MS Windows
briani 27239
XPsp2 og win98 printerproblemer
Fra : Hanus S. Midjord

Dato : 08-02-05 10:17

Hej!

Jeg har en win 98 der fungerer som printserver for min Canon printer.

Derudover har jeg en winXP som benytter denne printer. Det har fungeret
smertefrit i lang tid.
Nu har jeg umiddelbart opdateret min XP til sp2, og nu er det ikke så
smertefrit mere.
Når jeg forsøger at printe ud, så bliver der ganske vist printet. Men
først efter lang tid.
En netstat -an viser at XP oprettet mellem 100 og 150 forspørgsler til
port 139 på win98 maskinen, og disse forbindelser får alle TIME_WAIT
status. Efter noget tid viser så netstat -an at en af forespørgslerne
får status Established.

Nogen der ved hvad dette skyldes?
For en god ordens skyld skal det lige nævnes at jeg lige har scannet
begge maskiner for virus, hvor der ikke blev fundet noget.

Mvh
Hanus