MS Windows
briani 27239
Win xp pro - kan man lave sin egen cd-vers~
Fra : Inge

Dato : 10-02-05 23:07

Hej
min pc, acer veriton 3600 kom med win xp pro forinstalleret. Der hører ingen
recovery-cd med, men der er en knap man kan trykke på, hvis man skulle være
uheldig at systemet går helt i udu. Dvs så skal jeg starte helt forfra,
altså windows ligger på en part. af hd, på ca 2 gb, denne part. og er
utilgængelig, (dog kan den slettes). Men jeg har engang læst at man kan
brænde nogen filer, men kan så bare ikke huske hvilke for at få en hel
windows ud af det. Er det måske dem der ligger i I386? Er det en tosset ide?
Jeg har haft ringet til acer, men de leverer ikke recovery-cd'er. Jeg har
overvejet at købe en licens, men synes det er dyrt. Er der nogen der kan
hjælpe? Gode råd modtages osse gerne. Hvad gør I andre der ikke har en
win-cd?
mvh
Inge

Fra : -=- JF -=-

Dato : 10-02-05 23:20

-=-Fjern X-erne i min mailadresse-=-
"Inge" <ingen@tingmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> overvejet at købe en licens, men synes det er dyrt. Er der nogen der kan
> hjælpe? Gode råd modtages osse gerne.

Prøv at se om der skulle ligge en *.ISO-fil

--
Mvh John

Fra : Inge

Dato : 10-02-05 23:25

"-=- JF -=-" <Xjfrandsen@Xgmail.com> skrev i en meddelelse
> -=-Fjern X-erne i min mailadresse-=-
> "Inge" <ingen@tingmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Prøv at se om der skulle ligge en *.ISO-fil

Der er 5, men de fylder 1 kb hver, og hedder migrate.is_ , msicw.is_ ,
msn.is_ , msobe.is_ og reg.is_ . Når jeg søger på *.iso er der ingen. Er det
nogen af de 5?

mvh
Inge

Fra : Asle Bjerva

Dato : 11-02-05 10:20

"Inge" <ingen@tingmail.tele.dk> skrev i melding

> Der er 5, men de fylder 1 kb hver, og hedder migrate.is_ , msicw.is_ ,
> msn.is_ , msobe.is_ og reg.is_ . Når jeg søger på *.iso er der ingen. Er
> det nogen af de 5?

Neppe.
Finnes det noen informasjon om hvilket system restoreprogram som er brukt av
Acer ?
IBM bruker RapidRestore og der kan en brenne backupen ut på CD-R eller lagre
på USB disk.
Hvis dette ikke er mulig i det programmet Acer bruker, kan man kanskje lage
en backup direkte av backup-partisjonen, til en annen disk.
Da må man nok bruke et verktøy som partition magic og slikt koster....
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Futte

Dato : 11-02-05 16:42

"Asle Bjerva" <abuse@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> Asle Bjerva,Oslo
> For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Acer bruger Norton Ghost.

Mvh Futte.

Fra : News - [6400]

Dato : 12-02-05 10:35

Du har vel en Licens til XP pro, den skulle gerne være med
maskinen ved købet da det er et krav for at bruge systemet, så
hvis du har sådan en, så kan du bare tage en kopi at en anden installations
CD

/ Qbic

Fra : Inge

Dato : 12-02-05 14:41

"News - [6400]" <news1@ringparken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> maskinen ved købet da det er et krav for at bruge systemet, så
> hvis du har sådan en, så kan du bare tage en kopi at en anden

Hvis licensen er den mærkat med 5x5 bogstaver+tal der sidder på maskinen, ja
så har jeg en licens. Mener du at jeg så kan kopiere en anden persons win-cd
og bruge? Og er det lovligt? Hvad så med aktivering? Eller skal jeg indtaste
ovennævnte kode? Mange spørgsmål og egentlig var det først afledt af den
diskussion i dk.forbruger om medfølgende cd-rom. Jeg håber at jeg aldrig får
brug for at starte helt forfra.
mvh
Inge

Fra : Hans Paulin

Dato : 13-02-05 19:38

Inge skrev:

> Hvis licensen er den mærkat med 5x5 bogstaver+tal der sidder på
> maskinen, ja så har jeg en licens. Mener du at jeg så kan kopiere en
> anden persons win-cd og bruge?

Dét har jeg gjort uden problemer.

> Og er det lovligt?

Ja.

> Hvad så med
> aktivering?

Du lader bare maskinen aktivere efter en geninstallation.

> Eller skal jeg indtaste ovennævnte kode?

Dét gør du under installeringen af cd'en.
Hans

Fra : Inge

Dato : 13-02-05 22:15

> [...]
>
> Ja.

> Du lader bare maskinen aktivere efter en geninstallation.

> Dét gør du under installeringen af cd'en.
Hej Hans
Tak for hjælpen. Det prøver jeg.
mvh
Inge

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-02-05 14:06

Inge skrev:

> Hej Hans
> Tak for hjælpen. Det prøver jeg.

God fornøjelse!
Hans

Fra : Lyrik

Dato : 14-02-05 04:20

Hans Paulin wrote:

> Dét har jeg gjort uden problemer.
+++++++++++++++++++++++++
Nå det lyder interessant, for jeg kan ikke lave en back-up-copi af min Win
XP Pro DK version service pack1. Den nægter selv med CloneCD??

For øvrigt har jeg lagt mærke til at mange programmer bruger en
navneomdøbning af filerne i installationsprogrammerne.
Disse navne er bygget op på den måde at en iso fil for eksempel kommer til
at hedde is_. Enhver installationsfil får det sidste bogstav ombyttet med en
bundstreg.
Så de is_ filer du nævner er uden tvivl iso filer i installationsform. Så
hvis man kunne samle den i en pakke så skal der være en installationfil.exe
som pakker dem ud.

Hilsen
Jens

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-02-05 14:06

Lyrik skrev:

> Nå det lyder interessant, for jeg kan ikke lave en back-up-copi af
> min Win XP Pro DK version service pack1. Den nægter selv med CloneCD??

Nå okay - det var en kammerat der lavede en slipstream til mig af sin egen
XP-cdrom sammen med en SP2.

> de is_ filer du nævner er uden tvivl iso filer i
> installationsform.

Hmnn - dem har jeg vist ikke direkte nævnt

> Så hvis man kunne samle den i en pakke så skal der
> være en installationfil.exe som pakker dem ud.

Anyone?
Hans

Fra : Mads

Dato : 15-02-05 15:18

On Mon, 14 Feb 2005 04:19:32 +0100, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

>Nå det lyder interessant, for jeg kan ikke lave en back-up-copi af min Win
>XP Pro DK version service pack1. Den nægter selv med CloneCD??

Metoden til at lave en slipstreamet CD med XP + service packs
kan også sagtens bruges til bare at lave en backup kopi med.

http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sp2_slipstream.asp

Bare skip den del der har med service pack'en at gøre.
Resten af proceduren er den samme.

mvh Mads

Fra : Lyrik

Dato : 15-02-05 17:58

Mads wrote:

> [...]
>
> http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sp2_slipstream.asp
>
> Bare skip den del der har med service pack'en at gøre.

Det var vel nok dejligt at vide! Jeg tror ovenikøbet at jeg efter at have
læst siden vil lave en integreret slipstreamversion inklussive service
pack2.

Tak skal du have så mange gange!))

Hilsen
Jens