MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Brænderprogram
Fra : Steffen Denize

Dato : 10-02-05 17:48

Hej NG,

Jeg er s*u blevet lidt træt af mit Nero og er på udkig efter et
alternativ. Jeg har ikke imponeret af Neros evner til at brænde.

Er det nogen der har erfaringer med andre programmer?

/Steffen

Fra : Gevaldi

Dato : 10-02-05 17:56

Steffen Denize skriblede:
> Hej NG,
>
> Jeg er s*u blevet lidt træt af mit Nero og er på udkig efter et
> alternativ. Jeg har ikke imponeret af Neros evner til at brænde.
>
> Er det nogen der har erfaringer med andre programmer?

B's Recorder Gold er bedre end Nero:
http://www.bhacorp.com/

--
/Gevaldi

Fra : Jack

Dato : 10-02-05 20:38

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> B's Recorder Gold er bedre end Nero:
> http://www.bhacorp.com/
>
> /Gevaldi

Den har jeg tilgendgæld masser af problemer med, den kører ikke så godt på
min XP pro sp2

Fra : Gevaldi

Dato : 10-02-05 20:41

Jack skriblede:

> Den har jeg tilgendgæld masser af problemer med, den kører ikke så
> godt på min XP pro sp2

Som jeg så heldigvis heller ikke bruger, altså XP.
Jeg kan godt li' at det er mig der bestemmer
over windows og ikke omvendt :( og det er jo
daglig brugerne brokker sig over det OS.

--
/Gevaldi

Fra : Anders Lund

Dato : 11-02-05 07:43

Gevaldi wrote:
> Som jeg så heldigvis heller ikke bruger, altså XP.
> Jeg kan godt li' at det er mig der bestemmer
> over windows og ikke omvendt :( og det er jo
> daglig brugerne brokker sig over det OS.

Så lad os skifte tilbage til DOS - der hører jeg slet ikke nogen klager
for tiden!

- Flest kører med XP.
- "Alle" nye computere har XP installeret, så det er også det
nye/uerfarne brugere får.
- Har man Windows 2000, har man nok haft det i et stykke tid og kender
det bedere.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : -=[Santa Claus]=-

Dato : 10-02-05 18:00

"Steffen Denize" <denize@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>
> Jeg er s*u blevet lidt træt af mit Nero og er på udkig efter et
> alternativ. Jeg har ikke imponeret af Neros evner til at brænde.
>
> Er det nogen der har erfaringer med andre programmer?

Tror det kommer an på brugeren. Den har sqette misset noget
jeg har forsøgt.

Fra : Hans

Dato : 10-02-05 18:56

-=[Santa Claus]=- wrote:
> "Steffen Denize" <denize@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Tror det kommer an på brugeren. Den har sqette misset noget
> jeg har forsøgt.

Enig. Nero har endnu ikke spyttet en ubrugelig CD eller DVD ud af de
brændere jeg har haft igennem tiden.

Hans

Fra : Bossy

Dato : 10-02-05 21:01

enig nero er ok ...men hvis han har været så uheldig at få en af de nye
ver. hvor man kun kan bruge nero igennem det der smart et eller andet
forstår jeg godt han ikke gider bruge den

en jeg kender købte en ny brænder og fik nero med i allernyeste ver. og jeg
tænkte fedt ..den skal jeg da også lige prøve ...den røg ud igen og det
kunne ikke gå hurtigt nok

desværre drillede den helt vildt under afinst ...og gav en masse bøvl da jeg
ville installere min egen gode gamle nero igen (som ikke er så gammel igen
6.0 )

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-02-05 21:47

Hej Bossy, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> enig nero er ok ...men hvis han har været så uheldig at få en af
> de nye ver. hvor man kun kan bruge nero igennem det der smart et
> eller andet

Det er godt, du ikke kan huske det hele ("et eller andet"), da navnet
er endnu mere vederstyggeligt end flitterstadset i sig selv:
StartSmart...

> forstår jeg godt han ikke gider bruge den

Man kan fint køre Nero direkte uden noget StartSmart, i hvert fald i
min version 6.3.1.12

--
Hygge fra Århus - Rudi
En mail, mailen, flere mail el. mails, alle mailene

Fra : Hans

Dato : 10-02-05 23:33

Rudi Stegen wrote:

> [...]
> StartSmart...

> Man kan fint køre Nero direkte uden noget StartSmart, i hvert fald i

Smartstart er bare et interface til at samle de enkelte programmer i Nero.
Programmerne kører ganske udmærket uden, og det er uanset versionsnummeret.

Hans

Fra : Anders Lund

Dato : 11-02-05 07:46

Hans wrote:

> Smartstart er bare et interface til at samle de enkelte programmer i Nero.
> Programmerne kører ganske udmærket uden, og det er uanset versionsnummeret.

Ikke helt sandt - den OEM version jeg fik med min brænder havde faktisk
kun Smartstart... derfor købte jeg Nero. At OEM versionen kun var 5.5
gav det bare lidt mere mening at skifte til version 6.

Fra : Steffen Denize

Dato : 11-02-05 08:29

Damn, det var ellers noget af en bunke svar. Problemet med Nero for mig
er at jeg ikke kan skrive DivX og XVid ned på CD'er. De fylder <700MB
så i princippet burde der ikke være nogen problemer med dem. Men det er
der. Nero virker også ganske udemærket når jeg skal lave alm. data
kopier engang i mellem, men mine backups af film magter den altså ikke
at kopiere. Men WinXP's indbyggede brænderprogram har ingen problemer
med det. Underligt?!?

Er der en eller anden indstilling i Nero som jeg overser for at brænder
DivX og XVid?

/Steffen

Fra : Akasut

Dato : 11-02-05 12:20

> [...]
> med det. Underligt?!?
>
> Er der en eller anden indstilling i Nero som jeg overser for at brænder

DivX og Xvid er set med Neros øjne almindelige datafiler, der brændes på
helt almindelig vis.

Fra : Steffen Denize

Dato : 11-02-05 15:46

Akasut wrote:

Steffen wrote_>>

> DivX og Xvid er set med Neros øjne almindelige datafiler, der brændes på
> helt almindelig vis.

Ok?!? For når jeg brænder dem og sætter dem i min DivX kompatible
DVD-afspuiller ser det mildest talt elendigt ud. Hver gang der er
bevægelse i filmen bliver det 'pixeleret'. Jeg har prøvet at sætte
brændehastigheden ned til min. men det hjælper ikke.

/Steffen

Fra : Richard Thune

Dato : 11-02-05 16:05

Steffen Denize wrote:
Klip
> [...]
> bevægelse i filmen bliver det 'pixeleret'. Jeg har prøvet at sætte
> brændehastigheden ned til min. men det hjælper ikke.
Ok så er vi nået til at det nok ikke har noget med brænderprogrammet at
gøre. Så hvor har du de film fra og hvad er deres data, altså opløsning
og codecversion og bithastighed.
RT

Fra : Steffen Denize

Dato : 12-02-05 10:38

Richard Thune wrote:

> Ok så er vi nået til at det nok ikke har noget med brænderprogrammet at
> gøre.

Ok

Så hvor har du de film fra og hvad er deres data, altså opløsning
> og codecversion og bithastighed.

Med Gspot 2.21 får jeg følgende data:

Codec
4CC: xvid / Name: XviD
2 compatible codecs installed

Bitrate 617kb/s FPS 25.00 Qf: 0,100 bits/pixel

Jeg har installeret nyeste XviD codec, men lige meget hjælper det.

/steffen

Fra : Richard Thune

Dato : 12-02-05 11:57

Steffen Denize wrote:

> [...]
> Bitrate 617kb/s FPS 25.00 Qf: 0,100 bits/pixel
> Jeg har installeret nyeste XviD codec, men lige meget hjælper det.
Ok jeg er lidt forvirret, men det jeg var ude efter var om de var i
tilstrækkelig god kvalitet til at spille fuldskærm på tv.
Det ved jeg stadig ikke, dog de divx5 film jeg selv laver ligger med en
gennemsnitlig bitrate på 1500Kb.
Det codec du snakker om det er på pcen ikke?
Og du vil afspille på dvdmaskine?
For at finde ud af om det er dine cder dvdmaskinen ikke kan læse så prøv
at lave en audiocd og en vcd (hvis du ikke har prøvet det før), kan
dvdmaskinen læse dem er det nok filmens kvalitet der er for dårlig eller
incompatipelt codec.
Har forresten glemt kan din cd afspiles på pc og hvordan går det der.
RT

Fra : Richard Thune

Dato : 12-02-05 12:03

Glemte lige hvis maskinen understøtter det, er det nok bedst at prøve
med en datacd med jpeg billeder, for at teste om den kan læse dine
hjemmebrændte cder.
RT

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-02-05 23:18

Rudi Stegen skrev:

> Man kan fint køre Nero direkte uden noget StartSmart, i hvert
> fald i min version 6.3.1.12

Også her i min 6.6.0.3 og hurra for det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Nielsen

Dato : 10-02-05 19:33

On Thu, 10 Feb 2005 17:47:36 +0100, Steffen Denize
<denize@vip.cybercity.dk> wrote:

>Er det nogen der har erfaringer med andre programmer?

CDBurnerXP Pro er ganske udmærket, og så er det gratis.

Kan hentes på http://www.cdburnerxp.se/

/Morten