MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Starte og stoppe program fra et andet prog~
Fra : Steen

Dato : 09-02-05 14:30

Hej,

Jeg har brug for at kunne starte en kommandolinie applikation fra et
andet program, og efterfølgende kunne stoppe applikationen.

Altså noget i retning af:

ProcessID = Startapplication
kill(ProcessID)

Findes der et værktøj til Windows 2000 som kan det?

-Steen

Fra : Henrik Sahl

Dato : 09-02-05 17:57

"Steen" <steenge@yahoo.dk> wrote in message
[...]

Hvis du ved hvad processen hedder kan du benytte pskill til at slå den ihjel
med http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/pskill.shtml

Mvh
Henrik

Fra : Steen

Dato : 13-02-05 19:14

Hej Henrik,.

Tak for tippet - Jeg fandt et andet program "Process"
http://www.beyondlogic.org/solutions/processutil/processutil.htm

Som gjorde tricket for mig. Mit problem var at jeg ikke kender process
ID for den proces som jeg skal terminere, men dette program kunne
kaldes med navnet på processen, som jo er det samme hver gang.

Mvh Steen