MS Windows
briani 27239
RAM-understøttelse i XP
Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 06-02-05 11:41

Hejsa.

Er der nogen forskel på hvor meget RAM Windows XP kan udnytte uden SP, med
SP1 og med SP2? Eller kan XP uden nogen form for opdateringer håndtere alt
det RAM den overhovedet kan få?

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Laziter [9440]

Dato : 06-02-05 12:03

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> SP1 og med SP2? Eller kan XP uden nogen form for opdateringer håndtere alt

Svjh kan XP ikke trække mere end 4 GB RAM uanset om det med eller uden SP1
eller SP2.
Det passer vist også godt nok med 32 bit = 4 milliarder bytes = 4 GB eller
noget i den stil (ret mig lige hvis jeg tager fejl).

Mvh
Benjamin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-02-05 14:10

Laziter [9440] wrote:

> Svjh kan XP ikke trække mere end 4 GB RAM uanset om det med eller
> uden SP1 eller SP2.

Det er faktisk ikke mere end 2GiB. Der kan laves en tilføjelse i
boot.ini der kan løfte grænsen til 3GiB. Denne tilføjelse er ikke
kompatibel med 64-bit Windows.

> Det passer vist også godt nok med 32 bit = 4 milliarder bytes = 4 GB

32bit adresser giver ganske rigtigt 4GiB. Men Windows har ikke support
for dem alle.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-02-05 18:23

http://www.microsoft.com/whdc/system/platform/server/PAE/PAEmem.mspx

Fra : jda^fx

Dato : 06-02-05 16:33

On Sun, 6 Feb 2005 11:41:20 +0100, "Jeppe Vestergaard"
<thismail@isfake.com> wrote:

> [...]
>SP1 og med SP2? Eller kan XP uden nogen form for opdateringer håndtere alt

Her er en oversigt over understøttelse af RAM fra Microsofts
hjemmeside:

Windows NT 4.0: 4 GB
Windows 2000 Professional: 4 GB
Windows 2000 Standard Server: 4 GB
Windows 2000 Advanced Server: 8GB
Windows 2000 Datacenter Server: 32GB
Windows XP Professional: 4 GB
Windows Server 2003 Web Edition: 2 GB
Windows Server 2003 Standard Edition: 4 GB
Windows Server 2003 Enterprise Edition: 32 GB
Windows Server 2003 Datacenter Edition: 64 GB

--
jda^fx

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 07-02-05 21:11