MS Windows
briani 27239
xp inst. fejl !!
Fra : Torben Larsen

Dato : 07-02-05 09:04

Efter at have samlet en ny pc, skulle der lægges en XP Pro ind.
Første gang gik installationen i stå, eller min tålmodighed slap op, og jeg
genstartede maskinen.
Det resulter i, at jeg nu ved opstart bliver præsenteret for en slags
'menu', hvor jeg kan vælge imellem at starte den installation der IKKE kan
gennemføres, og så den installation der virker helt fint.

Hvordan fjerner jeg den mislykkede installation ??
Gerne uden at ødelægge den fungerende Win XP der virker, så maskinen bare
starter normalt op !!

Lidt rodet formuleret, men håber at der er en der kan hjælpe.

PFT

Torben
torben-larsen@webspeed.dk

Fra : Michael

Dato : 07-02-05 11:08

"Torben Larsen" <Torben-Larsen@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> starter normalt op !!
>
> Lidt rodet formuleret, men håber at der er en der kan hjælpe.

højreklik på my computer, vælg advanced, vælg under startup and recovery
settings, og vælg edit

så får du sikkert noget der ligner det her(dog med en extra linje
under[operating systems]) :

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /noexecute=optin /fastdetect

så fjerner du den linje hvor der sikkert står noget med installation(og
gemmer) og eventuelt den mappe med den windows der ikke virker

mvh

Michael

Fra : Torben Larsen

Dato : 07-02-05 15:46

Tak for hjælpen, det løste problemet !!

Men et nyt er opstået, jeg har først nu opdaget at jeg ikke kan komme ind i
min BIOS på mit
MSI KT6V bundkort !!!!!

Når jeg trykker på knappen (TAB) så kommer der en skærm hvor der står
følgende øverst:

VIA Tech. VT8237 SATA RAID BIOS Ver 4.31

Og længere nede en rød tekst der blinker:

Notice:
The number of disks is not adequate to create a RAID !!!

Der er forskellige menuer o.lign men man kan kun trykke Esc for at komme ud,
ikke lave noget om.
Jeg har partitioneret og formatteret disken - Samsung SP1614c - og
installeret XP Pro og div. programmer.

Hvordan kommer jeg ind i min BIOS ?????????

--
med venlig hilsen

Torben Larsen
torben-larsen@webspeed.dk

Fra : Grandt

Dato : 07-02-05 18:45

> Hvordan kommer jeg ind i min BIOS ?????????

Nu har jeg godt nok mest erfaring med Asus bundkort, men der er da også VIA
på, og her skal jeg trykke DEL for at komme i BIOS! Håber det virker! )

Grandt

Fra : Calle.

Dato : 08-02-05 14:28

Torben Larsen wrote:
> [...]
> ind i min BIOS på mit
> MSI KT6V bundkort !!!!!
>
> Når jeg trykker på knappen (TAB) så kommer der en skærm hvor der står

er du sikker på du ikke skal trykke DEL
--
Calle.