Teori spørgsmål..
Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 13:11

Hejsa Alle

Havde lige et tanke eksperiment... nu er det jo blevet lovligt at tone de
bagerste ruder 100%..
Hvis jeg en vintermorgen ikke gider at tage is og sne af de bagerste ruder,
så kan jeg jo ikke få bøde for det, for loven siger at jeg må tone dem
100%.. eller ??

Har jeg ret eller hur ??

Mvh
Morten

Fra : Brian S Jensen

Dato : 20-12-04 13:55

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ruder,
> så kan jeg jo ikke få bøde for det, for loven siger at jeg må tone dem

Jeg tænkte også lidt på noget i samme retning - der står i de nye regler -
at :

"Bagrude skal være forsynet med afrimnings- og afdugningsanordning"

Her tænker jeg så også - hvorfor ? - når nu ruden må være helt sort
(må man rent faktisk MALE ruderne ?) - ikke fordi jeg kunne finde på
det, men alligevel ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Tue

Dato : 20-12-04 14:11

On Mon, 20 Dec 2004 13:11:11 +0100, Juel wrote:

> [...]
> så kan jeg jo ikke få bøde for det, for loven siger at jeg må tone dem

Ved det ikke. Men så skal du have et højre sidespejl

--
Tue Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 14:33

> [...]

ruder,
| så kan jeg jo ikke få bøde for det, for loven siger at jeg må tone dem

Så skal du sikre det bliver der og ikke flyver af under kørslen ;). Ellers
har du ret, duggede bagruder bliver tilladt som jeg læser det.

Fra : Kito

Dato : 20-12-04 15:04

Når man siger tonede ruder, menes det så ikke som indkig og ikke som udkig?

vh
Poul