MS Windows
briani 27239
Får mærkelig besked - WinXP Pro
Fra : Maximus

Dato : 04-02-05 18:36

Hjælp
jeg har jeg kørt WinXP Pro længe og ikke haft
nogen problemer, Med nu har jeg fået en mærkelig
besked og systemet lukkes. Beskeden lyder :

"Systemet er ved at lukke
Windows skal genstarte fordi tjenesten
Remote Procedure Call Sluttede Uventet"
Og så ståt der noget om NT Authority/System

og så sker der det at windows genstarter, og det
sker ret tit.
Håber nogen har en løsning på problemet og kan
hjælpe mig

Mvh
Maximus

Fra : Viktor Andersen

Dato : 04-02-05 19:14

Det kunne tyde på, at du har fået raget en Blaster virus til dig.

Viktor

Fra : Villy Jensen

Dato : 04-02-05 19:14

> "Systemet er ved at lukke
> Windows skal genstarte fordi tjenesten
> Remote Procedure Call Sluttede Uventet"
> Og så ståt der noget om NT Authority/System

http://www.google.com/search?hl=da&c2coff=1&q=%22Remote+Procedure+Call+Sluttede+Uventet%22
(eller:
http://www.freewindows.dk/fw/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=383&forum=2
)

msBlaster?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : elm

Dato : 04-02-05 23:35

Du har helt klart fået en virus.
Jeg mener du kan stoppe nedlukningen ved hjælp af "start/kør" skriv
"shutdown /a".
Prøv at donwloade programmet her : http://grc.com/dcom/
Også så deaktivere DCOM som beskrevet, opdater derefter din computer med de
sidste nye opdateringer på Windows update, så mener jeg problemet skulle
være løst.

/elm

Fra : Maximus

Dato : 05-02-05 13:02

Mange tak for alle svarene, prøver at løse problemet

Mvh
Maximus