vko1jmmecn5140@4ax.com...
>
>> Det kan jeg tilslutte mig. *LOL*
>> Er der nogen der véd hvor man kan købe Brasso i økonomipakninger?
>> Skal fortrinsvis anvendes til gloriepudsning.
>
>Brug pengene på automatgear og en fartpilot istedet.
>De 2 ting holder farten nede

>--

En diesel med et tilpas stort moment kan næsten erstatte
automatgearet.

Fartpiloten er et must.

Venlig hilsen
Folmer

Mogens (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-12-04 22:48

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bkqjs0p08oopsp4sc0qm31vgvpdd3k8agc@4ax.com...

> En diesel med et tilpas stort moment kan næsten erstatte
> automatgearet.

Jow jow - nu tænkte jeg mere på, at dét at køre
med automatic jo lægger en dæmper på "adfærden"
pr. automatic. I alt fald på mig...





Mark Sandberg (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 22-12-04 22:53

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jow jow - nu tænkte jeg mere på, at dét at køre
> med automatic jo lægger en dæmper på "adfærden"
> pr. automatic. I alt fald på mig...

Enig - velkommen i gammelnok klubben

/Mark.



Folmer Rasmussen (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 22-12-04 23:01

On Wed, 22 Dec 2004 22:48:15 +0100, "Mogens"
<dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:bkqjs0p08oopsp4sc0qm31vgvpdd3k8agc@4ax.com...
>
>> En diesel med et tilpas stort moment kan næsten erstatte
>> automatgearet.
>
>Jow jow - nu tænkte jeg mere på, at dét at køre
>med automatic jo lægger en dæmper på "adfærden"
>pr. automatic. I alt fald på mig...

>--

Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at du har ret i.

Der falder en vis ro over foretagendet med sådan en tomatkasse.

Hos rygere finder man det samme fænomen. Dem der ryger pibe er normalt
også stille og rolige mennesker.

Venlig hilsen
Folmer


Mogens (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-12-04 23:15

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:rerjs09io7mdlorkg98gm0us9m958ep9ma@4ax.com...

> Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at du har ret i.

:)

> Der falder en vis ro over foretagendet med sådan en tomatkasse.
> Hos rygere finder man det samme fænomen. Dem der ryger pibe er normalt
> også stille og rolige mennesker.

Så en piberyger, der kører Golf TDI 90 aut. er
en meget sindig mand -> dels af natur (piberyger)
og dels på grund af bilen (diesel aut.). ROFL :)

For et stykke tid siden var jeg sammen med en kollega
fra Israel. Han nævnte, at alle i Europa spurgte ham
om farligheden i at leve dernede. Ingen problem hvis
blot man holder sig fra busserne :)

Faktuelt dør der flere i trafikken end på grund
af terror i Israel. Så hvis man i Israel undgår at
køre i bil bag en bus, er man godt på vej




Folmer Rasmussen (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 22-12-04 23:25

On Wed, 22 Dec 2004 23:15:08 +0100, "Mogens"
<dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:rerjs09io7mdlorkg98gm0us9m958ep9ma@4ax.com...
>
>> Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at du har ret i.
>
>:)
>
>> Der falder en vis ro over foretagendet med sådan en tomatkasse.
>> Hos rygere finder man det samme fænomen. Dem der ryger pibe er normalt
>> også stille og rolige mennesker.
>
>Så en piberyger, der kører Golf TDI 90 aut. er
>en meget sindig mand -> dels af natur (piberyger)
>og dels på grund af bilen (diesel aut.). ROFL :)
>
>For et stykke tid siden var jeg sammen med en kollega
>fra Israel. Han nævnte, at alle i Europa spurgte ham
>om farligheden i at leve dernede. Ingen problem hvis
>blot man holder sig fra busserne :)
>
>Faktuelt dør der flere i trafikken end på grund
>af terror i Israel. Så hvis man i Israel undgår at
>køre i bil bag en bus, er man godt på vej

>--

Jow, men det skal du ikke fortælle til nogen.

Så vil jeg komme til at savne det daglige indslag i alle nyhederne.

Hvis vi kigger på de lokale forhold, er de farligste våben i DK uden
tvivl kniv, gaffel og ske.

Der kan trafikken slet ikke være med.

Venlig hilsen
Folmer


Petersen_Michael (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 23-12-04 09:25

In news:fqsjs058bg8qok9tvkb0rv09jp0rk9gnl6@4ax.com,
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Hvis vi kigger på de lokale forhold, er de farligste våben i DK uden
> tvivl kniv, gaffel og ske.
>
> Der kan trafikken slet ikke være med.

Det er jo kun selvmordere der dør ved brug af kniv, gaffel & ske..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk


Folmer Rasmussen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-12-04 11:19

On Thu, 23 Dec 2004 09:25:26 +0100, "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

>In news:fqsjs058bg8qok9tvkb0rv09jp0rk9gnl6@4ax.com,
>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
>> Hvis vi kigger på de lokale forhold, er de farligste våben i DK uden
>> tvivl kniv, gaffel og ske.
>>
>> Der kan trafikken slet ikke være med.
>
>Det er jo kun selvmordere der dør ved brug af kniv, gaffel & ske..

>--

Du skal ikke læse usenetmeddelelser samtidigt med at du spiser
julesylte. )

Venlig hilsen
Folmer

Claus Fabritius (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 22-12-04 23:14

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bkqjs0p08oopsp4sc0qm31vgvpdd3k8agc@4ax.com...

> En diesel med et tilpas stort moment kan næsten erstatte
> automatgearet.
>
> Fartpiloten er et must.

En 130 hestes TDI motor i en golf kan erstatte både automatgear og fartpilot
i bykørsel. Man holder sig i første og den kører max 50 :)
--
Claus Fabritius

Watch out where, the huskies go,
and don't you eat no yellow snow



phk (23-12-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 23-12-04 04:36


"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
news:cqcr5v$699$1@news.cybercity.dk...
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:bkqjs0p08oopsp4sc0qm31vgvpdd3k8agc@4ax.com...

> En 130 hestes TDI motor i en golf kan erstatte både automatgear og
> fartpilot
> i bykørsel. Man holder sig i første og den kører max 50 :)

Så skal det gå ned ad bakke, da! Den kører nok 8 km/t ved 1.000 rpm ... det
er 36 km/t i første!


--
Per, Esbjerg



Møller (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 23-12-04 21:07


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
news:bkqjs0p08oopsp4sc0qm31vgvpdd3k8agc@4ax.com...
> On Wed, 22 Dec 2004 22:39:09 +0100, "Mogens"
> <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:
>
> >"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> >news:42qjs096oqup5f7p6ep0vko1jmmecn5140@4ax.com...
> >
> >> Det kan jeg tilslutte mig. *LOL*
> >> Er der nogen der véd hvor man kan købe Brasso i økonomipakninger?
> >> Skal fortrinsvis anvendes til gloriepudsning.
> >
> >Brug pengene på automatgear og en fartpilot istedet.
> >De 2 ting holder farten nede
>
> >--
>
> En diesel med et tilpas stort moment kan næsten erstatte
> automatgearet.
>
> Fartpiloten er et must.
Nu har du jo også et moment ind i helvede i din nye dyt.

PS skal du ikke ud med julepost, jeg mangler nogle gaver
--
Møller



Folmer Rasmussen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-12-04 23:20

On Thu, 23 Dec 2004 21:06:38 +0100, "Møller" <M@Øl.se> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
>news:bkqjs0p08oopsp4sc0qm31vgvpdd3k8agc@4ax.com...
>> On Wed, 22 Dec 2004 22:39:09 +0100, "Mogens"
>> <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:
>>
>> >"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>> >news:42qjs096oqup5f7p6ep0vko1jmmecn5140@4ax.com...
>> >
>> >> Det kan jeg tilslutte mig. *LOL*
>> >> Er der nogen der véd hvor man kan købe Brasso i økonomipakninger?
>> >> Skal fortrinsvis anvendes til gloriepudsning.
>> >
>> >Brug pengene på automatgear og en fartpilot istedet.
>> >De 2 ting holder farten nede
>>
>> >--
>>
>> En diesel med et tilpas stort moment kan næsten erstatte
>> automatgearet.
>>
>> Fartpiloten er et must.
> Nu har du jo også et moment ind i helvede i din nye dyt.

>--

Jow, én klager heller ett'

>--

>PS skal du ikke ud med julepost, jeg mangler nogle gaver

Dette er godt nok klassificeret viden, men af grunde jeg ikke kender
til, stod du opført på den sorte liste, hvilket betyder at din adresse
skal springes over.

Denne juletid er jo også tiden til selvransagelse og anger, så i
bredbåndets hellige navn, så spyt bare ud, Der er plads til det hele.
*LOL*

Glædelig jul til dig, Møller

Venlig hilsen
Folmer


Mark Sandberg (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 22-12-04 22:51

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Brug pengene på automatgear og en fartpilot istedet.
> De 2 ting holder farten nede

Tror du ikke også tællerværket på benzinstanderen har en vis indflydelse,
ved optankning af visse type biler?

Tillykke med dit næsten taxfree bilkøb - jeg har læst i gruppen, du har fået
andet køretøj.

/Mark.




Mogens (22-12-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-12-04 23:05

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:41c9ec1e$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Tror du ikke også tællerværket på benzinstanderen har en vis indflydelse,
> ved optankning af visse type biler?

Nej - det samme gør sig gældende ved en bovlam BMW 3.0d

> Tillykke med dit næsten taxfree bilkøb - jeg har læst i gruppen, du har
fået
> andet køretøj.

Tak skal du have.

Jep - jeg har rustet mig til fremtiden og købt noget,
hvor afgiften er reduceret. Jeg er sikker på, at der
sker ændringer, og så vil jeg helst ikke "snydes" IGEN!
(den personlige indkomstskat er horibel - ligeledes en
række andre ting)




Møller (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 23-12-04 21:04


"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message
news:cqcr1g$65p$1@news.cybercity.dk...
> "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
> news:41c9ec1e$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > Tror du ikke også tællerværket på benzinstanderen har en vis
indflydelse,
> > ved optankning af visse type biler?
>
> Nej - det samme gør sig gældende ved en bovlam BMW 3.0d
>
> > Tillykke med dit næsten taxfree bilkøb - jeg har læst i gruppen, du har
> fået
> > andet køretøj.
>
> Tak skal du have.
>
> Jep - jeg har rustet mig til fremtiden og købt noget,
> hvor afgiften er reduceret. Jeg er sikker på, at der
> sker ændringer, og så vil jeg helst ikke "snydes" IGEN!
> (den personlige indkomstskat er horibel - ligeledes en
> række andre ting)

Nu er vi godt nok kommet langt omkring hvad?

Jeg har lige snakket med Jan. (ham med den gamle Volvo)
Han var ude for at lege julemand, men havde glemt rensdyrene
Han har praktiseret det i nogle år her i området
Han fik selv en bøde i går, han kørte ca. 56 km/t. så kørte han tilbage og
satte sit skilt op, fast inventar i Vøllen.
Det er fuldt lovligt, han har drøftet det med politiet flere gange.
Normalt er de ligeglade, i går holdt han der en time, og der gik ingen i
fælden, for som politiet siger til ham: det virker bedre end de røde blink i
automatiske fartkontroller her i byen.
Vi har også haft en MC-betjent i fuld størrelse i stålplade, sat op af
Glx-politi., men den blev udsat for hærværk.Men den virkede også fint i
nogle dage
--
Møller



Uffe Ravn (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 24-12-04 00:04


"Møller" <M@Øl.se> skrev

> Vi har også haft en MC-betjent i fuld størrelse i stålplade, sat op af
> Glx-politi., men den blev udsat for hærværk.Men den virkede også fint i
> nogle dage

MC-betjent? Var der ikke tale om en fotostat af en betjent i svjh.
ordensbetjent uniform?

I virkeligheden var betjenten vistnok ved PET, ihvertfal ifølge han far, der
havde meget sjov ud af at han søn sådan stod som fotostat i fuld størrelse
ved vejkanten.

Mvjh. Uffe Ravn



Leonard (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 24-12-04 10:41

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>MC-betjent? Var der ikke tale om en fotostat af en betjent i svjh.
>ordensbetjent uniform?

Der har sikkert være flere forskellige i tidens løb, men der var en
trafikkampagne for et par år siden hvor det var mc-betjente med BMW,
hjelm og det hele, der var stanset ud i metalplade.
De stod ikke længe på deres rigtige plads, få blev ødelagt, de fleste
stjålet.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Møller (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 24-12-04 11:32


"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message
news:ttons05qgr5hehs1lcmm77golq2jjk8a32@4ax.com...
> "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:
>
> >MC-betjent? Var der ikke tale om en fotostat af en betjent i svjh.
> >ordensbetjent uniform?
>
> Der har sikkert være flere forskellige i tidens løb, men der var en
> trafikkampagne for et par år siden hvor det var mc-betjente med BMW,
> hjelm og det hele, der var stanset ud i metalplade.
> De stod ikke længe på deres rigtige plads, få blev ødelagt, de fleste
> stjålet.
>
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Leonard har som sædvanlig ret, og jeg holder fast ved, at det var en
betonblok (Engel-blok) fra et entreprenørselskab hvorpå ovennævnte fotostat
var monteret
Den blev beskudt, væltet og til sidst stjålet.
Den var flot
Sneen falder i store tunge fnug lige på tøgrænsen, så Continental WC TS770
kommer måske på arbejde.
God jul. herfra,
--
Møller



Hans L. Jørgensen (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 25-12-04 12:07

Leonard wrote:
>
> Der har sikkert være flere forskellige i tidens løb, men der var en
> trafikkampagne for et par år siden hvor det var mc-betjente med BMW,
> hjelm og det hele, der var stanset ud i metalplade.
> De stod ikke længe på deres rigtige plads, få blev ødelagt, de fleste
> stjålet.
>

Et godt råd, - undlad at tage sådan noget med hjem.

Kender en som havde ham med BMW'en stående hjemme, plus et indkørsel forbudt
skilt.

Han indkasseret en dom for tyveri, betinget skygge(fængsel) 30 dage.


--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Leonard (25-12-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 25-12-04 21:44

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>Et godt råd, - undlad at tage sådan noget med hjem.

Kunne jeg heller ikke drømme om, det er jo ikke min og der er en grund
til at den er stillet op der hvor den er.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Ebbe Kristensen (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 23-12-04 16:05

Martin Vollert wrote:

> Simpelt nok fordi nogle love er absurde. og der mener jeg især
fartgrænserne.
> Og med hensyn til det at være "lovlydig" så er det ikke det samme
som at være
> hellig og bedrevidne. Men det er da ok hvis man kan overholde alle
love og regler
> 100% hele tiden ellers skulle man nok ikke hakke på andre.

Du har som borger i dette land pligt til at overholde loven, inklusive
færdselsloven. At du mener at dele af færdselsloven er absurd (og det
har du selvfølgelæig lov til at mene), giver dig på ingen måde ret
til at overtræde den. Hvis det var tilfældet, ville biltyve jo osse
kunne slippe for straf ved at påstå at forbuddet mod biltyveri er
absurd.

Så hvis du alligevel vælger at køre for hurtigt, må du - ligesom
alle andre, der gør det samme - betale prisen. Og du vælger jo selv;
der sidder ikke nogen andre og trykker på speederen for dig når du
kører bil, vel?

Ebbe


Martin Vollert (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 23-12-04 17:20


"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message news:1103814285.815736.17370@f14g2000cwb.googlegroups.com...
Martin Vollert wrote:

> Simpelt nok fordi nogle love er absurde. og der mener jeg især
fartgrænserne.
> Og med hensyn til det at være "lovlydig" så er det ikke det samme
som at være
> hellig og bedrevidne. Men det er da ok hvis man kan overholde alle
love og regler
> 100% hele tiden ellers skulle man nok ikke hakke på andre.

Du har som borger i dette land pligt til at overholde loven, inklusive
færdselsloven. At du mener at dele af færdselsloven er absurd (og det
har du selvfølgelæig lov til at mene), giver dig på ingen måde ret
til at overtræde den. Hvis det var tilfældet, ville biltyve jo osse
kunne slippe for straf ved at påstå at forbuddet mod biltyveri er
absurd.

Bal bla bla. nu er der forskel på at stjøle en bil også køre 10km/t forstærkt
på en øde landevej, kan du ikke selv kan se det ?, eller sidder du med loven
i hånden hvergang du skal ud og køre ?.
Vis mig en mand der køre bil og som aldrig har overtrådt færselsloven på en
eller anden måde, og jeg skal vise dig en løgner.

Så hvis du alligevel vælger at køre for hurtigt, må du - ligesom
alle andre, der gør det samme - betale prisen. Og du vælger jo selv;
der sidder ikke nogen andre og trykker på speederen for dig når du
kører bil, vel?

Det har jeg heller ingen problem med, jeg har skam betalt (ikke med glæde
men betalt)de 2 fartbøder som jeg har fået i mit 32årige liv mit problem
kommer når en person får ondt i røven over at nogle menesker hjælper andre.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.





Martin Vollert (23-12-2004)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 23-12-04 17:23


"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> wrote in message news:41caefaa$0$74677$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message news:1103814285.815736.17370@f14g2000cwb.googlegroups.com...

Hej igen Ebbe jeg tror der er noget galt med din opsætning af Outlook Express,
den laver ikke indrykning med > på dit svar når jeg svare dig ??.

> Hilsen Martin.
>
> Ford Mondeo 2,5 V6
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
> Ford klub Danmark Medl:2113.
>
>
>
>



Thomas Strandtoft (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 24-12-04 03:23

Martin Vollert wrote:

> Hej igen Ebbe jeg tror der er noget galt med din opsætning af Outlook Express,
> den laver ikke indrykning med > på dit svar når jeg svare dig ??.

Mon så ikke nærmere det er din opsætning den er gal med?? Min
reader laver indryk af Ebbe's indlæg og også af dine, som du kan
se.

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Thomas Strandtoft (24-12-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 24-12-04 03:21

Ebbe Kristensen wrote:

> Du har som borger i dette land pligt til at overholde loven, inklusive

Du har pligt til at checke din bils signalapparater inden du
påbegynder kørsel. Hvornår har du sidst testet dit horn inden du
kørte hjemmefra?

Tingene er ikke altid så sort/hvide som nogle herinde gerne vil
gøre dem..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste