MS Windows
briani 27239
Windows XP UK/DK licens
Fra : Kim \(3230\)

Dato : 08-02-05 20:53

Hejsa.

Jeg har et lille licensspørgsmål som jeg håber at der er en eller anden der
kan svare på,

Here goes : Min PC er leveret med en Windows XP Pro på Dansk. Spørgsmålet er
så : Kan / Må jeg bruge licenskey'en til at installere en UK version istedet
?

På forhånd tak,

Mvh. Kim

Fra : Fynbo

Dato : 08-02-05 21:00

"Kim (3230)" <kimkristensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Here goes : Min PC er leveret med en Windows XP Pro på Dansk. Spørgsmålet
> er så : Kan / Må jeg bruge licenskey'en til at installere en UK version

Nej....

Din Key er lavet til din PC og derfor må den ikke udskiftes..

Med mindre du køber en XP Pro med key.. Så må du...

Fynbo

Fra : Sune Storgaard

Dato : 08-02-05 21:16

Fynbo wrote:
> "Kim (3230)" <kimkristensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej....

Kan: Ja
Må (ifølge bill gates): Nej
Må Ifølge dansk lovgivning: uvist

> Din Key er lavet til din PC og derfor må den ikke udskiftes..

Dette gælder kun såfremt det er en OEM licens.

Fra : Snuden

Dato : 08-02-05 22:52

On Tue, 8 Feb 2005 21:16:24 +0100, "Sune Storgaard"
<nospam@strueradsl.dk> wrote:

>Kan: Ja
>Må (ifølge bill gates): Nej
>Må Ifølge dansk lovgivning: uvist

>Dette gælder kun såfremt det er en OEM licens.

"Min PC er leveret med Windows XP Pro på Dansk." Ergo er det
allerhøjst sandsynligt en OEM'er
--
Snuden

Fra : Fynbo

Dato : 08-02-05 22:58

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Min PC er leveret med Windows XP Pro på Dansk." Ergo er det
> allerhøjst sandsynligt en OEM'er
> --
> Snuden

Ja, nemli',ja...

Fynbo

Fra : Sune Storgaard

Dato : 08-02-05 23:13

Snuden wrote:

> "Min PC er leveret med Windows XP Pro på Dansk." Ergo er det
> allerhøjst sandsynligt en OEM'er

Sandsynligt ja.. ikke helt det samme som "er", nu var det så ganske vist oem
i dette tilfælde..

Fra : Kim \(3230\)

Dato : 09-02-05 19:49

Hej.

Ja, jeg ved godt at key'en er tilknyttet maskinen (OEM) - men det er jo også
den samme maskine at jeg vil bruge den på, blot med et andet sprog. Men er
det mon så lovligt ?

/Kim