MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
All users.
Fra : Bente Christensen

Dato : 05-02-05 11:28

Hej.

Når jeg er den eneste, som bruger min computer med Win-xphome, kan jeg
så slette "all users"-mappen, da meget af det, som ligger i den også er
det, der ligger i mine personlige indstillinger.

Hvordan får man ryddet op i disse ting?

Hilsen Bente C.

Fra : jda^fx

Dato : 05-02-05 12:27

On Sat, 5 Feb 2005 11:28:02 +0100, "Bente Christensen"
<bente.chr@mail.dk> wrote:

> [...]
>så slette "all users"-mappen, da meget af det, som ligger i den også er
>det, der ligger i mine personlige indstillinger.

Det tror jeg ikke der kommer noget godt ud af. Ud over at der nok vil
forsvinde ldit fra din 'Alle programmer' menu hvis du ikke er sikker
på at have fået _alt_ flylttet med over, så ligger der meget andet
der. Der er flere af de store softwarehuse der har licensinformation
til at ligge der, hvis du har en nyere version af MS Office pakke
eller dele af den, så ligger der information om de elementer der er
blevet lagt ind til at blive installeret første gang en bruger kalder
funktionen. Og generelt bliver Windows noget rundtosset hvis der
pludselig mangler en systemmappe og du få da med stor sandsynlighed
ikke lov til at slettet den helt. Men hvorfor vil du da slette den?

jda^fx

Fra : Bente Christensen

Dato : 05-02-05 16:03

Ok!
"jda^fx" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> pludselig mangler en systemmappe og du få da med stor sandsynlighed
> ikke lov til at slettet den helt. Men hvorfor vil du da slette den?
Fordi jeg modsat Windows bliver rundtosset af alle disse mapper med
navne, som går igen flere steder, og fordi jeg har lidt vanskeligt ved
at gennemskue, hvad der skal med i vort hjemmenetværk og hvad ikke.

Hilsen Bente C.

Fra : jda^fx

Dato : 05-02-05 16:31

On Sat, 05 Feb 2005 16:02:37 +0100, Bente Christensen wrote:

> [...]
> navne, som går igen flere steder, og fordi jeg har lidt vanskeligt ved
> at gennemskue, hvad der skal med i vort hjemmenetværk og hvad ikke.

Måske nok, men de forskellige undermapper i documents and settingsmappen
kan man nu ikke sådan lige slette. All users og default user skal være
der, afhængigt af din opsætning så også en administrator, en
localservice og en networkservice. Derudover kommer så de brugere der er
oprettet i systemet.

--
jda^fx