peugeot mand
Fra : STEFAN

Dato : 21-12-04 12:33

hej er der en der kan sige mig om det er et luftspjæld der skal
skiftes når bilen melder fejl "anti polution fault" peugeot siger
det er den, der skal skiftes og hører man priser andre steder ved
peugeot, har de aldrig skiftet den før.hmmm koster 2500+moms

venligst stefan

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.160.174.194)

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 21-12-04 13:03

"STEFAN" <blyant@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> hej er der en der kan sige mig om det er et luftspjæld der skal
> skiftes når bilen melder fejl "anti polution fault" peugeot siger
> det er den, der skal skiftes

Er du sikker på at det ikke er luftfilteret der skal skiftes ??

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-12-04 14:09

"STEFAN" <blyant@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> det er den, der skal skiftes og hører man priser andre steder ved
> peugeot, har de aldrig skiftet den før.hmmm koster 2500+moms

Er vognen chippet?
Jeg har hørt om et tilfælde med en 206 hvor den pludselig døde med den fejl
og den var med chip.

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Kenn S

Dato : 22-12-04 22:02

> [...]

> det er den, der skal skiftes og hører man priser andre steder ved
> peugeot, har de aldrig skiftet den før.hmmm koster 2500+moms

Da jeg havde en Peugoet 307 SW som firmabil, fik jeg repareret for den fejl
tre gange:

1. De opdaterede softwaren
2. De skiftede ventilløftere
3. De skiftede Lambda sonde

Alt sammen under garantien. Fejlen opstod på samme måde hver gang, ved
acceleration fra et lyskryds fejlede motoren og begundte at hakke i det (den
ene gang var jeg ved at blive påkørt). Efter stop og start af motor kunne
man kører videre uden hakkende motor. Fejlen forsvandt altid efter 1 - 2
dage (vist noget med et antal genstarter uden fejlen clearer softwaren).

Jeg var ikke imponeret af de to værksteder der kiggede på den, da de ikke
virkede specielt sikre på deres "løsning" af problemet. Efter et års tid
skiftede jeg job og fik egen bil i stedet. Hvis jeg var dig, ville jeg få en
skriftlig forsikring på at det her løser det nævnte problem, så de ikke
famler i blinde for din regning

Mvh Kenn

Fra : Peter Wissing

Dato : 22-12-04 23:33

"Kenn S" <kennlsdåsekød@xn--dsekdprivat-x8a4w.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en skriftlig forsikring på at det her løser det nævnte problem, så de ikke

Har selv en 406 st. Har haft samme fejl og samme er blevet lavet på
værsktedet som nævnt. nu er fejlen kommet igen og værkstedet aner ikke hvad
der er galt. har nu kørt ca ½ år med fejlen, uden problemer.

Fra : Rasmus

Dato : 28-12-04 11:45

> [...]

> det er den, der skal skiftes og hører man priser andre steder ved
> peugeot, har de aldrig skiftet den før.hmmm koster 2500+moms

Plejer at være labdasonde, defekt kat eller defekt mapsensor i
luftspjældet. Har dog lige læst om en 406 ts4 som meldte denne fejl, pga en
ventil som ikke arbejde rigtigt, med forkert forbrænding til følge. Prøv at
søge på google under grubber og dk.fritid.bil der har været en del indlæg
om dette problem.