MS Windows
briani 27239
Hvilken firewall skal jeg vælge?
Fra : Steffen Denize

Dato : 06-02-05 18:02

Hej NG,

Har I nogen anbefalinger ang. firewall? Jeg bruger Sygates' personal
firewall, men er der noget der er bedre og ligeledes gratis?

Eller kan det godt betale sig at købe en?

/Steffen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-02-05 18:24

Steffen Denize wrote:

> Eller kan det godt betale sig at købe en?

Prøv i dk.edb.sikkerhed

Fra : jda^fx

Dato : 06-02-05 18:39

On Sun, 06 Feb 2005 18:01:47 +0100, Steffen Denize
<denize@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>firewall, men er der noget der er bedre og ligeledes gratis?
>
>Eller kan det godt betale sig at købe en?

Jeg tror godt det kan betale sig at købe en. EZ Armour fra CA
http://www.my-etrust.com er et godt bud på en pakke med både AV og
firewall. God værdi for pengene og tager ikke ret mange system
resourcer. Kaspersky Antihacker http://kaspersky.com er lidt dyrere
både i penge og resourcer men giver nok også en lidt bedre
beskyttelse. Deres AV er i øvrigt også noget af det bedre. Under
risiko for at starte en mindre krig, så vil jeg mene, at Norton er
overvurderet, alt for dyr og bruger alt for mange kræfter. Mcafee
hører også til i den ende der er blevet for dyr i forhold til hvad den
kan 29.99 £ for et år kun firewall som ikke kan noget særligt ud over
de andre, ud over at koste mere. Panda http://www.pandasecurity.com er
efter hvad jeg har hørt i den bedre ende men dem har jeg ikke selv
erfaring med. Fælles for dem alle er, at de jo helst vil sælge pakker
med både AV og firewall, men tit fungerer det også bedst når de to
ting kommer fra samme firma

--
jda^fx

Fra : Petersen_Michael

Dato : 06-02-05 19:02

In news:cu5ihs$18gh$1@news.cybercity.dk,
> [...]
> firewall, men er der noget der er bedre og ligeledes gratis?
>
> Eller kan det godt betale sig at købe en?

Byg en IpCop..
http://www.ipcop.org
--
Med venlig hilsen Michael Petersen