MS Windows
briani 27239
Forskel mellem VMware og VirtualPC?
Fra : Anders Jensen

Dato : 12-02-05 01:12

Jeg har p.t. installeret både VMware (v4.5) og Microsoft VirtualPC 2004,
men jeg har lidt svært ved at bestemme, hvilken jeg skal købe (til firmaet).

Jeg har arbejdet lidt tidligere med VMware og har været godt tilfreds.
En ting der dog genere mig lidt er, at VMware ikke understøtter PXE
boot, så vi kan ikke teste vores RIS server (dette har jeg ikke fået
testet med VirtualPC endnu).

Jeg har ikke arbejdet så meget med VirtualPC (kun nu her med en demo) og
umiddelbart synes jeg, at den er mere ressource tung og langsommere end
VMware, men den har lidt bedre hardware understøttelse.

Jeg kender heller ikke forskellen imellem de to produkter godt nok -
hvad kan den éne som den anden ikke kan?

Det korte af det lange - hvad vil I anbefale? Jeg ved at der snart(?)
kommer en ny version af VMware (v5.0), men jeg ved ikke hvad den kan
mere end v4.5?

Abders.

Fra : Noggy Lee

Dato : 15-02-05 04:04

VMWare er bedst hvis du ville teste NON-Microsoft OS'er
og
VirtualPC hvis Microsoft OS'er

Vh,
Toki