MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
IIS opsætning
Fra : Martin Høst Normark

Dato : 08-02-05 13:38

Hej Alle

Jeg håber dette er den rigtige gruppe, jeg placerer dette spørgsmål.

Jeg ville lige spørge, om IIS på Win XP Pro godt kan håndtere forespørgsler
udefra?

Jeg vil gerne have at jeg kan se en webside som ligger på min stationære,
fra min bærbare, samt en anden stationær.
Det er for at teste forskellige browsere, styresystemer, osv.

Kan det lade sig gøre?

når jeg skriver http://STATIONÆR/webside/default.aspx fra den bærbare, sker
der intet, andet end en DNS timeout....

Skriver jeg IP'en i stedet for host-navnet sker der heller ikke noget...

Mvh. MartinHN

www.shareholdersunited.org

Fra : ///M

Dato : 08-02-05 16:49

"Martin Høst Normark" <mhn@jydepost.dk> wrote in message

> Jeg håber dette er den rigtige gruppe, jeg placerer dette spørgsmål.

Ellers er det nok server-gruppen, men jeg tror det går!

> Jeg ville lige spørge, om IIS på Win XP Pro godt kan håndtere
> forespørgsler udefra?

Ja

> [...]

> når jeg skriver http://STATIONÆR/webside/default.aspx fra den bærbare,
> sker der intet, andet end en DNS timeout....

A) Prøv med http://STATIONÆR/
B) Sluk for evt. firewalls på maskinen
C) Kontrollér dine indstillinger i IIS - du skal muligvis enable
ASPX-sider - start med en simpel htm-fil for at se om der er hul igennem
D) Ping serveren

http://STATIONÆR/

Fra : Martin Høst Normark

Dato : 08-02-05 17:14

--

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> C) Kontrollér dine indstillinger i IIS - du skal muligvis enable
> ASPX-sider - start med en simpel htm-fil for at se om der er hul igennem

Yes. Det var da SP2 Firewall'en som blokerede...

Takker...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-02-05 18:37

Martin Høst Normark wrote:

Må man spørge om årsagen til at du skriver dit indlæg _under_ en
signaturadskiller ?

Fra : Martin Høst Normark

Dato : 08-02-05 21:25

> Martin Høst Normark wrote:
>
> Må man spørge om årsagen til at du skriver dit indlæg _under_ en
> signaturadskiller ?

Øhhh, det er der vel ingen grund til, hvorfor?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-02-05 21:48

Martin Høst Normark wrote:

> Øhhh, det er der vel ingen grund til, hvorfor?

Fordi hvis man, som jeg, sidder med en 'rigtig' news-klient, så
forsvinder alt skrevet tekst. Signaturer bliver nemlig klippet væk,
hårdt og brutalt (og dermed også hele dit indlæg). Ret usmart... :-/

Fra : Martin Høst Normark

Dato : 09-02-05 14:26

> Fordi hvis man, som jeg, sidder med en 'rigtig' news-klient, så
> forsvinder alt skrevet tekst. Signaturer bliver nemlig klippet væk,
> hårdt og brutalt (og dermed også hele dit indlæg). Ret usmart... :-/

Allright... Det skal jeg da huske :)