MS Windows
briani 27239
Der er ikke tilstrækkelig diskplads
Fra : Svend Poulsen

Dato : 05-02-05 02:22

Hvordan kan man slippe for at den popper op hele tiden med at der ikke er
tilstrækkelig fri diskplads, mener jeg ved det og den bliver ved med at
poppe op, og det er kun et irritationsmoment at den gør det, og ligeså med
manglende lanforbindelse når man har ikon slået til hvordan undgår man den
pop op, altså man kan se det på ikon nede i tray så hvorfor er det lavet
sådan at det popper op.

Hilsen Svend

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-02-05 10:37

Svend Poulsen wrote:

> Hvordan kan man slippe for at den popper op hele tiden med at der

Hvilken Windows?

Jeg mindes ikke at noget popper op hos mig...

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 05-02-05 10:42

Svend Poulsen wrote:
> [...]
> til hvordan undgår man den pop op, altså man kan se det på ikon nede
> i tray så hvorfor er det lavet sådan at det popper op.

Det kan TweakUI bl.a. gøre under:
Taskbar and Start menu - Settings
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Svend Poulsen

Dato : 05-02-05 10:51

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:cu245f$d6k$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
> --
> Hilsen Torben Greve Otzen
>
> Træt af Outlook Express' måde at citere på?

Tak for oplysningen.

Hilsen Svend

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-02-05 10:49

Kør "diskoprydning" og/eller slet filer der ikke behøves mere.

/Hans

Fra : Svend Poulsen

Dato : 05-02-05 13:28

> Kør "diskoprydning" og/eller slet filer der ikke behøves mere.
>
> /Hans

Problemet er bare at hvis jeg vil udnytte pladsen så der er f.eks 1mb
tilbage, så kommer de der pop upper med manglende diskplads hele tiden og
det gider jeg ikke at se på den ene gang efter den anden.

Hilsen Svend

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 05-02-05 16:12

Svend Poulsen wrote:
> [...]
> tilbage, så kommer de der pop upper med manglende diskplads hele tiden og
> det gider jeg ikke at se på den ene gang efter den anden.

Det er jo ikke for sjov at den skriver det til dig :)

Du risikerer OS crash, hvis der ikke er plads nok at arbejde på.

/Mogens

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 06-02-05 11:55

"Mogens Beltoft" <mogens@rust.beltoft.dk> wrote in message

> Det er jo ikke for sjov at den skriver det til dig :)

Hvis man har en partion hvor der ikke er andet end fx en PGP disk der fylder
det hele er det rimeligt trælst at få popupen konstant.

> Du risikerer OS crash, hvis der ikke er plads nok at arbejde på.
Kun hvis det er en partion med OS'et eller en swapfil

Br,
Morten

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-02-05 16:55

On Sat, 5 Feb 2005 13:28:15 +0100, "Svend Poulsen"
<svend_poulsen_304@hotmail.com> wrote:

> [...]
>tilbage, så kommer de der pop upper med manglende diskplads hele tiden og
>det gider jeg ikke at se på den ene gang efter den anden.

Hvis der er for lidt plads til OSet, så kan det begå selvmord.
Så rådet er, ryd op alternativt, køb en større disk.

/Hans

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 05-02-05 17:42

Hans Kjaergaard wrote:
> On Sat, 5 Feb 2005 13:28:15 +0100, "Svend Poulsen"

> Hvis der er for lidt plads til OSet, så kan det begå selvmord.

Nej, XP stopper bare og kommer med en fejlmeddelelse om at der ikke
er mere plads.

> Så rådet er, ryd op alternativt, køb en større disk.

At Windows forventer at alle deres brugere er idioter er da ikke noget nyt ?
Jeg kører med flere backupdiske der er fyldt til randen og det går da
meget fint, selvom jeg har slået alle de der varmluftballoner fra.
Hvor ser du problemet i, at han gerne vil have slået funktionen fra ?

--
Ejvind

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-02-05 18:08

On Sat, 5 Feb 2005 17:42:14 +0100, "Ejvind Kruse"
<hejwin@mail.tele.dk> wrote:

>Nej, XP stopper bare og kommer med en fejlmeddelelse om at der ikke
>er mere plads.
Vi ved ikke om han kører win3.1 , win95, win98, w2k, winXXX.
Og hvad kan man bruge et OS til når det er stoppet ?

Nogle programmer kræver også plads for at kunne afvikles, disse kan
blive korrupte hvis de ikke har plads nok at arbejde på.
Og her er der ikke nødvendigvis nogen fejlmeddelser om et forestående
problem, det sker bare og der er træls.

> [...]
>meget fint, selvom jeg har slået alle de der varmluftballoner fra.
>Hvor ser du problemet i, at han gerne vil have slået funktionen fra ?
Hvis han vil have så problemfri drift som muligt, skal han skaffe
plads, dvs. ryde op, eller købe en større disk.

At fjerne fejlmeddelsen er jo bare at udsætte beslutningen om " at
ryde op, eller købe en større disk".

Men hvis der er uden betydning at han måske skal til at installerer OS
og programmer igen når har evt. når ud over "funktionsgrændsen", kan
han jo bare slå alle advarsler fra.

/Hans

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 05-02-05 19:15

Hans Kjaergaard wrote:

> Vi ved ikke om han kører win3.1 , win95, win98, w2k, winXXX.´

Du ved åbenbart ikke på hvilke versioner de balloner forekommer ?

> Og hvad kan man bruge et OS til når det er stoppet ?

Det var jo ikke det du skrev, du skrev det begik selvmord, det rene vås.

> [...]
> blive korrupte hvis de ikke har plads nok at arbejde på.
> Og her er der ikke nødvendigvis nogen fejlmeddelser om et forestående

Det kan vel ikke være dit problem, han spurgte om en ganske specifik
ting, og nu våser du som en Bill Gates.

> Hvis han vil have så problemfri drift som muligt, skal han skaffe
> plads, dvs. ryde op, eller købe en større disk.

Mener du ikke, at man skal skal bruge sin hardware fuldt ud, feks, at man
kun skal bruge sin processorkraft 2/3, sit netkort 3/4, osv ?

> At fjerne fejlmeddelsen er jo bare at udsætte beslutningen om " at
> ryde op, eller købe en større disk".

Jeg er sikker på, at hvis du fik en fejlmeddelelse hvert andet minut om,
at din processor var for lille, ja så ville du også slå den fra.

> Men hvis der er uden betydning at han måske skal til at installerer OS
> og programmer igen når har evt. når ud over "funktionsgrændsen", kan
> han jo bare slå alle advarsler fra.

Og du tror ikke på, at han ved hvad han laver ?

--
Ejvind

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-02-05 20:56

On Sat, 5 Feb 2005 19:15:03 +0100, "Ejvind Kruse"
<hejwin@mail.tele.dk> wrote:

------------------klip-------------

>Du ved åbenbart ikke på hvilke versioner de balloner forekommer ?
Nej.

>Det var jo ikke det du skrev, du skrev det begik selvmord, det rene vås.
Jeg skrev "kan det begå selvmord", skal læses som at det bliver ude af
stand til at arbejde normalt, ikke at det eksploderer.

>Det kan vel ikke være dit problem, han spurgte om en ganske specifik
>ting, og nu våser du som en Bill Gates.
Jeg mener at det er dig der våser.

>Mener du ikke, at man skal skal bruge sin hardware fuldt ud, feks, at man
>kun skal bruge sin processorkraft 2/3, sit netkort 3/4, osv ?
Ja, der skal være plads til at tingene kan arbejde fornuftigt. Ellers
får man for mange flaskehalse i systemet og det vil fører til at
systemet er total lammet i lange perioder.

>Jeg er sikker på, at hvis du fik en fejlmeddelelse hvert andet minut om,
>at din processor var for lille, ja så ville du også slå den fra.
En sådan fejlmeddelse kommer ikke.

>Og du tror ikke på, at han ved hvad han laver ?
Nej, han er ikke klar over konsekvenserne af bare at ignorere
fejlmeddelserne.

Jeg kan forstå at du mener at du er meget klogere end jeg på dette
område.

/Hans

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 06-02-05 09:30

Hans Kjaergaard wrote:

> Jeg kan forstå at du mener at du er meget klogere end jeg på dette
> område.

Nu kan jeg ikke lige forbinde noget ved Hans Kjærgård med klogskab ?
Standardopsætningen af et styresytem tilstræber at være et startsted for
alle, yderligere funktioner kan så vælges og standardfunktioner kan
fravælges, det er da helt op til den enkeltes brugerniveau.

--
Ejvind

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-05 19:55

Hans Kjaergaard wrote:
> Hvis der er for lidt plads til OSet, så kan det begå selvmord.

Jeg kan ligefrem SE det for mig:
Popup-meddelelse: "This computer will self-destruct in 5 seconds!"
*BOOM*

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 06-02-05 09:32

El Guapo wrote:

> Jeg kan ligefrem SE det for mig:
> Popup-meddelelse: "This computer will self-destruct in 5 seconds!"
> *BOOM*

Ja ja, bits'ne bare farer ind på harddisken, så den til sidst sprænges.

--
Ejvind

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-05 18:05

Svend Poulsen wrote:
> Problemet er bare at hvis jeg vil udnytte pladsen så der er f.eks 1mb
> tilbage, så kommer de der pop upper med manglende diskplads hele
> tiden og det gider jeg ikke at se på den ene gang efter den anden.

OS disken skal naturligvis have den plads den nu skal have (jeg plejer at
sige at der mindst skal være 15% fri plads, for så kan man også køre
diskdefragmentering osv...

Har du ekstra HD'er burde der ikke være nogle problemer i at fylde dem...

--
Mvh/Martin K
www.LEMANSarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!

Fra : emj

Dato : 06-02-05 12:06

> [...]

>Problemet er bare at hvis jeg vil udnytte pladsen så der er f.eks 1mb
>tilbage, så kommer de der pop upper med manglende diskplads hele tiden

Jeg synes, at du selv beder om problemer, hvis du kun har 1 MB tilbage
på din HD.

Hilsen emj

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 06-02-05 14:44

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> wrote in message

> Jeg synes, at du selv beder om problemer, hvis du kun har 1 MB tilbage
> på din HD.

Ikke hvis det fx er en extern disk med en stor PGP-disk på.

Br,
Morten

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 05-02-05 13:47

Svend Poulsen wrote:
> Hvordan kan man slippe for at den popper op hele tiden med at der ikke er
> tilstrækkelig fri diskplads

Du skal ændre lidt i din registreringsdatabase, du skal finde nedenstående nøgle
og ændre værdien til:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoLowDiskSpaceChecks"=dword:00000001

--
Ejvind