Picasso rust?
Fra : Towli

Dato : 20-12-04 21:30

Hey

Jeg ved godt man siger at hvis man vil passe på sin bil i mange år fremover
bør man rustbekytte den med det samme. Imidlertid koster det små 4000,- at
(Dinitrol)-rustbeskytte en Picasso og hvis jeg på nogen måde kan forsvare
det over for mig selv, vil jeg helst vente lidt med denne store afskrivning.
Jf. en undersøgelse fra Fdm 2000
(http://www.fdm.dk/motor/pdf/12-2000/rust.pdf) er der store forskelle på
hvor godt biler er rustbeskyttede fra fabrikken. Imidlertid har jeg ikke
kunnet finde noget på Citroen Picasso (men godt på Xsaraen der får
"gennemsnitlig") og Fdm mener at man godt kan vente et par år med første
rustbeskyttelse på de biler der er rimeligt beskyttede fra starten.

Hvad bør jeg gøre? Hvad har i andre Picasso ejere herinde gjort?

1000 tak for jeres råd.

/T

Fra : anders majland

Dato : 20-12-04 21:35

> Hvad bør jeg gøre? Hvad har i andre Picasso ejere herinde gjort?

Jeg kan sige hvad vi har gjort med fabia der er beskyttet over middel ab
fabrik og endda galvaniseret - Vi har fået givet undervogn og for&bagklap.
Dvs det de har kunnet uden at bore huller.

/A

Fra : Cosworth POWER

Dato : 21-12-04 00:33

> Hvad bør jeg gøre? Hvad har i andre Picasso ejere herinde gjort?
>
> 1000 tak for jeres råd.

Du skal være opmærksom på om der stadigvæk er garanti på bilen efter
undervognsbehandling. Jeg mener det er BMW hvor garantien bortfalder hvis
du undervognsbehandler den efterfølgende (fremgår vist af seneste nr. af
BilMagasinet i brugtvognstest af BMW X5).

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Peter Herløv

Dato : 21-12-04 23:56

Det bedste er at fedte den ind øjeblikkeligt! - altså direkte fra
forhandleren...jo længere tid du venter jo mindre virksom er
behandlingen...når først der er begyndende overfladerust i div.
karosserisamlinger og hvid zinksulfat på f.eks. bremserørerne er det nærmest
ligegyldigt..heldigvis for dig er PSA's biler efterhånden ret "rustfaste"
fra fabrikken og det kan stadig betale sig selvom den desværre nåede at
smage vejsalt først..

Altså - til lommen!..

Mvh.
P. Herløv