MS Windows
briani 27239
Registreringsdatabasen
Fra : Peter \(8464\)

Dato : 09-02-05 20:13

Hej!

Jeg har en disk med Windows XP Pro installeret sat i min computer som e:
drev, men bruger en anden WinXP Pro installation på c: drevet. Hvordan
laver jeg så nogle ændringer i registreringsdatabasen på den
installation der ligger på e: drevet, før jeg sætter disken tilbage i
den oprindelige maskine?

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Bertel Brander

Dato : 09-02-05 20:25

Peter (8464) wrote:
> [...]
> laver jeg så nogle ændringer i registreringsdatabasen på den
> installation der ligger på e: drevet, før jeg sætter disken tilbage i

Måske:
Åbne regedit og vælge Filer -> Åben registreringsdatabase på netværket

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 09-02-05 21:05

Bertel Brander wrote:

> Måske:
> Åbne regedit og vælge Filer -> Åben registreringsdatabase på netværket

Den metode virker desværre ikke. Det er jo ikke en anden maskine der er
online på mit netværk hvor jeg skal tilgå registreringsdatabasen, men
derimod den windowsinstallation på e:\windows jeg skal have fat i.

Spørgsmålet er, om registreringsdatabasen ligger i en fil et sted, som
man kan åbne med en et eller andet 3. parts
registreringsdatabase-editeringssoftware (pyha det bliver nogle lange
ord..). Maskinen hvor harddisken stammer fra kan ikke boote ind i
Windows før jeg får lavet rettelsen, så jeg kan ikke "bare" sætte disken
tilbage.

Fra : Bertel Brander

Dato : 09-02-05 21:35

Peter (8464) wrote:

> Den metode virker desværre ikke. Det er jo ikke en anden maskine der er
> online på mit netværk hvor jeg skal tilgå registreringsdatabasen, men
> derimod den windowsinstallation på e:\windows jeg skal have fat i.

Hvis du har en anden PC kan du måske sætte disken i den ?
Eller tilgå din disk fra en anden pc ?

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 09-02-05 21:40

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du har en anden PC kan du måske sætte disken i den ?
> Eller tilgå din disk fra en anden pc ?

Måske har jeg ikke forklaret mig godt nok i det oprindelige indlæg, men det
er jo netop det jeg har gjort. Jeg har taget en harddisk fra pc1 og sat over
i pc2. Jeg skal nemlig redigere i registreringsdatabasen i
windowsinstallationen på harddisken fra pc1, ellers kan den ikke starte
windows. Derfor er harddisken sat over i pc2, og sidder nu som e: drev i
maskinen. Men hvordan åbner jeg registreringsdatabasen på harddisken fra pc1
når jeg kører på pc2?

..--