MS Windows
briani 27239
Forsinket start af program
Fra : Grandt

Dato : 06-02-05 10:30

Hej NG!

Jeg mangler lidt en funktion i Windows XP pro som kan få et program til at
starte ca. 2-5 min efter system start! Hvis det findes i Windows er det ikke
lykkedes mig at finde den...

Jeg har forsøgt med Tech-pro Utilities Startup Maneger 1.1, men der kan man
kun (så vidt jeg kunne finde ud af) ændre rækkefølgen i startmenuen.

Måske der så findes et andet program man kan forsinke en start med?

På forhånd Tak!

Grandt

Fra : Edmund

Dato : 06-02-05 10:58

Grandt wrote:
> Hej NG!
>
> Jeg mangler lidt en funktion i Windows XP pro som kan få et program
> til at starte ca. 2-5 min efter system start! Hvis det findes i
> Windows er det ikke lykkedes mig at finde den...

I planlagte opgaver kan man sætte den til at stare et program ved hver
system start og så sætte kryds i
"udfør kun denne opgaven hvis computer har været inaktiv i f.eks 5 min."

Mvh Edmund

Fra : Grandt

Dato : 06-02-05 14:04

> I planlagte opgaver kan man sætte den til at stare et program ved hver
> system start og så sætte kryds i
> "udfør kun denne opgaven hvis computer har været inaktiv i f.eks 5 min."

hehe... man kan ikke se skoven for bare træer... og hvorfor gøre det simpelt
når man kan gøre det besværligt...

Tak for hjælpen, fin løsning! )

Grandt

Fra : Calle.

Dato : 06-02-05 21:42

Edmund wrote:

> I planlagte opgaver kan man sætte den til at stare et program ved hver
> system start og så sætte kryds i
> "udfør kun denne opgaven hvis computer har været inaktiv i f.eks 5
> min."
Så vil det jo ikke starte hvis man bruger PCen lige efter boot, da den jo så
ikke er inaktiv
--
Calle.

Fra : Grandt

Dato : 07-02-05 18:39

> Så vil det jo ikke starte hvis man bruger PCen lige efter boot, da den jo

> ikke er inaktiv

Det er rigtigt!

Det optimale var selvfølgelig også at det startede uden inaktivitet, men i
det konkrete tilfælde gør det knap så meget! Men er der en der har en
løsning, uden inaktivitet, vil jeg gerne høre om det! )

Grandt

Fra : request-for-comment

Dato : 08-02-05 00:20

In news:_INNd.265$jV2.126@news.get2net.dk,
Grandt <grandt[FJERN]@tele2adsl.dk> typed:

> [...]
> men i det konkrete tilfælde gør det knap så meget! Men er der en der
> har en løsning, uden inaktivitet, vil jeg gerne høre om det! )

Én løsning kunne være at placere en bat fil under start.
eksempelvis: forsink.bat

Denne bat fil starter så med at kalde en anden bat fil ved hjælp af "start
/wait". Den anden batfil venter 5 minutter med sleep kommandoen
@echo off
start /wait batfil2.bat
"dit program"

sleep kan hentes her:
ftp://ftp.simtel.net/pub/simtelnet/msdos/batchutl/sleep25.zip

Fra : Grandt

Dato : 08-02-05 18:12

> [...]
> "dit program"
>
> sleep kan hentes her:
> ftp://ftp.simtel.net/pub/simtelnet/msdos/batchutl/sleep25.zip

Er helt med på de 2 batfiler, men hvad gør sleep25.exe? og skal den "bare"
startes via batfil2.bat? Syns ikke rigtigt der skete noget ved at starte
sleep25.exe? Måske jeg fumler lidt..... )

Fra : request-for-comment

Dato : 08-02-05 18:27

In news:kp6Od.1087$932.1043@news.get2net.dk,
> [...]
> "bare" startes via batfil2.bat? Syns ikke rigtigt der skete noget ved
> at starte sleep25.exe? Måske jeg fumler lidt..... )

Hmm.
Sleep25.zip skulle gerne indeholde 2 filer
1 - en readme som ikke rigtig er relevant.
2 - sleep.exe, som er selve programmet. Hvis du blot skriver sleep får du en
rudimentær vejledning.

Hvis du eks. der skal ventes 5 minutter skriver du: sleep 00:05 /pk

Henning

Fra : Grandt

Dato : 08-02-05 18:41

> Hmm.
> Sleep25.zip skulle gerne indeholde 2 filer

Rigtigt!

> 1 - en readme som ikke rigtig er relevant.
> 2 - sleep.exe, som er selve programmet. Hvis du blot skriver sleep får du
en
> rudimentær vejledning.

Øhh skriver hvor? lidt mere udførligt venligst! )

> Hvis du eks. der skal ventes 5 minutter skriver du: sleep 00:05 /pk

igen hvor? )

På forhånd tak!

Fra : Grandt

Dato : 08-02-05 18:44

> Rigtigt!

Skal sleep.exe gemmes et bestemt sted for at comandoprompten kan finde den?
eller hvordan?

Fra : request-for-comment

Dato : 08-02-05 19:50

Hej igen.

Jeg glemmer nogle gange at det ikke er alle der er +45 og vokset op med en
kommandoprompt

Vi tager lige det hele forfra: ( Vi antager at sleep.exe eksempelvis ligger
i c:\sleep

1. batfil indeholder
@echo off
start /wait batfil2.bat
<din applikation>

2. batfil (batfil2.bat) indeholder
@echo off
c:\sleep\sleep.exe 00:05 /pk
exit

hvis sleep.exe er placeret et andet sted skal stien i batfil2 selvfølgelig
ændres

In news:hQ6Od.1097$a13.342@news.get2net.dk,

Fra : Grandt

Dato : 08-02-05 20:08

> Jeg glemmer nogle gange at det ikke er alle der er +45 og vokset op med en
> kommandoprompt

) fortiden hærger stadig! )

> hvis sleep.exe er placeret et andet sted skal stien i batfil2 selvfølgelig
> ændres

Helt ok!

Jeg prøver lige!

Fra : Grandt

Dato : 08-02-05 21:01

> Jeg prøver lige!

Så virker det! ) SUPER!!!!

Så har jeg bare lige et "simpelt" spørgsmål: kan man få batfil nr. 2 til at
køre minimeret? Jeg brugte genvejen i start til at køre batfil nr. 1 i
minimeret tilstand. Der vil jo nok være en pilfinger eller to der vil
forsøge at lukke den sorte kasse der kommer frem af batfil nr. 2.

Fra : request-for-comment

Dato : 08-02-05 21:54

Grandt wrote:

> [...]
> nr. 1 i minimeret tilstand. Der vil jo nok være en pilfinger eller to
> der vil forsøge at lukke den sorte kasse der kommer frem af batfil

Hej

Nu troede jeg bare at det var til egen brug. Hvis der er rigtige pilfingre
involveret. er der nok ikke meget at stille op. Hvis batfil2 ønskes startet
minimeret skrives:

start /min /wait batfil2.bat

Fra : Grandt

Dato : 08-02-05 22:15

> Nu troede jeg bare at det var til egen brug. Hvis der er rigtige pilfingre
> involveret. er der nok ikke meget at stille op.

Nej du har ret! Men en minimering gør dog chancen mindre! )

> Hvis batfil2 ønskes startet minimeret skrives:
>
> start /min /wait batfil2.bat

Fantastisk som det virker! )

Mange tak for hjælpen!

Jeg kan godt se at der er mange muligheder for at få en batfil eller 2 til
at hjælpe med meget af det som ikke lader sig gøre i windows! Man skal
måske nok overveje at gå i træningslejr.... o",)

TAK

Grandt

Fra : Anders Lund

Dato : 09-02-05 00:04

request-for-comment wrote:
> Jeg glemmer nogle gange at det ikke er alle der er +45 og vokset op med en
> kommandoprompt

Jeg er 23 og er da også vokset op med en kommandoprompt. Men man skal
nok heller ikke blive meget yngre.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Lars

Dato : 24-03-05 16:06

In article <8slNd.483$IN2.98@news.get2net.dk>, grandt[FJERN]@tele2adsl.dk says...
> [...]
> lykkedes mig at finde den...

> Måske der så findes et andet program man kan forsinke en start med?

Bedre sent end aldrig med et svar Måske andre kan bruge det.

Du kan anvende Macro Express, der kan lave en scheduled opstart et givent antal sekunder (dog
maks 99.999 sec > 27 timer) efter systemstart.

http://www.macros.com/

--
Best regards

Lars