MS Windows
briani 27239
Logge på brugr konti for at starte! Hvorf~
Fra : jama

Dato : 02-02-05 12:08

Jeg har XP pro og nu er mit OS begyndt at kræver eg logger på min konto når
jeg starter OS op , uanset om det er efter genstart eller opstart.Jeg er
aldrig før blevet bedt om at logge på min konto ved opstart , jeg kørte bare
lige igennem , det er ikke fordig det er mere besværlig , men hvorfor er det
lige pludselig kommet.Jeg er nybegynder i XP har altid kørt 98se , men med
min nye pc ja så skiftede jeg OS.

MVH.jama

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 12:39

jama wrote:
> Jeg har XP pro og nu er mit OS begyndt at kræver eg logger på min
> konto når jeg starter OS op , uanset om det er efter genstart eller
> opstart.

Du har ganske givet installeret en eller anden hotfix fra windowsupdate. Der
kommer derefter en eller anden ASP bruger svjh. Jeg har blot slettet denne
via. Start > Kontrolpanel > Brugerkonti...

--
Mvh/Martin K
www.LEMANSarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!

Fra : jama

Dato : 03-02-05 12:14

> [...]
> kommer derefter en eller anden ASP bruger svjh. Jeg har blot slettet denne
> via. Start > Kontrolpanel > Brugerkonti...

Tak for svaret jeg gik ind og sletede "ASP bruger" og vups så kommer jeg
direkte ind,uden at skulle logge mig på en konto undervejs. MVH. jama

Fra : ///M

Dato : 02-02-05 13:48

jama wrote:
> [...]
> mere besværlig , men hvorfor er det lige pludselig kommet.Jeg er
> nybegynder i XP har altid kørt 98se , men med min nye pc ja så

Der kan være flere årsager til at den er begyndt at kræve at du logger på.
En har allerede givet dig en meget godt svar, men jeg vil gerne skrive lidt
mere om det.

Grunden til at du skal logge på skyldes enten af Windows er indstillet til
at kræve dette eller at der findes mere end én bruger der kan logge ind
(naturligvis gætter den ikke bare på én og logger ham ind). Jeg tror dog
sidstnævnte er tilfældet (iflg min erfaring). Forskellige programmer
og/eller updates fra fx. Microsoft opretter en bruger i Windows (ofte en
system-bruger eller service-bruger og ofte skjult!) - det betyder jo så at
Windows (som kan se alle brugere og bruger-typer) afventer dit valg om hvem
der skal logges ind (selvom der kun er mening i at det er den ene
bruger-profil) der skal logge ind. Du kan på flere måder indstille at din pc
skal logge en bestemt bruger ind automatisk - altså overrule ovenståede. Et
godt værktøj til dette er Windows XP Powertoys som findes ved at søge på
Google efter det.

Har jeg taget fejl i mine antagelser af dit problem, så skriv igen :)

///M

Fra : jama

Dato : 03-02-05 10:29

> [...]
> Mvh
> ///M
> Jeg siger tak for begge de svar jeg har fået.

Ja , jeg har fået opdat.hos Windows,så det er nok grunden.Jeg kender godt
Windows XP Powertoys , men jeg er ikke så rutineret i XP,at jeg tør gå igang
med det,såvidt jeg ved kan man let få lavet indstil. så meget om , at det
hele går agurk , men tak for dit råd det er godt man kan få råd her i news
gr.
MVH.jama

Fra : ///M

Dato : 03-02-05 10:43

jama wrote:

> [...]
> tør gå igang med det,såvidt jeg ved kan man let få lavet indstil. så
> meget om , at det hele går agurk , men tak for dit råd det er godt

Velbekomme -
Du behøver ikke bruge PowerToys for at indstille det - der er også mere
stringente metoder - der er netop én der for nylig har spurgt om hvordan -
kig lidt tilbage i gruppen.

///M