Nye regler for solfilm på personbiler
Fra : Vito

Dato : 20-12-04 10:10

Der er i dag (20 dec 2004) kommet nye regler for anvendelse af solfilm
på bagruden og de bagerste siderude på personbiler:

Meddelelse 1843 orienterer om en ændring af Detailforskrifter for
Køretøjer 2004, som ophæver kravet om mindst 40 % lysgennemgang i
personbilers bagrude og bageste sideruder mod, at der monteres et
udvendigt førerspejl i højre side.

http://www.trm.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Love/Meddelelser/1843.pdf
Mvh Vito
Køb din solfilm her: www.solfilmhalvpris.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-12-04 10:40

"Vito" <vito@solfilmhalvpris.dk> wrote in message
> [...]

>Køretøjer 2004, som ophæver kravet om mindst 40 % lysgennemgang i
>personbilers bagrude og bageste sideruder mod, at der monteres et

Udvendigt førerspejl?
Hvad for ein dings?! - det vi på dansk ville kalde et sidespejl?

I dokumentet skrive de om at hvis lysgennemgangen er mindre end 70% skal
dette spejl være monteret - er det at sidestille med at man må tone de
bagerste ruder helt sorte?

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : John Sahl

Dato : 20-12-04 10:45

Dennis Pedersen wrote:
> Udvendigt førerspejl?
> Hvad for ein dings?! - det vi på dansk ville kalde et sidespejl?

Ja.

> I dokumentet skrive de om at hvis lysgennemgangen er mindre end 70%
> skal dette spejl være monteret - er det at sidestille med at man må
> [...]

John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-12-04 10:57

"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> wrote in message

> Ja.

> Ja.

Uha
Langt om længe har de set lyset - så bliver Pegøjsen jo ligefrem lovlig også
;)

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : H.S.

Dato : 20-12-04 15:46

> "Vito" <vito@solfilmhalvpris.dk> wrote in message

Kan man i grunden, montere sådan en solfilm på bagruden, altså ovenpå
varmetrådene - uden at dette påvirker varmen m.m. ?

Fra : Casper Bang

Dato : 20-12-04 16:08

> Kan man i grunden, montere sådan en solfilm på bagruden, altså ovenpå
> varmetrådene - uden at dette påvirker varmen m.m. ?

Kan det ikke være lige meget om der er varme i bagruden, hvis den alligevel
er sort?

Fra : John Sahl

Dato : 20-12-04 16:20

Casper Bang wrote:
> Kan det ikke være lige meget om der er varme i bagruden, hvis den
> alligevel er sort?

Hvem siger den skal være sort?

Fra : blue

Dato : 20-12-04 16:56

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:41c6eac5$0$27865$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Kan det ikke være lige meget om der er varme i bagruden, hvis den
> alligevel er sort?

Næh, for der skal være varme i bagruden (eller en afrimnings- og
afdugningsanordning, som der står i detailforskrifter).

Fra : Casper Bang

Dato : 20-12-04 17:03

> Næh, for der skal være varme i bagruden (eller en afrimnings- og
> afdugningsanordning, som der står i detailforskrifter).

Hmm... vil det egentligt sige at man teoretisk set kan få en bøde, fordi ens
bagrudevarme er defekt?
Så kunne det da være jeg skulle få kigget på dét en dag :/

Fra : K ö n i g

Dato : 20-12-04 19:47

"blue" <xx@xx.xx> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Næh, for der skal være varme i bagruden (eller en afrimnings- og
> afdugningsanordning, som der står i detailforskrifter).

Sikke noget vrøvl - det eneste der er krav om, er en afrimnings- og
afdugningsanordning på forruden ! !

MVH Peter Koenig

Fra : K ö n i g

Dato : 20-12-04 19:57

> Sikke noget vrøvl - det eneste der er krav om, er en afrimnings- og
> afdugningsanordning på forruden ! !

.. . . . dette gælder selvfølgelig før 1987

MVH Peter Koenig

Fra : blue

Dato : 20-12-04 20:52

"K ö n i g" <NOpommer-konigSPAM@email.dk> skrev i en meddelelse

> . . . . dette gælder selvfølgelig før 1987

Jeg er ikke helt med på, hvad du mener? Mener du stadig, det er noget vrøvl
jeg har skrevet?

Fra : K ö n i g

Dato : 21-12-04 14:07

> "K ö n i g" <NOpommer-konigSPAM@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke helt med på, hvad du mener? Mener du stadig, det er noget
> vrøvl jeg har skrevet?

Næ - det er fuldstændigt rigtig det du skriver. Det gælder bare ikke for
køretøjer der er nyindregistreret før 1987 !

MVH Peter König

Fra : H.S.

Dato : 21-12-04 09:10

> [...]
meddelelse news:41c6eac5$0$27865$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Kan det ikke være lige meget om der er varme i bagruden, hvis den

Nu kan man jo godt kigge ud ad ruden, selvom der er solfilm på ?

- du fjerner vel heller ikke sne fra bagruden, for at folk skal kunne kigge
ind ?

Fra : Finn

Dato : 21-12-04 09:22

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> >
> Nu kan man jo godt kigge ud ad ruden, selvom der er solfilm på ?
>
> - du fjerner vel heller ikke sne fra bagruden, for at folk skal kunne

Jo - også derfor.

At kunne kigge gennem bagruden er med til at gøre det mere sikkert at færdes
på vejene. Så kan de bagfrakommende trafikanter "læse" trafikken meget
bedre, fx. se stoplys i tide osv.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 20-12-04 10:49

"Vito" <vito@solfilmhalvpris.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Det var da alletiders nyhed !

Så er næste spørgsmål så - hvor på Fyn (gerne Svendborg/Nyborg/Odense eller
deromkring) får
man monteret solfilm - i GOD kvalitet (både på film og arbejde) ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : John Sahl

Dato : 20-12-04 11:09

Brian S Jensen wrote:
> Så er næste spørgsmål så - hvor på Fyn (gerne Svendborg/Nyborg/Odense
> eller deromkring) får
> man monteret solfilm - i GOD kvalitet (både på film og arbejde) ?

Der skulle være en fyr i Svendborg der gør det til gode priser,
jeg skal nok lige se om jeg ikke kan finde lidt kontaktinfo på ham.

Fra : Leonard

Dato : 20-12-04 12:11

http://www.imagesign.dk/

--
Leonard

Fra : Mikael L

Dato : 20-12-04 11:22

"Vito" <vito@solfilmhalvpris.dk> skrev i en meddelelse
Der er i dag (20 dec 2004) kommet nye regler for anvendelse af solfilm
på bagruden og de bagerste siderude på personbiler:

Så kan man alligevel godt bruge EU til noget. lækkert.

Mikael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-12-04 12:15

Vito telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> Køretøjer 2004, som ophæver kravet om mindst 40 % lysgennemgang i
> personbilers bagrude og bageste sideruder mod, at der monteres et

Kanon...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 12:40

> [...]
> Køretøjer 2004, som ophæver kravet om mindst 40 % lysgennemgang i
> personbilers bagrude og bageste sideruder mod, at der monteres et

På tide YES SIR !!

Mvh
Morten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-12-04 14:45

On Mon, 20 Dec 2004 12:39:35 +0100, Juel wrote:

> http://www.trm.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Love/Meddelelser/1843.pdf
>

> På tide YES SIR !!

Den vogn er jeg med på! Yes sir

Så kan 9000'eren alligevel blive helt gansta' agtig uden at frygte
syn/policen

Men........ hvor længe mon det varer ved?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-04 15:14

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.20.13.45.17.967025@for.contactinfo...

> Den vogn er jeg med på! Yes sir
>
> Så kan 9000'eren alligevel blive helt gansta' agtig uden at frygte
> syn/policen

Ja lækkert, så du ikke kan se en skid ud af ruderne, når det er mørkt.

> Men........ hvor længe mon det varer ved?

Forhåbentlig ikke længe.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-12-04 15:47

On Mon, 20 Dec 2004 15:13:32 +0100, Henrik B. wrote:

> Ja lækkert, så du ikke kan se en skid ud af ruderne, når det er mørkt.

Netop

Nej det jeg har i tankerne er såmend bare en ganske alm. toning. Det skal
ikke være limo-black :)

> Forhåbentlig ikke længe.

Joda ! :)

Fra : Brian S Jensen

Dato : 21-12-04 07:22

> [...]
> meddelelse news:pan.2004.12.20.13.45.17.967025@for.contactinfo...

> Ja lækkert, så du ikke kan se en skid ud af ruderne, når det er mørkt.

Hej Henrik

Du har tilsyneladende ikke prøvet at køre f.eks. en varevogn med sorte
ruder bagi ? - for så ville du vide at man rent faktisk godt kan se UD
- og hvis man så ovenikøbet kan finde ud af at bruge spejlene, så er
man helt godt kørende.

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-04 17:06

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ruder bagi ? - for så ville du vide at man rent faktisk godt kan se UD
> - og hvis man så ovenikøbet kan finde ud af at bruge spejlene, så er

Massere af gange. Min pointe er ikke at man ikke kan se ud, men derimod at
det man kan ud, er mindre/ringere, end hvis der ikke havde været film på.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 20-12-04 14:41

On 20 Dec 2004 01:09:42 -0800, "Vito" <vito@solfilmhalvpris.dk> wrote:

> [...]
>Køretøjer 2004, som ophæver kravet om mindst 40 % lysgennemgang i
>personbilers bagrude og bageste sideruder mod, at der monteres et

SINDSYGT, burde ikke være gjort lovligt. Man kan jo ikke se en skid ud
igennem den lorte solfilm bare at det er lidt mørkt!
Flemming Jacobsen

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-12-04 15:08

Thunderbird [7100] wrote:

> SINDSYGT, burde ikke være gjort lovligt. Man kan jo ikke se en skid ud
> igennem den lorte solfilm bare at det er lidt mørkt!

Næ - man kan forudse flere sammenstød. Det er blevet lidt mere utrygt at
være blød trafikant. Ikke meget - for de mest farlige orienterer sig ikke i
forvejen.

--
vh
Torben - der har svært ved at se pointen med meget tonede ruder - og slet

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-04 15:13

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> SINDSYGT, burde ikke være gjort lovligt. Man kan jo ikke se en skid ud
> igennem den lorte solfilm bare at det er lidt mørkt!

SUBSCRIBE!

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-12-04 15:19

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote in message

> [...]
>
> SINDSYGT, burde ikke være gjort lovligt. Man kan jo ikke se en skid ud
> igennem den lorte solfilm bare at det er lidt mørkt!

Det syntes jeg nu ikke at kunne nikke genkendende til.
Gøjen er tonet cirka 40% plus fabrikstoning og jeg har ikke nogen problemer
med at se ud af ruden så snart det er mørkt.

Så måske du skal have pudset brillerne? ;)

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-12-04 15:31

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

> [...]
problemer
> med at se ud af ruden så snart det er mørkt.

Det samme med min, faktisk virker det som om at de er mindre tonede når de
bliver mørkt (jeg ved godt det ikke er sandsynligt, men det virker sådan.)

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-12-04 15:44

Dennis Pedersen wrote:

> Det syntes jeg nu ikke at kunne nikke genkendende til.
> Gøjen er tonet cirka 40% plus fabrikstoning og jeg har ikke nogen
> problemer med at se ud af ruden så snart det er mørkt.
>
> Så måske du skal have pudset brillerne? ;)

Så 40% mindre lysgennemtrængning mindsker ikke dit udsyn? *LOL*

Hvad du trænger til at få pudset fremgår vist af dit indlæg.

--
vh
Torben

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-12-04 09:06

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> Så 40% mindre lysgennemtrængning mindsker ikke dit udsyn? *LOL*

Ikke så det bliver afrika udenfor som det står i det oprindelige indlæg.

> Hvad du trænger til at få pudset fremgår vist af dit indlæg.

Mine sko? ;)

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Pede

Dato : 21-12-04 00:05

Enig. Katastrofal lov. Man kan ikke se en skid udgennem når det er mørkt.
Jeg har selv noget det ligner 70 % i min Van, og hvis ikke der var fordi jeg
altid har ting liggende i varerummet som ikke rager langfingrede typer på
Nørrebro så havde jeg skilt mig af med filmen med det samme.

Jeg tror kun der er en ting der er værre, og det er de fjolser der også
toner de forreste ruder 40% - 70%. De skulle sku forbydes på vejene.

> Det syntes jeg nu ikke at kunne nikke genkendende til.
> Gøjen er tonet cirka 40% plus fabrikstoning og jeg har ikke nogen
> problemer
> med at se ud af ruden så snart det er mørkt.

Du kan se sådan ca. 40 % mindre.

> Så måske du skal have pudset brillerne? ;)

Nej, puds du brillerne og find fysik bogen frem.

MVH
Pede

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-12-04 09:04

"Pede" <p@t.dk> wrote in message

> Det syntes jeg nu ikke at kunne nikke genkendende til.
>

> Du kan se sådan ca. 40 % mindre.

Give or take 10 ->de er tonet ab fabrik.

> Nej, puds du brillerne og find fysik bogen frem.

Næe.
Det er der såmen ingen grund til ->fordi det oprindelige indlæg gik på var
at tonede ruder skulle forbydes fordi man ikke kan se en skid når det er
mørkt. Hvortil jeg skrev det var intet problem nat se noget med 40% film.

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-12-04 14:50

On Tue, 21 Dec 2004 09:03:53 +0100, Dennis Pedersen wrote:

> [...]
> var at tonede ruder skulle forbydes fordi man ikke kan se en skid når det
> er mørkt. Hvortil jeg skrev det var intet problem nat se noget med 40%

Det er intet problem men du må jo tænke på de ældre bilister som
måske har begyndende natteblindhed - de vil nok se det som et problem...

<skynder_mig_væk.avi>

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-12-04 15:30

Thunderbird [7100] telepaterede følgende til sin PC:
> SINDSYGT, burde ikke være gjort lovligt. Man kan jo ikke se en skid ud
> igennem den lorte solfilm bare at det er lidt mørkt!

Og?

Hvor meget kan en kassevogn se ud?
Eller en lastbil?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 20-12-04 22:49

On Mon, 20 Dec 2004 15:29:34 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Thunderbird [7100] telepaterede følgende til sin PC:
>
>Og?
>
>Hvor meget kan en kassevogn se ud?
>Eller en lastbil?

En Toyota Sportsvan har nu "glimerende" udsynd hvis at den ikke lige har
fået monteret tonede ruder.
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-12-04 06:41

Thunderbird [7100] telepaterede følgende til sin PC:

> En Toyota Sportsvan har nu "glimerende" udsynd hvis at den ikke lige
> har fået monteret tonede ruder.

Jeg vil ikke beskrive en sportsvan som en kassevogn...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Rune Simonsen

Dato : 21-12-04 01:16

mit efternavn . com> wrote:

> Og?
>
> Hvor meget kan en kassevogn se ud?
> Eller en lastbil?

Tilsyneladende ikke nok, da man jævnligt læser om cyklister der er
blevet klippet af en lastbil.

--

Rune Simonsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-12-04 14:51

On Tue, 21 Dec 2004 01:15:45 +0100, Rune Simonsen wrote:

> Tilsyneladende ikke nok, da man jævnligt læser om cyklister der er
> blevet klippet af en lastbil.

Hvad har det med solfilm at gøre? Mon ikke det nærmere hænger samme med
40 tons dårligt udsyn samt cyklister der tror de er usårlige?

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-12-04 15:29

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hvad har det med solfilm at gøre? Mon ikke det nærmere hænger samme
> med 40 tons dårligt udsyn samt cyklister der tror de er usårlige?

Nogle cyklister kører farligt, indrømmet - men den naturlige adfærd er at
passe på sig selv. Men det er også lille Lise på 9 der bliver klippet når
hun kører efter reglerne. Og som en sidebemærkning er mange vognmænd
interesserede i at _forbedre_ udsynet til forskel fra folk som dig der vil
forværre det med henvisning til at nogle transportmidler tillades ringere
udsyn. Vi behøver ikke rode rundt på laveste fællesnævner, vel?

--
vh
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-12-04 16:19

On Tue, 21 Dec 2004 15:28:37 +0100, Torben Scheel wrote:

> Nogle cyklister kører farligt, indrømmet

Ja tak.

> - men den naturlige adfærd er
> at passe på sig selv.

Det er ønskeligt ja og ses oftest.

> Men det er også lille Lise på 9 der bliver
> klippet når hun kører efter reglerne.

Nu var det ikke liige hende jeg tænkte på :)

> Og som en sidebemærkning er mange
> vognmænd interesserede i at _forbedre_ udsynet til forskel fra folk som
> dig der vil forværre det med henvisning til at nogle transportmidler
> tillades ringere udsyn.

Selvfølgelig er de det - der er så ufatteligt mange blinde vinkler på
sådan en at jeg som cyklist (sker yderst sjældent) ALDRIG bevæger mig
op på siden af en endsige er bagved når den bakker.

> Vi behøver ikke rode rundt på laveste
> fællesnævner, vel?

Er ikke helt sikker på hvad du mener men for min skyld ingen alarm :)

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-12-04 18:03

Martin Johansen [6000] wrote:

> Er ikke helt sikker på hvad du mener men for min skyld ingen alarm :)

Tænk på et argument som f.eks: "gulpladebiler må køre med ringere udsyn,
hvorfor må jeg/alle så ikke?"

Hvis alle kører med lige ringe udsyn/spejle/dæk/bremser/whatever = laveste
fællesnævner, giver det flere uheld og trafikofre.

--
vh
Torben

Fra : Basil

Dato : 20-12-04 15:39

Vito wrote:
> [...]
> Køretøjer 2004, som ophæver kravet om mindst 40 % lysgennemgang i
> personbilers bagrude og bageste sideruder mod, at der monteres et

Det var da verdens dummeste lov.
Så kan man overhovedet ikke kigge gennem den forankørendes bil og holde sig
orinteret.
Lad os få fjernet de høje bremselygter, ideen med dem er da væk så, osv.
osv.
Varevogne og lastbiler har aldrig haft ruder i personvognshøjde, så glem at
diskutere dem i denne tråd.
Kai

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-12-04 15:49

On Mon, 20 Dec 2004 15:39:05 +0100, Basil wrote:

> Det var da verdens dummeste lov.

Ja den burde slet ikke være der - det skulle bare være fuldt lovligt.

> Så kan man overhovedet ikke kigge gennem den forankørendes bil og holde
> sig orinteret.

Hmm det har jeg også problemer med når der holder varevogne osv. foran.
Hvordan kigger du igennem dem hvis vi ikke toner vores ruder?

> Varevogne og lastbiler har aldrig haft ruder i personvognshøjde, så glem
> at diskutere dem i denne tråd.

Det ændrer stadig ikke ved at du ikke kan kigge igennem dem jo.

Fra : Gismo

Dato : 20-12-04 18:25

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
det er en BRIAN lov, det gør jo ikke godt for noget.

Gismo

Fra : Basil

Dato : 20-12-04 15:56

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> Hvordan kigger du igennem dem hvis vi ikke toner vores ruder?

> Det ændrer stadig ikke ved at du ikke kan kigge igennem dem jo.

Netop derfor er der ingen grund til at tillade at køretøjer man kan kigge
igennem, laves så man ikke kan kigge igennem dem, bare for at være
popsmarte.
Kai

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-12-04 20:10

On Mon, 20 Dec 2004 15:55:32 +0100, Basil wrote:

> Netop derfor er der ingen grund til at tillade at køretøjer man kan
> kigge igennem, laves så man ikke kan kigge igennem dem, bare for at være
> popsmarte.

Næh vi kan jo også bare forbyde alt andet end WaronR - det er jo bare en
bil den må ikke være smart. Hvor går grænsen?

Fra : Rune Simonsen

Dato : 21-12-04 01:19

On Mon, 20 Dec 2004 15:48:43 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:

[det er smart at kunne se gennem andre biler]

> Hmm det har jeg også problemer med når der holder varevogne osv. foran.
> Hvordan kigger du igennem dem hvis vi ikke toner vores ruder?

At nogle biler af praktiske grunde gør det sværere at overskue
trafikken betyder ikke nødvendigvis at de andre _skal_ gøre det svært
bare fordi de kan.

--

Rune Simonsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-12-04 14:51

On Tue, 21 Dec 2004 01:19:18 +0100, Rune Simonsen wrote:

> At nogle biler af praktiske grunde gør det sværere at overskue trafikken
> betyder ikke nødvendigvis at de andre _skal_ gøre det svært bare fordi
> de kan.

Korrekt men som det vist er kommet frem flere steder i tråden så er det
intet problem med tonede ruder

Fra : Brian

Dato : 21-12-04 16:51

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Korrekt men som det vist er kommet frem flere steder i tråden så er
> det intet problem med tonede ruder

Det er da altid et problem at udsynet er nedsat! (?)

Engang ved lejlighed må du prøve en nærdød's oplevelse i et
vejkryds, så ændrer du nok mening

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-12-04 20:47

On Tue, 21 Dec 2004 16:51:27 +0100, Brian wrote:

> Det er da altid et problem at udsynet er nedsat! (?)

Hvilket ikke er noget problem i dette tilfælde.

Anyhow, du slår i en pude og jeg slår i en - vi kommer ingen vegne

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-04 17:11

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.21.13.51.17.701157@for.contactinfo...

> Korrekt men som det vist er kommet frem flere steder i tråden så er det
> intet problem med tonede ruder

Ikke ud over at man begrænser/mindsker sit udsyn. Dertil kommer at Jensen på
sin cykel ikke vil have en jordiske chance for at se, om du overhovedet
drejer dit hovede og kigger over skulderen ved venstresving.

Prøv engang at tage dine solbriller på, og kør så en tur gennem Kolding
iaften. Prøv så igen at overbevise os om, at du så akkurat lige så godt, som
hvis du ikke havde haft dem på.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-12-04 20:47

On Tue, 21 Dec 2004 17:10:42 +0100, Henrik B. wrote:

> Prøv engang at tage dine solbriller på, og kør så en tur gennem
> Kolding iaften. Prøv så igen at overbevise os om, at du så akkurat lige
> så godt, som hvis du ikke havde haft dem på.

Det har jeg faktisk prøvet, godt nok på scooter men det må give det
samme, og det er ikke så slemt som det kan foranlediges til.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-04 21:53

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.21.19.46.31.796401@for.contactinfo...

> Det har jeg faktisk prøvet, godt nok på scooter men det må give det
> samme, og det er ikke så slemt som det kan foranlediges til.

Ja, for de seje skinner solen altid. )

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-12-04 21:56

On Tue, 21 Dec 2004 21:53:18 +0100, Henrik B. wrote:

> Ja, for de seje skinner solen altid. )

Præcis LOL

Fra : Claus Fabritius

Dato : 21-12-04 22:07

> Ikke ud over at man begrænser/mindsker sit udsyn. Dertil kommer at Jensen

> sin cykel ikke vil have en jordiske chance for at se, om du overhovedet
> drejer dit hovede og kigger over skulderen ved venstresving.

Hvad skal Jensen på cyklen på venstre side af bilen? Han er da godt dum,
hvis han prøver at overhale en bil der svinger til venstre. Kommer han
derimod forfra er der jo ikke noget problem, da forrude og forreste
sideruder ikke må tones. Det er ved højresving der kan være et problem.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-04 22:19

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad skal Jensen på cyklen på venstre side af bilen? Han er da godt dum,
> hvis han prøver at overhale en bil der svinger til venstre. Kommer han

DOH!! Tanketorsk......

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Claus Fabritius

Dato : 21-12-04 23:07

> DOH!! Tanketorsk......

Godt så...
--
Claus Fabritius

Watch out where, the huskies go,
and don't you eat no yellow snow

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-12-04 08:59

Claus Fabritius wrote:
> [...]
> Kommer han derimod forfra er der jo ikke noget problem, da forrude og
> forreste sideruder ikke må tones. Det er ved højresving der kan være

ok - du får lov til at tone venstre siderude bagi

Fra : Claus Fabritius

Dato : 22-12-04 09:10

> ok - du får lov til at tone venstre siderude bagi

Takker. Der er også nogle flinke mennesker, der har givet mig lov til at 4
andre ruder (2 ruder i hver bagdør), men de skal ikke være sorte. Det synes
jeg er ubehageligt at køre med. Men et sted mellem 40 og 20% vil nok være
passende.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-12-04 17:43

Basil telepaterede følgende til sin PC:
> Varevogne og lastbiler har aldrig haft ruder i personvognshøjde, så
> glem at diskutere dem i denne tråd.

Nå. Min varevogn er da i samme højde som mange MPV'er o. lign...

--
Mvh. Morten Fruergaard