MS Windows
briani 27239
Fjernskrivebord XP vs W98
Fra : Familien Nielsen

Dato : 11-02-05 03:23

Hej

Jeg styre et lille lokalt netværk fra min "master" pc ved hjælp af
fjernskrivebord, (alle pc'erne kører XP pro.) men nu vil jeg gerne ha' en
lille gl. pc til at køre Windows 98 SE på samme netværk.
Kan jeg styre den (w98) ved hjælp af fjenskrivebordet ? på samme måde som
jeg styre de andre XP pc'er ??

Planen var den W98 pc bare skulle stå i reolen uden skærm og tastatur, så
alt styring af den skulle forgå over fjernskrivebordet fra min "master" pc

Netværket kører over en router med indbygget switch.

Hvad skal der til for at det kan virke ??

Håber der er nogen kloge hoveder som kan hjælpe mig.
--
Mvh. Nielsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-02-05 03:46

Den 11-02-05 03.23 skrev Familien Nielsen følgende:

> Kan jeg styre den (w98) ved hjælp af fjenskrivebordet ? på samme måde som
> jeg styre de andre XP pc'er ??

Jeg ved ikke, om der er kommet et specielt program til det. Umiddelbart
kan du i hvert fald ikke. Du kan under alle omstændigheder bruge
RealVNC: http://www.realvnc.com. Du kan sagtens nøjes med den gratis
version.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips & tricks til Internet Explorer

Fra : Familien Nielsen

Dato : 11-02-05 05:04

> Jeg ved ikke, om der er kommet et specielt program til det. Umiddelbart
> kan du i hvert fald ikke. Du kan under alle omstændigheder bruge RealVNC:
> http://www.realvnc.com. Du kan sagtens nøjes med den gratis version.

Vil det program ikke betyde at jeg suser ud på internettet og tilbage til
min W98 pc for at styre den,
jeg er ikke vild med tanken om at åben op for mange porte, for at kunne
styre min W98 pc...

Og skal det program ligger både på W98 pc'en og min "master" pc (XP pro) ???
--
Mvh. Nielsen

Fra : Anders Lund

Dato : 11-02-05 07:59

Familien Nielsen wrote:

> Vil det program ikke betyde at jeg suser ud på internettet og tilbage til
> min W98 pc for at styre den,

Nej - altså ikke medmindre at du beder det om det. Det laver en
forbindelse til den maskine du skriver navnet/IPen på. Hvis det er den
interne IP adresse for computeren lige ved siden af - ja, så er det den
du fjernstyre. Helt lige som med fjernskrivebordet.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-02-05 11:21

Den 11-02-05 05.03 skrev Familien Nielsen følgende:

> Vil det program ikke betyde at jeg suser ud på internettet og tilbage til
> min W98 pc for at styre den,

Som Anders også skriver, nej.

> Og skal det program ligger både på W98 pc'en og min "master" pc (XP pro) ???

Ja, du skal have en server kørende på 98'eren og en klient på XP'eren.
Programmerne er meget nemme at opsætte og de er meget nøjsomme med
hensyn til systemressourcer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sæt Internet Explorer på pension, og skift til Firefox. Find gode grunde

Fra : Familien Nielsen

Dato : 12-02-05 02:14

> Ja, du skal have en server kørende på 98'eren og en klient på XP'eren.
> Programmerne er meget nemme at opsætte og de er meget nøjsomme med hensyn
> til systemressourcer.

Okay, jeg takker for svarene og vil prøve det

--
Mvh. Nielsen

Fra : Henrik

Dato : 15-02-05 14:00

"Familien Nielsen" <Dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Okay, jeg takker for svarene og vil prøve det
>
> --
> Mvh. Nielsen
>jeg kan ikke anbefale den gratis version, fordi der ikke er kryptering på
>den....
Så har du ulejliget dig med en firewall, så er det spildte penge, hvis du
bruge en ikke krypteret version.