MS Windows
briani 27239
Plads til windows
Fra : Pipeline

Dato : 13-02-05 17:57

Jeg skal til at installere en ny HD, og vil i den forbindelse lave en C:\
partition kun til WinXP Pro. Men hvor stor skal den være?
Findes der programmer der har det bedst med at ligge på samme drev som
Windows? Antivirus, firewall, office etc.?

--
MVH/Regards
Pipeline (Remove XXXXXX to reply)

Fra : Petersen_Michael

Dato : 13-02-05 21:15

In news:cuo0u7$lhv$1@news.cybercity.dk,
Pipeline <ng2XXXXXX@odeu.dk> wrote:
> Jeg skal til at installere en ny HD, og vil i den forbindelse lave en
> C:\ partition kun til WinXP Pro. Men hvor stor skal den være?

10 GB er nok.

> Findes der programmer der har det bedst med at ligge på samme drev som
> Windows? Antivirus, firewall, office etc.?

Jeg har det fint med at have en anden partition til den slags.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : _paul

Dato : 13-02-05 21:52

Pipeline wrote:
> Jeg skal til at installere en ny HD, og vil i den forbindelse lave en C:\
> partition kun til WinXP Pro. Men hvor stor skal den være?

3GB er nok hvis du generelt er god til at holde øje med hvor meget de enkelte mapper
fylder. Til det kan jeg anbefale et freewareprogram kaldt Treesize.

> Findes der programmer der har det bedst med at ligge på samme drev som
> Windows? Antivirus, firewall, office etc.?

Det tror jeg ikke

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 13-02-05 22:18

"_paul" <getNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> 3GB er nok hvis du generelt er god til at holde øje med hvor meget de
> enkelte mapper fylder. Til det kan jeg anbefale et freewareprogram kaldt
> Treesize.

3Gb er for lidt, vil jeg mene. Min windowsmappe alene fylder over 2 Gb, der
skal også være plads til lidt skrammel.

Hvis det er en helt ny HD er den vel også stor nok til, at der kan sættes 10
Gb af, det er en fornuftig størrelse IMHO.

/Ole

Fra : Akasut

Dato : 13-02-05 23:28

"/Ole (6000)" <ole_ryo_FJERN_@_DETTE_stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

10
> Gb af, det er en fornuftig størrelse IMHO.

Du godeste! Får harddiske mindre kapacitet, efterhånden som de ældes?

Fra : Pipeline

Dato : 14-02-05 11:24

> [...]

10
> Gb af, det er en fornuftig størrelse IMHO.

Så sætter jeg den til 10GB, så er der også plads til de "faste" programmer.
Det er vel lidt over to år siden min sidste formattering, og min windows
fylder nu 1,5GB.