MS Windows
briani 27239
Hvad fylder en WinXP install.
Fra : Martin Sand.

Dato : 09-02-05 02:12

Hvor meget fylder en typisk Windows XP Pro DK installation? 10 Gb?

--
MVH Martin

feedback (a) stofanet dk

Fra : Madsen

Dato : 09-02-05 03:08

Martin Sand. wrote:
> Hvor meget fylder en typisk Windows XP Pro DK installation? 10 Gb?

Har en som fylder 3,6GB heraf er fylder systemgendannelsen 1,2GB, der ud
over er der installeret en del programmer som bruger 900MB.
3,6GB -1,2GB-900MB

Selve Windows mappen fylder 1,34GB der til kommer Dokuments and Slettings
og programmer mm
Det er med SP2.

Det passer meget godt med MS "Windows XP Professional System Requirements"
som siger 1,5GB men så skal der også holdes øje med hvad den bruger til div
(systemgendannelse, systemcache,papirkurv som alle har det med at vokse i
det stille).
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/evaluation/sysreqs.mspx

--
Hilsen Madsen

Fra : Martin Sand.

Dato : 09-02-05 16:40

Madsen wrote:
> Har en som fylder 3,6GB heraf er fylder systemgendannelsen 1,2GB,
> der ud over er der installeret en del programmer som bruger 900MB.
> 3,6GB -1,2GB-900MB

Okay, så var mine 10 Gb lige lovlig optimistisk! Tak for hjælpen.

--
MVH Martin

feedback (a) stofanet dk