MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
SP2 ??
Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 02-02-05 16:02

Hej gruppe

Nu har jeg efterhånden hørt MANGE snakke om problemerne med sp2, men aldrig
selv oplevet nogen (jeg administrerer over 40 computere på en skole). Hvad
er det lige disse problemer går ud på ??

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : ///M

Dato : 02-02-05 16:28

Brian Tingholm [7900] wrote:
> [...]
> aldrig selv oplevet nogen (jeg administrerer over 40 computere på en
> skole). Hvad er det lige disse problemer går ud på ??

Jeg har aldrig hørt folk have problemer med SP2, hvis deres PC forinden har
været relativ ren og frisk (evt. ny-installeret).

Jeg gætter på mange af problemerne folk har haft, skyldtes at de allerede
har været delvis opdateret og der er opstået noget "rod" - men også at
Microsoft ikke har haft testet SP2 godt nok, for de mange kombinationer af
software og til dels hardware som folk har haft installeret inden SP2.
Jeg har set ét eksempel på at netkortet driver ikke virkede efter opdatering
til SP2 - med genindlæsning af den gamle blev alt godt.

Min erfaring: WinXP --> SP2 --> Programmer --> OK!
Hvis: WinXP --> Programmer --> SP2 --> Program-opdateringer --> Måske OK

///M

Fra : MAndersen

Dato : 02-02-05 16:28

"Brian Tingholm [7900]" <rendmig@tingholm.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> aldrig selv oplevet nogen (jeg administrerer over 40 computere på en
> skole). Hvad er det lige disse problemer går ud på ??

Hvis du har hørt om så mange, har du vel også hørt om de fejl der har
været?

MAndersen

Fra : David T. Metz

Dato : 02-02-05 23:15

MAndersen wrote:

> Hvis du har hørt om så mange, har du vel også hørt om de fejl der har
> været?

Næ, jeg har også hørt om mange, men klagerne har været uspecifikke a la:
"Det er noget lort. Jeg har afinstalleret det"

David

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 03-02-05 10:09

> Næ, jeg har også hørt om mange, men klagerne har været uspecifikke a la:
> "Det er noget lort. Jeg har afinstalleret det"

kunne ikke sige det bedre selv...

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-05 10:38

David T. Metz wrote:

> Næ, jeg har også hørt om mange, men klagerne har været uspecifikke a
> la: "Det er noget lort. Jeg har afinstalleret det"

Måske er det fordi de fejl, som KAN risikere at opstå umiddelbart efter
opdatering med SP2, er meget svære at beskrive nøjagtigt. Maskinen
opfører sig bare "anderledes dårligt".

Når du hører de udtalelser som du nævner, så skal du tænke på at de
kommer fra folk, som netop har brugt mange TIMER på at downloade
og installere SP2, kun for at konstatere, at det som skulle have været en
stor forbedring, nu har ødelagt maskinen! Det er svært ikke at lade
følelserne løbe af' med sig i sådan en situation.

I tilfældet med én af mine maskiner, så fik jeg ca.4 doblet den tid som
den bruger på at boote Windows XP. Og så røg SP2 bare ud igen...
På andre maskiner er der ingen problemer, så det ER meget diffust.

-E.G.

Fra : John Vedsegaard

Dato : 04-02-05 10:58

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Næ, jeg har også hørt om mange, men klagerne har været uspecifikke a la:
> "Det er noget lort. Jeg har afinstalleret det"
>
> David

Ok, en helt specifik klage: Når man går ind på www.dr.dk vælger unge,
derefter hundeparken og kører dette,
efter få minutter går hele maskinen simpelthen ned! Det er ikke maskinen der
er noget galt med, da alt virker fint med en anden disk indsat (win98).

John

Fra : Mads

Dato : 04-02-05 12:54

On Fri, 4 Feb 2005 10:57:34 +0100, "John Vedsegaard"
<nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> wrote:

> [...]
>er noget galt med, da alt virker fint med en anden disk indsat (win98).

Det er heller ikke SP2, for jeg kan køre Hundeparken i
timevis uden et eneste problem og jeg kører XP m SP2

Så er det nok snarere din XP der har fået et mindre problem.

mvh Mads

Fra : IzNoGoUd

Dato : 02-02-05 22:58

Brian Tingholm [7900] skrev:
> [...]
> selv oplevet nogen (jeg administrerer over 40 computere på en skole). Hvad
> er det lige disse problemer går ud på ??

Der er et problem med softwaren til multifunktionsprinter fra Canon.
Det giver sig til kende med en ekstrem langsom maskine!
Jeg har en MPC190 - det gælder også andre modeller.
Det klares på flere måder:
KB884020 fra Microsoft, Patch fra canon eller manuelt ved at rette
127.0.0.2 til 127.0.0.1 i *.ini filen som bliver installeret med Canon
softwaren. *.ini filen kan hedde noget forskelligt

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*

Fra : jens jensen

Dato : 03-02-05 08:26

> [...]
> selv oplevet nogen (jeg administrerer over 40 computere på en skole). Hvad
> er det lige disse problemer går ud på ??

Jeg roder kun med to pc'er som begge var opdaterede via den almindelige
update.

Da jeg installerede XP2, så fik jeg problemer med min IR (indfra rød)der er
usb monteret, den kunne ikke finde den. Jeg havde også problemer med at
opdatere min pda, jeg måtte geninstallere synkronoseringsprogrammet, der var
et par spil jeg måtte geninstallere eller hente patch til og som det sidste
så begyndte pc'en at genstarte når jeg satte min usb-memory stick i pc'en.
Det blev løst ved en driveropdatering.
Men det var skam irriterende.

Mvh Jens

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 03-02-05 10:11

Så den generelle konklusion er altså at man skal helst installere den INDEN
man installerer programmer...
ellers kan man komme til at opdatere en masse progs/drivers...

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : BuFFerz

Dato : 03-02-05 12:25

ja fx er min XP født med SP2

Jeg har ingen problemer.

--
Bufferz

Fra : Morten Due Jensen

Dato : 04-02-05 14:38

Brian Tingholm [7900] wrote:
> [...]
> aldrig selv oplevet nogen (jeg administrerer over 40 computere på en
> skole). Hvad er det lige disse problemer går ud på ??

Jeg har efterhånden installeret SP2 på en del maskiner. De største problemer
har jeg oplevet på maskiner, der er inficerede med en eller anden form for
spyware. Så jeg har gjort det til en vane at køre noget antivirus og noget
antispyware inden opdatering.

Morten Due Jensen